Tyttöystäväni on surkea kokki
hei vaan neidit.. mulla tällainen ongelma, että olen hullun lailla rakastunut erääseen naiseen ja ollaan oltu yhdessä noin puolisen vuotta. Ollaan kolmikymppisiä joten hänkään ei ole ihan vasta äitin helmoista muuttanut.
Alussa hän sanoi tykkäävänsä ruoanlaitosta, ja vaikka se ei elämänkumppania valittaessa olekaan se tärkein asia niin olisihan se kiva jos nainen osaa kokata niin voidaan molemmat tehdä vaikka vuorotellen tai yhdessä. Mutta kun oikeasti naisella ei ole minkäänlaista käsitystä ruoanlaiton perusteista, siis että mitkä ruoka-aineet sopii yhteen ja tekee liian mausteista ruokaa. Tykkään itsekin tulisesta ruuasta mutta se on eri juttu kuin laittaa jotain ihan täysin sopimatonta maustetta tosi paljon, jolloin sitä ei edes voi syödä. Tai sitten ei mausteita ollenkaan. Tästä ei kärsi huomauttaa ollenkaan koska hän suuttuu ihan kauheasti. Kaverini ovat samaa mieltä kun on pidetty saunailtoja meillä ja nainen innoissaan sinne kokkailee, mutta kukaan ei niihin yleensä ensimmäisen kerran jälkeen koske. Yhdessä kokkaaminen, tai se, että minä kokkaan, ei ole mahdollista sillä aina kun teen ruokaa niin hän tulee maustamaan (pilaamaan) ruokani ja loukkaantuu jos sanon että anna minun kokata tällä kertaa. Ikinä ei minun ruoka ole tarpeeksi hyvää vaan hän aina antaa parannusehdotukset miten voisin tehdä ensi kerralla, hänen valvonnassaan tietysti. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, järki sanoo että etsiä joku toinen joka osaa kokata tai edes tunnustaa olevansa huono kokki, tunteet taas sanoo vastaan, kun välitän hänestä paljon. Hän on kaunis, pitää huolen itsestään, on itsenäinen ja muuten ihanteellinen..
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:42"]
On kaunis, pitää huolen itsestään (eli laiha) ja itsenäinen (tienaa rahansa), ja osaa kokata, nämäkö ne on ne kriteerit, tässä järjestyksessä jolla puoliso valitaan? Rakkaudella ei ole mitään merkitystä? Luonteella ei ole mitään merkitystä? Elämänarvoillakaan ei ole mitään merkitystä? Vittumainen riivinrauta saa olla jos on vaan hyvännäköinen ja osaa kokata?
[/quote]
No, jos pitää kriteerit laittaa jonoon, niin jotenkin näin se menee:
1) Fiksu
2) Hauska
3) Hyvä kokki
4) Kaunis
5) Omillaan toimeentuleva (niin taloudellisesti kuin henkisesti)
6) Pyllystään leikkisä [/quote]
OK. Mitä viimeinen kohta tarkoittaa?
[/quote]
Lahnan vastakohtaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:59"]
Kaverin isä antoi aikoinaan hyvän neuvon: "Vaimoksi ota rikas ja hyvän näköinen. Jos et sellaista löydä, ota edes hyvä kokki".
[/quote]
Ha ha, näillä mennään! Rikas en ole ja ei tuo ulkonäkökään ole priimaa, mutta keittiössä osaan vaikka mitä! Tää piristi, kiitos!
Okei, no mä täytän muut kriteerit paitsi sen että en tienaa rahaa, olen työtön ja en ole kaunis vaan lihava. Mies on kyllä tyytyväinen kun puhutaan paljon esim. politiikkaa, meillä on samanlainen huumorintaju, nauretaan aika paljon, osaan tehdä ruokaakin, en tosin aina jaksa, mutta yleensä miehelle kelpaa, ja miehen mielestä olen sängyssä hyvä, en todellakaan ole lahna. Pitäiskö miehen kuitenkin etsiä parempi vaimo ja äiti lapsilleen?
Mulle miehen parhaat puolet ovat:
-lihaksikas
-itsenäinen (osaa tehdä omat ruokansa ja tienata omat rahansa)
-mulkustaan ja peräpäästään leikkisä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:51"]
Kyllä mä hylkäisin lapseni ja vaimoni ja lähtisin Nigella Lawsonin matkaan koska vain, vaikka se olisi millainen kiukkupussi.
[/quote]
samassa jengissä! jäis kyllä eukko ja kakarat velkavetoiseen kämppään ihmettelemään mihin isäntä lähti jos tuo nainen edes vinkkaisi tähän suuntaan. meikäläinen sitten nuolisi tiramisua nigellan reisiltä...
Voi tauti taas tätä keskustelun tasoa. Olen huono kokki, mutta onneksi olen hyvä tyyppi, hyvä sängyssä ja tienaan keskimääräistä miestä enemmän. Näin siis tästä handicapista ei ole muodostunut isompaa ongelmaa.
Mikä sanoo, että juuri naisen pitäisi olla se, joka opettelee kokkaamaan? Ja vielä miehen maun mukaan? Suuri osa ihmisistä syö muutenkin lounaansa ravintolassa. Siihen ei enää jää kuin aamu- ja iltapalat plus viikonloput.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:22"]
Mä olen parikymppinen nainen enkä itsekään tee ruokaa. Syön paljon vihanneksia ja hedelmiä raakana, rahkaa, raejuustoja, kananmunia, leipää, puuroa ymsyms. En millään viitsi vääntää mitään italianpatoja, tykkään terveellisestä ja yksinkertaisesta.
Mieheni puolestaan on niin nirso, että jos makkarasoppaan vääränlaista makkaraa pistetty, ne lentää roskiin. Lisäks syömäkelvollisia ruokalajeja ei kuulemma ole kauhean montaa. Ei kauheasti huvita yllätyksenä sille kokkailla kun ei kuitenkaan kelpaa. Paras vaan kun molemmat tekee omat ruuat.
[/quote]
Mitäs jos vaikka selvittäisit minkä merkkistä makkaraa siinä sopassa kuuluu olla ja tekisit sitten siitä? Ei siellä marketissa niin montaa sorttia ole, ettei niitä oppisi tuntemaan.
Voihan sitä koko elämänsä mussuttaa leipää ja lusikoida puuroa. Turha tulla tänne sitten itkemään kun mies kyllästyy ja nappaa sellaisen emännän, joka osaa leipoa.
[/quote]
Musta olisi jokseenkin jopa typerää ostaa eka erikseen ainekset, tehdä miehelle ruokaa jota en itse edes syö, ja sitten tehdä omat ruuat. Miksi naisen KUULUU muka tarjota miehelle ruoka lautaselle? Ymmärrän kyllä, jos joskus haluaa ilahduttaa ruokayllätyksellä, mutta nykypäivänä nainen on yleensä taloudellisesti riippumaton miehestään. Ei ole mun vika jos mies raataa töissä. Omaan taskuun ne rahat menee, mä joudun maksamaan yhtälailla oman elämäni. Jos mies ostaa tai maksaa omat ruoka-aineksensa, kyllä mä siinä tapauksessa voin opetella kyhäämään reseptejä sille.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:59"]
-lihaksikas
Eli bodattu petomaani? Kuulostaa hauskalta. Makunsa kullakin...
[/quote]
Voi näitä nykypäivän naiiveja neofemakoita. Siinä sitten ihmettelevät kun jäävät Kyöpelinvuoren portaille istumaan kun hyvää ruokaa tekevät ystävättäret talutetaan alttarille. Tai itkevät kun mies 15 avioliittovuoden jälkeen kyllästyy siihen einesmakaroonilaatikkoon ja lähtee pienelle kulinaristiselle rilluretkelle.
Kyllä kokkaus on kansalaistaito niin miehille kuin naisillekin, mutta ei tasa-arvo tarkoita sitä, että naisen ei tarvitse osata edes kunnon paahtopaistia valmistaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:01"]
-lihaksikas
Eli bodattu petomaani? Kuulostaa hauskalta. Makunsa kullakin...
[/quote]
[/quote]
Väärin.
Urheilullinen, seksiä antava fiksu mies. Ei ap.
-lihaksikas
[/quote]
Kuulostaa kyllä varsinaiselta kokovartalomulkulta, en huolisi kyllä mulle merkkaa aika moni henkinen asia enemmän kuin nuo, vaikka ei noistakaan ole haittaa sitten kun se henkinen puoli on kunnossa.
Pakko osallistua näin hauskaan keskusteluun. Mulla on meinaan ruokarakastajatar. Oma vaimo on keskinkertainen kokki, mutta käyn silloin tällöin (pari kertaa vuodessa) syömässä exän luona. Se on ihan taivaallinen ruuanlaittaja ja tietää sen hyvin. Siitä on hauska ruokkia minua, kun tietää etten saa yhtä hyvää kotona. Vaimolle en kerro mitään, vaan naamioin illalliset firman menoiksi. Mitään seksuaalista ei tähän liity, mutta en halua pahoittaa vaimoni mieltä kertomalla, että kaipaan edelleen exän herkkuja.
Saanko kysyä, mitä ne teidän ruokajumalattarenne sitten kokkailevat kun on kerta niin upeaa? Voisin ottaa mallia
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:10"]
Pakko osallistua näin hauskaan keskusteluun. Mulla on meinaan ruokarakastajatar. Oma vaimo on keskinkertainen kokki, mutta käyn silloin tällöin (pari kertaa vuodessa) syömässä exän luona. Se on ihan taivaallinen ruuanlaittaja ja tietää sen hyvin. Siitä on hauska ruokkia minua, kun tietää etten saa yhtä hyvää kotona. Vaimolle en kerro mitään, vaan naamioin illalliset firman menoiksi. Mitään seksuaalista ei tähän liity, mutta en halua pahoittaa vaimoni mieltä kertomalla, että kaipaan edelleen exän herkkuja.
[/quote]
Mulla sama! Tai siis mun ex-mies on niin hyvä suutelija, että käyn exällä suutelemassa. Miestä en suutele edes seksin aikana.
Huvittava ajatus, että upea miljonääri Nigella huolisi tympeän lihavan, vastanmielisesti tatuoidun ja susiruman suomalaisen "miehen" puolisokseen. :D
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:14"]
Huvittava ajatus, että upea miljonääri Nigella huolisi tympeän lihavan, vastanmielisesti tatuoidun ja susiruman suomalaisen "miehen" puolisokseen. :D
[/quote]
Miehet niiiiin luuleekin liikoja itsestään... ;) Ja senhän me kaikki tiedämme.
Tämän keskustelun perusteella olen aika lailla täydellinen nainen; kaunis, timmi ja urheilullinen, helkutinmoinen kokkaaja ja leipoja, fiksu, kouluttautunut, hauska ja rento. Harmi että mut on joku jo napannut;)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:10"]
[/quote]
Mulla sama! Tai siis mun ex-mies on niin hyvä suutelija, että käyn exällä suutelemassa. Miestä en suutele edes seksin aikana.
[/quote]
Ymmärrän hyvin. Mulla kanssa monen vuoden takainen ex-tyttöystävä, joka oli aivan taivaallinen suutelija. Nykyisin suukottelen vaimoani lähinnä otsalle.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:42"]
On kaunis, pitää huolen itsestään (eli laiha) ja itsenäinen (tienaa rahansa), ja osaa kokata, nämäkö ne on ne kriteerit, tässä järjestyksessä jolla puoliso valitaan? Rakkaudella ei ole mitään merkitystä? Luonteella ei ole mitään merkitystä? Elämänarvoillakaan ei ole mitään merkitystä? Vittumainen riivinrauta saa olla jos on vaan hyvännäköinen ja osaa kokata?
[/quote]
No, jos pitää kriteerit laittaa jonoon, niin jotenkin näin se menee:
1) Fiksu
2) Hauska
3) Hyvä kokki
4) Kaunis
5) Omillaan toimeentuleva (niin taloudellisesti kuin henkisesti)
6) Pyllystään leikkisä [/quote]
OK. Mitä viimeinen kohta tarkoittaa?