Millainen puskurirahasto teillä on pahan päivän varalle?
Kertokaa samalla, kuinka paljon tienaatte ja kuinka paljon pakollisia menoja teillä on kuukaudessa?
Omat nettotuloni on n. 2 400 €/kk ja pakolliset menot 1 500 €/kk. Puskurirahastoni näyttää tältä:
- käteisenä 200 €
- käyttötilillä 1 000 €
- säästötilillä 2 000 € (näitä rahoja voi nostaa koska tahansa ilman sanktiota)
- määräaikaisella säästötilillä 5 000 € (tilin voi irtisanoa koska tahansa, mutta siitä joutuu maksamaan sanktion)
Lisäksi mulla on 2 luottokorttia, joiden luottorajat on yhteensä 12 000 €, ja osakkeita joiden arvo on tällä hetkellä n. 60 000 €. Olen ihan tyytyväinen puskurirahastooni ja pystyn nukkumaan yöni rauhassa, vaikka pieni lomautuksen uhka onkin päällä. Entä te muut?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroprosentti on 3. Siitä voi päätellä mitättömät tuloni. Hätävaran hätävarana minulla on rahastossa n. 1600 €. Kevyempään hätään on ruokakaupan ja lemmikkikaupan lahjakortteja jotta selvitään koko joukko hetkeä jos tulee vielä pahempi kriisi.
Oma veroprosenttini on aina ollut pyöreä 0, mutta olen saanut silti säästöön enemmän kuin sinä: Tilillä on 1 000 € ja rahastoissa n. 4 200 €. Niin ja ikää on 27 v.
Rikollinen elämäntapa ja pankit eivät sovi hyvin yhteen.
Tileillä 12000 ja rahastoissa pari tonnia, oon ottanut niitä tilille kesän aikaan. Tulot n 2000, menot 1800e/kk, pihistellä voi ehk satasen pari tosta.
Pari tonnia on indeksissä ja sinne säästelen. Olen eläkkeellä eikä tässä nyt mitään erikoista ole tiedossa muutamaan vuoteen.
Tämähän onkin selvästi ylimmän tulodesiilin eliittielvistelykeskustelu! En tiennyt että av mammat ovat näin rikkaita. Paljon kyllä vauva-aikana olette säästäneet. Hatunnosto.
Mulla on tällä hetkellä n. 3800 euron nettotulot kuukaudessa (sis. lapsilisät ja Kelan elatustuen kahdesta lapsesta) ja säästän lähinnä lasten opiskeluaikoja (olisi kiva pystyä tukemaan taloudellisesti) ja omaa eläkeaikaa ajatellen. Rahastoissa on tällä hetkellä 20 000, vähän reilut, ja tileillä saman verran. Molempiin säästän lisää joka kuukausi (joitain satasia). Tuo tileillä makuuttaminen on kyllä tyhmää (nollakorko ja inflaatio), mutta en oikein tiedä, mitä niillä tekisin. Tykkään nukkua yöni hyvin, joten mihinkään sellaiseen en halua rahojani laittaa, missä on iso riski menettää ne.
Eikä ole tarvetta valehdella anonyymillä keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoisia summia teillä säästössä. Meillä kahden aikuisen ja kahden lapsen talous ja tuntuu että kaikki menee mitä tulee. Nettotulot yhteensä noin 5000e/kk ja säästötilillä noin 2500e ja rahastoissa saman verran. Tuntuu että lasten harrastukset, asuntolaina, kesämökki ja jokapäiväiset menot vievät niin paljon että säästöön on hankal asaada isoja summia. No ehkä joskus sitten kun lapset muuttavat kotoa...
Katsos, se on kiinni ihan siitä kuinka paljon valehtelee. Suurin osa aivan varmasti valehtelee. Minä en usko, että ne, joilla oikeasti on huimat sijoitukset, viihtyvät tällä vähä-älyisten paskapalstalla ja vielä vähemmän niitä kiinnostaa kysellä kuten puskurirahastoista.
Mä olen toiseksi ylimmässä desiilissä, harrastelen sijoittamista ja lunastin kuolinpesän asunnon vuokrattavaksi kun se oli mahdollista. Viihdyn oikein hyvin tällä paskapalstalla, parempaa aivojen nollausta saa hakea.
Käyn kyllä toisenlaisillakin palstoilla, mutta vaikka täällä olisi luvuissa vauvapalsta-lisää, muilla palstoilla ihmiset eivät niinkään avaa omaa tilannettaan, sillä nämä rahakeskustelut täällä aina kiinnostaa. Toinen on ne köyhäilyketjut, nekin on mielenkiintoisia kliseineen, mutta niihin en kommentoi, omat köyhäilyt oli 30v sitten opiskelijaelämässä.
nettotulot 3500 €/kk, tilillä taitaa olla nyt noin 200 €. Kyllä mä tuon 2 päivää tuolla pärjään, sitten tulee taas rahaa. Luottokorteilla luottorajaa jäljellä 49 800 €. Rahastoissa 12 000 € ja osakkeissa 180 000.
Tällä hetkellä puskurissa on viitonen, mutta vuoden loppuun mennessä tavoitteena on 10 000€!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä n. 3800 euron nettotulot kuukaudessa (sis. lapsilisät ja Kelan elatustuen kahdesta lapsesta) ja säästän lähinnä lasten opiskeluaikoja (olisi kiva pystyä tukemaan taloudellisesti) ja omaa eläkeaikaa ajatellen. Rahastoissa on tällä hetkellä 20 000, vähän reilut, ja tileillä saman verran. Molempiin säästän lisää joka kuukausi (joitain satasia). Tuo tileillä makuuttaminen on kyllä tyhmää (nollakorko ja inflaatio), mutta en oikein tiedä, mitä niillä tekisin. Tykkään nukkua yöni hyvin, joten mihinkään sellaiseen en halua rahojani laittaa, missä on iso riski menettää ne.
Juuri näin. Toden puhujat osaavat tietenkin laittaa tänne dokumenttia, kuten minä, näin:
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Toden puhujat osaavat tietenkin laittaa tänne dokumenttia, kuten minä, näin:
Zinc
Talonko?
Noh olen aina ollut melko pienituloinen ja olen vasta herännyt tähän tilanteeseen, että pitäisi pitää jotain puskuriakin.
Nettotulot ovat vaihdelleet vähän. Edellisen kuun tulot olivat n. 1900e ja tälle kuulle tulot ovat 1800e. Yleensä tulot ovat n 1600e. Budjetoin ja olen aika säästeliäs.
Olen nyt säästänyt n. 1000e puskuria ja mahdollisimman kovalla tahdilla yritän sitä säästääkin. Tavoite on yhteensä 5000e. Vuoden loppuun mennessä mulla saattaa olla jopa 2000e kasassa. Lisäksi olen säästänyt joulua varten nyt 200e. Nordnetin Indeksirahastoon menee 15e/kk ja toivon että voin sitä summaa nostaa jossain vaiheessa vähän isommaksi, mutta taloa varten pitäisi myös alkaa säästämään.
Lompsasta löytyy yksi 20 € seteli ja tilillä on tällä hetkellä 7,42 € rahaa. Luottokortilla -3035,29 € velkaa. Mistään puskurirahastosta ei ollut tietoakaan, kun jäin keväällä yllättäen lomautetuksi ja kesällä työttömäksi. Jos saan taas joskus töitä, pidän kaiken kulutuksen minimissä kunnes velat on maksettu ja säästössä on vähintään muutama tonni pahan päivän varalle.
Tilillä on nyt varmaan muutama satanen. En tarvitse mitään puskurirahastoa koska saan vanhemmiltani rahaa aina kun omat rahat loppuu kesken.
Käyttötilillä 11600e. Luottokorttikin löytyy. En edes muista luottorajaa, kun ei tule oikein käytettyä. Kaksio Helsingissä. Arvo reilu 300000e ja velkaa n 80000e. Ehkä lapseton sinkku pärjää näillä...
Tilillä on aina pari tonnia ylimääräistä. Palkka 1600e/kk, vuokra 530e.
niinpä, kun on sugardaddy maksamassa kulut ja menot