onko sulle koskaan tehty turvallisuusselvitystä? Kuinka kauan se kestää ja saitko koskaan tietää, että milloin oli valmis?
??? Tehtiinkö sulle suppea-, perusmuotoinen- vai laaja henkilöturvallisuusselvitys? Muistan joskus aikoinani olleeni työpaikassa jossa hakuvaiheessa oli maininta, että selvitys tehdään, mutta sitä ei koskaan tehty. Supon työntekijä kuitenkin kävi työpaikalla pistäytymässä ja esittäytymässä kaikille. Mutta ei siitä sitten sen kummempaa tullut tai ollut.
Kommentit (21)
Mitä tällaisiin selvityksiin sisältyy? Minkälaisia asioita hakijoista selvitetään?
Vierailija kirjoitti:
Perusmuotoinen on tehty ja siitä tulee ilmoitus, kun on valmis. Ilman sinun suostumusta ei voi tehdä selvitystä, eli sinulle ei varmaan sitä ole sitten tehty
Eiku nimenomaan nyt kysyttiin lupa ja tehdään, mutta aikasemminkin oli toi, että tehdään, mutta sitä ei koskaan tehty ja se Supon ihminen vaan kävi pyörähtämässä työpaikalla.
Saako itse tietää, mitä selvitetään ja mitä on selvitetty? Etukäteen ja jälkikäteen, että löytyikö mitään. Entä jos kontoltasi paljastuu vääriä tietoja, annetaanko mahdollisuutta selvittää tai korjata tietoja?
Perusmuotoinen on parikin kertaa (uudessa työpaikassa). Muistaakseni piti kestää n. 3 viikkoa mutta koska siinä ei ollut mitään niin ei minulle sen kummemmin ilmoitettu mitään. Joku suostumuspaperi tosiaan taisi olla allekirjoitettavana.
Noiden ”tulos” on vain kyllä tai ei. Eli henkilö on ok ko. työhön tai ei ole. Ei niissä tule mitään selvitystä mukana.
Kannattaa varautua siihen että sinua kuvataan kaukoputkilla asuntoosi, kotoa lähdettyäsi miehet ja autot lähtevät seuraamaan jne. Puhelinyhteyksiä kuunnellaan ja mikrofoneja asennetaan asuntoon. Tinderissä tulee vain kaksoisagenttien kanssa matchejä.
MIten ylinopeussakot vaikuttaa tai joku lievä liikenteen vaarantaminen tms? Oli vahinko. Kukaan ei loukkaantunut. En nähnyt korkean pusikon takaa pyörällä tulevaa naista, joka kans ei huomannut mua, koska kuunteli korvalapuilla musiikkia ja polki kovaa :( En töytäissyt sitä. Se vaan ajoi eteen ja pysähdyin nopeasti, säikähti, horjahti ja kaatui. Mutta mun olis pitänyt se huomata. :/ Ajoin hiljaa ja olin ollut just pysähtyneenä. Katsoin oikeelle ja vasemmalle ja sitten oikeelle, ketään ei näkynyt. Lähin hiljaa rullaamaan eteen päin ja sieltä se tuli viuuh. Mulle siitä tuli tietenkin joku merkintä, en muista mitä. Mutta olikohan liikenteen varantaminen?
En kyllä usko että Supon työntekijät käy missään esittäytymässä! Varmaan jos joku on aiheesta puhunut niin se on joku oman firman hr/turvallisuusosastolta.
Perusmuotoinen on tehty, oli edellytyksenä tietojärjestelmään pääsylle.
Vierailija kirjoitti:
Vai että Supon työntekijä 😂
Joo oli se, mutta se oli yksi nimeltä mainitsematon työpaikka, missä ei niin ihmeellistä olisikaan, etteikö olisi käynytkin. Voi olla toki, että esimies puhui paskaakin.
Se mikä vaikuttaa riippuu työstä. Jotkut lievät ylinopeussakot tuskin, mutta tiedän esim tapauksen että pahoinpitelytuomio vaikutti. Liikenteenvaarantamistapauksia on aika monellakin, koska se on kai aina liikenteen vaarantamista vaikka vain yksinäsi ajaisit pöpelikköön.
Kiinnostaisi joskus hakea työpaikkoihin, joiden ilmoituksissa lukee, että selvitys voidaan tehdä. On kuitenkin arveluttanut oma tausta. Olen toikkaroinut päissäni nuorena monesti ja ollut poliisin juttusilla. Mitään rikoksia ei kuitenkaan ole. Velkaa ja ulosottoa on. Voiko tällaiset töppäykset nousta sieltä esiin?
Vierailija kirjoitti:
Vai että Supon työntekijä 😂
Siis Stasin piti sanomani.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi joskus hakea työpaikkoihin, joiden ilmoituksissa lukee, että selvitys voidaan tehdä. On kuitenkin arveluttanut oma tausta. Olen toikkaroinut päissäni nuorena monesti ja ollut poliisin juttusilla. Mitään rikoksia ei kuitenkaan ole. Velkaa ja ulosottoa on. Voiko tällaiset töppäykset nousta sieltä esiin?
ulosotto voi vaikuttaa
On tehty laaja. Aloitin jo työssä ennen selvityksen valmistumista, ei siitä sen kummempaa tietoa tullut, kuin esimies eräänä päivänä ilmoitti että kaikki ok.
On tehty monta kertaa. Ei mitään estettä ole työn saamiseen löytynyt. Ei kyllä ole mitään kontollakaan. En tiedä mitkä asiat tarkistetaan.
Vierailija kirjoitti:
On tehty monta kertaa. Ei mitään estettä ole työn saamiseen löytynyt. Ei kyllä ole mitään kontollakaan. En tiedä mitkä asiat tarkistetaan.
kaikki asiat
Perusmuotoinen on tehty ja siitä tulee ilmoitus, kun on valmis. Ilman sinun suostumusta ei voi tehdä selvitystä, eli sinulle ei varmaan sitä ole sitten tehty