Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'asunto-ongelmia'

Vierailija
06.11.2013 |

Hei
En oikein tiedä mitä tästä pitäisi ajatella saati sitten tehdä...
Olen 30nen mies.
Menin hiljattain kihloihin, suunnittelemme naimisiin menoa noin vuoden kuluttua. Olemme tässä vaiheessa tunteneet toisemme hieman yli vuoden.
Asumisjärjestelymme on ollut sellainen että meillä on kummallakin omat omistusasunnot; minulla tilava kaksio n 12km helsinginkeskustasta ja kihlatullani n3km keskustasta ahdas kaksio.omassa asunnossa mahtuisi hyvin pieni perhe asumaan. Hän kuitenkin kieltäytyy muuttamasta sinne, sillä verukkeella että se ei ole keskustassa (huom!ei edes ole keskustassa töissä), tosiasia on se että hän ei halua muuttaa minun omistamaani asuntoon...veikkaan. Hän haluaa muutenkin kokoajan pitää ohjat käsissään.hän on enemmän tunneihminen (tai niin ainakin luulen), tekee aina mikä tuntuu hyvältä, kun taas itse olen enemmän säästeliäs ja laskelmoiva.Hän vaatii että minä myyn oman asuntoni ja hän myy osuutensa omastaan(vanhemmilleen) ja että muutamme helsingin keskustaan vanhaan asuntoon jossa on 4h ja keittiö. Minua tämä hirvittää koska hän on lastentarhassa töissä, minä tienaan hieman enemmän. En myöskään näe mitään järkeä myydä hyvää uutta asuntoa jonka joku vuosi takaperin ostin polkuhintaan. Lainaakin joutuisimme ottamaan moninkertaisesti ja huonommilla ehdoilla kun oma nykyinen lainani (joka laman alussa oli varsin edullinen).

Miten saisin hänet näkemään asiat järkevästi ja muuttamaan asuntooni? Tähän mennessä vastaus on ollut jyrkkä ei ja ettei mieli muutu -älä yritä.Vai onko mahdollista että intressien yhteensopimattomuus tuhoaa koko suhteen tai minulla on vain rakkauden huumassa jäänyt jotain tosi keskeistä huomaamatta? Tuntuu vähän että rakkautenikin alkaa hiipua vähitellen kun asiaa ajattelen...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pitää kuitenkin muistaa että mimmi katselee 4 h+k kämppiä

hän on lastentarhassa töissä joten sen maksu ei hänelle jää

Vierailija
2/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:20"]

itseasiassa hänellä olisi vauva suunnitteilla, eli olisikin tarvetta lisätilalle.

ja hän ei itse omista kun 33% nykyisestä asunnostaan. 

eli lainaa on pakko ottaa lisää..

[/quote]

Kenes kanssa hänellä on vauva suunnitteilla? Pelkäätkö joutuvasi aisankannattajaksi? Hyvin mahdollista, jos naisen kyky kompromisseihin on tuota tasoa ja sekin ihmetyttää, ettet edes tunne naista, jonka kanssa olet menossa naimisiin (luulet hänen ehkä olevan tunneihminen...).

Vierailija
4/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole rahaa enkä voi tulevaisuuteen luottaa täysin, mutta hänelle ratkaisu on niin tuhoton laina kun pankki vaan antaa, ja sehän antaa kun sillä ne rahaa tekee..

Vierailija
5/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole rahaa enkä voi tulevaisuuteen luottaa täysin, mutta hänelle ratkaisu on niin tuhoton laina kun pankki vaan antaa, ja sehän antaa kun sillä ne rahaa tekee..

Vierailija
6/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:10"]

[/quote]

Mikä sun rooli tässä suhteessa on? Nainen suunnittelee vauvaa jonkun kanssa ja muuttavansa neliöön, johon hänellä ei ole omien tulojen perusteella varaa ja lainaakaan tuskin saa yksin muuhun kuin lähiöyksiöön.

t. 19

Vierailija
8/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenes kanssa hänellä on vauva suunnitteilla? Pelkäätkö joutuvasi aisankannattajaksi? Hyvin mahdollista, jos naisen kyky kompromisseihin on tuota tasoa ja sekin ihmetyttää, ettet edes tunne naista, jonka kanssa olet menossa naimisiin (luulet hänen ehkä olevan tunneihminen...)."

sanotaan että tämän prosessinaikana on ruvennut ihmetyttämään kompromissikyky tuossa asumisasiassa, ja yleensä se miten voi olla noin tärkeää..

aisankannattajaksi: rehellisesti, en usko.

Vierailija
9/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meillä on suunnitelmissa saada lapsia, ei ainoastaan hänellä :)

oli huonosti kirjoitettu

Vierailija
10/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mä en ikinä muuttaisi keskustasta Espooseen. Olen Espoossa asunut eikä siinä mitään vikaa, mutta ei ole minun juttuni. Mieluummin asun hiukan ahtaastikin. Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät ajattele näin, mutta pointtini on, että tyttöystäväsi ajattelutapa on ihan ymmärrettävä ja hyväksyttävä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sinun pitäisi rahoittaa hänentoiveidensa mukainen ssumisratkaisu, jos et itse halua. Meillä onneksi molemmat haluavat asua keskustan liepeillä, ja maksamme asumisen puoliksi. Löytyisikö tuohon joku kompromissi, esim. Haaga, Munkkivuori, Oulunkylä?? Muista, että elämän isoja ratkaisuja eikannata päättää jäfjen, vaan tunteen perusteella.

Vierailija
11/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sanotaan että tämän prosessinaikana on ruvennut ihmetyttämään kompromissikyky tuossa asumisasiassa, ja yleensä se miten voi olla noin tärkeää.."

Toisaalta et tunnu itsekään olevan asian suhteen erityisen kompromissihaluinen? Pakko saada pitää oma kämppä ja toisen olisi muutettava sinne, vaikka  ajatus on toiselle selkeästi erittäin vastenmielinen.

Vierailija
12/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sanotaan että tämän prosessinaikana on ruvennut ihmetyttämään kompromissikyky tuossa asumisasiassa, ja yleensä se miten voi olla noin tärkeää.."

Toisaalta et tunnu itsekään olevan asian suhteen erityisen kompromissihaluinen? Pakko saada pitää oma kämppä ja toisen olisi muutettava sinne, vaikka  ajatus on toiselle selkeästi erittäin vastenmielinen.

Vierailija
13/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 26: haaga tai munkkivuori sopisi minulle, mutta eivät hänelle. liian lähellä työtä yms. 

ja nimenomaan, minusta on alkanut tuntua että olen pain rahoittamassa ja tukemassa hänen perheprojektiaan. en usko että aisankannatajaksi joutuisin mutten myöskään siihen että olisimme kumppanukset vaan että hän saa sen minkä haluaa ja ilmeisesti ansaitsee. ja asian on loppuunkäsitelty.

Vierailija
14/49 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta et tunnu itsekään olevan asian suhteen erityisen kompromissihaluinen? Pakko saada pitää oma kämppä ja toisen olisi muutettava sinne, vaikka  ajatus on toiselle selkeästi erittäin vastenmielinen."

No 27: ymmärrän pointtisi mutta kun tämä on rahallisessa mielessä käyty läpi ja toinen sanoo ymmärtävänsä mutta samalla ettei suostu edes ajattelemaan asiaa

Vierailija
15/49 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no etkö voi muuttaa siihen hänen asuntoonsa nyt , ja katsotte myöhemmin jos saatte lapsen. minä ymmärrän hyvin rahallisen pointtisi koska sit on ikävää jos lainat putoo niskaan ja töitä ei ole ja päätyy turhaan varattomaksi tai ulosottoon

Vierailija
16/49 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:22"]

siis meillä on suunnitelmissa saada lapsia, ei ainoastaan hänellä :)

oli huonosti kirjoitettu

[/quote]

Sinä siis oikeasti suunnittelet meneväsi naimisiin ja tekeväsi lapsen naisen kanssa, jonka kanssa ette pääsy yksimielisyyteen siitä minkälaisen asunnon ostatte? Ja kaiken lisäksi et edes tunne naisen luonnetta kunnolla.

Enää en ihmettele avioerojen ja erolasten määrää...

Vierailija
17/49 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat hänen asuntoon. Laitat omasi vuokralle. Lapsen kanssa hän huomaa, että joku muu ratkaisu olisi parempi. Kompromissejä tarvitaan. Parempi ettei kumpikaan hyppyytä toista. 

Vierailija
18/49 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muuttaisin naisen asuntoon. Oma vuokralle. Sitten jos ja kun lapsia alkaisi tulla, asiaa voisi miettiä uudestaan. Kompromissi. 

Vierailija
19/49 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:14"]

Ja jos teillä molemmilla on kaksiot niin eikös niillä rahoilla saisi helposti ostettua isomman asunnon yhdessä?

[/quote]Ap:n asuntohan on ostettu pari vuotta sitten lainarahalla, eihän siitä paljon saa käteen jos maksaa lainat pois.

Vierailija
20/49 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko biologinen dedline tulossa vataan, vaika hiton kiire teillä on? Minusta naimisiin menoa ei saisi edes harkita ennen kuin on oikeasti asuttu yhdessä pari vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän