Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako kiloa laihduttaisit että voisit olla itseesi tyytyväinen

Vierailija
06.11.2013 |

jos näyttäisit tältä?

http://aijaa.com/CntCGr

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:18"]

ei pitäisi olla suuna päänä arvostelemassa toisia, saati kuten tässäkin keskustelussa, heittämässä kommentteja, että pitäisi laihduttaa alipainoiseksi ja treenata itselleen kuitenkin hillittömät lihakset. Varsinkin, kun itsellään ei ole edes varaa huudella, paitsi sen vääristyneen peilikuvan mukaan.

[/quote]

Eikö tuo ap nimenomaan kysellyt miten muut muuttaisivat kroppaa jos se olisi hänen omansa? Eikö siis mielipidettä saakaan sanoa jos tuohon ei olisi tyytyväinen?

Vierailija
22/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:02"]

Ei olisi kiloista kiinni vaan kiinteydestä ja lihaksikkuudesta. Mä olen entinen laihaläski joka on kahden vuoden treenillä muuttanut kropan sporttisen treenatuksi, painoa on kyllä tullut reippaasti sinä aikana lisää vaikka samoihin farkkuihin menenkin edelleen. Ei se paino siis vaan se kehon koostumus. Eli tuossa painossa voisin olla ihan ok mutta kehon koostumusta muuttaisin rankasti.

[/quote]

Harrastan liikuntaa. Millaista liikuntaa arvelet minun harrastavan? Ap.

[/quote]

Todennäköisesti jotakin kevyttä aerobista liikuntaa? Jos saliatreeniä harrastat niin sen intensiteettiä on nostettava rajusti.

[/quote]

Juoksen 6-7 km lenkkejä, käyn ryhmäliikuntatunneilla ja teen kaksi kertaa viikossa salitreenin. Treenipäiviä tulee viikossa viisi. Salilla treenaan kaksijakoisesti hauis-ojentaja-rinta-vatsat-olkapäät sekä jalat-selkä. Teen sellaisilla painoilla, että viimeiset toistot on tiukkoja. En siis keksi, miten intensiteettiä voisi nostaa.:)

Pidän kyllä mahdollisena, että kehossa on sen verran rasvaa, että lihakset eivät erotu, toisaalta naisille ei tule paljon lihasmassaa eikä salitreeni välttämättä näy elleivät kuvat ole ns. pullistelukuvia.

Ap.

[/quote]

Sulla on rasvaprosentti todennäköisesti vaan korkea. Kaksijakoinen saliohjelma yhdistettynä paljoon aerobiseen on hieman kinkkinen yhdistelmä ja vaatii todennäköisesti aikaa ennenkuin tulokset alkaa näkyä. Mutta kaikki riippuu ihan siitä mitä itse haet ja mikä on tavoite. Ruualla on tosi iso osuus myös. Itsellä PT tekee sekä treeniohjelmat että ruokavalion ja kehitystä seurataan puolen vuoden välein kehonkoostumusmittauksilla ja ilman ammattilaisen ohjausta olisin itse ollut kyllä aika hakoteillä kehityksen kanssa vaikka olen aina paljon liikuntaa harrastanutkin. Mutta ei tietenkään tarvitse samoihin sfääreihin lähteä jos se ei omalta jutulta tunnu.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:23"]

Eikö tuo ap nimenomaan kysellyt miten muut muuttaisivat kroppaa jos se olisi hänen omansa? Eikö siis mielipidettä saakaan sanoa jos tuohon ei olisi tyytyväinen?

[/quote]

No toki, olet aivan oikeassa.

Tällä palstalla ja tässä keskustelussa vaan ilmenee, että joko täällä pyörii ilkeitä kiusaajia tai sitten todella huonon itsetunnon omaavia, itseensä tyytymättömiä reppanoita, joiden itsetunto rakentuu siitä, saako itsensä photoshopatun valokuvamallin näköiseksi vai ei =(

Kumpikin on aika surullinen hahmo.

-16-

Vierailija
24/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuinka realistinen ajatus olisi, että voisin pitää yllä BMI:tä 20,7? Ymmärrän, että 20v. missi, jonka kuuluu näyttää hoikalta, olisi painoindeksiltään tuon tai alle mutta on vaikea kuvitella, että voisin viettää jokapäiväistä elämää ja syödä niin vähän, että voisin pitää tuollaista painoindeksiä yllä yli 30-vuotiaana, jolloin aineenvaihdunta on jo hidastunut. Ap.

[/quote]

Minä olen 34-vuotias ja painoindeksini on 20,2 kun äsken laitoin tiedot laskuriin. En ole kokenut tämän painon ylläpitämistä juuri lainkaan haasteellisena, vaikka olen siis viitisen vuotta sitten laihduttanut itseni tähän kuntoon, kun piti saada äitiyskilot karistettua ja jatkuva painonnousu stoppaamaan.

En tiedä kuinka syöt, mutta mainitsemallasi liikuntamäärällä ja sapuskoja tarkkailemalla tulosta pitäisi tulla ihan ilman varsinaisia laihdutuskuurejakin. Itse olen vilja-allergikko, joten viljoja ei omaan ruokavaliooni kuulu, eikä sokerikaan missään muodossa. Syön paljon kasviksia ja kalaa, lihaa aika vähän, maitotuotteita käytän reippaasti.

Vierailija
25/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:32"]

Sulla on rasvaprosentti todennäköisesti vaan korkea.

[/quote]

Ei tarvitse olla edes rasvaprosentin korkea.

Haluaa vaan eri asioita eli ei ole niinkään muokkaamassa kehoaan kuin haluamassa olla terve ja hyväkuntoinen =)

Toisin sanoen, tunnen itse paljon kestävyysurheilijoita sattuneesta syystä ja Ap:lla on aika sellainen kroppa. Ei siis lihakset varsinaisesti näy, mutta kun lähtee liikkeelle ja se ensimmäinen juoksuaskel osuu maahan, ilmestyykin massiiviset reisilihakset.

Kertoo vain siitä, että siellä on sitä kestävää lihasta, jolla edetään kuin dieselveturi =)

Vierailija
26/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:23"]

[/quote]

No toki, olet aivan oikeassa.

Tällä palstalla ja tässä keskustelussa vaan ilmenee, että joko täällä pyörii ilkeitä kiusaajia tai sitten todella huonon itsetunnon omaavia, itseensä tyytymättömiä reppanoita, joiden itsetunto rakentuu siitä, saako itsensä photoshopatun valokuvamallin näköiseksi vai ei =(

Kumpikin on aika surullinen hahmo.

-16-

[/quote]

Kuka tässä ketjussa on kiusannut?

Vierailija
27/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä sun ruokavalio näyttää? Ihan sama miten paljon liikkuu, huonoilla syömisillä tilanne on helposti plus miinus nolla.

Vierailija
28/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kylhän tosta kuvasta näkee ettei se rasvaprossa mikään pieni oo...

mut jatkakaa vaa

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:35"]

Sulla on rasvaprosentti todennäköisesti vaan korkea.

[/quote]

Ei tarvitse olla edes rasvaprosentin korkea.

Haluaa vaan eri asioita eli ei ole niinkään muokkaamassa kehoaan kuin haluamassa olla terve ja hyväkuntoinen =)

Toisin sanoen, tunnen itse paljon kestävyysurheilijoita sattuneesta syystä ja Ap:lla on aika sellainen kroppa. Ei siis lihakset varsinaisesti näy, mutta kun lähtee liikkeelle ja se ensimmäinen juoksuaskel osuu maahan, ilmestyykin massiiviset reisilihakset.

Kertoo vain siitä, että siellä on sitä kestävää lihasta, jolla edetään kuin dieselveturi =)

[/quote]

Vierailija
29/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:41"]

[/quote]

Ystäväni harrastaa mm. maratonjuoksuja, joten voisi kuvitella, että ei nyt ihan hirveästi sitä rasvaa voi olla. Itse asiassa vuosi sitten kävi mittauksissa ja se oli 16 ja rapiat.

Naisella siis aika tiukka tulos.

Ja on vähintään "yhtä hyvässä lihassa" kuin Ap.

On eri asia olla hyväkuntoinen kuin näyttää hyväkuntoiselta ja tässä juuri ihmisillä on tapahtunut se vääristymä tänä päivänä.

Vierailija
30/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuosta kuvasta kuitenkin näe, että ollaan sillä terveellisemmällä puolella valtakunnan keskimääräistä painoindeksiä. Mutta joo, jatkakaa vaan. Kaikkihan täällä ollaan fitnessmammoja.

P.S. Ap, minun silmääni olet ihan hyvä noinkin, mutta toi alusvaatesetti on vähän heikko. Vaatteiden tyyliin ja istuvuuteen panostaminen voisi riittää ihan hyvin.

Vierailija
31/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kyllä tämän ketjun avatessani, että saan milteinpä sellaisia kommentteja, että olisi hyvä, jos laskisin sipsipussin kädestäni ja nousisin pois sohvanpohjalta ja aloittaisin salitreenin. Olen kyllä itseasiassa samaa mieltä kuin 16, käsitykset siitä, miten liikunta muokkaa enemmän tai vähemmän kroppaa voi olla erilaiset kuin todellisuus. Itse olen niin samaa mieltä siitä, että keskivertonaisen mielestä "pitää" tehdä pienillä painoilla, ettei tule lihaksia, mutta sitten minunlaiselleni, joka tekee 8-10 sarjan toistoja mahdollisimman raskailla painoilla, kerrotaan että kannattaisi muuttaa treeniä, jotta "kiinteytyisi".:)

Kiitos 20 ja 22 valaisevista kommenteista. Ap

Vierailija
32/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaisin 7-10kg.

Vierailija
33/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseeni en tule olemaan tyytyväinen, vaikka painaisin mitä. Kokemusta on kaikista mahdollisista painoista ;). Tyytyväisyys itseensä täytyy rakentaa ihan jostain muusta. Minusta näytät ihan normaalilta ihmiseltä.

Vierailija
34/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei oo kyllä mtn käsitystä rasvaprossista! AP.n prossat on kyllä kaukana 16:sta!

Tossa ny vähän suuntaa-antavaa esimerkkiä:

http://www.lily.fi/sites/lily/files/user/2958/2013/03/20130306rasvaprosentti.jpg

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:41"]

[/quote]

Ystäväni harrastaa mm. maratonjuoksuja, joten voisi kuvitella, että ei nyt ihan hirveästi sitä rasvaa voi olla. Itse asiassa vuosi sitten kävi mittauksissa ja se oli 16 ja rapiat.

Naisella siis aika tiukka tulos.

Ja on vähintään "yhtä hyvässä lihassa" kuin Ap.

On eri asia olla hyväkuntoinen kuin näyttää hyväkuntoiselta ja tässä juuri ihmisillä on tapahtunut se vääristymä tänä päivänä.

[/quote]

Vierailija
35/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ap nyt siltä näytä että yhtään treenaisi mutta jos on tyytyväinen itseensä niin eihän siinä ole muilla sanomista.  Ihan tavallinen naiskroppa, nykymittapuulla jopa solakka.

Vierailija
36/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon yläraja on meikäläiselle 76kg. Painoin jokunen vuosi sitten 102kg ja siitä sain pudotettua painon 75 kiloon ja silloin olin todella tyytyväinen painooni. Sitten itsekuri löystyi ja paino alkoi taas nousta. 90kg kohdilla heräsin ja tajusin että olen taas läski. Nyt olen taas tarkkaillut syömisiäni ja pyrkinyt maltillisesti laskemaan painoa. Kymmenisen kiloa pitäisi vielä saada pois, eli paino takaisin sinne 75kg paikkeille. Se on minulle tässä iässä tosi ok.

Vierailija
37/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kuvan likissä oleva nainen  on vartaloltaan tosi kiva, ei tarvi laihduttaa kiloakaan.

t. mies

Vierailija
38/38 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ap näyttää ihan hyvältä. Korkeintaan pientä kiinteytystä tarvitsee ja painoa alas ehkä 5 kg.