Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen puskurirahasto teillä on pahan päivän varalle?

Vierailija
15.09.2020 |

Kertokaa samalla, kuinka paljon tienaatte ja kuinka paljon pakollisia menoja teillä on kuukaudessa?

Omat nettotuloni on n. 2 400 €/kk ja pakolliset menot 1 500 €/kk. Puskurirahastoni näyttää tältä:

- käteisenä 200 €
- käyttötilillä 1 000 €
- säästötilillä 2 000 € (näitä rahoja voi nostaa koska tahansa ilman sanktiota)
- määräaikaisella säästötilillä 5 000 € (tilin voi irtisanoa koska tahansa, mutta siitä joutuu maksamaan sanktion)

Lisäksi mulla on 2 luottokorttia, joiden luottorajat on yhteensä 12 000 €, ja osakkeita joiden arvo on tällä hetkellä n. 60 000 €. Olen ihan tyytyväinen puskurirahastooni ja pystyn nukkumaan yöni rauhassa, vaikka pieni lomautuksen uhka onkin päällä. Entä te muut?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot netto 3400 e/kk, tilille jää runsaasti, sijoituksissa 200 000 - 400 000 e:n arvosta (vähän kiinni siitä, miten arvoa määritellään, verottajan vai myyntiarvon mukaan.

Vierailija
2/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. Mun nettopalkka 2500. Puskuria on rahastoissa n. 10000e ja säästötilillä 15000e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas mies. Ei avioehtoa.

Vierailija
4/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia summia teillä säästössä. Meillä kahden aikuisen ja kahden lapsen talous ja tuntuu että kaikki menee mitä tulee. Nettotulot yhteensä noin 5000e/kk ja säästötilillä noin 2500e ja rahastoissa saman verran. Tuntuu että lasten harrastukset, asuntolaina, kesämökki ja jokapäiväiset menot vievät niin paljon että säästöön on hankal asaada isoja summia. No ehkä joskus sitten kun lapset muuttavat kotoa... 

Vierailija
5/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei penniäkään. Käytän päihteisiin kaiken minkä voin. En murehdi tulevaa ja olen valmis vaikka varastamaan ruokaa tarpeen tullen.

Vierailija
6/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot vaihtelee, koska olen yrittäjä. Mutta sanoisin että käteen jää kuukausittain 2500-4000e. Pyrin pitämään puskuritilillä aina vähintään 5000e, mutta esim nyt sieltä uupuu parisataa koska jouduin menemään yksityiselle nopeasti hammaslääkäriin. Seuraavasta palkasta sitten maksan sinne takaisin. 

Olen just aloittanut sijoittamaan ja sijoituksiin olisi tarkoitus laittaa joka kuukausi about sata euroa. Luottokortin luottoraja 4000e. Pelkästään puskurilla ja luottokortilla pärjäisin hyvin jos vaikka yhtäkkiä lähtisi duuni, koska mulla on todella pienet menot, ei esim. lapsia ja vuokra tosi alhainen. Oon tottunut elämään niukasti.

Vierailija
7/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 80 000€ tavoitetilillä.

Vierailija
8/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette yksinkertaisia paskiaisia

Vierailija
9/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä on 5-6 tonnia ylimääräistä. Siitä teen matkat, korjautan auton tai ostan pyykkikoneen rikkimenneen tilalle. Säästötilejä on usempi, rahasto ja osakesalkku.

Vierailija
10/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nettotulot kuukaudessa n. 4000€

säästössä eri paikoissa n. 8000€ yhteensä, ei muita säästöjä.

Vierailija
11/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keikkatöitä tekevä opiskelija, tulot riippuu paljon siitä kuinka paljon ihmiset käy viihteellä näin korona-aikaan. Pakolliset menot on arviolta 400-500 €/kk, jos köyhäilen kunnolla, mutta 600-700 €/kk tekee elämästä paljon siedettävämpää.

Mulla on säästötilillä 2 000 € ja osakerahastoissa 32 000 €. Opintolainaa on 27 000 €, mutta sen maksaminen ei ole ajankohtaista vielä vähään aikaan.

Vierailija
12/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika painottunut tuntuu olevan tämä otos palstalta kun katsoo mikä on todellinen keskiarvo:

"Taloussanomien sekä LähiTapiolan teettämien kyselyjen perusteella säästöt eivät ole kertyneet tasaisesti. LähiTapiolan teettämän kyselyn perusteella suomalaisista 52 prosentilla talouspuskurin koko on 3 000 euroa tai sen alle."

Vierailija
13/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liksa noin 3+3 tonnia netto miehen kanssa. Luottokortti tasoittaa yllätysmenoja.

Oikeisiin kriiseihin vararahastona on mökki, arvo 60 tonnia. Helppo myydä, koska lähellä stadia.

Jos joutuisin nyt työttömäksi, 53-vuotiaana, niin olisi se sen tason romahdus, että sitä ei millään muutaman kymppitonnin vararahastolla tasoittaisi.

Mun iässä uuden duunin saaminen on todennäköisyydeltään 25 prosentin luokkaa (tuore tutkimus) ja oman alan töiden saaminen jotain promillen luokkaa. Miehellä (neljä vuotta minua vanhempi) nuo todennäköisyydet ovat vielä pienempiä.

Se tietäisi köyhää loppuelämää, koska ansiosidonnainen loppuu parissa vuodessa ja sen jälkeen olisi perustyöttömyystuella eläkkeeseen saakka ja eläke olisi kurja sen takia.

Sen vuoksi riskillä mennään. Meillä on kaksi parikymppistä, vielä kotona asuvaa lasta, joiden kulut ovat isot, ja kasvamaan päin. En näe järkeväksi nipistää elämisestä liikaa, koska tosiaan oienillä säästöillä ei ole ratkaisevaa merkitystä tällä palkkatasolla ja isoihin ei ole varaa.

Vierailija
14/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20 000 euroa pahan päivän varalle, ja se paha päivä on nyt, kun nettotulot putosivat sairausloman takia 1500:sta n. 1100 euroon. Yritän olla kajoamatta säästöihin, mutta tarpeen tullen niitä käytän, koska sairauskulut ovat nyt isot. Lisää en kyllä pysty säästämään.

Vierailija
15/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke nettona 1470e. Onneksi kerkesin säästää 25 000e tilille ja rahastoihin ennen eläkkeelle jäämistä. Oma asunto Helsingin keskustassa, velkaa vielä 70000e. Ikää 39 vuotta.

Vierailija
16/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liksa noin 3+3 tonnia netto miehen kanssa. Luottokortti tasoittaa yllätysmenoja.

Oikeisiin kriiseihin vararahastona on mökki, arvo 60 tonnia. Helppo myydä, koska lähellä stadia.

Jos joutuisin nyt työttömäksi, 53-vuotiaana, niin olisi se sen tason romahdus, että sitä ei millään muutaman kymppitonnin vararahastolla tasoittaisi.

Mun iässä uuden duunin saaminen on todennäköisyydeltään 25 prosentin luokkaa (tuore tutkimus) ja oman alan töiden saaminen jotain promillen luokkaa. Miehellä (neljä vuotta minua vanhempi) nuo todennäköisyydet ovat vielä pienempiä.

Se tietäisi köyhää loppuelämää, koska ansiosidonnainen loppuu parissa vuodessa ja sen jälkeen olisi perustyöttömyystuella eläkkeeseen saakka ja eläke olisi kurja sen takia.

Sen vuoksi riskillä mennään. Meillä on kaksi parikymppistä, vielä kotona asuvaa lasta, joiden kulut ovat isot, ja kasvamaan päin. En näe järkeväksi nipistää elämisestä liikaa, koska tosiaan oienillä säästöillä ei ole ratkaisevaa merkitystä tällä palkkatasolla ja isoihin ei ole varaa.

Parikymppisten, kotona asuvien lasten kulut kasvamaan päin? Miksi ja miten se teihin vaikuttaa?

Vierailija
17/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä ei kauheasti ole tileillä rahaa. ja omaisuus on maatilassa ja 3 okt:ssä et ei ihan äkkiä realisoida. Metsää voi toki myydä jos hätä tulis mutta mikäs tässä kun on paneelit katolla ja ruokaa kellari täynnä.

Vierailija
18/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku 30  € kolikoina. Kyllä, olen pitkäaikaistyötön.

Vierailija
19/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän aikuiset lapset kehitysvammaisia, sairaita tai jotain, vai miten heidän kasvavat kulut teihin vaikuttaa?

Vierailija
20/76 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rahastoissa 6000e mutta ne tulee olemaan eläkerahoja, muutoin täysi 0e, koska jouduin tyhjentämään säästötilin, uuden kasvatus alkaa heti tässä kuussa.

Kait noista joku on puskuri