Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homoseksuaalit ja uskovat ovat samassa veneessä.

Vierailija
05.11.2013 |

Nimittäin samassa suvaitsemattomuuden veneessä. Tällä palstalla on nyt joku/jotkut ottaneet oikein asiakseen uskovien ihmisten mollaamisen. Se on yhtä lailla suvaitsemattomuutta sitä vakaumusta kohtaan jonka mukaan jotkut ovat valinneet elää.

Itse uskon Jumalaan ja siihen mitä Jeesus opetti. Sen vain sanon, että joka aidosti Jeesuksen opetukset itseensä ottaa, ei syrji, harrasta pedofiiliaa, haluaa lähimmäiselle hyvää jne. Monet jotka puhuvat uskovista ja kristinuskosta yhtä ja toista eivät ole ikinä edes avanneet raamattua. He eivät ole ikinä vaivautuneet edes ottamaan selvää mistä kristinuskossa on kysymys. Kuinka sellainen ihminen ylipäätään voi väitellä mistään tällaisesta aiheesta joka ei ole edes tutustunut ns lähdeaineistoon? Uusi testamentti on nimensä mukaisesti uusi testamentti. Suosittelisin kaikille, että lukisivat sen. Ihan yleissivistävässä mielessä. Silloin edes tietäisivät mistä puhuvat.

Todella todella moni pauhaa suvaitsemattomuudesta, mutta todellisuudessa moni näistä samoista ihmisistä pilkkaa ja syrjii niitä joilla on vakaumuksena kristilliseen oppiin nojautuva usko.

Todella moni puhuu tuputuksesta. Mitä se on jos saan kysyä? Sitäkö, että puhuu omasta vakaumuksestaan? Jos se on sitä, niin minä esim. ja monet muut uskovat joutuvat tuputuksen kohteeksi tuon tuostakin. Itse puhun uskostani mielelläni jos joku tulee kysymään tai osoittaa halua asiallisesti keskustella aiheesta. Usein se on kuitenkin nimen omaan tuputusta. Saa monessa paikassa melkein pelätä tunnustavansa kristinuskoa. Itse en piilottele sitä. En julista, mutta joka minut vähänkään tuntee, niin tietää kyllä, että uskon. Tiedän kuitenkin muutamia uskovia, jotka eivät uskalla (voittekeko kuvitella?) kertoa että uskovat. Esim työpaikalla, tai kavereille. Pelkäävät sitä samaa mitä homotkin. Pilkkaamista, tenttaamista, leimaamista..

Itsestäni kerron sen verran, kun kysytään kumminkin, että olen 26v, lähtöisin normi kotioloista joissa ei uskottu, värjään tukkaani, juon joskus alkoholia, pukeudun farkkuihin ja tennareihin, minulla on yksi tatuointi.. mitä vielä. Olen tehnyt syntiä. Pari lasta, aviomies... Lastemme kummeja on yksi homoseksuaalinen pariskunta. Toinen heistä on paras ystäväni lapsuudesta asti. Hyväksynkö siis homot? Hyväksyn ihmisinä ja Jumalan luomina, heidän välistä seksiä en. Mutta se asia ei onneksi kuulu minulle, mitä tekevät makuuhuoneessaan. Ystäväni tietää mielipiteeni ja vakaumukseni. Minä hänen. Se ei ole ystävyytemme välissä. Myös avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio joka Jumalan silmissä tarkoittaa "tulemista yhdeksi lihaksi".

Katsotaan pysyykö tämäkään ketju asiallisena vai täyttyykö tämäkin sillä satuolento, juuttisäkkihihhuli osastolla. Jos kysymyksiä, vastaan niihin. Mutta vain jos ovat asialliseen sävyyn esitettyjä. Epäasiallisiin en vaivaudu.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sanottava että homot pysyy yleensä jostain syystä todella asiallisina netissä ja joka puolella. Harvoin tulee homon suusta sen tasoista tekstiä mikä on uskovilta ihan tavallista ja mikä sen raivon saa aikaa ihmisissä. Tyyliin homo häpäisee kehonsa jne.

Vierailija
2/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, se joka Jeesuksen opit todella itseensä ottaa ja todella niihin uskoo, niin pysyy kyllä asiallisella linjalla. Joka toimii toisin, ei ehkä usko aidosti, tai ei ole perehtynyt Jeesuksen sanomaan kuten kuuluisi. -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä olen tällä hetkellä homo ja hyväksyn sinun uskosi ja sinut sellaisena kuin olet ja tiedän että sinä hyväksyt minut sellaisena kuin olen :) ja pystyn sänkypuuhista puhumaan toisten läheisempien ystävieni kanssa jos koen sille tarvetta. Seksistäkin voi nimittäin puhua ihmisten kanssa. Se ei ole mitään hävettävää tai syntistä ja meistä melkein kaikki tekee sitä. Toiset nauttii siitä enemmän kuin toiset.

En ole uskossa, enkä kuulu kirkkoon. Haluan naimiisiin tyttöystäväni kanssa koska meille tulee lapsi ja haluan että lapsi on myös lain edessä minun lapseni.

Vierailija
4/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Jumala loi meille sukuelimet, joilla harrastaa seksiä. Hän tarkoitti sen avioliittoon. Hän halusi ja haluaa suojella meitä siltä, mitä ns. seksipoukkoilu aiheuttaa. -Ap-

Vierailija
5/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputuksesta; nämä uskon tuputtajat (varsinkin papit, puhujat ym.)yrittävät sitä tuputtaa heikoille ihmisille, lapsille, sairaille vanhuksille jne. Se on minusta väärin, että heikkoja painostetaan.

Vierailija
6/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nautin seksistä. Ei siinä mitään. Sekä mieheni kanssa, että itsekseni. -Ap-

Vierailija
7/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:51"]

Hän halusi ja haluaa suojella meitä siltä, mitä ns. seksipoukkoilu aiheuttaa. -Ap-

[/quote]

Jos tämä on tarkoitus niin sitten varmaan jumala hyväksyy sen että homoja kannustetaan sitoutumaan uskolliseen parisuhteeseen sallimalla heillekin avioliitto kuten kaikille aikuisille toisiaan rakastaville ihmisille.

Vierailija
8/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 6, minkä sorttista tuputusta tarkoitat? Esim sellaista, että "Jumala on kanssasi, älä pelkää." tai "Ole rohkea. Rukoile Jumalaa ja hän näkee sinut." Jne? -ap-

Vierailija
9/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:42"]

Kuten sanottu, se joka Jeesuksen opit todella itseensä ottaa ja todella niihin uskoo, niin pysyy kyllä asiallisella linjalla. Joka toimii toisin, ei ehkä usko aidosti, tai ei ole perehtynyt Jeesuksen sanomaan kuten kuuluisi. -ap-

[/quote]

Pitää siis  uskoa "oikein", siis sillä tavalla kuin sinä haluat. Kristittyjen kiistat oikeasta tavasta uskoa yhteen ja samaan jumalaan ovat johtaneet aivan hirvittäviin julmuuksiin Euroopassa satojen vuosien aikana. Jo se riittää tekemään kristinuskosta minulle erittäin vastenmielisen aatteen.

Vierailija
10/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin juuri, mutta haluan minä puhua seksistä senkin jälkeen kun olen naimisissa. Lähipiiriini kuuluu seksiterapeutteja ja muutenkin seksin kanssa tekemisissä olevia ihmisiä. Joskus seksiä nimittäin on paikoissa joihin se ei kuulu, eli avioliiton ulkopuolella. Ja tällehän sinä tai minä ei voida mitään vaikka kuinka rukoiltaisiin meidän jumalilta.

Se että tyttöystävälläni on naisen sukupuolielimet ei tarkoita sitä että hän on nainen. Vain yhteiskunta määrittelee hänet naiseksi. Jumala loin hänet kuitenkin väärään kehoon ja sen kanssa hän nyt elää. Minä hyväksyn tämän ja sen että Jumala tekee myös joskus virheitä.

Minun kohdalla tekemiä virheitä en taas hyväksy ja sen vuoksi jätin Jumalan.

t. 4

Vierailija
11/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8, Avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio. Tämä siis näin jos katsoo sitä kristinuskon näkökulmasta. Sana "parisuhde" on melko uusi. Parisuhde voi olla myös seksitön.

Vierailija
12/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikset hyväksy homojen välistä seksiä ? Eikö Raamatussa sanota; älä tuomitse. Miksi Jumala olisi luonut homot, jos se olisi syntiä ja väärin ? Missä kohdassa Raamatussa kielletään homot, ja mistä tiedät koko kirjan edes olevan oikeasti Jumalan sanaa ? Uskon vahvasti Jumalaan itsekin, mutta eikö tosiaan kellään ole käynyt mielessä, että Raamattu ei ole Jumalan kirjoittama vaan profeettojen tms. Mielestäni tärkein on uskoa Jumalan olemassaoloon, ei Raamatun jokaiseen sanaan.

Vierailija
13/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:59"]

Nro 8, Avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio. Tämä siis näin jos katsoo sitä kristinuskon näkökulmasta. Sana "parisuhde" on melko uusi. Parisuhde voi olla myös seksitön.

[/quote]

Ongelma on siinä, että yhä vähenevä vähemmistö katsoo asiaa kristinuskon näkökulmasta. Miksi enemmistön pitäisi tässä asiassa tanssia vähemmistön pillin mukaan?

Vierailija
14/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:42"]

[/quote]

Pitää siis  uskoa "oikein", siis sillä tavalla kuin sinä haluat. Kristittyjen kiistat oikeasta tavasta uskoa yhteen ja samaan jumalaan ovat johtaneet aivan hirvittäviin julmuuksiin Euroopassa satojen vuosien aikana. Jo se riittää tekemään kristinuskosta minulle erittäin vastenmielisen aatteen.

[/quote]

Oletko lukenut Uutta testamenttia? -ap-

Vierailija
15/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 11:00"]

Siis mikset hyväksy homojen välistä seksiä ? Eikö Raamatussa sanota; älä tuomitse. Miksi Jumala olisi luonut homot, jos se olisi syntiä ja väärin ? Missä kohdassa Raamatussa kielletään homot, ja mistä tiedät koko kirjan edes olevan oikeasti Jumalan sanaa ? Uskon vahvasti Jumalaan itsekin, mutta eikö tosiaan kellään ole käynyt mielessä, että Raamattu ei ole Jumalan kirjoittama vaan profeettojen tms. Mielestäni tärkein on uskoa Jumalan olemassaoloon, ei Raamatun jokaiseen sanaan.

[/quote]

Kysyn sinultakin oletko lukenut raamatun? Profeetta on Jumalan sanansaattaja. Oikea profeetta puhuu Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hyvä, että uskot. Toivottavasti se on tuonut iloa ja lohtua elämääsi. Nykyihminen on tottunut saamaan mitä haluaa. Siksi se tuntuu monille vastenmieliseltä, että joku sanelee miten omaa elämäänsä pitäisi elää. Jumala on antanut ihmiselle tietyt OHJEET. Minä tai joku toinen uskossa oleva ei ole niitä sanellut, vaan tahtovat noudattaa niitä ohjeita. Niin hyvin, kuin osaavat. Siinä työsarkaa riittää.

Raamatussa ei kielletä homoja vaan homojen välinen akti. Samoin siellä ohjataan pidättäytymään monesta muustakin asiasta. Pitkälle pääsee, kun noudattaa kymmentä käskyä. Jeesus sanoi "Jokaisen joka tahtoo seurata minua on oma ristinsä kannettavanaan."

Vierailija
16/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:56"]

Numero 6, minkä sorttista tuputusta tarkoitat? Esim sellaista, että "Jumala on kanssasi, älä pelkää." tai "Ole rohkea. Rukoile Jumalaa ja hän näkee sinut." Jne? -ap-

[/quote]

Ei vaan sellaista, että mm. lapsille järjestetään jotain kivaa vaikka pojille salibandyä, tytöille jotain muuta ja jotain iltajuhlia mm. näitä iltoja pyörii ainakin maaseudulla ja siihen sitten ympätään rukoilua ja Jeesus-tarinoita.

Monille sairaille sairoloissa, hoitokodeissa ym. käydään höpisemässä samoja juttuja vaikka he eivät ehkä haluaisikaan sellaista.

Vierailija
17/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 11:13"]

Nykyihminen on tottunut saamaan mitä haluaa. Siksi se tuntuu monille vastenmieliseltä, että joku sanelee miten omaa elämäänsä pitäisi elää. [/quote]

No niinpä, ja siksi uskovat keskittää kaiken energiansa homojen dissaamiseen ettei tarvis nähdä tukkia omassa silmässä ja sanoa ääneen että avioero on kiellettyä, kuten masturbointi ja esiaviollinen seksi. Eipä näy eheytysleirejä edellisten estämiseksi. Esimerkiksi loppuelämän selibaattileiriä eronneille olen odotellut, turhaan..

Vierailija
18/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:59"]

[/quote]

Ongelma on siinä, että yhä vähenevä vähemmistö katsoo asiaa kristinuskon näkökulmasta. Miksi enemmistön pitäisi tässä asiassa tanssia vähemmistön pillin mukaan?

[/quote]

Avioliitto nimikkeenä on lähtöisin kristinuskosta. Se pitäisi siis nimikkeenä säilyttää kristinuskoon kuuluvana. Vaikka sitten niin, että lain edessä puhuttaisiin vain ja ainoastaan rekisteröidyistä parisuhteista. Niin lukisi kaikissa virallisissa papereissa jne. Ne jotka haluavat sitten lisäksi solmia avioliiton Jumalan edessä, kuten Jumala on tarkoittanut, kävisivät sitten kirkossa erikseen. -ap-

Vierailija
19/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai avioliitto on lähtöisin kristinuskosta. Ihan kuin ihmiset eivät olisi avioituneet koko ihmisen historian ajan. Oletteko ajatelleet rakkauttakin patentoida jos se Raamatussa mainitaan?

Vierailija
20/96 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:56"]

[/quote]

Ei vaan sellaista, että mm. lapsille järjestetään jotain kivaa vaikka pojille salibandyä, tytöille jotain muuta ja jotain iltajuhlia mm. näitä iltoja pyörii ainakin maaseudulla ja siihen sitten ympätään rukoilua ja Jeesus-tarinoita.

Monille sairaille sairoloissa, hoitokodeissa ym. käydään höpisemässä samoja juttuja vaikka he eivät ehkä haluaisikaan sellaista.

[/quote] Mutta jos tämä on seurakunnan toimesta järjestettyä aktiviteettia, niin minkä ihmeen takia siihen ei saisi kuulua rukoilua ja kertomuksia Jeesuksesta? Ja tietysti pitäisi esim sairaalta itseltään, tai läheisiltä selvittää haluaako hän kuulla uskosta ja Jeesuksesta jne. Usko ja se haluaako sitä kuunnella tulee olla täysin oma valinta. -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme