Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä alan ymmärtää miksi veloja pidetään häiriintyneinä

Vierailija
07.11.2013 |

Hankkiuduin niiden fb-ryhmään. On ihan oikeasti aika lapsivihamielisiä juttuja siellä. Joillekin (monillekin?) ryhmän jäsenille lapsettomuus on paljon enemmän kuin pelkkä henkilökohtainen valinta, jonkinlainen ideologia johon kuuluu nimenomaan lapsivihamielisyys ja vanhempien, varsinkin äitien halveksunta. Lapsettomuus on ihan hyvä ja kunnioitettava valinta, mutta kun se menee aatteen tasolle niin homma ei taida olla enää ihan tervettä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 06:54"]

Hankkiuduin niiden fb-ryhmään. On ihan oikeasti aika lapsivihamielisiä juttuja siellä. Joillekin (monillekin?) ryhmän jäsenille lapsettomuus on paljon enemmän kuin pelkkä henkilökohtainen valinta, jonkinlainen ideologia johon kuuluu nimenomaan lapsivihamielisyys ja vanhempien, varsinkin äitien halveksunta. Lapsettomuus on ihan hyvä ja kunnioitettava valinta, mutta kun se menee aatteen tasolle niin homma ei taida olla enää ihan tervettä.

[/quote]

Sitä minäkin olen täällä sanonut, että se on aate. Ja vihamielinenkin näköjään.

Joskus myös kuullut mm. junissa, tapahtumissa ym. miten monet nuoret ja nuoret aikuiset puhuvat lapsista ja avoimesti kanssaolijoille myös näyttävät sen.

Vaarallista porukkaa... varmaan jotain vihervasureitakin.

[/quote]

Miten tuo vihervasuri tähän liittyy? Persutko on tunnetusti lapsirakkaita? Hölmö. 

[/quote] Persut ei ainakaan lässytä hiilijalanjäljestä (Suomessa :D!) vaan tekevät lapsia kuten muukin väestö. Veloissa taas on näitä hurskastelijoita ja mm. sen takia ovat lapsettomia.

[/quote]

Lässytä hiilijalanjäljestä? Persut haluaa tehdä lapsia maailmaan jota kohta ei ole.

[/quote]

Millloin kohta? Ja ongelma on valtava nimenomaan Suomessa, jossa tunnetusti on väkeä niin paljon ettei sekaan sovi :)?

Vierailija
22/65 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 06:54"]

[/quote]

Sitä minäkin olen täällä sanonut, että se on aate. Ja vihamielinenkin näköjään.

Joskus myös kuullut mm. junissa, tapahtumissa ym. miten monet nuoret ja nuoret aikuiset puhuvat lapsista ja avoimesti kanssaolijoille myös näyttävät sen.

Vaarallista porukkaa... varmaan jotain vihervasureitakin.

[/quote]

Miten tuo vihervasuri tähän liittyy? Persutko on tunnetusti lapsirakkaita? Hölmö. 

[/quote] Persut ei ainakaan lässytä hiilijalanjäljestä (Suomessa :D!) vaan tekevät lapsia kuten muukin väestö. Veloissa taas on näitä hurskastelijoita ja mm. sen takia ovat lapsettomia.

[/quote]

Kiinnostuksesta: miksi hiilijalanjäljestä ei saisi puhua Suomessa?

[/quote]

Tottakai saa puhua, mutta aiheen kosketus suomalaisiin ja harvaanasuttuun Suomeen on yhtä läheinen kuin sian ymmärrys taulutelevisiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen liittynyt vela-ryhmään, koska siellä tiedotetaan hyvin asiaan liittyvistä artikkeleista ja tapahtumista. Samoista syistä moni äitikin kuuluu omaan elämänpiiriinsä liittyviin ryhmiin tai tiettyä poliittista suuntausta kannattava kuuluu sitä edustavaan ryhmään, eikä siinä ole mitään kummallista. Ap on ilmeisesti liittynyt johonkin erityiseen kiihkoiluryhmään tai sitten näkee fanatismia joka paikassa.

Vierailija
24/65 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten mitä mieltä tahansa niin tosiasia on että nykyiset lapset eivät tule kuolemaan vanhuuteen. Elinolosuhteet tulevat globaalisti tuhoutumaan alle sadassa vuodessa jos meno jatkuu nykyisenkaltaisena. Voitte toki olla asiasta vaikka kuinka erimieltä ja kuitata kaiken vihervasurien propagandana tai mikä nyt on sopivin syntipukki omalle ideologiallenne. Se että olette erimieltä ei kuitenkaan muuta tosiasioita. Me emme ehkä näe planeettamme tuhoa, mutta lapsenne näkevät. En aio laittaa tähän mitään linkkejä faktatietoihin, se ketä asia oikeasti kiinnosta saa tietoa varsin helposti. Ja te jotka mieluummin suljette silmänne, toivon että heräätte vielä unestanne. In the age of information ignorance is a choice!

Vierailija
25/65 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 13:28"]

Oli sitten mitä mieltä tahansa niin tosiasia on että nykyiset lapset eivät tule kuolemaan vanhuuteen. Elinolosuhteet tulevat globaalisti tuhoutumaan alle sadassa vuodessa jos meno jatkuu nykyisenkaltaisena. Voitte toki olla asiasta vaikka kuinka erimieltä ja kuitata kaiken vihervasurien propagandana tai mikä nyt on sopivin syntipukki omalle ideologiallenne. Se että olette erimieltä ei kuitenkaan muuta tosiasioita. Me emme ehkä näe planeettamme tuhoa, mutta lapsenne näkevät. En aio laittaa tähän mitään linkkejä faktatietoihin, se ketä asia oikeasti kiinnosta saa tietoa varsin helposti. Ja te jotka mieluummin suljette silmänne, toivon että heräätte vielä unestanne. In the age of information ignorance is a choice!

[/quote]

Niinhän sinä luulet. Voi, kun pääsisimme haudan takaa lyömään vetoa. Jos maapallon ilmasto muuttuu hyvin radikaalisti niin ainakaan suomalainen ei sitä pysty tekemään. Ja tämä on fakta.

Vierailija
26/65 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:59"]

Minä olen liittynyt vela-ryhmään, koska siellä tiedotetaan hyvin asiaan liittyvistä artikkeleista ja tapahtumista. Samoista syistä moni äitikin kuuluu omaan elämänpiiriinsä liittyviin ryhmiin tai tiettyä poliittista suuntausta kannattava kuuluu sitä edustavaan ryhmään, eikä siinä ole mitään kummallista. Ap on ilmeisesti liittynyt johonkin erityiseen kiihkoiluryhmään tai sitten näkee fanatismia joka paikassa.

[/quote]

Pakko kysyä että millainen on lapsia vastustavan ryhmän aiheeseen liittyvä tapahtuma? Jonkinlainen NIMBY-henkinen mielenosoitus päiväkotia vastaan?

Vierailija
27/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidamme kuulua samaan ryhmään, Ap. Eräät kun eivät saaneet mellastaa velojen ryhmässä niin kiukuissaan lähtivät ja perustivat omat ryhmän. Olen ollut siellä pelkästään sivustaseuraajan roolissa jonkun aikaa ja aika vajaamielisiä juttuja lentelee suurimmalta osalta porukkaa. Juuri näitä on ne tyypi jotka antaa ihan väärän kuvan vapaaehtoislapsettomuudesta. He ovat jostakin lapsuuden traumastaan niin lapsi- ja vastuukammoisia, epävarmoja elämässään että diagnosoivat tunteensa ja itsensä velaksi, mikä on tietenkin virhediagnoosi. Ovat liian kovapäisiä myöntääkseen että vihantunteita aiheuttava "vika" on heidän omasta elämästään lähtöisin, jolle toisaalta voisikin tehdä jotain. Tämä rääväsuu-"velojen" sivuryhmä on täynnä erilaisista tunne-elämän ongelmista kärsiviä joille pelkkä suomen oikeinkirjoitus on vaikeaa eikä keskusteluista meinaa muutenkaan saada mitään selvää kun puhutaan ihan ohi aiheesta. Niin älyvapaata toimintaa koko ryhmä. Onko täällä joku muu ryhmässä oleva?

Vierailija
28/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en halua lapsia, en edes pidä lapsista ja minua ärsyttää, että yhteiskuntamme on niin lapsikeskeinen. Tykkään avautua mieliharmistani turvallisessa ympäristössä, jossa minua ei tuomita ajatusteni vuoksi. Tästä ei millään tavalla seuraa, että lapsettomuuteni olisi jotenkin ideologista. Se on täysin henkilökohtainen ominaisuuteni.

Vierailija
29/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 28:n kanssa. Itse olen vela, ja kuulun erääseen fb-ryhmään (koska tämä ominaisuus tekee minusta erilaisen verrattuna yhteiskunnan normiin, joten on kiva joskus keskustella aiheesta ilman hurmosmammojen huutoa ja loukkauksia).

Tuossa ryhmässä on/oli muutama hyvin 'kovaääninen' tyyppi, jolla tod näk oli muitakin ongelmia. Juuri sellaisia, joiden kanssa ei voi mistään asiasta keskustella järkevästi. Toivon, ettei heitä pidetä "normi veloina". Vastaavia ihmisiä löytyy kuitenkin joka ihmisryhmästä.... Ikävä kyllä.

Ap, yritä kiinnittää huomio niihin, jotka mekastavat hieman vähemmän, ja pohdi heidän mielipiteitään. Tai etsi toinen ryhmä. Itsekään en ko. henkilöistä pitäny, koska heidän näkemyksensä olivat rehellisesti sanottuina aika järkyttäviä, eivätkä edes mitään ajatusten tuulettamista, koska meno oli samaa päivästä toiseen.

Vierailija
30/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ihmisistä ja minua ärsyttää, että yhteiskunta on niin ihmiskeskeinen. Se on vaan sellainen ominaisuus minussa, että vihaan ihmisiä. Minä saan viahata ihmisiä, koska Minä.

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 19:15"]

Juu, en halua lapsia, en edes pidä lapsista ja minua ärsyttää, että yhteiskuntamme on niin lapsikeskeinen. Tykkään avautua mieliharmistani turvallisessa ympäristössä, jossa minua ei tuomita ajatusteni vuoksi. Tästä ei millään tavalla seuraa, että lapsettomuuteni olisi jotenkin ideologista. Se on täysin henkilökohtainen ominaisuuteni.

[/quote]

Vierailija
31/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hankkiuduit ryhmään"? Minkä ihmeen takia jos se ei ole sinun arvojesi mukainen ryhmä? Mitä sillä on väliä mitä ihmiset kirjoittavat ryhmässä? Jossainhan niitä höyryjä pitää päästää kun mitään ei saa ääneen sanoa, aina on jollain sukka rutussa välittömästi. Niin vielä pitää asiakseen tukkia mieltänsä pahoittamaan sinne. Kuulostaa siltä että oma elämä on vähän tylsän puoleista jos pitää leikkiä agenttia ja väijyä eri tavalla elämässään valinneita. Mutta hyvät jatkot vaan valitsemallesi tielle ;)

Vierailija
32/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis itse olen lapsivapaa ihminen enkä edes tiedä tällaisen ryhmän olemassa olosta (en ole facebookissa), mutta miksi äiti-ihminen liittyy tuollaiseen ryhmään? 

Vierailija
33/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:59"]

[/quote]

Pakko kysyä että millainen on lapsia vastustavan ryhmän aiheeseen liittyvä tapahtuma? Jonkinlainen NIMBY-henkinen mielenosoitus päiväkotia vastaan?

[/quote] Itse olen vela, enkä tosiaankaan kuulu mihinkään "lapsia vastustavaan ryhmään". Olen sellaisiinkin törmännyt, mutta en todellakaan halua kuulua sellaisiin. Pelkkiä trolleja täynnä, joten ihan turha niistä etsiä velojen todellista sielunmaailmaa.

Vierailija
34/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:36"]

Tämän avauksen ja kommenttien perustella alan ihmetellä, miksei meitä äitejä pidetä häiriityneinä.

[/quote]

Kyllä teitä todellakin pidetään...

Vierailija
35/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku äiti-ihminen selittää minulle miksi se on niin helvetin kamalaa jos joku sanoo suoraan että ei pidä lapsista? Ottaako mammaliinit sen hyökkäyksenä omia pikku kultamussukoitaan kohtaan?

Vierailija
36/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että lapset ovat tasa-arvoinen ihmisryhmä samalla tapaan kuin vanhukset, vammaiset, mustaihoiset tai homoseksuaalit tai ketkä tahansa tässä yhteiskunnassa. Lasten syrjiminen ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin minkään muunkaan ihmisryhmän.

Yhtä vähän asiallista on sanoa, että en tykkää homoista tai mustalaisista kuin on sanoa, että en tykkää lapsista. Se on ihmisryhmän leimaamista ja syrjivää käytöstä, jota ei mielestäni pidä hyväksyä mitään ihmisryhmää kohdaan länsimaisessa demokrattisessa yhteiskunnassa. 

Vierailija
37/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset eivät kyllä ole aikuisten kanssa tasavertainen ihmisryhmä. Ennemminkin lapset rinnastuvat eläimiin tai humalaisiin käyttäytymisensä, kykyjensä ja sosiaalisen asemansa puolesta. Samaan tapaan on hyväksyttävää sanoa, ettei pidä koirista tai juopoista, eikä se ole millään tavalla syrjivää.

Monet äiditkään eivät pidä (muiden ihmisten) lapsista.

Vierailija
38/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielestäsi siis kehitysvammaiset, CP-vammaiset tai dementoituneet vanhukset eivät ole myöskään tasavertainen ihmisryhmä, koska eivät käyttäydy kuten muut? Minä en halua asua noin syrjivässä ja epähumaanissa yhteiskunnassa eikä minun onneksi tarvitsekaan. Suomessa kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia riippumatta sukupuolesta, uskonnosta, ihonväristä, iästä tai sukupuolisesta suuntautumisesta. Todella hienoa, että meillä on tasa-arvo. 

Vierailija
39/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se polkee jonkun yhteiskunnallisia toiminnanvapauksia, että hänestä ei pidetä? Onko juopuneista, kokoomuslaisista ja natseistakin pidettävä vain tasa-arvon vuoksi? Eihän se, että inhoaa jotakuta tämän käyttäytymisen vuoksi tarkoita, että häneltä riistetään ihmisoikeudet.

Vierailija
40/65 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:01"]

Siksi, että lapset ovat tasa-arvoinen ihmisryhmä samalla tapaan kuin vanhukset, vammaiset, mustaihoiset tai homoseksuaalit tai ketkä tahansa tässä yhteiskunnassa. Lasten syrjiminen ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin minkään muunkaan ihmisryhmän.

Yhtä vähän asiallista on sanoa, että en tykkää homoista tai mustalaisista kuin on sanoa, että en tykkää lapsista. Se on ihmisryhmän leimaamista ja syrjivää käytöstä, jota ei mielestäni pidä hyväksyä mitään ihmisryhmää kohdaan länsimaisessa demokrattisessa yhteiskunnassa. 

[/quote]

Ei ole. Ihmisellä on oikeus olla pitämättä ihan mistä vaan eikä se leimaa (miten se voisi leimata?) ketään eikä se ole syrjintää.  Suomen laki on kaikille sama mutta minä saan omassa yksityiselämässäni syrjiä ketä tahansa millä perusteilla tahansa. Alkaa mennä aivan sekopäiseksi jos ihminen ei saisi itse valita omaa seuraansa tai omia tuttaviaan.