Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyjä ei ymmärrä tavaran arvoa. Olenko huijari, jos en kerro?

Vierailija
05.11.2013 |

Harrastan liikuntamuotoa, jota ei hirveästi Suomessa harrasteta. Harrastusvälineitä myyviä kauppoja on kourallinen ja niissäkin valikoima onneton. Yleensä siis tilaan kaiken tarvittavan ulkomailta.

Huomasin nyt sattumalta Tori.fi -nettikirppiksellä myyjän, joka myy "kaikenlaista rojua" autotallista. Myytävänä on yksi minulle erittäin tarpeellinen harrastukseen liittyvä väline, joka halvimmillaan maksaa ulkomaillakin 700 euroa. Myyjä pyytää siitä 30 euroa. 

Hirveän huono omatunto, kun myyjä ei selvästi ymmärrä, mitä myy. Ei edes osannut kertoa tarkasti, mikä on kyseessä. (Esimerkiksi myisi kallista kilpapyörää ja nyt myy sanoilla 'musta peruspyörä').

Menen tänään ostamaan sen välineen. Tunnen itseni roistoksi, kun hyödyn toisen tietämättömyydestä. 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun vikasi, se voisi itse googlettaa sen ja katsoa mikä se on. Haluaa vaan rojuistaan eroon.

Vierailija
2/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettu pyörä. Kyllähän myyjä arvon tietäisi jos olisi rehellisesti hankittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 09:03"]

Varastettu pyörä. Kyllähän myyjä arvon tietäisi jos olisi rehellisesti hankittu.

[/quote]

Tai siis mikälie tavara onkin. Kysypä mistä on hankittu...

Vierailija
4/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen tuntee sydämessään onko se reilua vaiko ei... ei ole.

Vierailija
5/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi ostaa kertomatta. Enkä ole sen vuoksi köyhtynyt. Rehellisyys tuottaa luottokelpoisuutta ja se taas tuottaa materiaalistakin pääomaa.

Toki on niin, ettei sen tavaran arvo täällä välttämättä ole ihan 700 euroa, koska jos harrastus on harvinainen, täällä ei välttämättä ole markkinoita.

Vierailija
6/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten se on huijaus jolla lajisi harrastajat maksavat rhaa myyjälle vaikka tuotetta ei edes ole

Vierailija
7/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 09:03"]

[/quote]

Ei takuulla ole varastettu, jos ihan omalla nimellä ja numerolla kauppaa. Myynnissä on selkeästi autotallista kaikenlaista rojua nukkekodista lähtien. Löytyy lamppuja, vanhoja LP-levyjä, pari polkupyörää, VHS-kasetteja, vanhoja tuoleja jne. Tämä harrastusväline ei näytä kalliilta, siksi varmaan myykin noin halvalla. Sama asia kuin joku myisi vanhaa maisemamaalausta tietämättä, että se on jonkun kuuluisan taidemaalarin loumus. 

ap

Vierailija
8/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 09:06"]

tai sitten se on huijaus jolla lajisi harrastajat maksavat rhaa myyjälle vaikka tuotetta ei edes ole

[/quote]

Menen tänään paikan päälle tekemään kaupat. Jos ei ole myytävää, en tietenkään menetä rahojani. Äh. En todellakaan tiedä, mitä tehdä. 

ap

Vierailija
9/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena myynti liikkeestä ja käytetyn kauppa on kaksi aivan eri asiaa. Monien lajien satojen eurojen harrastusvälineitä on vaikea saada kaupaksi edes kympeillä. Sama koskee vaikka hienoja hattuja. Hattu voi maksaa uutena 200 euroa, mutta jos yrität myydä sitä seuraavana päivänä tori.fi:ssä, on ihan turha ajatella, että saisit sen kaupaksi edes puoleen hintaan.

Kun olet ostanut tuon, voit kiittää ja sanoa, että uutena olisit joutunut maksamaan sen 700 euroa.

Vierailija
10/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Ehkä hän todellakin haluaa eroon ns. rojuista ja myy ne pois.

Voisitko tai haluaisitko maksaa tuotteesta 700 euroa?

Vierailija
11/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokahinen myy sillä hinnalla,minkä parhaaksi katsoo. Sehän on ostajan etu saada haluamansa halvalla sellasta mitä ite pitää kovassa arvossa...mullekkin henk.koht kilpapyörä olis vaan joku turhanpäivänen roju, kun ei sille itellä olis käyttöä:D

Vierailija
12/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän noita todella arvokkaita juttuja löytyy kirppariltakin hintaan 5 e, olen ostanut enkä tunne huonoa omaatuntoa. 

Myyjällä tuskin on rahapulaa jos ei tutki tavaroitaan tarkemmin vaan haluaa lähinnä niistä eroon. 

Vierailija
13/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 09:10"]

Vaikea tilanne. Ehkä hän todellakin haluaa eroon ns. rojuista ja myy ne pois.

Voisitko tai haluaisitko maksaa tuotteesta 700 euroa?

[/quote]

Olin jo ostamassa samanlaista 500 eurolla, käytettynä. Selailin ulkomaisia kauppoja ja googlailin muutaman päivän ja sattumalta huomasin tämän Tori.fi -ilmoituksen. Luin sen sataan kertaan, googlasin myyjän nimen ja katsoin osoitteen ja muut myytävät tuotteet. On selvästi myymässä autotallia tyhjäksi ja tämä on yksi roju muiden rojujen seassa. Tavara on todella hyvässä kunnossa, eli käytettynäkin vähintään sen 500 euron arvoinen. Kaikissa tavaroissa arvo ei käytettynäkään alene, kuten esimerkiksi arvosoittimissa tai taide-esineissä.

ap

Vierailija
14/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiltti ihminen, kun mietit tilannetta. :) Myyjä haluaa saada varaston tyhjäksi, joten en pidä sinua huijarina. Voisit tietenkin ojentaa hänelle 100 euroa ja kiittää hyvästä kaupasta. Kuten joku totesi, niin esineiden arvo putoaa heti, kun ne on ostettu. Harvinaisilla esineillä ei välttämättä ole lainkaan kysyntää.

Vierailija
15/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi hunajanvärisen minkkiturkin. En pidä turkiksista, joten lahjoitin saamani vaatteen keräykseen, jossa lähetettiin turkiksia Afganistanissa paleleville naisille. Olin hyvin tyytyväinen tilanteeseen. Tuotteet hinnalla ei ollut minulle mitään merkitystä. Ehkä etsimääsi tuotetta myyvällä henkilöllä on sama tilanne.

Vierailija
16/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pari kertaa myynyt halvalla tavaraa. Juuri viime viikolla myin jotain sellaista mistä pari ostajaa kysyi että onko tämä todella se hinta. Tilanteeni on, että olemme muuttaneet pienempään asuntoon ja tavaraa on yksinkertaisesti liikaa. Olen saanut kyseisen tavaran lahjaksi mutta en ole käyttänyt sitä kertaakaan. Myin sen varmaan halvemmalla kuin mitä siitä olisi voinut saada, mutta olen iloinen kun saan kotiin tilaa ja tavaralle käyttäjän jolle siitä on iloa. Itse en ota takkiin koska tavara on lahja. 

Onko tyhmää myydä halvemmalla kuin voisi? No ehkä, mutta joskus on tärkeämpää saada esim. varasto tyhjäksi kuin odotella ja saada maksimaalinen hinta jokaisesta tavarasta. 

Sinulla on kuitenkin moraali kunnossa kun mietit asiaa. 

Vierailija
17/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys, mutta veikkaan että moni ostaja ei kertoisi oikeaa hintaa. Ostat lisäksi vähän muuta roinaa, sellaista joka ei muille menisi kaupaksi. Myyjä saa lisärahaa ja sinä paremman omantunnon.

Vierailija
18/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen romu on toisen aarre, niin se monesti menee just näissä kirppis- ym. ylimääräisen roinan myynnistä pois nurkista. Et sinä mikään roisto ole jos myyjä on sen tuolla hinnalla valmis myymään ja on tyytyväinen että pääsee eroon. Tavaroilla, ruoalla, elektroniikalla ym. on eri maissa eri arvo ja hinta ja eri ihmiset arvostavat eri asioita. Ole iloinen että kohdallesi sattui nyt näin hyvä kauppa.

Vierailija
19/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat tavaran omaan käyttöösi, niin ole tyytyväinen että sait halvalla. Mutta en tykkää jobbareista jotka käyttää näitä hyväkseen ja myy kalliilla eteenpäin.

Olisi tosi kilttiä tietysti antaa vaikka satanen myyjälle, mutta onko siinä toisaalta järkeä. Voi olla että itse tekisin näin.

Kaikista törkein on tuo ehdotus että maksaa ensin ja sanoo sitten että tämä olisi ollut viidensadan arvoinen, että kiitti vaan. Mieluummin pitää suunsa kiinni. 

Jos näkisin jonkun vastaavan ilmoituksen ekä tarvitsisi tuotetta itse, niin soittaisin myyjälle ja kertoisin tavaran oikean arvon.

Vierailija
20/45 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 09:33"]

Jos ostat tavaran omaan käyttöösi, niin ole tyytyväinen että sait halvalla. Mutta en tykkää jobbareista jotka käyttää näitä hyväkseen ja myy kalliilla eteenpäin.

Olisi tosi kilttiä tietysti antaa vaikka satanen myyjälle, mutta onko siinä toisaalta järkeä. Voi olla että itse tekisin näin.

Kaikista törkein on tuo ehdotus että maksaa ensin ja sanoo sitten että tämä olisi ollut viidensadan arvoinen, että kiitti vaan. Mieluummin pitää suunsa kiinni. 

Jos näkisin jonkun vastaavan ilmoituksen ekä tarvitsisi tuotetta itse, niin soittaisin myyjälle ja kertoisin tavaran oikean arvon.

[/quote]

Omaan käyttöön tämän ostaisin. Tavara on ns. ikuinen, eli ei olisi mitään tarvetta edes myydä sitä koskaan eteenpäin, jos vain jatkan harrastamista. 

No ehkä nyt sitten uskallan ihan rehellisesti ostaa sen halvalla ja olla tyytyväinen hyviin kauppoihin. Mitään muuta itselleni edes vähän tarpeellista autotallissa ei ollut..

ap