Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti vetoaa espoolaisiin: Lakatkaa koskettelemasta 10-vuotiaan tyttäreni hiuksia

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitvit nyt taas? Miten kenellekään ihmiselle edes tulee mieleen kosketella tuntemattoman hiuksia. Joko Espoossa asuu outoa porukkaa tai sitten äiti liioittelee ongelmaa saadaksaan 15 minuuttia julkisuutta itselleen ja tyttärelleen, jolla on "niin upeat hiukset, että kaikki haluaa kosketella". Epäilen vahvasti jälkimmäistä.

Espoon puskaradiossa usein juttuja, jotka tuntuu keksityiltä tai liioitelluilta. Joku toimittaja ryhmää seuraa ja usein päätyvätkin mediaan.

Vierailija
22/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että kukaan olis koskaan ilman lupaa koskenu lapsena mun tukkaan. Ja mulla oli sentään oikeesti paksu ja pitkä tukka.

Tuntuu oudolta, että nyt yleisen ihmistenvälttelyn aikaan koskettelu olisi räsähdysmäisesti lisääntynyt 🤷🏼‍♀️

Samoin. Mutta muistan kuinka hiuksiani ihailtiin, ja esim. sairaalassa ollessani eräs hoitaja sanoi " voisin vain viipyä täällä laittamassa tämän lapsen hiuksia, kun on näin mahtava tukka" .

Muistan myös sen miten inhosin sitä, että ihmiset pyysivät " Hymyilehän nyt, kun sinulla on niin nätit hymykuopat". Ja minähän hymyilin, koska olin niin kiltti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne nyt espoolaiset jotka hiplaa hiuksia, entäpä jos ne on ollut kaunialaisia? Tai hesalaisia?

Vierailija
24/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on varmasti todellinen, mutta hoituu parhaiten ärähtämällä vihaisesti lääppijöille ja opettamalla tyttärensä tekemään samoin. On tosi huolestuttavaa, jos ei osaa opettaa lapselleen, ettei kukaan tuntematon saa koskea ilman lupaa ja koskemisesta on lupa nostaa meteli. Minulla on myös ollut lapsesta asti pitkät ja paksut hiukset ja nuorena noita hiuksiin kiinnikävijöitä kyllä riitti. Niistä pääsi eroon ärähtämällä iso äänisesti, että näpit irti ja äkkiä.

Iltapäivälehdissä lapsen kuvalla esiintyminen viittaa kuitenkin julkisuuden kalasteluun ja ehkä jopa tyttären mahdollisen some- tai malliuran edistämiseen.

Vierailija
25/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti avautui Facebookissa, ei mennyt suoraan iltapäivälehtiin.

No samanlainen Huomionhaku oli FB tai IL. Ja ei ne ilman äitin lupaa tee lapsesta juttua lehteen. Eli ei ne vaan oo sieltä FB:sta tota tekstiä napannut.

Vierailija
26/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota tota.... Taitaa olla äitin ajatus vain saada ihmisen katse tähän tyttäreensä. Ja julkisuutta siten itselleen tyttärensä avulla. Miksi muuten olisi laittanut (ihan studiossa otetun) kuvan ja koko nimen kera lööppeihin jos asia oli vain se, ettei hiuksiin kosketa? Olisi laittanut nimettömänä iltasanomille että tehkään tällainen aihe, mutta ei. Täytyy saada olla itse esillä. Ja en usko hetkeäkään, että Suomessa kukaan tuntematon tulisi hiplailemaan Kenenkään hiuksia 😂 Ehkä joskus kerran joku mummeli tullut.

Uutisen myötä nyt vielä enemmän ihmiset kiinnittää huomionsa tuohon tyttöön. (Ai niin, mutta sehän se tarkoitus olikin 🤭🤭)

En usko pätkääkään että tämä äiti on huolissaan.

Lapsikin saa tehdä töitä, jos siltä tuntuu.

Ihan turhaan ne me too tyypit ovat kohteluaan julkisuuteen tuoneet. Jotkut eivät koskaan tule ymmärtämään, että toiseen ei kosketa ilman lupaa.

Vierailija
27/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksostytöillä on melkein peppuun saakka yltävät vaaleat kutrit, ja kyllähän ne huomiota herättävän pitkät tietysti ovat. Mutta ei niitä sentään vieraat ole koskaan tulleet hiplailemaan. Muutenkin tytöt keräävät paljon katseita ja kommentteja, kun ovat varsinkin tuntemattomien mielestä niin samannäköisiä. Itse äitinä olen pelkästään vain ylpeä kauniista lapsistani ja kaikki huomio on ollut aina positiivista.

Vierailija
28/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä lääppijöitä valitettavasti on. Tyttärelläni on melkoinen korkkiruuvipehko ja hän kertoi usein kuinka ihmiset (ennen koronaa) lääppivät hänen hiuksiaan, esim. bussissa joku takana istuva saattoi yhtäkkiä koskea hiuksiin.

Vierailija
29/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on varmasti todellinen, mutta hoituu parhaiten ärähtämällä vihaisesti lääppijöille ja opettamalla tyttärensä tekemään samoin. On tosi huolestuttavaa, jos ei osaa opettaa lapselleen, ettei kukaan tuntematon saa koskea ilman lupaa ja koskemisesta on lupa nostaa meteli. Minulla on myös ollut lapsesta asti pitkät ja paksut hiukset ja nuorena noita hiuksiin kiinnikävijöitä kyllä riitti. Niistä pääsi eroon ärähtämällä iso äänisesti, että näpit irti ja äkkiä.

Iltapäivälehdissä lapsen kuvalla esiintyminen viittaa kuitenkin julkisuuden kalasteluun ja ehkä jopa tyttären mahdollisen some- tai malliuran edistämiseen.

Eikös tuolla nimenomaan lukenut, että on opettanut lapsen ottamaan hiukset hiplaajan kädestä ja  kieltämään koskeminen. Ongelma ilmeisesti on, että lääppijöitä riittää silti.

Uskon kyllä ongelman, tuttavan lapsen hiuksiin käyvät tuntemattomat käsiksi myös. On upea, erikoinen, kuin vaalea afrotukka.  Ihmisillä oikein sormet syyhyää ja tulevat hypistelemään tukkaa. 

Vierailija
30/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiskä halus vähän julkisuutta. 

Vierailija
31/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten hiuksiin ei vaan kosketa ja piste. Kaikenlaisia ääliöitä ja muita hyväksikäyttäjiä riittää, joten on asiallista pyytää jättämään lapsi rauhaan. Kuin myös pitäisi jaksaa osata neuvoa lapselle, miten sellaisissa tilanteissa toimitaan. Nyt vaikuttaa siltä, että lapsi on koettanut keksiä jonkin ratkaisun selvitäkseen tilanteista ja äidin kehnohko idea tehdä asiasta julkinen on sentään jonkinlainen ponnistus ratkaista lapsea ahdistava asia. 

Vierailija
32/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo melkoisen ristiriita. Tytär ei tykkää vieraiden ihmisten huomiosta mutta annetaanpa nyt kasa poseerauskuvia iltapäivälehtiin. Onko työt tosiaan vähissä?

Vierailija
33/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuvan tyttö oikeasti 10-vuotias? Eikö etuhampaiden vaihtuminen tapahdu n. 6-vuotiaana?

Vierailija
34/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että kukaan olis koskaan ilman lupaa koskenu lapsena mun tukkaan. Ja mulla oli sentään oikeesti paksu ja pitkä tukka.

Tuntuu oudolta, että nyt yleisen ihmistenvälttelyn aikaan koskettelu olisi räsähdysmäisesti lisääntynyt 🤷🏼‍♀️

Voi liittyä mielenterveyteen.

Muistan kun olin teininä linja-autoasemalla ja minulla oli nuha, niin että niiskutin siinä.

Kohta selän takaa tulee käsi jossa paperi ja yrittää niistää minun nenääni.

Olin jotain 16 vuotias silloin.

Vierailija
35/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat hiukset tytöllä, mutta ei niin erikoiset, että tuntemattomat tulisivat niitä koskettelemaan. Nainen haluaa vain huomiota ja käyttää tytärtään hyväksi saadakseen sitä.

Vierailija
36/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo melkoisen ristiriita. Tytär ei tykkää vieraiden ihmisten huomiosta mutta annetaanpa nyt kasa poseerauskuvia iltapäivälehtiin. Onko työt tosiaan vähissä?

Tässä ei ole mitään ristiriitaa. Koita nyt tajuta, ettet saa koskea hänen hiuksiinsa .

Kuva lehdessä, tai julkinen työ ei tee ihmisestä julkista omaisuutta.

Vierailija
37/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajakokuvassa koira pissaa poseeraus

Vierailija
38/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaksostytöillä on melkein peppuun saakka yltävät vaaleat kutrit, ja kyllähän ne huomiota herättävän pitkät tietysti ovat. Mutta ei niitä sentään vieraat ole koskaan tulleet hiplailemaan. Muutenkin tytöt keräävät paljon katseita ja kommentteja, kun ovat varsinkin tuntemattomien mielestä niin samannäköisiä. Itse äitinä olen pelkästään vain ylpeä kauniista lapsistani ja kaikki huomio on ollut aina positiivista.

Aijaa. Onko postitiivista huomiota jos heihin kosketaan ilman lupaa? Tukkaan.. tai muualle? 

Vierailija
39/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma tahtoo julkisuutta ja keksi jutunjuuren kun mallitöille ei ole kysyntää. Oliko toimittajan tuttu?

Vierailija
40/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että ihmiset oikeasti tulisivat koskettelemaan. Itse olen ollut lapsi 80-luvulla, minulla oli todella paksu ja pitkä tukka, jota vieraammat aikuiset kyllä ensitapaamisella usein ihastelivat "Onpa sulla upea tukka!" -- ja ikinä ei kukaan tullut koskettelemaan. Ei yhtäkään kertaa.

Siitä on kuitenkin 30-40 vuotta aikaa ja kulttuuri on muuttunut entistä enemmän siihen suuntaan, että vieraita ihmisiä kartetaan, vieraisiin lapsiin ei etenkään missään nimessä kajota jne. Niin en jaksa uskoa, että tämä voisi olla ongelma.

Mutta saahan sillä nimen ja kuvan lehtiin ja voi leijua tyttärensä erinomaisuudella seuraavat viikot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän