Äiti vetoaa espoolaisiin: Lakatkaa koskettelemasta 10-vuotiaan tyttäreni hiuksia
Kommentit (66)
Te palstamammat ette varmaan usko seksuaaliseen häirintäänkään, koska ei teitä vaan häiritä vaikka olette sentään oikeasti tosi seksikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi tehty tarkoituksella kärpäsestä härkänen. Uskottavaa vielä on, että koulukaerit voi koskettaa, mutten usko vähääkään noihin juttuihin, että aikuiset ihan tuon tuosta hänen hiuksiaann hiplaisivat. Niin ei vain Suomessa tapahdu.
Taas huomionhakuisuutta äidillä ja mainosta tyttärelle .
Minun hiuksiani kyllä tultiin ilman lupaa koskemaan, kun olin lapsi.
Minulla on luonnonkiharat hiukset, ja lapsena ne olivat todella vaaleat, liki valkoiset.
Tämä herätti todella huomiota, ja monet halusivat koskea niitä tunnustellakseen, miltä ne tuntuvat. Osa kysyi luvan, mutta kävi myös sitä, että joku tuntematon huudahti "ihanat hiukset!" ja oli kosketti hiuksiani lupaa kysymättä.
Meidän luokalla oli ala-asteella tyttö jolla oli tuotakin paksummat ja pidemmät hiukset. Eiköhän tuollaisia lapsia ole ollut aina.
Yläkoulussa taas oli tummaihoinen tyttö, jolla oli afrohiukset. Hän oli vähän kiusattu ja hiuksia kosketeltiin aina, niin kiusaamismielessä kuin "hyvälläkin". Jopa opettajat hämmästelivät niitä ja koskivat lupaa sen kummemmin kysymättä. Siinä kun vasta olikin eksoottista.
Miksei aiheesta voinut tehdä pidempää juttua, jossa käsiteltäisiin samalla niin kaikenlaisten hiustyyppien kuin esim. pyörätuolia käyttävienkin koskemattomuutta? 10v malli ei _todellakaan_ ole ainoa johon kosketaan luvatta.
Vierailija kirjoitti:
Aika ällö tyyli pyrkiä julkisuuteen.
näin on. hesarissa myös mainittiin nimi parikymmentä kertaa että varmasti jää mieleen.
eilen sama juttu noin kolmen aikoihin ja uusinta heti tänään aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti avautui Facebookissa, ei mennyt suoraan iltapäivälehtiin.
No samanlainen Huomionhaku oli FB tai IL. Ja ei ne ilman äitin lupaa tee lapsesta juttua lehteen. Eli ei ne vaan oo sieltä FB:sta tota tekstiä napannut.
Eikä varsinkaan niitä kuvia joita tosiaan oli iltalehdessä useampi.
Mahtaa tytteliä nolottaa kun kasvaa aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Te palstamammat ette varmaan usko seksuaaliseen häirintäänkään, koska ei teitä vaan häiritä vaikka olette sentään oikeasti tosi seksikkäitä.
Todellakin uskon ja muakin on ahdisteltu mutta en oo lähetellyt kuviani iltapäivälehtiin. Sen sijaan uskon että asiasta pitää puhua ja nuorille tytöille pitää opettaa, koulussakin, että mitään asiatonta kohtelua ei pidä hyväksyä.
Ketkä lähinnä koskettelee jääköön kertomatta kun gulttuuri.
Minullakin on pitkät ja paksut hiukset, ollut lapsesta saakka, ja tunnistan kyllä ongelman. Olin ujo lapsi ja minua lähinnä ahdisti hiustenlääppijätätien huomio. Vielä lukiossakin eräs opettaja jaksoi aina luokassa ihailla ääneen hiuksiani - noloa! Parikymppisenä yöelämässä miehet saivat hyvän lähestymiskeinon kun halusivat koskea hiuksiani, kun ne olivat niin ihanat. Se ei niin paljon haitannut :D
Nykyään nelikymppisenä enää kampaajat kommentoivat, että olisi pitänyt varata tupla-aika kun hiuksia on niin paljon...
Vierailija kirjoitti:
Ketkä lähinnä koskettelee jääköön kertomatta kun gulttuuri.
Omasta kokemuksesta: +50 kantisnaiset. Ei mitään käsitystä koskemattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Äiskä halus vähän julkisuutta.
Joo ja ihan varuilta siinä Hesarin jutussa mainittiin sukunimi 18 kertaa...
No entä jos tyttö käy Helsingissä, saavatko ihmiset siellä koskettaa hänen hiuksiaan?
No vitsi vitsinä, ei se tietenkään kivaa ole. Mä muistan itse kun olin lapsi, siis poika, ja olin joidenkin mielestä söpö, niin kaiken maailman tyypit, etupäässä naiset tai itseäni vanhemmat tytöt, joskus jotkut miehetkin, tuli joko paijaamaan tai juttelemaan typeriä.
Toi että laitetaan tytöstä kuva ja nimi näkyviin oli taas vähän tahditonta äidiltä.
Vantaalaiset saa kosketella jatkossakin?
Vierailija kirjoitti:
No entä jos tyttö käy Helsingissä, saavatko ihmiset siellä koskettaa hänen hiuksiaan?
No vitsi vitsinä, ei se tietenkään kivaa ole. Mä muistan itse kun olin lapsi, siis poika, ja olin joidenkin mielestä söpö, niin kaiken maailman tyypit, etupäässä naiset tai itseäni vanhemmat tytöt, joskus jotkut miehetkin, tuli joko paijaamaan tai juttelemaan typeriä.
Toi että laitetaan tytöstä kuva ja nimi näkyviin oli taas vähän tahditonta äidiltä.[/quote]
Ei, vaan koko jutun pointti sen hiuksen koskettelun sijaan. Mainosta se on ilmainenkin mainos.
Vierailija kirjoitti:
Viesti tulisi perille pienemmällä huomionhakemisella ja jopa ilman lapsen kuvaa. Mutta kun espoomamman lapsi on malli, pitää juttu olla molemmissa Sanoman lehdissä. Asia toki tärkeä, käsittelytapa täysin väärä eikä yhtään vilpittömän oloinen.
Joo, tämä oli selväsi ilmainen mainos. 19 kertaa mainittu nimi Nelskylä jäi varmasti jokaiselle lukijalle mieleen, kuten pitikin.
Ei kukaan koske ilman lupaa toisen hiuksia, ei edes lasten. Ja onko nyt aivan varma että syy haluun leikata hiukset on koskettelussa eikä syöpäsairaissa lapsissa?
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on pitkät ja paksut hiukset, ollut lapsesta saakka, ja tunnistan kyllä ongelman. Olin ujo lapsi ja minua lähinnä ahdisti hiustenlääppijätätien huomio. Vielä lukiossakin eräs opettaja jaksoi aina luokassa ihailla ääneen hiuksiani - noloa! Parikymppisenä yöelämässä miehet saivat hyvän lähestymiskeinon kun halusivat koskea hiuksiani, kun ne olivat niin ihanat. Se ei niin paljon haitannut :D
Nykyään nelikymppisenä enää kampaajat kommentoivat, että olisi pitänyt varata tupla-aika kun hiuksia on niin paljon...
Ohis asiaan, mutta itsellänikin on paksut hiukset ja harmittaa kampaajan puolesta kun aikataulut menee pilalle kun hiusten kuivauksessa kestää vähintään 5 minuuttia. Nykyään käyn vain vakikampaajalla joka tietää hiukseni ja miten niitä leikataan, pidän niitä polkkapituisena ja sittenkin niitä pitää osata ohentaa jotta näyttää hyvältä.
Ennen nolotti kun seuraava asiakas tulee odottaa ja hiukseni ei vain kuivu, nykyinen kampaaja osaa varata ajan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kaunis lapsi.
Ja näyttää harrastavan jääkiekkoa.
Sehän tässä pohdinnassa onko kukaan tai juuri kukaan edes todellisuudessa huomioinut lasta saati koskenut tämän hiuksia. Mallin kohdalla ymmärrettävää, että halutaan näkyvyyttä ja huomiota.