Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen lapsenne annatte meikata? (on viesti)

Vierailija
05.11.2013 |

Seurannut nyt palstaa, ja paljon puhetta tyttöjen meikkaamisesta. Moni esim. tyrmää täysin, jos 13 v. meikkaa. Minulla itsellä lapset vielä pieniä, joten eivät vielä meikkaa, mutta muutaman vuoden päästä asia ajankohtainen.Itse meikkasin, kun seiskaluokka alkoi, ja suurin osa alkoi tytöistä silloin meikata, eli 13 v. Vuosi oli 91.En näe siinä kyllä mitään pahaa. Moni rinnastaa meikkaamisen negatiivisiin asioihin, kuten tupakkaan jne. Minä en ole koskaan polttanut yhtäkään tupakkaa, alkoa käytän hyvin harvoin, ja olen edelleen ensirakkauteni kanssa, jonka tapasin 19 v. Sitä ennen en ollut edes pussannut. Keskiarvo yläasteella n. 9,5 ja lukiossa 8,5. 

Minua siis hämmästyttää, että sellainen asia, kuin meikki demonisoidaan ja sitä yhdistetään negatiivisiin asioihin.

Mutta, kommentoikaa, että minkä ikäinen lapsenne saa luvan teiltä meikata?  Ja perusteluja. Ja pidetään sitten ketju asiallisena(luin kauhuissani, miten tuolla Cindy Crawfordin tytär-ketjussa kommentoitiin)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 22:49"]

Yläasteella saa meikata tyttäremme.Ja me vanhemmat olemme häntä varoitelleet pedofiileistä, eli ei saa mennä kenenkään kyytiin, ei saa chattailla tuntemattomien kanssa, ei saa hyväksyä fb-kavereiksi tuntemattomia jne. Nämä tärkeitä neuvoja ja auttavat enemmän kuin meikkaamisen kieltäminen. 

[/quote]

osaatteko te lukea ollenkaan? Puhuinko että meikkaus pitäisi kieltää lapsilta? en joten miksi vääristelette sanojani oletteko vähän yksinkertaisia.

Vierailija
22/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pienestä pitäen tummat silmänaluset, jotka halusin piilottaa. Yläasteen alussa, 7. luokalla äiti osti peitepuikon. Lisäksi toivoin huulikiillon ja ripsivärin. Yksinkertaiset tuotteet, tärkein oli peitepuikko :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juurikaan meikannut, mutta annan tyttären meikata kun haluaa. Opetan häntä sitä mukaa kun alkaa kiinnostaa. Olen keskustellut aiheesta. Hänellä on esteettistä silmää. Olemme puhuneet siitä miten vähän meikkiä on parempi kuin paljon meikkiä, varsinkin kun hän on niin kaunis sellaisenaankin. Ehkä vähän ripsiväriä tai vaihtoehtoisesti vähän melkein omien huulten sävyistä huulipunaa, joskus kynsilakkaa, juhlameikki erikseen jne?

Vierailija
24/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli Mannerheimin lastensuojeluliiton ohjeet, joissa luki, että lapsi saa itse päättää ulkonäöstään.

Itse aloitin meikkaamisen vasta 16-vuotiaana, mutta tytär aloitti sen 13-vuotiaana. Mitä voin tehdä? Nätimpi toki olisi äidin mielestä ilman meikkejä, mutta mitä sitä tässä nykymaailmassa enää tekee????

Ei varmaan olis alkanut tuohon, jos ei olis ollut telkkua, ei nettiä, feissaria jne...

Luonnosta kiinnostunut tyttö, mutta maailma vei...

Vierailija
25/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisitte ihoa rasvoilla ettekä peittäisi ihoa tärpätillä ja paskalla.

Vierailija
26/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin ala-asteella meikkiä. Vähän, ripsaria ja huulikiiltoa. Muistaakseni vähän sen jälkeen kun menkat oli alkanut eli 12- vuotiaana.

Juhliin on Ok jos laittaa huulipunaa ja vaikka luomiväriä jollain nätillä värillä.Ei siis mitään mustaa töhnäystä vaan asiallisesti.

Yläasteella me kaveriporukalla juotiin pussikaljaa ja vedettiin kamalat sotamaalaukset riippumatta siitä minkä ikäsenä on saanut alkaa meikkaamaan, sillon kaikki meikkasi salaa. :D

Vierailija
27/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 22:04"]

Mut muutenki 13 vuotias joka meikkaa saa huomiota vanhemmilta 16-20 vuotias katsoo et wou ku söpö painanpa tuota illalla ja jos tytöllä on heikko hetki, huonosti asiat kotona, liikaa alkoa veres nii kyl ne käyttää sitte.

[/quote]

Jos 13v tytöllä on yhtään alkoa veressä niin kyllä siinä on jo isommat ongelmat kyseessä kuin että onko hänellä meikkiä vai ei..

Vierailija
28/29 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti 18 vuotta.

Niin kauan kuin olen elatusvelvollinen tyttärestäni, hän saa elää talon tavoilla.

Vierailija
29/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 13-vuotiaana on alkanut harjoittelemaan, hänellä on kaikki muut meikit, rajauskynää en anna ostaa. Meikkaa n. kerran kahdessa viikossa, laittaa nätisti. Meikkiä ei tarvi, nätti on muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi