Mikä elokuva? Joltain 80-90-luvulta
Tanskalainen leffa. Katsoin lapsena 2000-luvun alussa kirjastosta lainatulta VHS:LTÄ. ja oli jo silloin vähän vanhanaikaiset kuteet heillä mielestäni, veikkaan jotain 80-90-luvun vaihdetta.
Päähenkilönä oli nuori vaalea poika n.12-14-vuotias(?) joka asui perheensä kanssa (äiti, isä, sisko ja olisiko ollut isoveli tai pikkusisarus) kaupungissa. Poika jonkun sattumusten kautta pääsi ratsastamaan isoa laukkahevosta ja myös kisaamaan sillä. Jotain hämärätyyppejäkin leffassa oli,liittyivät jotenkin hevoseen...äääh en muista tarkasti. Muistan vaan että poika oli sellainen kunnon pellavapää ja jouluakin perheessä viettivät ja välillä riitelivät..:D Mutta siis pääasiassa oli laukkakisat ja poika pääsi jockeyksi.
Toinen leffa joka välillä mieltäni kummittelee, senkin lainasin kirjastosta. Miten musta tuntuu että leffan nimi oli joku Pyöräjengi tai ihan muu typerä suomennos mutta tykkäsin ja oli aika jännittävät.
Leffa sijoittui joko australiaan tai jenkkeihin (antakaa anteeksi, olin lapsi) ja pääosassa oli teini-ikäiset sisarukset, tyttö ja poika. Tyttö oli hyvin poikamainen ja tekivät polkupyörillä hienoja temppuja kavereiden kanssa. He asuivat jollain hieman köyhemmällä alueella isänsä kanssa. Jossain vaiheessa he alkoivat tutkia jotain murtoa tai vastaavaa ja pahiksena oli mustapukuinen moottoripyöräilijä jonka kasvoja ei näytetty oikeastaan kuin ihan lopussa muistaakseni. Tämä motoristi ajatti polkupyöräilijöitä takaa ja en muista mitä kaikkea tapahtui mut oli jännä. Lopuksi selvisi että pahis onkin se heidän isä! Leffa oli tehty varmaan myös 80-90-luvulla..
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Predator, 1987.
Tämähän se olikin
No nuo voi olla aika hankala selvittää. Usein palstalta löytyy apu aika nopeastikin, mutta veikkaan että koska ovat lastenelokuvia ja toinen vielä tanskalainen leffa, niin voi olla hankalampi keissi. Toivottavasti joku muistaa.
En ole itse nähnyt mutta googlettamalla löytyi BMX Bandits, voisiko se olla tuo jälkimmäinen?
Oletko varma että tuo ensimmäinen oli Tanskalaista tuotantoa? Juoni kuulostaa samalta kuin suurin piirtein ziljoona eri versiota Mustasta Orista, ja aikakausikin sopisi niihin filmatisointeihin.
Ei ole mikään noista. :( kiitos vastauksista kuitenkin.
Kyllä, olen varma että oli tanskalainen koska siskon kanssa se kotelon takakannesta katsottiin ja mietittiin miten kivalta tanska kuulostaa. Ja on ihan erityylinen kuin ne Mustat oriit joita olen itse nähnyt.
Ja juu kyllä molemmat enemmän lastenleffoja ja ehkä vähemmän tunnettuja. - ap
IMDB:stä löytyy listaukset kaikista(?) tansalaisista elokuvista. Tuolta voisi ehkä vuosiluvun ja kuvauksen perusteella löytyä se heppaleffa!
https://www.imdb.com/search/title/?title_type=feature&primary_language=…
Up