Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä alan ymmärtää miksi veloja pidetään häiriintyneinä

Vierailija
07.11.2013 |

Hankkiuduin niiden fb-ryhmään. On ihan oikeasti aika lapsivihamielisiä juttuja siellä. Joillekin (monillekin?) ryhmän jäsenille lapsettomuus on paljon enemmän kuin pelkkä henkilökohtainen valinta, jonkinlainen ideologia johon kuuluu nimenomaan lapsivihamielisyys ja vanhempien, varsinkin äitien halveksunta. Lapsettomuus on ihan hyvä ja kunnioitettava valinta, mutta kun se menee aatteen tasolle niin homma ei taida olla enää ihan tervettä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:41"]

Siis miten se polkee jonkun yhteiskunnallisia toiminnanvapauksia, että hänestä ei pidetä? Onko juopuneista, kokoomuslaisista ja natseistakin pidettävä vain tasa-arvon vuoksi? Eihän se, että inhoaa jotakuta tämän käyttäytymisen vuoksi tarkoita, että häneltä riistetään ihmisoikeudet.

[/quote]

No, minä inhoan vapaaehtoislapsettomia esimerkiksi heidän nettikäyttäytymisensä vuoksi. Minusta he ovat kaikkein kuvottavin ihmisryhmä, koska käyttäytyvät niin järkyttävän siivottomasti.

Vierailija
42/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:37"]

Voisiko joku äiti-ihminen selittää minulle miksi se on niin helvetin kamalaa jos joku sanoo suoraan että ei pidä lapsista? Ottaako mammaliinit sen hyökkäyksenä omia pikku kultamussukoitaan kohtaan?

[/quote]

Kerrohan sinäkin pikku velaliini, miksi on niin helvetin kamalaa, jos joku sanoo suoraan, ettei voi sietää keskenkasvuisia kovaan ääneen rääkyviä vapaaehtoislapsettomia, joiden elämä pyörii sen oman pikku napaliinisen ympärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti tuli alapeukkua. :D Se koira älähtää...

Vierailija
44/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 11:30"]

Miten tuo vihervasuri tähän liittyy? Persutko on tunnetusti lapsirakkaita? Hölmö. 

[/quote] Persut ei ainakaan lässytä hiilijalanjäljestä (Suomessa :D!) vaan tekevät lapsia kuten muukin väestö. Veloissa taas on näitä hurskastelijoita ja mm. sen takia ovat lapsettomia.

[/quote]

Lässytä hiilijalanjäljestä? Persut haluaa tehdä lapsia maailmaan jota kohta ei ole.

[/quote]

Millloin kohta? Ja ongelma on valtava nimenomaan Suomessa, jossa tunnetusti on väkeä niin paljon ettei sekaan sovi :)?

[/quote]

Luultavasti samoihin aikoihin kuin Suomessa otetaan sharia-laki käyttöön. Eli jos persuja on uskominen, niin hyvin pian. Ja kyllä Suomi on niin täynnä mamuja, että täällä ei mahdu enää kääntymään.

Vierailija
45/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on Suomessa rikos. Jos mennään sille linjalle, että herjataan ja syrjitään tiettyyn ihmisryhmään kuuluvaa, niin siihen löytyy pykäliä rikoslaista.

Eli lyhyesti - ei, et sinä saa omassa elämässäsikään syrjiä tai pilkata muita ihmisiä ihan vapaasti - siinä tulee syrjintää tai kunnianloukkausta tms koskevat pykälät kyllä vastaan jossain vaiheessa. Onneksi meillä on laki heikomman puolella. 

Vierailija
46/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:15"]

No, minä inhoan vapaaehtoislapsettomia esimerkiksi heidän nettikäyttäytymisensä vuoksi. Minusta he ovat kaikkein kuvottavin ihmisryhmä, koska käyttäytyvät niin järkyttävän siivottomasti.

[/quote]

Minulle on yhdentekevää, hyväksyykö joku hurmosmamma oman lapsettomuusvalintani vai ei. Edustat varmaankin viimeistä ihmisryhmää, jonka suosiosta olen riippuvainen. Minun puolestani olet vapaa antamaan millaisia lausuntoja haluat, niin kuin muut ovat vapaita arvioimaan persoonaasi niiden perusteella.

Voit myös yrittää vastata täysin relevanttiin ja asialliseen kysymykseeni. -40

Vierailija
47/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menee off topic, mutta tuli vapaaehtoislapsettomista mieleen... Omassa noin 30+risat ikäisessä tuttavapiirissäni on viime vuosiin asti ollut isohko joukko  veloja. Heillä on ollut tapana halveksia suureen ääneen kaikkea äitiyteen liittyvää ja haukotella "ällöttäville" lapsiperhekuville Facebookissa.

Yhtäkkiä kuitenkin noin 1-2 vuotta sitten tapahtui jotain kummaa. Yksi toisensa jälkeen nämä vannoutuneet velat alkoivatkin hankkia lapsia. Eivätkä pelkästään hankkia lapsia, vaan myös postata jatkuvalla lähes päivittäisellä syötöllä Facebookiin valokuvia vauvoistaan. Ja kuvatekstit olivat siirappisempia kuin mitkään muut ikinä. Ja ne sydämiä tihkuvat päivitykset! Jos itse jo useampien ja isompien lasten äitinä satuin huonona päivänäni päivittämään statukseeni jotakin kielteistä lapsiperhearjesta, niin näiltä ex-veloilta sateli närkästyneitä kommentteja.

Olen tottakai iloinen perheuutisista, mutta kummastus on suuri. Mitä oikein tapahtui ja miksi? Ovatko vannoutueet velat tyypiltään jotenkin sellaisia äärimmäisyysihmisiä, jotka ovat aina fundamentalistisesti jotain eivätkä mitään siltä väliltä? Lapsi-inhoajat syöksyivät yhtäkkiä hurmokselliseen yltiöäitiyteen. Vaikka olivat vain hetki sitten halveksineet (paljon maltillisempaa) äitiyttä yli kaiken. Mielenkiintoista ;)

Vierailija
48/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 00:13"]

Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on Suomessa rikos. Jos mennään sille linjalle, että herjataan ja syrjitään tiettyyn ihmisryhmään kuuluvaa, niin siihen löytyy pykäliä rikoslaista.

Eli lyhyesti - ei, et sinä saa omassa elämässäsikään syrjiä tai pilkata muita ihmisiä ihan vapaasti - siinä tulee syrjintää tai kunnianloukkausta tms koskevat pykälät kyllä vastaan jossain vaiheessa. Onneksi meillä on laki heikomman puolella. 

[/quote]

Oikeesti, olet paranoidi. Se, että ei pidä lapsista tai niiden rääkymisestä ei ole mitään kansanryhmää vastaan kiihotusta. Idiootti. Olet juuri sellainen mä-ja-mun-lapset-aina-ensin -mamma joka nyt kuvittelee, että Suomen lakikin on vain häntä itseään varten tehty ja jolla lyödä päähän jos ei jonkun mielipiteet miellytä. Et eroa koiraihmisistä juuri mitenkään. Samanlainen sinnikkäästi istuva itsekeskeisyys molemmilla.

Vierailija
49/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 06:54"]

Hankkiuduin niiden fb-ryhmään. On ihan oikeasti aika lapsivihamielisiä juttuja siellä. Joillekin (monillekin?) ryhmän jäsenille lapsettomuus on paljon enemmän kuin pelkkä henkilökohtainen valinta, jonkinlainen ideologia johon kuuluu nimenomaan lapsivihamielisyys ja vanhempien, varsinkin äitien halveksunta. Lapsettomuus on ihan hyvä ja kunnioitettava valinta, mutta kun se menee aatteen tasolle niin homma ei taida olla enää ihan tervettä.

[/quote]

Mun mielestä kyllä voisi ajatella myös niin, että kaikki joilla on tarve liittyä johonkin fb-ryhmään ovat jollain tapaa häiriintyneitä;)

t: lapsivapaa

(Ps. Yleistätkö myös sitten vähän lisää ja teet samanlaisen aloituksen äideistä, jotka tälläkin palstalla aika hienosti osoittavat usein hulluutensa ja kykenemättömyytensä elää täysipäisen elämää? Tai niistä äideistä joiden mielestä velat ovat ilman elämänsä miestä, tyhjyydestä kärsiviä ja ne eivät saisi koskaan kirjoittaa minnekään mitään?)

Vierailija
50/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:38"]

Eli mielestäsi siis kehitysvammaiset, CP-vammaiset tai dementoituneet vanhukset eivät ole myöskään tasavertainen ihmisryhmä, koska eivät käyttäydy kuten muut? Minä en halua asua noin syrjivässä ja epähumaanissa yhteiskunnassa eikä minun onneksi tarvitsekaan. Suomessa kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia riippumatta sukupuolesta, uskonnosta, ihonväristä, iästä tai sukupuolisesta suuntautumisesta. Todella hienoa, että meillä on tasa-arvo. 

[/quote]

Paitsi että valitettavasti ei ole tasa-arvoisia. Olen muuten kanssasi samaa mieltä (joo ja olen vela) mutta tasa-arvo ei ole monissa asioissa toteutunut Suomessa. Esimerkiksi homoseksuaalien oikeudet, naisten oikeus sterilisaatioon vs. lapseen, uskovaisten erityisoikeudet mm. terveydenhuollossa ja sen suhteen ettei tarvitse mennä edes sivariin (mikä ei varmaan loukkaa kenenkään aatteita ja miksi toisten aatteet olisivat tärkeämmät kuin toisten) yms.... Löytyyhän noita epäkohtia enemmänkin.

Vierailija
51/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 00:13"]

[/quote]

Tämähän pätee myös vapaaehtoisesti lapsettomiinkin, ei siis kannata liikaa syrjiä heitäkään sitten.

Vierailija
52/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 00:44"]

Tää menee off topic, mutta tuli vapaaehtoislapsettomista mieleen... Omassa noin 30+risat ikäisessä tuttavapiirissäni on viime vuosiin asti ollut isohko joukko  veloja. Heillä on ollut tapana halveksia suureen ääneen kaikkea äitiyteen liittyvää ja haukotella "ällöttäville" lapsiperhekuville Facebookissa.

Yhtäkkiä kuitenkin noin 1-2 vuotta sitten tapahtui jotain kummaa. Yksi toisensa jälkeen nämä vannoutuneet velat alkoivatkin hankkia lapsia. Eivätkä pelkästään hankkia lapsia, vaan myös postata jatkuvalla lähes päivittäisellä syötöllä Facebookiin valokuvia vauvoistaan. Ja kuvatekstit olivat siirappisempia kuin mitkään muut ikinä. Ja ne sydämiä tihkuvat päivitykset! Jos itse jo useampien ja isompien lasten äitinä satuin huonona päivänäni päivittämään statukseeni jotakin kielteistä lapsiperhearjesta, niin näiltä ex-veloilta sateli närkästyneitä kommentteja.

Olen tottakai iloinen perheuutisista, mutta kummastus on suuri. Mitä oikein tapahtui ja miksi? Ovatko vannoutueet velat tyypiltään jotenkin sellaisia äärimmäisyysihmisiä, jotka ovat aina fundamentalistisesti jotain eivätkä mitään siltä väliltä? Lapsi-inhoajat syöksyivät yhtäkkiä hurmokselliseen yltiöäitiyteen. Vaikka olivat vain hetki sitten halveksineet (paljon maltillisempaa) äitiyttä yli kaiken. Mielenkiintoista ;)

[/quote]

Kyllä, kaikki ovat. Miten osasitkaan päätellä noin loistavan säkenöivästi?

Erikoinen ilmiö, että joku ei ymmärrä mitä tarkoittaa "mielipiteen muuttaminen" ja ymmärrä sitäkään että jotkut saattavat jopa niin joskus tehdä. Mielenkiintoista;)

Vierailija
53/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen vela?

THX 1138 wrote at June 1, 2013:

sterilisaation saamisen vaikeus

hei tässä tarinani joka löytyy myös elleistä ja vapaaehtoiset lapsettomat siltä salaiselta foorumilta. Jos on kysymyksiä tarinaani liittyen vastaan mielelläni jos osaan.

Tarinani alkaa siinä alle 20v kun minulla ensimmäisen kerran tuli mieleen että haluan sterilisaation. Sitten siinä 22v kun ensimmäinen seksi kokemukseni meni pieleen kun nainen ei suostunut käyttämään kumia halusi ilmeisesti paksuksi oli itse 30+v . Päätin että en ole naisten kanssa missään tekemisissä ennen kuin saan sterilisaation. Mieleeni tuli ajatus että voisiko sen saada mielenterveydellisistä syistä. Olin juuri hankkinut armeijasta vapautuksen kun en halunnut osallistua tappokoneiston toimintaan. Sain papereihin syyn määrittelemätön persoonallisuushäiriö niin kuin monella armeijan välttäneellä on. Ajattelin että voisinko käyttää sitä diaknoosia hyväksi myös tässä asiassa.

Tilasin lääkäriin ajan sanoakseni että haluan sterilisaation. Aluksi homma ei lähtenyt toimimaan lääkäri ehdotti jopa lääkkeitä jotka saisivat minut ehkä hyväksymään kohtaloni että toimenpidettä ei saa. Mutta sitten homma alkoi edistymään kun en antanut periksi. Pääsin perusteellisiin psykologin tutkimuksiin jossa oli hirveästi kysymyksia ja testejä useita käyntejä. Tarkoituksenani minulla ei ollut vastata joka kysymykseen rehellisesti vaan jos ajattelin että tietystä vastauksesta voisi olla hyötyä minulle niin vastasin haluamallani tavalla.Oli myös paljon samoja kysymyksiä niissä kai kokeiltiin muuttaisinko vastaustani.

Lopulta käynnit olivat ohi ja psykologi aikoi suositella toimenpidettä. Totesi myös että olen ainoa hänen 30v urallaan joka on kyseisen pyynnön esittänyt. Psykiatrian erikoislääkäri käytti todistuksessa sitä persoonallisuus häiriötä siinä oli myös että henkilöllä väkivaltaisia ajatuksia raskaana olevia naisia kohtaan ja lapsia. Joten henkilö tavallaan suojelee mahdollista seurustelu kumppaniaan väkivallan purkauksiltaan. Eikä pysty ylittämään ajatusta sterilisaatiosta sun muuta.

Sitten aika yksityislääkärille jossa menikin vielä aikaa ainakin kuukausi tai jopa reilusti yli. Hän joutui lähettämään paperit terveydenhuollon oikeusturva keskukselle. Lupa pitikin saada sieltä. Sitten juuri kun olen täyttänyt 24v saapuu kirjattu lähetys jossa lupa on. Luvassa lukee että lupa myönnetään koska sairautenne vakavasti rajoittaa kykyänne hoitaa lapsia.

Toimenpiteeseenhän sai sitten yksityisellä nopeasti ajan. Haavojen parantumisen ja siemenneste tutkimuksen jälkeen sitten pystyin keskittymään normaaliin elämään johon kuuluivat bileet naiset sun muut mitä sinkku miehen elämään kuuluu. Rupesin etsimään myös töitä ja lopulta löysin mäihällä vaikka olin ollut niin pitkään työttömänä. Motivaatiota oli eri asioihin ja minusta tuli sosiaalinen. Löysin jopa rakkauden vaikka en koskaan uskonut että löytäisin naisen jolle lapset eivät olisi tärkeitä.

Mielipiteeni tästä surkeasta laista on se että jokaiselle 18v täyttäneelle pitäisi myöntää sterilisaatio hänen niin halutessaan omalla kustannuksellaan samoin purku yritykset.

Sitähän perustellaan varmaan eniten sillä että mieli saattaa muuttua. Mutta jokainen joka pystyy lisääntymään on oikeutettu lisääntymään vaikka on mahdollista että voi huomata tehneensä elämänsä virheen ja sitä virhettä on huomattavasti vaikeampi perua kuin sterilisaatiota joten voisi myös kysyä miksi lapsen hankkimiseen ei ole 30v ikäraja.

Minun mielipiteeni siitä on se että yhteiskunta yrittää pakottaa lisääntymään myös ne jotka eivät halua. Haluavat jollakin lailla hyötyä myös lapsia haluamattomista ihmisistä ehkä siksi jotta saisivat mahdollisimman monta ihmistä tälle pallolle jotta olisi pienempi mahdollisuus tämän pahan ihmisrodun kuolla sukupuuttoon tiedä sitä miksi?

Itse en ole tämän tapauksen jälkeen josta on jo 14v kuullut yhdestäkään muusta ihmisestä joka olisi saanut toimenpiteen näin nuorena ilman lapsia jotenkin tähän tyylin tai muuhun tyyliin keplottelemalla. Saatan olla todella harvinainen tapaus niinkuin toimenpiteen suorittanut lääkärikin totesi.

Joskus olen joutunut jopa epäilemään mielenterveyttäni kun tuntuu että terveen on mahdotonta onnistua tässä. Mutta Se mihin persoonallisuus häiriö vaikuttaa on suuresti työelämässä selviytymiseen ja ihmissuhteissa selviytymiseen ja suurta kärsimystä läheisille. Eikä minulla ole niissä mitään ongelmia ja tauti on parantumaton enkä ole koskaan ollut missään hoidossa joka lievittäisi niin sanottuja oireita. Eli elämä toimii mahtavasti näiden asioiden kanssa ja taloudellisestikin tulen erimomaisesti toimeen .

Lisätään tähän vielä että olen nyt jo 37v täyttänyt ja elämä menee edelleen mainiosti. olen ollut jo vakituisessa parisuhteessa 6v ja ystäviäkin on ihan kivasti. Kaikki pitävät minua todella kilttinä ja mukavana miehenä toisin kuin määrittelemätön persoonallisuus häiriö diagnoosi antaa olettaa. Samassa työpaikassa olen ollut kohta 10 vuotta vaikka persoonallisuus häiriöiset eivät pärjää työelämässä. Ainoa mikä aina välillä vaivaa mieltäni on se että olen joutunut pilaamaan mainettani tuolla lääkärin lausunnolla. Vaikka eihän ne salaiset lääkäritiedot ole missään yleisesti näytillä eivät edes työterveys huollossa pitäisi varmaan näkyä näin oletan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin voisi käydä niin että ne jostain tulisi esille. Vaikka vanhainkodissa jos joutuisin ja ne tulisi sinne ja minut pumpattaisiin rauhoittavia täyteen vaikka varalta.

Todennäköisesti ne olisi voinut tulla ilmi kun aloin harrastaa metsästystä. Oletin aikoinaan että en voi ruveta harrastamaan rakasta metsästys harrastustani tämän dignoosin takia kun minulle ei ikinä myönnettäisi aselupaa. Mutta onneksi kuulin että jousiaseisiin ei tarvitse lupaa ja se tapa metsästää olikin todella mielenkiintoinen joten luojan kiitos sekään ei rajoittanut elämääni.

Eikait tässä muuta mutta näin sitä tämän surkean yhteiskunnan takia on joutunut kärsimään.

http://vapaaehtoisestilapsettomat.fi/vieraskirja/

Vierailija
54/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vapaaehtoisen lapsettomuuden oikein hyvin. Pystyn tajuamaan vielä senkin, että joku ei välitä tai pidä lapsista. Se mitä en tajua on joidenkin ihmisten kiinnittyminen ja yhteisöllisyyden luominen (maanlaajuinen yhdistys tapaamisineen ja kokouksineen, vertaisnettiryhmät, fb-ryhmät) sen ympärille mitä eivät halua.

Oletetaanpa, että olisin ihminen, joka ei missään tapauksessa halua ottaa koiraa tai joka jopa jossain määrin inhoaa koiria ja niiden metelöintiä ja sottaamista jne. Eläisinkö keskittyen ihan muihin asioihin vai liittyisinkö (tai olisin jopa perustajajäsenenä) vapaaehtoisesti koirattomien yhdistykseen tai fb-ryhmään aktiiviksi? Jos jotain asiaa ei halua eikä kukaan pakota ottamaan tätä asiaa elämäänsä niin on hyvin outoa haluta kuluttaa aikaansa siitä keskustellen ja inhokkiasiaansa keskittyen. Minusta näillä kiihkeillä aktiiveilla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Taustalla voi ehkä olla traumoja (kuten joku ehdotti) tai pakkomielteitä. Uskoisin monesti olevan kyse myös pelosta ja epävarmuudesta asiaa kohtaan. Silloin sitä pelkää alkavansa haluta. Tällöin tarvitaan jatkuvaa ideologista uskonvahvistusta, jotta pelätty (mutta salaa melkein tiedostamattomasti toivottu) ei tapahtuisi. Epävarmuus nujerretaan intohimoisella valitulla varmuudella ja kaikkialla täytyy vakuuttaa ja todistella olevansa tosissaan. (Analogia: Miettikääpä vaikka homoja tuomitsevia kiihkeämielisiä uskonnollisia saarnaajia. Miksi aika monet niistä usein paljastuvat jossain vaiheessa itse homoiksi?) Tätä jälkimmäistä ryhmää edustavat saattavatkin sitten jossain vaiheessa kohdata ja voittaa pelkonsa ja tehdä lapsia. Ja mikäs siinä, ihmisellä on oikeus muuttaa mielensä. Sehän näissä on niin hassua, että on se tarve vannoa, että minä en varmasti ikinä koskaan milloinkaan rupea haluamaan lapsia. Monilla pelko johtuu siitä, että lapsen saaminen näyttäytyy niin valtavan suurena asiana, joka nielaisee itsen ja identiteetin. Uskonvahvistajat kertovat sitten kauhutarinoita toisilleen menetetyistä ystävistä, joiden persoonallisuus ja identiteetti katosi kokonaan vanhemmuuden myötä. Torjunnalle ja pelolle etsitään konkreettisia perusteita, jotta asiasta olisi helpompi vakuuttua.

On varmasti paljon ihmisiä, jotka eivät lapsia missään vaiheessa elämäänsä kaipaa, mutta he keskittyvät itselleen tärkeisiin asioihin ja niihin asioihin joita haluavat.

Vierailija
55/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:01"]

Siksi, että lapset ovat tasa-arvoinen ihmisryhmä samalla tapaan kuin vanhukset, vammaiset, mustaihoiset tai homoseksuaalit tai ketkä tahansa tässä yhteiskunnassa. Lasten syrjiminen ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin minkään muunkaan ihmisryhmän.

Yhtä vähän asiallista on sanoa, että en tykkää homoista tai mustalaisista kuin on sanoa, että en tykkää lapsista. Se on ihmisryhmän leimaamista ja syrjivää käytöstä, jota ei mielestäni pidä hyväksyä mitään ihmisryhmää kohdaan länsimaisessa demokrattisessa yhteiskunnassa. 

[/quote]

Ei ole. Ihmisellä on oikeus olla pitämättä ihan mistä vaan eikä se leimaa (miten se voisi leimata?) ketään eikä se ole syrjintää.  Suomen laki on kaikille sama mutta minä saan omassa yksityiselämässäni syrjiä ketä tahansa millä perusteilla tahansa. Alkaa mennä aivan sekopäiseksi jos ihminen ei saisi itse valita omaa seuraansa tai omia tuttaviaan.

[/quote]

Ja sitten itket vaikka rasismista. Todella kaksinaamaista.

Vierailija
56/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 06:54"]

Hankkiuduin niiden fb-ryhmään.

[/quote]

Miksi ihmeessä? Eikä sinulla ole parempaa tekemistä kuin esimerkiksi vaikka kasvattaa lapsiasi?

Vierailija
57/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat lapsivastais-provosoijat ovat mammoja itse. Sellaisia jotka sillä hetkellä inhoavat omaa kitisevää lastaan, puolison kitisevää uusperhelasta, naapurin lasta. Olen omin silmin nähnyt tällaisen tapauksen rustaavan todella lapsivastaisia viestejä nettiin!

Vierailija
58/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 03:13"]

Oletetaanpa, että olisin ihminen, joka ei missään tapauksessa halua ottaa koiraa tai joka jopa jossain määrin inhoaa koiria ja niiden metelöintiä ja sottaamista jne. Eläisinkö keskittyen ihan muihin asioihin vai liittyisinkö (tai olisin jopa perustajajäsenenä) vapaaehtoisesti koirattomien yhdistykseen tai fb-ryhmään aktiiviksi? Jos jotain asiaa ei halua eikä kukaan pakota ottamaan tätä asiaa elämäänsä niin on hyvin outoa haluta kuluttaa aikaansa siitä keskustellen ja inhokkiasiaansa keskittyen. 

[/quote]

Siinä vaiheessa kun lähes jokainen haluaisi hankkia koiran, yhteiskunta tukisi koiran hankkimista moninaisin keinoin ja ne jotka ei meinaisi saada koiraa hommautuisivat kalliisiin "koiranhankkimishoitoihin", ja ne jotka eivät haluaisikaan koiraa joutuisivat kuuntelemaan ihmettelyjä "mitä, miten ihmeessä et muka halua koiraa!!???" tai jopa haukkumista "olet jotenkin tunnekuollut ihminen kun et pidä koirista, et ole oikea nainen ennen kuin sinulla on koira", niin IHAN VARMASTI perustettaisiin myös vapaaehtoisesti koirattomien ryhmittymiä.

On naiviia ajatella että koirattomuus olisi rinnasteinen lapsettomuuteen. Johan sen huomaa siitä kuinka erilaiset reaktiot ovat sen mukaan, sanooko joku että ei halua koiraa eikä itseasiassa halua edes olla tekemisissä koiran kanssa, tai jos joku menee myöntämään ettei halua lapsia ja mieluiten ei edes näkisi moisia. Eka on kaikille ok, tokasta suuri(n?) osa vetää heti herneen nenään. Kukaan ei ihmettele jos joku sanoo ettei hänen luokseen saa tuoda koiraa kylään, mutta auta armias jos menet sanomaan lapselliselle kaverille että hän voi tulla kyläilemään, mutta "voisitko mitenkään jättää lapsesi kotiin, en halua niitä minun luokseni". On muutes entinen kaveri sen jälkeen. 

Vierailija
59/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 03:13"]

Oletetaanpa, että olisin ihminen, joka ei missään tapauksessa halua ottaa koiraa tai joka jopa jossain määrin inhoaa koiria ja niiden metelöintiä ja sottaamista jne. Eläisinkö keskittyen ihan muihin asioihin vai liittyisinkö (tai olisin jopa perustajajäsenenä) vapaaehtoisesti koirattomien yhdistykseen tai fb-ryhmään aktiiviksi? Jos jotain asiaa ei halua eikä kukaan pakota ottamaan tätä asiaa elämäänsä niin on hyvin outoa haluta kuluttaa aikaansa siitä keskustellen ja inhokkiasiaansa keskittyen. 

[/quote]

Siinä vaiheessa kun lähes jokainen haluaisi hankkia koiran, yhteiskunta tukisi koiran hankkimista moninaisin keinoin ja ne jotka ei meinaisi saada koiraa hommautuisivat kalliisiin "koiranhankkimishoitoihin", ja ne jotka eivät haluaisikaan koiraa joutuisivat kuuntelemaan ihmettelyjä "mitä, miten ihmeessä et muka halua koiraa!!???" tai jopa haukkumista "olet jotenkin tunnekuollut ihminen kun et pidä koirista, et ole oikea nainen ennen kuin sinulla on koira", niin IHAN VARMASTI perustettaisiin myös vapaaehtoisesti koirattomien ryhmittymiä.

On naiviia ajatella että koirattomuus olisi rinnasteinen lapsettomuuteen. Johan sen huomaa siitä kuinka erilaiset reaktiot ovat sen mukaan, sanooko joku että ei halua koiraa eikä itseasiassa halua edes olla tekemisissä koiran kanssa, tai jos joku menee myöntämään ettei halua lapsia ja mieluiten ei edes näkisi moisia. Eka on kaikille ok, tokasta suuri(n?) osa vetää heti herneen nenään. Kukaan ei ihmettele jos joku sanoo ettei hänen luokseen saa tuoda koiraa kylään, mutta auta armias jos menet sanomaan lapselliselle kaverille että hän voi tulla kyläilemään, mutta "voisitko mitenkään jättää lapsesi kotiin, en halua niitä minun luokseni". On muutes entinen kaveri sen jälkeen. 

[/quote]

No vapaaehtoisesti koirattomana mua ei kiinnosta jos yhteiskunta tukee koirallisia. Jos yhteiskunnan säilymiseksi tarvittaisiin koiria se olisi vielä ymmärrettävämpää. Lapsia tarvitaan jotta huoltosuhde säilyy edes jotenkin. Aika itsestäänselvää ja niin kauan kun yhteiskunta ei ketään painosta ja pakota lapsentekoon niin missä on ongelma. Päinvastoin esim. työmarkkimat syrjivät mielellään pienten lasten vanhempia. 

Niin, vaikka ilmapiiri olisi kuinka koiramyönteinen niin kukaan ei pakota ottamaan koiraa. Ja olen kyllä ihan oikeasti saanut osakseni jankutusta siitä miten kannattaisi ottaa koira ja miten ihania koirat ovat. Kyllä se monessa työpaikassa on sosiaalisesti ei-sallittua olla tykkäämättä työkavereiden söpöistä koiruleista, jotka lapsen korvikkeiksi on otettu ja joiden valokuvia esitellään ja joiden tempauksista kertoillaan. Se ei silti häiritsisi minua siinä määrin, että haöuaisin luoda yhdistyksen asian ympärille. Ja tiedätkö, on ihan oikeasti paljon ihmisiä, joille ei mitenkään voisi sanoa, että tule käymään ilman koiriasi. Tästä loukkaannuttaisiin verisesti. Siltikään en katso, että haluaisin piehtaroida siinä tunteessa, että en halua koiria ja koirat on kamalia. Haluaisin ajatella koiria _mahdollisimman vähän_ enkä varsinkaan pyörisi koirafoorumeilla kertomassa siitä kuinka en missään tapauksessa halua ottaa koiraa.

Vierailija
60/65 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

59: Ja se on sulta pois, jos jotain ihmisryhmää, esim. tahdonvastaisesti lapsettomia tuetaan hedelmöityshoidoin? Voin kertoa, että ei muuten järin avokätisesti tueta ja suurin osa joutuu maksamaan pitkän pennin ihan omasta pussistaan. Harmittaako sinua myös vanhusten, vammaisten, työttömien sekä lukevien ja urheilevien ihmisten tukeminen? Inhottaako että julkisin varoin on kirjastoja ja yleinen ilmapiiri ei ymmärrä, jos vaan et halua lukea kirjoja?

Aikuisen ihmisen kai pitäisi kestää tahdittomien ihmisten typerät laukomiset. Aikamoinen first world problem. Aika harvassa varmaan ne ihmiset, jotka tulevat tilittämään, ettet ole oikea nainen jos et halua lapsia. Jos näitä kommentoijia on ihan riesaksi asti niin sitten liikut vähän oudoissa piireissä. Tiedoksi vaan, että kaikesta saa kritiikkiä ja hölmöjä ja tahdittomia ihmisiä on olemassa. Siitä että ei tee lapsia saa syyllistämistä osakseen. Siitä että tekee lapsia saa syyllistämistä osakseen. Lapsia on myös aina väärä määrä tai ne on tehty väärän ikäisenä.