Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen lapsenne annatte meikata? (on viesti)

Vierailija
05.11.2013 |

Seurannut nyt palstaa, ja paljon puhetta tyttöjen meikkaamisesta. Moni esim. tyrmää täysin, jos 13 v. meikkaa. Minulla itsellä lapset vielä pieniä, joten eivät vielä meikkaa, mutta muutaman vuoden päästä asia ajankohtainen.Itse meikkasin, kun seiskaluokka alkoi, ja suurin osa alkoi tytöistä silloin meikata, eli 13 v. Vuosi oli 91.En näe siinä kyllä mitään pahaa. Moni rinnastaa meikkaamisen negatiivisiin asioihin, kuten tupakkaan jne. Minä en ole koskaan polttanut yhtäkään tupakkaa, alkoa käytän hyvin harvoin, ja olen edelleen ensirakkauteni kanssa, jonka tapasin 19 v. Sitä ennen en ollut edes pussannut. Keskiarvo yläasteella n. 9,5 ja lukiossa 8,5. 

Minua siis hämmästyttää, että sellainen asia, kuin meikki demonisoidaan ja sitä yhdistetään negatiivisiin asioihin.

Mutta, kommentoikaa, että minkä ikäinen lapsenne saa luvan teiltä meikata?  Ja perusteluja. Ja pidetään sitten ketju asiallisena(luin kauhuissani, miten tuolla Cindy Crawfordin tytär-ketjussa kommentoitiin)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain meikata 11v tai oikeastaan suostuttelin äidin ensin suostui vaan ripsiväriin sitten 'huomaamattomasti' aloin lisäömään kulmat pohjan ja rajaukset kaikki nuo siis 5-luokallA

Vierailija
2/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna meikata, on 18 vee ja poika. Noo tämä oli jo rankempaa huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen liittyy siihen, kun tyttö kehitysvaiheessaan alkaa todella kiinnostua pojista. Se ei ole iästä kiinni. Omalla tyttärellä kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana ja nyt 13-vuotiaana hän on keskellä murrosikää. Pidän omasta ulkonäöstä kiinnostumisen ja meikkaamisen aloittamisen yhtenä murrosikään liittyvänä asiana. Etukäteen ajattelin, että itse en anna lapseni meikata vielä alakoulussa. Meikkaaminen tuli kuitenkin vähitellen mukaan: viidennellä luokalla tyttö laittoi ripsiväriä koulun diskoon, kuudennen luokan alussa hän alkoi ripsivärin lisäksi käyttää meikkipuuteria koulussa, tänä keväänä hän on kulkenut jo kevyet rajaukset silmissään... Olen puhunut meikin puhdistamisen tärkeydestä mutta muuten en ole hennonnut puuttua meikkaamiseen. Mielestäni murrosiän juttuihin pitää suhtautua aika hienovaraisesti ja nuorta kunnioittaen. Meikkaamisella ei mielestäni tässä maailmassa vahingoiteta ketään. Tietysti olen tyttären kanssa puhunut siitä, miten nuoria naisia voidaan hyväksikäyttää. On silti kärjistettyä väittää, että pelkällä meikkaamattomuudella sellaisen voi estää.

Vierailija
4/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaus saa näyttämään vanhemmalta joka on yksi pedofiliaa puolustelevien ukon saastojen puolustus sille miksi pedofilia on ok. Heillä on oma porukkansa facebookissa joku alaikäsiten kanssa seksi lailliseksi, koska suomessa ei ole lakia ettei heillä saisi olla sellaista.

Heidän mielestään lapsi on kypsä. Mut muutenki 13 vuotias joka meikkaa saa huomiota vanhemmilta 16-20 vuotias katsoo et wou ku söpö painanpa tuota illalla ja jos tytöllä on heikko hetki, huonosti asiat kotona, liikaa alkoa veres nii kyl ne käyttää sitte.

Vierailija
5/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten pitää olla lapsia. Enää se ei onnistu aikuistutaan aijemmin ollaan nuoria monta kymmentä vuotta ja surraan lapsettomuutta 35+

Vierailija
6/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, no tällainen asia ei kyllä tullut mieleeni. Minua ei ainakaan aikuiset miehet, tai vanhemmat pojat ikinä lähestyneet, mutta en kyllä liikkunut kaupungillakaan ja nettiäkään ei silloin ollut. Kavereiden kanssa kuunneltiin musiikkia ja luettiin Suosikkia ja katsottiin telkkaria.Koulussa toki juttelin ikäisteni poikien kanssa. Minkäikäisen lapsen/nuoren antaisit sitten nro 2 meikata? 

Ap

Vierailija
7/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka minä meikkasin 13-14 v. olin silti täysi lapsi ja leikin pikkusiskon kanssa barbeilla välillä. Ei se meikki minusta aikuista tehnyt. Halusin kuitenkin ehostaa, koska iho oli huonossa kunnossa ja minulla oli valkoiset ripset, joita häpesin. 

Vierailija
8/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse aloitin meikkaamaan päivittäin viidennellä luokalla (ripsiväriä, pujuuli ja huulikiiltoa). jos katsoisin, että meikki on ok Eikä ihan överi, niin ehkäpä sitten alakoulun viimeisillä luokilla se on ok. Satunnaisesti jo aikaisemminkin esim. Juhliin.

Vierailija
9/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse aloitin meikkaamaan päivittäin viidennellä luokalla (ripsiväriä, puuteria ja huulikiiltoa). Jos katsoisin, että meikki on ok Eikä ihan överi, niin ehkäpä sitten alakoulun viimeisillä luokilla se on ok. Satunnaisesti jo aikaisemminkin esim. Juhliin.

Vierailija
10/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän siirtää meikkauksen aloitusta ja erityisesti jatkuvaa päivittäistä meikkaamista Vähintään yläasteikään.

tytöllä ihottumia, meikit saattaa pahentaa tilannetta.

tuhaa kemikaalikuormaa, ilmankin pärjää

Vierailija
11/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsilakkaa tyttäreni (10 ja 12v.) ovat saaneet laittaa jo vuosia, mutta muuten eivät ole vielä edes ehdotelleet meikkaamista. Itse aloin meikkaamaan 12 vuotiaana ja meikkiä käytin silloin ainakin x5 nykyiseen naamaani verrattuna... Mun puolesta siis saavat alkaa meikkaamaan vaikka yläkoulun puolella, mutta sen pitää olla asiallista, meikkivoiteita tms. ei teini-iho todellakaan tarvitse. Lapset saavat ostaa meikkinsä myös omalla rahallaan.

Vierailija
12/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen ja seiska kiroaa padin alimpaan ... Raivostuttavaa! 

Vierailija
13/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen meikannut satunnaisesti ala-asteella, päivittäiseksi rutiiniksi se taisi tulla seiskalla tai kasilla. Olin kyllä aivan täys kersa vielä silloin, meikki ei tehnyt minua yhtään aikuisemmaksi mutta auttoi kyllä aknen aiheuttamaan huonoon itsetuntoon ja häpeään. Nykyään olen 25-vuotias ja meikkaaminen on minulle tapa ilmaista itseäni, käytän siis paljon värikkäitä silmämeikkejä.

Lapsi ei muutu aikuiseksi sillä silmänräpäyksellä kun laittaa vähän puuteria ja huulikiiltoa nassuun.

Vierailija
14/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, yläasteella minunkin mielestä saa vasta meikata. Itsekin tosiaan aloin seiskalla meikata. Äiti kielsi aikaisemmin meikkaamisen ja hyvä niin. Kemikaaleja tosiaan muutenkin elimistöön kertyy paljon. Nykyisin aikuisena en meikkaa kotioloissa, töihin ja juhliin meikkaan, ihon on hyvä antaa levätä välillä.

Ap

Vierailija
15/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 22:17"]

Minäkin olen meikannut satunnaisesti ala-asteella, päivittäiseksi rutiiniksi se taisi tulla seiskalla tai kasilla. Olin kyllä aivan täys kersa vielä silloin, meikki ei tehnyt minua yhtään aikuisemmaksi mutta auttoi kyllä aknen aiheuttamaan huonoon itsetuntoon ja häpeään. Nykyään olen 25-vuotias ja meikkaaminen on minulle tapa ilmaista itseäni, käytän siis paljon värikkäitä silmämeikkejä.

Lapsi ei muutu aikuiseksi sillä silmänräpäyksellä kun laittaa vähän puuteria ja huulikiiltoa nassuun.

[/quote]no ei muutu, mutta joidenkin saastojen mielestä ilmeisesti muuttuu, ja alkavat lähestyä.

Vierailija
16/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin meikkaamaan silloisen oppikoulun (siis 70-luvulla!) toisella, eli nykyisellä kuudennella. En pidä kevyttä meikkiä pahana, myös joku bb-voide voisi olla  ihan hyvä. Sillä kuitenkin saisi akneihonkin vähän tasaisemman näköiseksi. Ja meikkaamiseen liittyy tottakai vastuullisena myös jokailtainen ja -aamuinen huolellinen puhdistaminen.

Niin moni kavereistani meikkasi salaa, lähti ensin kotoa meikittömänä mutta meikkasi sitten koulumatkalla tai koulun vessassa...

Minusta tällaisesta kuitenkin pienestä asiasta on turha vääntää, tulee vielä  paljon isompiakin asioita...

Vierailija
17/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä asiaa miettinyt tarkemmin, vaikka alkaa varmaan pikkuhiljaa olla ajankohtaista miettiä... En ole suhtautunut tähän mennessä mitenkään kovin fanaattisesti meikkeihin, lapsella (9v) on omia kynsilakkoja ja pari huulikiiltoa, käyttää kuitenkin harvakseltaan (kynsilakkaa useammin, ja enemmän on lakattomat kynnet kuin lakatut).

Sitten kun lapsen kiinnostus meikkaamiseen alkaa kasvaa, varmasti annan kokeilla kotona, mutta en haluaisi, että lapsi ainakaan ennen kuutosluokkaa meikkaisi kodin ulkopuolella, mielelläni soisin meikkaamisen alkavan vasta sitäkin myöhemmin. Juhlat ja esim. tanssinäytökset ovat asia erikseen, ja niissäkin katsotaan meikki tilanteen mukaan (esim sipaisu glitteriä silmäkulmiin eikä muuta, tai vähän poskipunaa eikä muuta tai pelkästään huulikiiltoa, ei mitään koko settiä meikkiä).

Pyrin opettamaan lapselle siistin meikkaamisen sitten kun se on ajankohtaista ja varsinkin sen, miten meikki puhdistetaan ja ihoa hoidetaan.

Omia luokkakuviani kun katselen, niin kuutosluokan kuvasta löytyy jo pari meikattua tyttöä, mutta suurin osa on meikittä. Olen itse päässyt ala-asteelta v. -88.

Vierailija
18/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella 

Vierailija
19/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 22:09"]

2, no tällainen asia ei kyllä tullut mieleeni. Minua ei ainakaan aikuiset miehet, tai vanhemmat pojat ikinä lähestyneet, mutta en kyllä liikkunut kaupungillakaan ja nettiäkään ei silloin ollut. Kavereiden kanssa kuunneltiin musiikkia ja luettiin Suosikkia ja katsottiin telkkaria.Koulussa toki juttelin ikäisteni poikien kanssa. Minkäikäisen lapsen/nuoren antaisit sitten nro 2 meikata? 

Ap

[/quote]

no ihan silloin kun kaveritki eli 12-13 vuotiaana. Kysyit tuossa kahta asiaa ja vastasin vain toiseen eli siihen miksi sitä pidetään pahana joten tuo miinus peukuttelu ei poista sitä tosi asiaa että maailmassa on pedofiilejä

Vierailija
20/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella saa meikata tyttäremme.Ja me vanhemmat olemme häntä varoitelleet pedofiileistä, eli ei saa mennä kenenkään kyytiin, ei saa chattailla tuntemattomien kanssa, ei saa hyväksyä fb-kavereiksi tuntemattomia jne. Nämä tärkeitä neuvoja ja auttavat enemmän kuin meikkaamisen kieltäminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi