Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nopea olo", mistä johtuu?

Vierailija
05.11.2013 |

Tuota on vaikea selittää ja koskaan en ole osannut sanoa muuta, kuin että olisin pikakelauksella. Asiat tapahtuu nopeammin.

Tuollaisia "kohtauksia" minulla oli lapsena paljon. Lisäksi päänsärkyä (migreeniä). Minua tutkittiin ja kallo kuvattiin monta kertaa, mitään ei löytynyt.

Nyt aikuisena minulle tehtiin muusta systä EEG ja se oli poikkeava. Syytä ei löytynyt. Nyt sitten tuli mielen nuo kohtaukset. Voisiko liittyä toisiinsa?

Noita kohtauksia ei ole ollut vuosiin enää.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen (21) siis pieni-suurioloon.

Vierailija
22/36 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 02:28"]Onko epilepsian mahdollisuutta?
[/quote]
Mun kaverilla on epilepsia ja hän on kertonut saavansa noita kohtauksia silloin tällöin ;o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muullakin on tälläsiä pikakelauskohtauksia mutta ei koskaan ollut migreeniä. Juon tai syön, ei auta. Oma puhekkin kuulostaa tällöin omituiselta. Radiokanavan kappaleetkin kuuluvat nopeammin.

Näitä "kohtauksia" tulee n. joka toinen päivä ja oon vasta 12.

Tietääkö joku onko tää joku sairaus??

Vierailija
24/36 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätietoinen kirjoitti:

Muullakin on tälläsiä pikakelauskohtauksia mutta ei koskaan ollut migreeniä. Juon tai syön, ei auta. Oma puhekkin kuulostaa tällöin omituiselta. Radiokanavan kappaleetkin kuuluvat nopeammin.

Voi olla epilepsiaa. Pyydä vanhempasi varaamaan aika lääkärille.

Vierailija
25/36 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa, nuorena oli nopeutettua ja semmoista että esim oma käsi tuntui suurelta. Ei ole ollut enää vuosiin, voisin kuvitella että liittyy murrosikään/aivojen kehitykseen. Sain tuon ff:n jopa itse "päälle".

Vierailija
26/36 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin saan n. joka toinen tai kolmas päivä tälläsiä kohtauksia yleensä puolenpäivän aikoihin. Siinä siis kaikki nopeutuu, puhe, kävely ja jopa radion ääni. Ikinä ei ole kuitenkaan ollut migreeniä.

Onko mahdollisesti jokin sairaus? Olen 12v

Vierailija
27/36 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätietoinen kirjoitti:

Liittyykö tähän myös se että pyörtyessäni (nestehukan tai muun alhaisen verenpaineen takia) kahdella kolmesta kerrasta olen teknyt tajuttomanna ns. vatsalihas liikettä. Mistä johtuu?

Vierailija
28/36 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on välillä väsyneenä sellaista, että kaikki näyttää tosi pieneltä. Lapsesta asti on ollu näitä "kohtauksia".

Mulla sama! Ilmiö on nimeltään mikropsia. Minullakin se liittyy yliväsymykseen, ja mulla on ollut sitä lapsesta asti, joten en ole huolissani.

Välillä mulle tulee myös sellanen inhottava olo, kaikki tuntuu yhtäkkiä tosi oudolta ja ikään kuin katsoisin kaikkea jotenkin ulkopuolelta. Tämän ilmiön nimi on derealisaatio. Minulla se liittyy yleensä tilanteisiin, joissa olen joutunut "pingottamaan", tai joissa on paljon aistiärsykkeitä.

Vierailija
29/36 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiva kokea nopeita oloja, minullakun on aina hyvin hidas olo vaikken käytä päihteitä enkä buranaa kummempia lääkkeitä.

Vierailija
30/36 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa tämä: http://mielenihmeet.fi/liisa-ihmemaassa-syndrooma/

Olen ymmärtänyt, että tätä esiintyy jonkun verran. Olen jo yli kolmekymppinen nainen, ja minulla oli samanlaisia oireita lapsuudessa ja nuoruudessa. Ns. nopeaa ja hidasta oloa, kieli oli "paksun" tuntuinen suussa, ympärillä oleva muuttui ja hajosi tms. Tiesin aina, että nämä jutut eivät tapahdu oikeasti, mutta inhottavia ne olivat. Liittyivät stressaaviin tilanteisiin tai kuumeeseen. Nyt aikuisiällä tätä tapahtuu todella harvoin. Minulla on ollut aina myös migreenitaipumusta ja olenkin lukenut oireiden liittyvän usein migreeniin.

Vierailija
31/36 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ittellä aivan sama juttu olen 15v ja näitä "kohtauksia" tuli pienempänä enemmän, sitten ei vähään aikaan tullut ja nyt on taas alkanut en tiedä mistä johtuu.

Vierailija
32/36 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ittellä aivan sama juttu olen 15v ja näitä "kohtauksia" tuli pienempänä enemmän, sitten ei vähään aikaan tullut ja nyt on taas alkanut en tiedä mistä johtuu.

Vierailija
33/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa ihmemaassa -syndrooma kirjoitti:

Katsokaapa tämä: http://mielenihmeet.fi/liisa-ihmemaassa-syndrooma/

Olen ymmärtänyt, että tätä esiintyy jonkun verran. Olen jo yli kolmekymppinen nainen, ja minulla oli samanlaisia oireita lapsuudessa ja nuoruudessa. Ns. nopeaa ja hidasta oloa, kieli oli "paksun" tuntuinen suussa, ympärillä oleva muuttui ja hajosi tms. Tiesin aina, että nämä jutut eivät tapahdu oikeasti, mutta inhottavia ne olivat. Liittyivät stressaaviin tilanteisiin tai kuumeeseen. Nyt aikuisiällä tätä tapahtuu todella harvoin. Minulla on ollut aina myös migreenitaipumusta ja olenkin lukenut oireiden liittyvän usein migreeniin.

Minulla samaa oireistoa. Aivan kuin kieleni ei enää mahtuisi suuhuni, yritän hahmottaa sen reunoja mutta tuntuu kuin se olisi isompi suuonteloa ja tulisi sen yli, koko suun alue kuin kadottaa muotonsa, tai ainakin se on hyvin häilyvä muoto. Ymmärrän tämän olevan harhaa koska henki kulkee ongelmitta myös suun kautta.

Toinen tajunnanhäiriö on tuo tapahtumien nopeus. Alkaa kuin jätättämään, silti samaan aikaan kaikki tapahtuu hätkähdyttävän nopeasti. Kuin eläisin yhtä aikaa sekä nopeutetussa että hidastetussa ajassa, eikä mieli osaa päättää kumpi on enemmän totta.

Olen aina yksin kun nämä kytkeytyvät päälle. Lapsuudesta jo tuttuja, mahdoton hahmottaa kuitenkaan niiden yleisyyttä menneisyydessä. On niitä aina välillä, ehkä nopeuden vaihtelua useammin kuin kielen muodottomuutta. Kärsin myös aurallisesta migreenistä, epilepsiaa ei ole.

Vierailija
34/36 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on nyt nopea olo, tuntuu kun olisin usain bolt. Todella hassu fiilis, näitä kohtauksia tulee mulla aina silloin tällöin, suht useasti. Enkä oo kamoissa, kertokaa joku mistä mun tosi nopee olo johtuu.

Vierailija
35/36 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tachynesia googlaa googlasin tänää ja se selitti kaiken!

Vierailija
36/36 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeampi vireystila?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä