Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (173)

Vierailija

Myös Australiassa toisen aallon roihautti nuorten tartunnat. Reilun kuukauden päästä nousi koronakuoleminen määrä. Valitettavasti. Pitkäaikaissairaat on heikossa asemassa Suomessa, epäilemättä myös longcovid potilaat. Pandemiaväsymyksestä huolimatta ei kannata luottaa tuuriin liikaa.

Vierailija

Koronan myötä olen tajunnut miten huono sivistys ihmisillä on..tosiaan Suomea ei voi missään muodossa verrata esim. Italiaan. Monessa maassa asutaan tiheästi/ahtaasti, annetaan poskipusuja yms yms mitkä on omiaan lisäämään miten nopeasti tauti leviää. Lisäksi sitä väkeä asuu niin pirusti enenmän kuin täällä, joten kuoleekin enenmän. Ja edelleen minua hämmästyttää miten riskiryhmäläiset nyt heräs koronan edessä pitämään hirveää meteliä..jos on oikeasti riskiryhmää niin se on mikä tahansa nuhakuume mikä voi viedä sinne teholle..syksyt varsinkin on olleet aina tautisia..eli miten on pystytty ikinä pistämään niitä lapsia kouluun😨 Ja se on selvää, että joku perusterve tulee kuolemaan koronaan ehkä jonkun lapsikin..mikään tauti kun ei ole täysin vaaraton ikinä ja tosiaan siihen perusflunssaankin kuolee joku yksittäinen tapaus joka vuosi eikä siitä mitenkään otsikoida. Minusta Suomi on pilannut ihmisten mielenterveyden maailman huonoimmalla ja ristiriitaisimmalla uutisoinnilla. Alusta asti olisi pitänyt ottaa järkilinja. Kertoa rehellisesti, että tämmöinen flunssaepidemia on tullut ja levinnyt koko maailmaan. Minusta mitään päivittäisiä lukuja ei kannattaisi kertoa ollenkaan eikä altistuneita, kerran viikossa asiallinen tiedote miten tauti on edennyt riittää. Suositellaan sitä koronavilkkua ja sitä, että jos käy vaikka nyt teatterissa jättää ne tiedot sinne itsestään jos tuota vilkkua ei ole tai ei ehdi varata. Riskiryhmäläisille selkeet ohjeet ja korostetaan, että näillä ohjeilla myös muut taudit vähenevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maapallon kuuluukin aika ajoin tyhjentää taudeilla heikkoja ja sairaita. Normaalista on vaan tullut hysteriaa.
Kannattaa pelätä sitten kun tulee tauti joka tappaa terveet aikuiset ja lapset. Onneksi kaikki rahat on käytetty mummojen säästämiseen👍

Etkö ole oikein perehtynyt koronaan? Tauti vie teholle (ja tappaakin) ihan perusterveitä nuoria ja aikuisia. Siitä on lukemattomia lehtiartikkeleita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maapallon kuuluukin aika ajoin tyhjentää taudeilla heikkoja ja sairaita. Normaalista on vaan tullut hysteriaa.
Kannattaa pelätä sitten kun tulee tauti joka tappaa terveet aikuiset ja lapset. Onneksi kaikki rahat on käytetty mummojen säästämiseen👍

Etkö ole oikein perehtynyt koronaan? Tauti vie teholle (ja tappaakin) ihan perusterveitä nuoria ja aikuisia. Siitä on lukemattomia lehtiartikkeleita.

Nuo on katsos niitä itänaapurin trol leja joille pu_tin maksaa palkan...Huomaa usein jo kirjoitustyylistä, jankkaavat mielellään nimenomaan kaikissa koronaketjuissa enemmän tai vähemmän

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koronarajoituksia ei olisi pitänyt ikinä aloittaakaan.

Täydellistä ylireagointia, mutta mitäpä sitä voisi tyhmiltä ihmisiltä muuta odottaakaan.

ja sinäkö olet penaalin terävin kynä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa hengitystie infektio voi viedä teholle. Eikä ne lukumäärät ole sen suurempia kuin muinakaan vuosina. Järki käteen hysteerikko.

Vierailija

Suurimmasta osasta viruksia jää jälkitauteja ja osa yhtä vaarallisia ja pahempiakin kuin koronan nuppiviat.
Kaikkihan voi ottaa loparit töistä ja jäädä kotiin jos haluaa mutta omaan laskuunsa sitten. Life goes on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koronan myötä olen tajunnut miten huono sivistys ihmisillä on..tosiaan Suomea ei voi missään muodossa verrata esim. Italiaan. Monessa maassa asutaan tiheästi/ahtaasti, annetaan poskipusuja yms yms mitkä on omiaan lisäämään miten nopeasti tauti leviää. Lisäksi sitä väkeä asuu niin pirusti enenmän kuin täällä, joten kuoleekin enenmän. Ja edelleen minua hämmästyttää miten riskiryhmäläiset nyt heräs koronan edessä pitämään hirveää meteliä..jos on oikeasti riskiryhmää niin se on mikä tahansa nuhakuume mikä voi viedä sinne teholle..syksyt varsinkin on olleet aina tautisia..eli miten on pystytty ikinä pistämään niitä lapsia kouluun😨 Ja se on selvää, että joku perusterve tulee kuolemaan koronaan ehkä jonkun lapsikin..mikään tauti kun ei ole täysin vaaraton ikinä ja tosiaan siihen perusflunssaankin kuolee joku yksittäinen tapaus joka vuosi eikä siitä mitenkään otsikoida. Minusta Suomi on pilannut ihmisten mielenterveyden maailman huonoimmalla ja ristiriitaisimmalla uutisoinnilla. Alusta asti olisi pitänyt ottaa järkilinja. Kertoa rehellisesti, että tämmöinen flunssaepidemia on tullut ja levinnyt koko maailmaan. Minusta mitään päivittäisiä lukuja ei kannattaisi kertoa ollenkaan eikä altistuneita, kerran viikossa asiallinen tiedote miten tauti on edennyt riittää. Suositellaan sitä koronavilkkua ja sitä, että jos käy vaikka nyt teatterissa jättää ne tiedot sinne itsestään jos tuota vilkkua ei ole tai ei ehdi varata. Riskiryhmäläisille selkeet ohjeet ja korostetaan, että näillä ohjeilla myös muut taudit vähenevät.

Koronavilkku on sinänsä ihan ok, mutta ei se suojaa altistumasta tai saamasta tartuntaa. Eli vilkun informaatio tulee liian myöhään. Eikä sitä ole tähän tarkoitettukaan vaan helpottamaan jäljittämistä. 

Koronaviruksen ansiosta ollaan saatu oikein hyvät ohjeet, miten suojautua koronavirukselta. Samat ohjeet suojaavat muiltakin viruksilta. Mä luulen, että ihmiset eivät ole aiemmin olleet kovin tietoisia virusten haittavaikutuksista. Nyt tiedetään.

Influenssaa, tuhkarokkoa yms vastaan on olemassa rokotteet, joten siinä mielessä koronavirus - ainakin toistaiseksi - poikkeaa näistä. Olen samaa mieltä ristiriitaisesta infomoinnista eli ensin on ja sitten ei ole , sitten taas on ja kohta taas ei ole. Kansalaisen omalle vastuulle jää päättää, mitä ja ketä uskoo tänään ja mitä ja ketä taas huomenna. Ja se taas aiheuttaa epävarmuutta. Varsinkin, kun ihmiset seuraavat myös uutisia ulkomailta. 

"Parempi katsoa kuin katua" on varmasti ihan hyvä motto näinä aikoina. Siis niille, jotka eivät halua saada koronavirusta. Mun mielestä päivittäiset tilastot paikkakunnittain on ihan hyvä juttu. Niitä seuraamalla jokainen voi itse päättää, onko esim teatterireissu riskin arvoinen vai ei. Ei tuo tiedottaminen kuitenkaan kaikille mitään ahdistusta aiheuta, vaikka joillekin toki aiheuttaakin.

Mä päätin jättää yhden loppuviikon tapahtuman väliin, koska tartuntaluvut ovat pääkaupunkiseudulla taas nousseet. Ko tapahtuma ei ole mulle niin tärkeä, että lähtisin  nyt bussilla stadiin. En mä itke itseäni uneen enkä saa itkupotkuraivareita, vaikka tapahtuma jääkin tältä vuodelta väliin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luoja_meitä_varjele kirjoitti:
Kohta kuitenkin jo miljoona kuollutta... Se, ettei kuolleisuus olet samaa tasoa kun vaikka ebolassa ei tarkoita, etteikö ihmisiä tautiin edelleen kuolisi. Se, että kuolleita on vähemmän kun alunperin ajateltiin kertoo aika paljon siitä, että varatoimet toimivat ja niillä on saatu hillittyä leviämistä. No voidaan sitten syksyllä katsoa, kun koko Suomi sairastaa yhtäaikaa ja sairaalat ovat täynnä, kun eihän tämä niin vaarallinen tauti ollutkaan.

Montako sataa tuhatta tai yli miljoonan kuolee kausi influenssoihin. Luuletko 86v kroonikoiden elävän ilman koronaa ikuisesti? Näiden realistinen elinikä ennuste on 0-1v. Vuoden 93 sikaflunssaan tai 70-80 luvun influenssa. epidemioihin taisi kuolla enemmän. Ei silloin menty psykoosiin keskimääräisen eli iän aikaa sitten ylittäneiden vanhusten kuolemista nuhakuumeeseen.

Vuonna 93 ei ollut sikaflunssasat hajuakaan. Onko nyt aada-joel 18 v googlaillut. Olitko edes syntynyt vuoinna 93??

Vierailija

Ei voida mielestäni sanoa, että ylireagoitiin, koska tauti voi muuttua matkan varrella ja keväällä oli vaan pakko toimia, kun ei tiedetty paremmin, ei siinä voitu jäädä arpomaan, koska se arpominen olisi jo ollut päätös, ettei toimita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Enemmän on kuollut jo siihen kun perussairaudet jää hoitamatta kuin koronaan. Tästä ei puhuta mitään.

Jep, munkin pitäis varata aikoja vaikka millaisiin perustutkimuksiin ja kontrollikäynneille, mutta en uskalla, kun mulla on krooninen nuha, jonka vuoksi passittaisiva taatusti koronatestiin ennenkuin huolivat minua minnekkään ja pitäisi sitten olla töistä poissa yms. Joten olkoon.

Vierailija

Yllätyn välillä kun tulee vastaan ihminen joka vieläkin pelkää koronaa, ihan hetken saa räpytellä silmiä että ai, vieläkö se korona on olemassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo peitellään eittei erityisherkkien mielenterveys kärsi. Kuule kyllä s eon ihmisen kestettävä totuus ja koronat. Ei sitä talvisotaakaan peitelty ettei vaan Hilma ja Arvo järkyty. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Myös Australiassa toisen aallon roihautti nuorten tartunnat. Reilun kuukauden päästä nousi koronakuoleminen määrä. Valitettavasti. Pitkäaikaissairaat on heikossa asemassa Suomessa, epäilemättä myös longcovid potilaat. Pandemiaväsymyksestä huolimatta ei kannata luottaa tuuriin liikaa.

Ja nyt on australiassa 0 tartuntaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä ihmisiä sairaaloissa taas.

Montako? Neljä? Viisi? Ja ovatko tehohoidossa vai muutenvain makoilemassa siellä?

3 tehohoidossa, voi luoja! Me kuollaan kaikki :OOOOOOOOOOOO

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman mittavia varotoimia tilanne olisi nyt todella, todella paljon pahempi.

Ei taas logiikka pelaa. Kuule ne olisi kuollut jo jos tauti olisi tappava kun tässä on menty normaalisti jo muutama kuukausia. Vai onko sinulla jokin harhaluulo, että tauti tappaa vain huhtikuussa mutta on ihan ok heinäkuussa? Miten tämä sinun logiikka toimii?

Itseltäsi logiikka puuttuu. Juuri rajoitusten takia tilanne oli tuo. Kesäkuun loppuun mennessä rajoitukset olivat purettu. Kakarat kesälomalla, Asioita tulee tarkastella pitkällä aikavälillä ja ottaa syy-seuraussuhteet huomioon. Muuten in turha tehdä päätelmiä tai ainakaan tuoda niitä esiin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat