Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Muistiossa/Notepadissa käsiteltyä useaa asiakirjaa samanaikaisesti?

Vierailija
06.11.2013 |

Siis pidettyä kahta asiakirjaa auki yhtä aikaa? En ole ainakaan löytänyt sieltä tuollaista toimintoa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai OpenOffice on ilmainen myös.

Avaa Notepad sieltä valikosta kaksi kertaa.

Vierailija
22/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, mutta ei siis Notepadin valikosta. Start-valikosta (ilmeisesti siis windows-kone) avaat notepadin kahteen kertaan. Usein itsellänikin useampikin notepad yhtä aikaa auki työkoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä te ylipäätään käytätte Notepadia? Eikö se rajoittuneisuus ahdista?

Vierailija
24/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun koneissa saa... saa auki vaikka kuinka monta.

Vierailija
25/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:15"]

Mutta miksi ihmeessä te ylipäätään käytätte Notepadia? Eikö se rajoittuneisuus ahdista?

[/quote]

Seiska käyttää ihan sen takia, että se on niin rajoittunut. Käytän paperin ja kynän korvikkeena kun teen itselleni muistiinpanoja, siihen se on riittävä ja nopeasti saatavilla. Sitten ihan "oikeisiin" kirjoitustöihin käytän Wordia kun sitä meidän firmassa käytetään.

Vierailija
26/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä onnistuin lukemaan tuon otsikon "Saako Nuuksiossa..." ???

Vierailija
27/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:15"]

[/quote]

Seiska käyttää ihan sen takia, että se on niin rajoittunut. Käytän paperin ja kynän korvikkeena kun teen itselleni muistiinpanoja, siihen se on riittävä ja nopeasti saatavilla. Sitten ihan "oikeisiin" kirjoitustöihin käytän Wordia kun sitä meidän firmassa käytetään.

[/quote]

Lisäksi joitain juttuja on kaikkien mukavin tallentaa ihan txt-muodossa, esim sql-kyselyitä (en tykkää käyttää niissä .sql-muotoa kun enimmäkseen vain luen kyselyjä).

Vierailija
28/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 12:48"]

Miksi ylipäätään käytät Notepadia?

[/quote]Itse käytän aika paljon notepadia "suttupaperina", eli kopion sen kautta jotan tekstejä sovelluksesta toiseen yms. Ei tule vahingossa mukaan mitään muotoiluja tms. joka voi sotkea kun tekstiä siirtää sovelluksesta toiseen.

Samoin jos pitää vain kirjoittaa jotain ylös, niin se voi sitten siirtää huonollakin nettiyhteydellä sähköpostina toiseen koneeseen, koska tiedosto on todella pienikokoinen ja hoitaa sen sillä fiksumman tekstinkäsittelyohjelman kanssa lopulliseen muotoon.

Vierailija
29/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Seiska käyttää ihan sen takia, että se on niin rajoittunut. Käytän paperin ja kynän korvikkeena kun teen itselleni muistiinpanoja, siihen se on riittävä ja nopeasti saatavilla.

Mites tuo rivintasaus? Kun se rivi vaan jatkuu ja jatkuu.

Ja Unicode menee toisinaan ihan reisille.

Näin pari maallikkojakin koskevaa vaivaa.

> Sitten ihan "oikeisiin" kirjoitustöihin käytän Wordia kun sitä meidän firmassa käytetään.

Paljos tuo nykyään kustantaa?

Vierailija
30/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:24"]

> Seiska käyttää ihan sen takia, että se on niin rajoittunut. Käytän paperin ja kynän korvikkeena kun teen itselleni muistiinpanoja, siihen se on riittävä ja nopeasti saatavilla.

Mites tuo rivintasaus? Kun se rivi vaan jatkuu ja jatkuu.

Ja Unicode menee toisinaan ihan reisille.

Näin pari maallikkojakin koskevaa vaivaa.

> Sitten ihan "oikeisiin" kirjoitustöihin käytän Wordia kun sitä meidän firmassa käytetään.

Paljos tuo nykyään kustantaa?

[/quote]

Erikoismerkit tosiaan tallennuksessa menee reisille, mutta toimii ainakin mun tarpeisiini ihan ok. En tallenna muistiolla tekemiäni tiedostoja, vaan ne toimii tosiaan sellasena hetkellisenä muistilappuna, ja sellaisissa tilanteissa mulla ei ole ollut ongelmaa myöskään erikoismerkkien kanssa.

Rivityksen saa muutettua sieltä muistion asetuksista automaattiseksi.

Vierailija
31/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Lisäksi joitain juttuja on kaikkien mukavin tallentaa ihan txt-muodossa, esim sql-kyselyitä (en tykkää käyttää niissä .sql-muotoa kun enimmäkseen vain luen kyselyjä).

Rivintasaus! Jos leikit SQL:n kanssa, niin odottaisi, että haluaisi myös käyttää monipuolista editoriakin...

Vierailija
32/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Rivityksen saa muutettua sieltä muistion asetuksista automaattiseksi.

Se on sitten muuttunut. Mut joka tapauksessa kun se on niin rajoittunut, niin asetuksetkin tuntuu niin tarpeettomilta, etten itse edes ole niihin koskenut (kun erityisesti olen joutunut muiden koneilla pelleilemään).

Vierailija
33/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna pspad. Saa monta sivua auki, vaikka mitä ominaisuuksia, mutta kuitenkin helppo nopea ja ilmainen.

http://www.pspad.com/en/download.php

Vierailija
34/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:30"]

> Lisäksi joitain juttuja on kaikkien mukavin tallentaa ihan txt-muodossa, esim sql-kyselyitä (en tykkää käyttää niissä .sql-muotoa kun enimmäkseen vain luen kyselyjä).

Rivintasaus! Jos leikit SQL:n kanssa, niin odottaisi, että haluaisi myös käyttää monipuolista editoriakin...

[/quote]

Kerroinhan jo, että en kirjoita SQL:ää vaan lähinnä luen. Käytän sql:ää, mitä softat automaattisesti generoivat, joskus on tarve niitä ajaa kantaan kyllä suoraankin, mutta enimmäkseen minulle riittää, että löydän mitä selectissä on haettu, millä where-ehdoilla, mistä tauluista, miten liitokset jne jne.

Rivintasaus ei tässä tarkoituksessa ole minulle ongelma, mutta notepadista kyllä löytyy word wrap-toiminto, joka rivittää tekstiä notepad-ikkunan kokoon sovitetusti.

Notepad on minulle ihan sitä, mitä nimikin sanoo: muistio. Sama kuin kirjoittaisin asioita paperille.

Ne "oikeat" jutut tehdään sitten "oikeilla" työkaluilla.

-7

Vierailija
35/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:33"]

> Rivityksen saa muutettua sieltä muistion asetuksista automaattiseksi.

Se on sitten muuttunut. Mut joka tapauksessa kun se on niin rajoittunut, niin asetuksetkin tuntuu niin tarpeettomilta, etten itse edes ole niihin koskenut (kun erityisesti olen joutunut muiden koneilla pelleilemään).

[/quote]

No mut eihän kukaan tässä ole sanonutkaan kirjoittavansa mitään oikeita, muotoilua vaativia asiakirjoja muistiolla, vaan sitä käytetään nimenomaan samalla tavalla kuin käsin kirjoitettaessa jotain laskujen kirjekuoria ja mainosten marginaaleja: siihen tuherretaan muistutukseksi jotain.

Sellaiseen käyttöön ne muistion toiminnot on ihan passelit. Joo, voisi kai käyttää niitä windowsin muistilappujakin, mutta mulle ainakin on juurtunut tuo notepadin käyttö ja oikein hyvin toimii.

Paitsi että minä runnon julkaisuun menevän tekstini aina LaTeXin läpi, eli ei siinä Wordien ja muiden asetukset kauheasti paina. Notepadilla käytännössä mennään.

Vierailija
36/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Paitsi että minä runnon julkaisuun menevän tekstini aina LaTeXin läpi, eli ei siinä Wordien ja muiden asetukset kauheasti paina. Notepadilla käytännössä mennään.

Tätä aina ihmettelen. Eikö se Emacs koskaan houkuta?

Vierailija
37/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:44"]

> Paitsi että minä runnon julkaisuun menevän tekstini aina LaTeXin läpi, eli ei siinä Wordien ja muiden asetukset kauheasti paina. Notepadilla käytännössä mennään.

Tätä aina ihmettelen. Eikö se Emacs koskaan houkuta?

[/quote]

Ei se ole houkuttanut vielä kertaakaan. Olen tottunut tekemään julkaisut LaTeXilla, sillä homma hoituu varsin nopeasti ja kivuttomasti.

Vierailija
38/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Ei se ole houkuttanut vielä kertaakaan. Olen tottunut tekemään julkaisut LaTeXilla, sillä homma hoituu varsin nopeasti ja kivuttomasti.

Heh, yritit jallittaa vanhaa :-) Eikun siis LaTEXin vääntö Emacsilla ei Notepadilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän