Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystäväni on surkea kokki

Vierailija
06.11.2013 |

hei vaan neidit.. mulla tällainen ongelma, että olen hullun lailla rakastunut erääseen naiseen ja ollaan oltu yhdessä noin puolisen vuotta. Ollaan kolmikymppisiä joten hänkään ei ole ihan vasta äitin helmoista muuttanut.

Alussa hän sanoi tykkäävänsä ruoanlaitosta, ja vaikka se ei elämänkumppania valittaessa olekaan se tärkein asia niin olisihan se kiva jos nainen osaa kokata niin voidaan molemmat tehdä vaikka vuorotellen tai yhdessä. Mutta kun oikeasti naisella ei ole minkäänlaista käsitystä ruoanlaiton perusteista, siis että mitkä ruoka-aineet sopii yhteen ja tekee liian mausteista ruokaa. Tykkään itsekin tulisesta ruuasta mutta se on eri juttu kuin laittaa jotain ihan täysin sopimatonta maustetta tosi paljon, jolloin sitä ei edes voi syödä. Tai sitten ei mausteita ollenkaan. Tästä ei kärsi huomauttaa ollenkaan koska hän suuttuu ihan kauheasti. Kaverini ovat samaa mieltä kun on pidetty saunailtoja meillä ja nainen innoissaan sinne kokkailee, mutta kukaan ei niihin yleensä ensimmäisen kerran jälkeen koske. Yhdessä kokkaaminen, tai se, että minä kokkaan, ei ole mahdollista sillä aina kun teen ruokaa niin hän tulee maustamaan (pilaamaan) ruokani ja loukkaantuu jos sanon että anna minun kokata tällä kertaa. Ikinä ei minun ruoka ole tarpeeksi hyvää vaan hän aina antaa parannusehdotukset miten voisin tehdä ensi kerralla, hänen valvonnassaan tietysti. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, järki sanoo että etsiä joku toinen joka osaa kokata tai edes tunnustaa olevansa huono kokki, tunteet taas sanoo vastaan, kun välitän hänestä paljon. Hän on kaunis, pitää huolen itsestään, on itsenäinen ja muuten ihanteellinen..

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:19"]

Tämän keskustelun perusteella olen aika lailla täydellinen nainen; kaunis, timmi ja urheilullinen, helkutinmoinen kokkaaja ja leipoja, fiksu, kouluttautunut, hauska ja rento. Harmi että mut on joku jo napannut;)

[/quote]

Kuulostat melkoiselta saaliilta! Ei tuollaiset pitkään markkinoilla vapaina pyörikään. good for you!

Vierailija
62/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelu, vaikkakin ehkä vähän provosoiva. Itse haluaisin olla hyvä kokki tai edes kiinnostunut ruoanlaitosta, mutta kun en ole. En osaa tehdä oikeastaan mitään ruokaa. Olen jo aikoja sitten päättänyt alkaa harjoitella ruuanlaittoa, itseni ja miehen iloksi, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:51"]

Kyllä mä hylkäisin lapseni ja vaimoni ja lähtisin Nigella Lawsonin matkaan koska vain, vaikka se olisi millainen kiukkupussi. 

[/quote]

samassa jengissä! jäis kyllä eukko ja kakarat velkavetoiseen kämppään ihmettelemään mihin isäntä lähti jos tuo nainen edes vinkkaisi tähän suuntaan. meikäläinen sitten nuolisi tiramisua nigellan reisiltä...

[/quote]

Oi, voi! Pitäiskö mun jättää ukkoni ja lyöttäytyy yhteen sun kanssa.. ;) Koska todellakin olen Nigellan veroinen kokki ja rakastan ruuanlaittoa.. Reiteni on kyllä hoikemmat ja lihaksikkaammat kuin Nigellalla, joten kyllä kelpais syödä reisiltä, (tai niitten välistä) tiramisut.. ;)

Ja siis oikeasti, koska naisena mun "ainoa" velvollisuus on laittaa ruokaa ja vähän siivoilla, sekä huolehtia lapsen asioista, niin todellakaan en valita! Mies maksaa isoimman osan laskuista ja ruuasta, sekä monesti myös bensat mun autooni. (joka on häälahja mieheltä minulle). Mies tekee kaikki ulkoduunit, joita isossa omakotitalossa on paljon,imuroi, pyyhkii pölyt ja pesee lattiat.. Sekä täyttää tiskikonetta ja siistii keittiötä. Lisäksi maksaa monia mun juttuja...

Vierailija
64/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:12"]

Saanko kysyä, mitä ne teidän ruokajumalattarenne sitten kokkailevat kun on kerta niin upeaa? Voisin ottaa mallia

[/quote]

Omani kokkaa laajalla skaalalla eri Aasian keittiön ruokia, klassista ranskalaista, modernia espanjalaista, maalaisitalialaista, perinteistä pohjoismaalaista sekä välillä hyvinkin kokeilevaa keittiötä. 

Vierailija
65/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:19"]

Tämän keskustelun perusteella olen aika lailla täydellinen nainen; kaunis, timmi ja urheilullinen, helkutinmoinen kokkaaja ja leipoja, fiksu, kouluttautunut, hauska ja rento. Harmi että mut on joku jo napannut;)

[/quote]

Kuulostat melkoiselta saaliilta! Ei tuollaiset pitkään markkinoilla vapaina pyörikään. good for you!

[/quote]

Ai. Mun mielestä taas kuulostaa niin itseään korkealla pitävänä että on tosi kranttu eikä suostu kenen tahansa naiseksi. Ja hyviä miehiä on harvassa, joten pakko olla sinkku. En usko että olet varattu.

Vierailija
66/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:12"]

Saanko kysyä, mitä ne teidän ruokajumalattarenne sitten kokkailevat kun on kerta niin upeaa? Voisin ottaa mallia

[/quote]

Omani kokkaa laajalla skaalalla eri Aasian keittiön ruokia, klassista ranskalaista, modernia espanjalaista, maalaisitalialaista, perinteistä pohjoismaalaista sekä välillä hyvinkin kokeilevaa keittiötä. 

[/quote]

Kuulostaa mieheltäni!

Olemme hyvin onnekkaita. 

Vierailija
67/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou! Onpas vastauksia tullut paljon, hienoa! Ei siis ollut tarkoitus sanoa, että naisen pitäisi kokata mulle, sillä voin itsekin kokata ihan hyvin mutta kun en saa tehdä miten haluan, hän haluaa olla pomo ja päättää mitä laitetaan, eikä kompromissi tule kyseeseen! Mutta ei tämä näin voi jatkua kauan kun ruoan pitäisi olla nautinto! 

Unelma olisi kyllä vaimona joku Nigella, nam :P

t.aloittaja

Vierailija
68/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli nälkä tätä keskustelua lukiessani. Taidanpa pirauttaa rouvalle tiedustellakseni mitä luvassa illalliseksi. Sitten pistäydyn Alkossa hakemassa ruuan kanssa vähän paremman viinin. Loppuillasta onkin vuorossa sitten emännän pyllyhöyhenten pöllytys.

Vierailija
69/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:29"]

Helou! Onpas vastauksia tullut paljon, hienoa! Ei siis ollut tarkoitus sanoa, että naisen pitäisi kokata mulle, sillä voin itsekin kokata ihan hyvin mutta kun en saa tehdä miten haluan, hän haluaa olla pomo ja päättää mitä laitetaan, eikä kompromissi tule kyseeseen! Mutta ei tämä näin voi jatkua kauan kun ruoan pitäisi olla nautinto! 

t.aloittaja

[/quote]

Eiköhän tässä ole jo sun puolestasi päätetty; pistä tsubu vaihtoon ja seuraavaksi nappaat jonkun, joka tuo sulle sänkyyn sunnuntaihesarin sekä itsetehtyä baklavaa.

Vierailija
70/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:29"]

t.aloittaja

[/quote]

Eiköhän tässä ole jo sun puolestasi päätetty; pistä tsubu vaihtoon ja seuraavaksi nappaat jonkun, joka tuo sulle sänkyyn sunnuntaihesarin sekä itsetehtyä baklavaa.

[/quote]

mmmm... itsetehty baklava. Kyllä jäisi minunkin tyttöystäväni lehdellä soittelemaan jos joku nainen houkuttelisi minut luokseen baklavalla...

Vierailija
71/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, tää on hauska keskustelu. Olen mies ja pidän naisellisista naisista. Kumppanini paras puoli ehdottomasti on, että hän ei ole yhtään käytännöllinen. Hän ei osaa laittaa ruokaa eikä siivota. Ei siis tosiaan mikään piika. Mä haluan naisellisen naisen enkä mitään muoria. 

Meitä on moneksi. Jotenkin sellainen essun kanssa kotona pyörivä nainen ei herätä mussa mitään haluja. Turvallinen pullantuoksuinen nainen on liian tylsä ja ennalta-arvattava mulle. Jos me halutaan syödä hyvin, mennään ravintolaan. 

Vierailija
72/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan välitä kokkailusta emmekä arkisin teekään ruokaa. Lapsiakin on, mutta syövät pinasttilettuja, puuroja tms. Viikonloppuisin teemme jotain.

Kokkailu töiden jälkeen kiireessä olisi maailman ikävintä hommaa, ensin kiireellä ruuat, syöt äkkiä ja aina on joku kuka ei tykkää. Syömisen jälkeen kamala sotku. Ihan turhaa ajanhukkaa. Nälkä lähtee vähemmälläkin.

Vierailija
73/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 18:11"]

Meillä ei kumpikaan välitä kokkailusta emmekä arkisin teekään ruokaa. Lapsiakin on, mutta syövät pinasttilettuja, puuroja tms. Viikonloppuisin teemme jotain.

Kokkailu töiden jälkeen kiireessä olisi maailman ikävintä hommaa, ensin kiireellä ruuat, syöt äkkiä ja aina on joku kuka ei tykkää. Syömisen jälkeen kamala sotku. Ihan turhaa ajanhukkaa. Nälkä lähtee vähemmälläkin.

[/quote]

Mun käy sääliksi sun miestä ja lapsia. Jos ruoka on vain pakollinen paha, vähän niin kuin auton tankkaus, niin aika paljon jää elämästä paitsi.

Vierailija
74/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 18:11"]

[/quote]

Mun käy sääliksi sun miestä ja lapsia. Jos ruoka on vain pakollinen paha, vähän niin kuin auton tankkaus, niin aika paljon jää elämästä paitsi.

[/quote]

No eihän se mieskään halua tehdä ruokaa, miksi sitä pitäis sääliä? Jos haluaa kotiruokaa niin laittaa essun päälle ja alkaa kokata, tietenkin. :)

Vierailija
75/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:02"]

Parhaimpia hetkiä elämässäni on ollut se, kun tulin töistä kotiin avovaimon yllätyksenä valmistaman karjalanpaistin äärelle. Siinä hetkessä oli jotain aivan käsinkosketeltavan upeaa.

Nuorempana yliopistoliberaalina ajattelin, etteivät ruoanlaittotaidot ole ollenkaan tärkeä kriteeri puolisoa valittaessa. Nykyisiä poikamiehiä valistaisin, että olin väärässä. Ruoanlaitossa on vain jotain niin alkukantaisen naisellista, se pukee vaimoehdokasta aivan käsittämättömän hyvin!

Tasa-arvoasioista, patriarkaatista tjsp. ei ole kyse alkuunkaan vaan sukupuolten erilaisuudesta ja viime kädessä seksuaalisesta vetovoimasta. Katselkaa nuoret miehet todellakin niitä keittotaitoisia tyttäriä!

[/quote]

Mä erehdyin aikoinani myös ottamaan avokin joka ei osannut eikä viitsinyt kokata. Ketuttihan se silloinkin, mutta vasta jälkeenpäin tajusin millainen aarre tosiaan on ruokaa laittava, varsinkin hyvää ruokaa laittava puoliso!

Tänään miehellä meni vähän myöhempään töissä joten ei leijaillut valmiiksi ruoan tuoksu rappukäytävään, mutta hoiti kuitenkin meille kelpo päivällisen, tapansa mukaan. Silloin kun mieheni oli vanhempainvapaalla, hän pystyi panostamaan ruokaan vieläkin enemmän, se oli lokoisaa aikaa! Toki minäkin meillä kokkaan, mutta useimmiten viikonloppuisin.

Rakkaille on ihana tehdä ruokaa ja olen ikionnellinen että mulla on mies joka ajattelee asiasta samalla tavalla. Ja kyllä, se että mies tekee mulle ruokaa, tekee hänestä vieläkin seksikkäämmän. :)

Teini-iässä sain vanhalta viisaalta ihmiseltä neuvon: Älä ota miestä joka ei osaa kokata. Voi miten oikeassa hän olikaan!

Vierailija
76/100 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon huono kokki. Meen Marttojen ruokakurssille toukokuussa 2023. Jospa siellä oppis ruokaa tekemään.

Vierailija
77/100 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saan varmasti kanssasisariltani alapeukkuja, mutta itse rakastan ruoanlaittoa ja leipomista. Laitan lämpimän ruoan joka päivä, ja pakkaan miehelle lämpimän lounaan huomiseksi. Ja kyllä, käyn töissä, ja olen 3 lapsen äiti. Seksikkääksikin voisi sanoa, niinsanotusti pyllyltäni leikkisä.

Ehkä olen hieman vanhanaikainen, mutta mulle tulee naisellinen ja hyvä olo siitä, että pidän kodista ja perheestäni hyvää huolta. N45.

Vierailija
78/100 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kateellinen kun kuulen, että joissain perheissä mies kokkaa pääsääntöisesti, koska haluaa itse. Tuollaiset todella harvinaisia kummajaisia esim. 80- luvulla.

Vierailija
79/100 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saan varmasti kanssasisariltani alapeukkuja, mutta itse rakastan ruoanlaittoa ja leipomista. Laitan lämpimän ruoan joka päivä, ja pakkaan miehelle lämpimän lounaan huomiseksi. Ja kyllä, käyn töissä, ja olen 3 lapsen äiti. Seksikkääksikin voisi sanoa, niinsanotusti pyllyltäni leikkisä.

Ehkä olen hieman vanhanaikainen, mutta mulle tulee naisellinen ja hyvä olo siitä, että pidän kodista ja perheestäni hyvää huolta. N45.

Muuten hyvä,mutta tuo "pyllyltäni leikkisä" huono ilmaisu.

Vierailija
80/100 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki myönnettävä, että poikkeuksiakin on. Kaverillakin on vaimo, 24, joka leipoo kaikenlaisia kakkuja ynnä muuta. Usein kun vierailen heidän luonaan, vaimo on keittiössä essu päällä (hot) ja paistelee pullia tms. Sitten laittaa ne tarjolle kahvin kanssa.

Näyttää siltä, että naiset ovat entistä selkeämmin jakaantumassa kahteen leiriin: Niihin, jotka ovat oikeita kodin hengettäriä ja osaavat vaikka mitä ja toisaalta niihin, jotka lähinnä makaavat sohvalla eineksiä itseensä ahtaen ja niillä lapsiaan ruokkien. Jälkimmäiset lienevät sitten sitä white trashia, josta nykyään puhutaan.

Olet ymmärtänyt "white trash" käsitteen väärin, rakas ihminen. Liittyy lähinnä koulutuksen puutteeseen. Keittotaitoon ei.

Sitäpaitsi termi ei kestä päivänvaloa muutenkaan, koska se implisiittisesti viittaa siihen että värilliset ihmiset ovat kaikki "roskaa". 

Opiskele, hyvä ystäväni, opiskele.