Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta Down-ihmiset kauniita/komeita?

Vierailija
19.07.2006 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät oikeastaan. Mutta entäs sitten?

Mulla on myös ihan tavallisia ihmisiä ystävinä, jotka eivät ole kauniita eikä komeita. Joku on lihava, joku on hontelo, joltain on syöpä vienyt rinnan, jotkut ovat muuten vain rupsahtaneita. Mulla on perunanenä ja keltaiset hampaat.

Varsinkin kun ikää tulee lisää, ulkonäkö merkitsee yhä vähemmän ja vähemmän. Toisissa ihmisissä katsotaan ihan muita ominaisuuksia, esim. ystävällisyyttä ja luotettavuutta. 

Vierailija
22/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:22"]

missä siellä on down?

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:20"]

Varokaas mitä sanotte Downeista. Ainakin tämä Down joka löytyy tästä linkistä on vahva kuin karhu http://www.aulikki.fi/

[/quote]

[/quote]

Sen naisen mahassa jos se nainen vielä rupeaa lapsentekoon, voi olla Down-vauva jota minä ehkä pääsen hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat omalla tavallaan kauniita/komeita. Ja te jotka yleistitte joillakin downeilla ilmenevän lihavuuden, riippuu yleensä siitä, miten häntä on perheessä kohdeltu. Esim. rakas siskoni on down, enkä näe hänessä oikeastaan mitään ns. tyypillisiä piirteitä. Hänen kauttaan olen myös tavannut monia ihmisiä, joilla on down, ja he ovat mielestäni erittäin kauniita. 

Katsokaa peiliin ennen kuin edes mietitte tuollaisia. 

Vierailija
24/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:47"]

Kaikki ihmiset ovat omalla tavallaan kauniita/komeita. Ja te jotka yleistitte joillakin downeilla ilmenevän lihavuuden, riippuu yleensä siitä, miten häntä on perheessä kohdeltu. Esim. rakas siskoni on down, enkä näe hänessä oikeastaan mitään ns. tyypillisiä piirteitä. Hänen kauttaan olen myös tavannut monia ihmisiä, joilla on down, ja he ovat mielestäni erittäin kauniita. 

Katsokaa peiliin ennen kuin edes mietitte tuollaisia. 

[/quote]

Katsoin peiliin. Kaunis olen. 

Vierailija
25/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymys on: "vastaako down-ihmisen ulkonäkö sinun käsitystäsi kauniista ihmisestä?" Sillä jokaisella ihmisellä on oma käsitys siitä, mikä on kaunista ja mikä rumaa. Verratkaapa itseänne sademetsän intiaaneihin, olisiko juuri sinulla vientiä sademetsäheimossa? Epäilen että ei olisi, koska et olisi "kaunis" heidän mielestään.

Lisäksi ympäristö ja aika vaikuttaa ulkonäkökäsityksiin; kun katsot omaa down-lastasi, näet ennen pitkää vain kauniin lapsen.

Itse en enää edes näe down-lapseni vammaisuutta, hän on lapsi muiden joukossa. En ajattele että onpas hän erikoisen näköinen, hänhän on vain oma itsensä!

Vierailija
26/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikissa ihmisissä on jotain kaunista. Tunnen työni takia down miehen ja naisen. Ovat todella mukavia ja suloisia. Kumpikin pukeutuu kauniisti ja on oikein iloinen ja hymyileväinen. Mielestäni ovat oikein kauniit, mutta ei ehkä ihan klassista kauneutta. Mutta eihän ulkonäkö ole muutenkaan tärkeää...

Vierailija
27/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:58"]

Oikea kysymys on: "vastaako down-ihmisen ulkonäkö sinun käsitystäsi kauniista ihmisestä?" Sillä jokaisella ihmisellä on oma käsitys siitä, mikä on kaunista ja mikä rumaa. Verratkaapa itseänne sademetsän intiaaneihin, olisiko juuri sinulla vientiä sademetsäheimossa? Epäilen että ei olisi, koska et olisi "kaunis" heidän mielestään.

Lisäksi ympäristö ja aika vaikuttaa ulkonäkökäsityksiin; kun katsot omaa down-lastasi, näet ennen pitkää vain kauniin lapsen.

Itse en enää edes näe down-lapseni vammaisuutta, hän on lapsi muiden joukossa. En ajattele että onpas hän erikoisen näköinen, hänhän on vain oma itsensä!

[/quote]

No voi kyrpien kevät! Pitäisi tyhmemmällekin down-potiaalle olla selvä että mitä tarkoitetaan kauneudella! Pitäiskö muka joka kerta käyttää noita sun hienoja kiertoilmauksia? Ei puhuta missikisoista, vaan "maamme kulttuurin ja kauneusihanteiden alainen ulkonäöllisten seikkojen tarkastuskierros ulkonäölleen hyväksyntää hakevien naispuolisten kandidaattien kesken". Voi vittu sun kanssa. Kaunis on kaunis. Ei sitä saatana tarvi joka kerta ilmaista että kyseessä on oma mielipide.

Vierailija
28/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suoraan sanottuna eivät. Omalal tavallaan voivat kyllä olla viehättäviä, tapaamani ovat olleet luonteeltaan mahtavia ja sehän tekee paljon.

Vierailija
29/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:58"]

[/quote]

No voi kyrpien kevät! Pitäisi tyhmemmällekin down-potiaalle olla selvä että mitä tarkoitetaan kauneudella! Pitäiskö muka joka kerta käyttää noita sun hienoja kiertoilmauksia? Ei puhuta missikisoista, vaan "maamme kulttuurin ja kauneusihanteiden alainen ulkonäöllisten seikkojen tarkastuskierros ulkonäölleen hyväksyntää hakevien naispuolisten kandidaattien kesken". Voi vittu sun kanssa. Kaunis on kaunis. Ei sitä saatana tarvi joka kerta ilmaista että kyseessä on oma mielipide.

[/quote]

Tämä prinsessa se on sisäisestikin varsin kaunis.

Vierailija
30/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät yleensä, koska ovat lyhyitä ja pyyleviä ja monilla on ihottumaa kasvoissa. Monilla downeilla on hampaat aika vinksinvonksin. Jotkut nuoret naiset ovat kauniita. Picnicissä oli aikoinaan töissä nuori, todella kaunis down-nainen jolla oli punaiset hiukset ja tutkimattomat keijunkasvot. Down-kasvonpiirteet eivät itsessään ole rumia, etenkin vinot silmät ovat itsessään hyvin kauniit, mutta kun ne tietysti yhdistyvät kehitysvammaan joka taas yhdistyy ainakin omassa mielessäni tragediaan. Riippumatta siitä, kuinka puhutaan miten downit ovat ihanan aurinkoisia valopilkkuja. Voivat olla, mutta tuskin kukaan toivomalla toivoo kehitysvammaista jälkeläistä.

Vierailija
31/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Down-poika oli tosi komea :) mutta noin yleisesti, yleensä eivät ole erityisen hyvännäköisiä. Mutta äidin mielestä varmaan aina omat lapset on maailman ihanimman näköisiä.

Vierailija
32/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on kauniita ja osa tavallisen näköisiä. Aivan kuten muutkin ihmiset. Eivät downitkaa samannäköisiä ole kaikki. Omannäköisiään jokainen.

Vierailija
33/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko ollenkaan ap ja ajattelitteko muut tähän ketjuun kirjoittaneet, että tätä palstaa voivat myös downit lukea?

Vierailija
34/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:08"]

Älä sure faktoja. Vammaisuus ei kaunista ketään

[/quote]

Puhu pukille!

Mulle tulee aina kun näen tämmöistä henkilöä mieleen että on rehti, kunnollinen ja omalla tavallaan viisas ulkonäöltään kun koiranpentu jotenkin suloinen ja viaton ja aina niin iloinen:) kauniita ihmisiä näen siis.

Yleensä ihmiset juoksee naama norsunvitulla, vihaisennäköisinä ja jos erehtyy tuntemattomalle puhumaan niin käytös vastaa naamaa mikä tekee jokaisesta ruman mun silmissä.

Vierailija
35/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Tiedän muuten useita ihmisiä joita voisi luulla piirteidensä puolesta downeiksi, tunteekos muut? Joissain suvuissa kulkee näitä piirteitä ihan tavallisilla ihmisillä, siis silmän poimu ja muutenkin sen näköisiä piirteitä.

Vierailija
36/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät.

Vierailija
37/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:06"]

katsokaapa tätä. kaunis tyttö. http://www.thegirlwiththefreckles.com

[/quote]

Varmasti aino ihan ok näköinen, johon olen törmännyt. yleensähän ne ovat ylipainoisia - kuten yllä todettiin - pallinaamoja.

Vierailija
38/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 18:06"]

Ajattelitko ollenkaan ap ja ajattelitteko muut tähän ketjuun kirjoittaneet, että tätä palstaa voivat myös downit lukea?

[/quote]

Poistetaan kaikki ketjut, joissa puhutaan ylipainosta, mamupatjoista, narsisteista ym., koska nekin voivat lukea tätä!

Vierailija
39/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan ole. Vastenmielisen näköisiä vinoine silmineen ja vääntyneine hymyineen. Jotkut ovat vielä agressiivisia ja henkisestin niin vajaita ettei kanssaelämisestä tulee mitään. En näe niissä mitään hyvää. Metelöivät eivätkä osaa käyttäytyä. Eivät ymmärrä asioita. Sönkkääviä ihmisen irvikuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme