Tyttöystäväni on surkea kokki
hei vaan neidit.. mulla tällainen ongelma, että olen hullun lailla rakastunut erääseen naiseen ja ollaan oltu yhdessä noin puolisen vuotta. Ollaan kolmikymppisiä joten hänkään ei ole ihan vasta äitin helmoista muuttanut.
Alussa hän sanoi tykkäävänsä ruoanlaitosta, ja vaikka se ei elämänkumppania valittaessa olekaan se tärkein asia niin olisihan se kiva jos nainen osaa kokata niin voidaan molemmat tehdä vaikka vuorotellen tai yhdessä. Mutta kun oikeasti naisella ei ole minkäänlaista käsitystä ruoanlaiton perusteista, siis että mitkä ruoka-aineet sopii yhteen ja tekee liian mausteista ruokaa. Tykkään itsekin tulisesta ruuasta mutta se on eri juttu kuin laittaa jotain ihan täysin sopimatonta maustetta tosi paljon, jolloin sitä ei edes voi syödä. Tai sitten ei mausteita ollenkaan. Tästä ei kärsi huomauttaa ollenkaan koska hän suuttuu ihan kauheasti. Kaverini ovat samaa mieltä kun on pidetty saunailtoja meillä ja nainen innoissaan sinne kokkailee, mutta kukaan ei niihin yleensä ensimmäisen kerran jälkeen koske. Yhdessä kokkaaminen, tai se, että minä kokkaan, ei ole mahdollista sillä aina kun teen ruokaa niin hän tulee maustamaan (pilaamaan) ruokani ja loukkaantuu jos sanon että anna minun kokata tällä kertaa. Ikinä ei minun ruoka ole tarpeeksi hyvää vaan hän aina antaa parannusehdotukset miten voisin tehdä ensi kerralla, hänen valvonnassaan tietysti. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, järki sanoo että etsiä joku toinen joka osaa kokata tai edes tunnustaa olevansa huono kokki, tunteet taas sanoo vastaan, kun välitän hänestä paljon. Hän on kaunis, pitää huolen itsestään, on itsenäinen ja muuten ihanteellinen..
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Pakko osallistua näin hauskaan keskusteluun. Mulla on meinaan ruokarakastajatar. Oma vaimo on keskinkertainen kokki, mutta käyn silloin tällöin (pari kertaa vuodessa) syömässä exän luona. Se on ihan taivaallinen ruuanlaittaja ja tietää sen hyvin. Siitä on hauska ruokkia minua, kun tietää etten saa yhtä hyvää kotona. Vaimolle en kerro mitään, vaan naamioin illalliset firman menoiksi. Mitään seksuaalista ei tähän liity, mutta en halua pahoittaa vaimoni mieltä kertomalla, että kaipaan edelleen exän herkkuja.
Ihmettelen missä näitä näin hyviä ruoanlaittajia oikein on! Itse en syö näin taivaalliselta kuulostavia aterioita kuin jossain ihan huippuravintoloissa, ja sielläkin ovat harvinaisia. Niin missä tämä uskomattomia aterioita kokkaava kansa oikein asustaa?
Vierailija kirjoitti:
Parhaimpia hetkiä elämässäni on ollut se, kun tulin töistä kotiin avovaimon yllätyksenä valmistaman karjalanpaistin äärelle. Siinä hetkessä oli jotain aivan käsinkosketeltavan upeaa.
Nuorempana yliopistoliberaalina ajattelin, etteivät ruoanlaittotaidot ole ollenkaan tärkeä kriteeri puolisoa valittaessa. Nykyisiä poikamiehiä valistaisin, että olin väärässä. Ruoanlaitossa on vain jotain niin alkukantaisen naisellista, se pukee vaimoehdokasta aivan käsittämättömän hyvin!
Tasa-arvoasioista, patriarkaatista tjsp. ei ole kyse alkuunkaan vaan sukupuolten erilaisuudesta ja viime kädessä seksuaalisesta vetovoimasta. Katselkaa nuoret miehet todellakin niitä keittotaitoisia tyttäriä!
Vähän sama kuin että naiset tekisi miesvalinnat remonttitaitojen perusteella. Olis moni yliopistoliberaali heikoilla. Ymmärrän, että jollekin ruuanlaitto voi olla seksuaalinen juttu, mutta veikkaan, että moinen kuitenkin olisi aika harvan fetissi. Mutta mä nyt en muutenkaan ymmärrä ihmisiä, ketkä muodostaa parisuhteita jonkun tuollaisen perustekemisen, kuten ruuanlaitto, perusteella. Jotenkin jaksaisin kuitenkin kuvitella, että se luonteiden yhteensopivuus, ns. keskinäinen kemia, olisi tärkeämpää.
Ap:n kohdallahan tuo ei ole henkisesti kovin onnistunut kombo, kun ap ei pysty kommunikoimaan kokemaansa ongelmaa puolisolleen. Ongelma siis tuskin on edes varsinaisesti se, ettei nainen osaa tehdä ruokaa, vaan se, että nainen luulee osaavansa, ja puuttuu ap:n kokkauksiin ja syöttää keitoksiaan ap:n kavereilla.
Itsehän tiedän, etten osaa kokata, joten ei tulisi mieleenkään yrittää vieraille mitään liian vaikeaa ja jos mies ottaa kokkausvastuun, annan hänen tehdä sen ihan rauhassa. Ja niille, jotka meinasi, että naiset vaan odottaa mieheltä kaikkea (joku kirjoitti niska limassa työn tekoa, että tuo rahaa jne.), niin omat tuloni on ylimmässä 5%:ssa, että en tosiaan odota miehen minua elättävän. Sen sijaan olisi kiva, jos mies tekisi ne ruuat. Suurin osa huippukokeista on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee ruuat. Mua ei kiinnosta. Jos mies ei tee, pärjään teellä ja näkkärillä. Mun elämässä on huomattavasti kiinnostavampia asioita kuin ruoka.
Narsisti.
Onko aloittaja itsekin nainen? (Kirjoitustyylistä päätellen).
Onko ajatuksena perhe, jossa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
ALOITUS ON VUODELTA 2013!
Jonkun oli tärkeää kertoa (10 v myöhemmin), että hän on menossa kurssille - voisiko olla aloituksessa esitetty ihana rakastajatar?
Ap:lla ja naisystävällä on ilmeisesti aivan erilainen maku ruuan suhteen, nainen tykkää käyttää mausteita ja ap ei ja ilmeisesti eivät kaverinsakaan. Onkohan nainen eri kulttuurista. Itse olen Suomessa syntynyt ja geeneiltäni suomalainen, mutta lapsuudesta lähtien asunut suurimman osan elämästäni ulkomailla sekä matkustanut runsaasti, joten suomalainen ruokakulttuuri on jäänyt vieraaksi. Mielestäni karjalanpaistit ja lihamakaronilaatikot eivät maistu yhtään miltään, mutta jonkun toisen mielestä ovat herkullisia.
Ehkä ap ja nainen voivat kummatkin kokata omat ruokansa ja nainen ei tietenkään silloin saa puuttua ap:n kokkauksiin koska se ruoka tulee ap:lle. Kummallakin on erilainen ruuanlaittotyyli, niin jos ei miellytä niin jokainen tosiaan tehköön ja syököön omansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ja naisystävällä on ilmeisesti aivan erilainen maku ruuan suhteen, nainen tykkää käyttää mausteita ja ap ei ja ilmeisesti eivät kaverinsakaan. Onkohan nainen eri kulttuurista. Itse olen Suomessa syntynyt ja geeneiltäni suomalainen, mutta lapsuudesta lähtien asunut suurimman osan elämästäni ulkomailla sekä matkustanut runsaasti, joten suomalainen ruokakulttuuri on jäänyt vieraaksi. Mielestäni karjalanpaistit ja lihamakaronilaatikot eivät maistu yhtään miltään, mutta jonkun toisen mielestä ovat herkullisia.
Ehkä ap ja nainen voivat kummatkin kokata omat ruokansa ja nainen ei tietenkään silloin saa puuttua ap:n kokkauksiin koska se ruoka tulee ap:lle. Kummallakin on erilainen ruuanlaittotyyli, niin jos ei miellytä niin jokainen tosiaan tehköön ja syököön omansa.
Toiseen kulttuuriin (kuin suomalaiseen) sopeutunut nainen voi kokea loukkaavana, että mies vie hänen paikkansa keittiössä. Etenkin, kun parhaimmat kokit ovat miehiä...
Aloituksen kirjoittaja tosin vaikuttaa itsekin naiselta. Eikä hän puhu naisystävästään kovin kunnioittavasti, kuka ulkomailla kasvanut sellaiseen haaskaisi aikaansa, jo 3-kymppisenä.
Aloitus on tod.näk. trolli historiasta, ja trollin nostama.
Appivainaa, josta olisi paljonkin kommentoitavaa eikä se ole positiivista... no, ukon murkinoissa ei saanut olla kuin suolaa ja pippuria, sitten oli hyvää. Oli myös hyvin ruokarajoittunut ja heitti herkästi vessanpönttöön, jos ei ollut mieluista. Minusta törkeää käytöstä, kun toinen on nähnyt vaivaa aterian eteen.
Meidän muiden mielestä se oli ihan mautonta ruokaa. Anoppi oli onnellinen, kun tajusi erota moukasta ja pääsi loistamaan keittiössä.
Jos teillä on murkinoiden suhteen noin erilainen maku, niin kannattaa miettiä, tuleeko siitä suurempi kynnyskysymys. Anoppi ainakin kärsi.
Aloitukset pointti: #miesviha, #naisviha.
Liitto on mausteesta kiinni. Ai niin, mikä liitto?
Homo sai väärää maustetta, mutta onneksi seksi toimi. Pitäisikö erota?
Vierailija kirjoitti:
Appivainaa, josta olisi paljonkin kommentoitavaa eikä se ole positiivista... no, ukon murkinoissa ei saanut olla kuin suolaa ja pippuria, sitten oli hyvää. Oli myös hyvin ruokarajoittunut ja heitti herkästi vessanpönttöön, jos ei ollut mieluista. Minusta törkeää käytöstä, kun toinen on nähnyt vaivaa aterian eteen.
Meidän muiden mielestä se oli ihan mautonta ruokaa. Anoppi oli onnellinen, kun tajusi erota moukasta ja pääsi loistamaan keittiössä.
Jos teillä on murkinoiden suhteen noin erilainen maku, niin kannattaa miettiä, tuleeko siitä suurempi kynnyskysymys. Anoppi ainakin kärsi.
Sellaisten tyyppien, jotka ovat kovin rajoittuneita ja nirsoja, tulisi tehdä itse omat ruokansa. Todella törkeää vain istua palveltavana ja sitten haukkua ja heittää ruoka pois, kiusantekoahan se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee ruuat. Mua ei kiinnosta. Jos mies ei tee, pärjään teellä ja näkkärillä. Mun elämässä on huomattavasti kiinnostavampia asioita kuin ruoka.
Just näin meilläkin. Kun mies on työmatkalla, syön paahtoleipää jossa paistettu kanamuna päällä, ja ostan paljon hedelmiä. Kokkaaminen ei koskaan ole kiinnostanut minua, äitini piti keittiötä omana valtakuntansa jossa kukaan muu ei osannut tehdä hänen mielestään mitään oikein joten en oppinut mitään eikä sitten kiinnostanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävältäsi on varmaan jostain syystä turtunut makuaisti. Tai se makuaisti on syntymälahjana niin heikko, ettei maista mitään mietoja makuja. Niitä mausteita pitää sitten työntää ruokaan roppakaupalla ihan vain, että maistuisi edes jollekin.
Minulla on ystävä, joka kokkaa ja haluaa usein tarjota kokkauksiaan. Hän laittaa ihan liikaa mausteita ja outoja mausteyhdistelmiä. Mm. kardemummaa lihaan. Josku olen raaputtanut maustekerrosta kanankoiven päältä ennen syöntiä
Epäilen hänenkin makuaistinsa olevan jotenkin viallinen, itsellä taas on herkkä
jeesus... ei kait kukaan täysjärkinen mies jätä muuten täydellistä naistaan, jos tätä kerran rakastaa, sen takia, ettei tämä osaa kokata. Varmaan tulee se 100 % täydellinen vastaan.......
Vierailija kirjoitti:
Näissä nykyajan 20-30 -vuotiaissa naisissa on se ongelma, että harva heistä osaa tai edes haluaa ruokaa tehdä. Mieheltä vaaditaan kyllä, että pitäisi niska limassa vääntää töitä ja tuoda rahaa kotiin, rakentaa iltaisin ja viikonloppuisin pitkästä tavarasta perheelle 300 neliön talo, löytää jostain aikaa lapsille ja vielä kiksauttaa vaimoa kolmasti viikossa. Mutta sitten ei viitsitä nostaa sitä lihavaa persettä sohvalta Emerdalen edestä sen vertaa, että väsyneelle miehelle paistettaisiin kunnon paahtopaisti tai edes itsetehtyjä karjalanpiirakoita sunnuntaisin.
Kaverin isä antoi aikoinaan hyvän neuvon: "Vaimoksi ota rikas ja hyvän näköinen. Jos et sellaista löydä, ota edes hyvä kokki".
Kaverilla on viisas isä.
Juuri näin tunnen minäkin.
Nuorten naisten on välillä vaikea asettua miehen asemaan ja ymmärtää, mikä siinä Nigellassa on niin eroottista. Alkukantaiset ja selittämättömät voimat mystisine syy-yhteyksineen siinä ovat pelissä: miehet vain keskimäärin tykkäävät ja arvostavat ruokaa tekeviä naisia todella paljon, oli se sitten vanhanaikaista patriarkalismia tai ei.
Ilmeisesti monelle naiselle raha toimii samalla tavoin.
Itselle tosin ei.
Meitä on moneksi.