Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen puskurirahasto teillä on pahan päivän varalle?

Vierailija
15.09.2020 |

Kertokaa samalla, kuinka paljon tienaatte ja kuinka paljon pakollisia menoja teillä on kuukaudessa?

Omat nettotuloni on n. 2 400 €/kk ja pakolliset menot 1 500 €/kk. Puskurirahastoni näyttää tältä:

- käteisenä 200 €
- käyttötilillä 1 000 €
- säästötilillä 2 000 € (näitä rahoja voi nostaa koska tahansa ilman sanktiota)
- määräaikaisella säästötilillä 5 000 € (tilin voi irtisanoa koska tahansa, mutta siitä joutuu maksamaan sanktion)

Lisäksi mulla on 2 luottokorttia, joiden luottorajat on yhteensä 12 000 €, ja osakkeita joiden arvo on tällä hetkellä n. 60 000 €. Olen ihan tyytyväinen puskurirahastooni ja pystyn nukkumaan yöni rauhassa, vaikka pieni lomautuksen uhka onkin päällä. Entä te muut?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka nettona 1400 e/kk, pakolliset menot 1200 e/kk. Tilillä 400 e. Ei paljon naurata mutta aina kun saan jotain säästöön tulee yllättäviä menoja. Viimeksi autosta hajosi moottori ja siitä tuli yli 1000 e lasku. Auto on mulle pakollinen koska ilman sitä en ehtisi aamuksi töihin.

Vierailija
22/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutin tätä miljoonatta aloitusta, jossa mukavan potin pienistä tuloista säästänyt on itseensä tyytyväinen ja haluaa sillä vähän elvistellä, mutta ei irl sitä voi/kehtaa tehdä.

Itsekin olen tyytyväinen kun neljä vuotta sitten heräsin, oikeasti sairastuin ja hetken, 3kk, jouduin elämään summalla joka tulee olemaan 10v kuluttua eläkkeeni, nyt yritän elää arkea sillä summalla ja kerätä kokemuksia, joita mahdollisesti kiikkustuolissa muistella, nyt nuo kokemukset tosin ovat olleet halpoja tai maksuttomia, niinpä on tullut säästöjäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutin tätä miljoonatta aloitusta, jossa mukavan potin pienistä tuloista säästänyt on itseensä tyytyväinen ja haluaa sillä vähän elvistellä, mutta ei irl sitä voi/kehtaa tehdä.

Itsekin olen tyytyväinen kun neljä vuotta sitten heräsin, oikeasti sairastuin ja hetken, 3kk, jouduin elämään summalla joka tulee olemaan 10v kuluttua eläkkeeni, nyt yritän elää arkea sillä summalla ja kerätä kokemuksia, joita mahdollisesti kiikkustuolissa muistella, nyt nuo kokemukset tosin ovat olleet halpoja tai maksuttomia, niinpä on tullut säästöjäkin.

Oletko kateellinen?

Vierailija
24/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15k olen saanut säästöön.

Vierailija
25/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 3200/kk.

Välttämättömät / vakiintuneet menot (mun osuus) noin 1300, sis. pari lainanlyhennystä.

Säästötilillä/käytettävissä 12000.

Jemmassa 15000.

Etfissä eläkepäiviin 25000.

Sijoitusasunto.

Velattomat koti (50%) ja kakkosasunto (85%).

Koti näistä varmaan hankalin realisoitava.

Luottorajat yhteensä 60000.

En ole kovin huolissani, eläkepäiviin on tod näk. 15v aikaa.

Vierailija
26/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto 3200/kk.

Välttämättömät / vakiintuneet menot (mun osuus) noin 1300, sis. pari lainanlyhennystä.

Säästötilillä/käytettävissä 12000.

Jemmassa 15000.

Etfissä eläkepäiviin 25000.

Sijoitusasunto.

Velattomat koti (50%) ja kakkosasunto (85%).

Koti näistä varmaan hankalin realisoitava.

Luottorajat yhteensä 60000.

En ole kovin huolissani, eläkepäiviin on tod näk. 15v aikaa.

Luottoraja kuitenkin vain 6000 :)

Vierailija
27/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1700, kiinteät kulut/kk 1200, säästötilillä 5000. Ei stressaa.

Vierailija
28/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ny puhuta numeroista kuin sen verran, notta on 37 kuukauden nettopalkkaa vastaava summa.

Vierailija
29/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 70.000 ois tilillä ja 30.000 rahastoissa yms.nettopalkka joku 1700e.paljon jää säästöön kun ei mene lapsia tekemään.nauttii vaan elämästä

Vierailija
30/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 2200. Tilillä 30 000 ja rahastossa/osakkeissa 10 000. Ikää 39. Pärjään arjessa melko pienellä rahalla ja lisää säästöjä karttuu koko ajan. On kuitenkin ihan mahdollista, että jään jossain vaiheessa työttömäksi, joten ihan hyvä että on säästöjä varuilta. En koe jääneeni oikeasti mistään paitsi, vaikka säästöjä onkin. En vaan ole koskaan saanut mitään kiksejä kuluttamisesta.

Vierailija
31/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei latiakaan. Olen kuntoutustuella oleva kahden teinin yh.

Vierailija
32/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkoja sanomatta, minulla ja miehellä on yhteensä noin 6kk palkat säästössä pahimman varalle.

Vierailija
33/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 tonnia säästötilillä. Pyrin säästämään lisää, mutta onneksi rahatilanteeni on tällä hetkellä helposti hallittavissa koska olen edullisessa vuokra-asunnossa elävä autoton, lapseton ja lemmikitön sinkku.

Lisäksi on luottokortti.

Vierailija
34/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä noin 4k, osakkeissa 40k ja säästötilillä 400k.

Vierailija
35/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia summia teillä säästössä. Meillä kahden aikuisen ja kahden lapsen talous ja tuntuu että kaikki menee mitä tulee. Nettotulot yhteensä noin 5000e/kk ja säästötilillä noin 2500e ja rahastoissa saman verran. Tuntuu että lasten harrastukset, asuntolaina, kesämökki ja jokapäiväiset menot vievät niin paljon että säästöön on hankal asaada isoja summia. No ehkä joskus sitten kun lapset muuttavat kotoa... 

Katsos, se on kiinni ihan siitä kuinka paljon valehtelee. Suurin osa aivan varmasti valehtelee. Minä en usko, että ne, joilla oikeasti on huimat sijoitukset, viihtyvät tällä vähä-älyisten paskapalstalla ja vielä vähemmän niitä kiinnostaa kysellä kuten puskurirahastoista.

Vierailija
36/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttötilillä noin 4k, osakkeissa 40k ja säästötilillä 400k.

Minulla käyttötilillä 16 koota, osakkeissa 160 koota ja säästötilillä 1600 koota.

Vierailija
37/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia summia teillä säästössä. Meillä kahden aikuisen ja kahden lapsen talous ja tuntuu että kaikki menee mitä tulee. Nettotulot yhteensä noin 5000e/kk ja säästötilillä noin 2500e ja rahastoissa saman verran. Tuntuu että lasten harrastukset, asuntolaina, kesämökki ja jokapäiväiset menot vievät niin paljon että säästöön on hankal asaada isoja summia. No ehkä joskus sitten kun lapset muuttavat kotoa... 

Katsos, se on kiinni ihan siitä kuinka paljon valehtelee. Suurin osa aivan varmasti valehtelee. Minä en usko, että ne, joilla oikeasti on huimat sijoitukset, viihtyvät tällä vähä-älyisten paskapalstalla ja vielä vähemmän niitä kiinnostaa kysellä kuten puskurirahastoista.

Aamen!

Vierailija
38/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä, kuten muillakin foorumeilla joissa esiinnytään anonyymeinä, on ihmisten keskimääräinen tulotaso ja omaisuuden koko verrattaen hulppea.

yli 80% kuuluu sekä tuloissa että omaisuusmäärässä rikkaimpaan desiiliin kirkkaasti.

Vierailija
39/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5.000 säästötilillä, 10.000 korkeakorkoisella ja joku 7.000 rahastoissa. Noista se säästötili on se mistä pahana päivänä otetaan. Miehellä on saman verran. Kyllähän tuossa pientä turvaa on, mutta ei me kyllä herroiksi elellä.

Vierailija
40/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä tällä ehkä satanen, säästötilillä juuri nyt 14 500 (mutta kohta on siirrettävä sieltä rahaa sekä omalle käyttötilille että puolison kanssa yhteiselle taloustilille, mistä maksetaan asumiskulut, ruoka ja autokulut). Luottokortti maksettu jälleen tänään niin että siellä on 6000 euroa limiittiä.