Äiti vetoaa espoolaisiin: Lakatkaa koskettelemasta 10-vuotiaan tyttäreni hiuksia
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006635237.html
Sara Nelskylä, joka on tehnyt myös mallin töitä, muistelee, että hiukset alkoivat kiinnittää ihmisten huomion, kun hän oli noin seitsemän. Silloin niissä alkoi olla jo runsaasti pituutta ja tuuheutta. Silloin myös koskettelu alkoi.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tuon jutun pointti on?
Lapsesta tehdään lapsimallia, ja siksi haettiin palstatilaa ja julkisuutta?
Jutun pointti on se ettei toiseen ihmiseen saa koskea, voi kunnioittaa toisen henkilökohtaista tilaa ja pitää olla hyvät käytöstavat. Jotkut aikuiset eivät ilmeisesti selitä jo lapselle mitä ei saa tehdä ja mitä saa, ettei mennä koskemaan toiseen lapseen esim. hiuksista. Aikuisten pitäisi taas tietää jo nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
ja tyttären instassa on mallitoimiston linkki, joka ei toimi..............
10-vuotiaalla julkinen insta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tuon jutun pointti on?
Lapsesta tehdään lapsimallia, ja siksi haettiin palstatilaa ja julkisuutta?
Jutun pointti on se ettei toiseen ihmiseen saa koskea, voi kunnioittaa toisen henkilökohtaista tilaa ja pitää olla hyvät käytöstavat. Jotkut aikuiset eivät ilmeisesti selitä jo lapselle mitä ei saa tehdä ja mitä saa, ettei mennä koskemaan toiseen lapseen esim. hiuksista. Aikuisten pitäisi taas tietää jo nämä asiat.
Hienoja ja tärkeitä pointteja.
Entä lapsen oma henkilökohtainen yksityisyys? Oliko siitä pointtia?
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko, että vaikea uskoa linkin juttua todeksi. Opiskelukaverin tyttöystävällä oli hemmetin näyttävä porkkananpunainen hiuksisto ja sitä ällistelivät likipitäen kaikki. Tuon lapsen tukka on nätti mutta kyllä noita näkee. Oiskos vaan huomionhakua?
Pitää saada lisää mallintöitä varmaan.
Hiukset on pitkät, mutta näyttävät muuten ihan tavallisilta, letti on tarkoituksella tehty löysästi, että tukka näyttäisi paksummalta.
Esikoiseni hiukset olivat ja ovat edelleen letillä ranteenpaksuiset. Perinyt ne anopilta. Niitä kyllä ihmetteli moni, mutta ei käpälöinyt.
Tuntuu vähän siltä että Saran äiti koettaa vain panikoida sen lähestyvän tosiasian kanssa että Saran mallintyöt päättyvät oohpitkätukkainenlapsi-vaiheeseen. Ei ole malli kasvoiltaan.
Antaisi lapsen leikata hiuksensa lyhyiksi jos hän haluaa.
Instan mallitoimiston linkki kannattaisi nyt korjata.
Äippäkin näköjään tykkää posettaa kuvissa, ainakin FB:stä päätellen. Minä edestä, minä takaa, minä istuu, minä makaa, minä tukka ponnarilla, minä tyttären kanssa, minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Äippäkin näköjään tykkää posettaa kuvissa, ainakin FB:stä päätellen. Minä edestä, minä takaa, minä istuu, minä makaa, minä tukka ponnarilla, minä tyttären kanssa, minä minä minä.
No niinpä tietenkin.
Idioottien rajattomuus on käsissä jotka takertuu kuin apinat, tukkaan tartutaan, raskausvatsaan, rintoihin.
Ihmisen pahuuden voi nähdä jo pedon otteista. Käsistä.
Heh heh. muija vain haluaa että kaikki huomaisivat miten ihanat hiukset hänen lapsellaan on...Toivottavasti tyttärestä ei tule äitinsä kaltainen tyhjäpä'ä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko, että vaikea uskoa linkin juttua todeksi. Opiskelukaverin tyttöystävällä oli hemmetin näyttävä porkkananpunainen hiuksisto ja sitä ällistelivät likipitäen kaikki. Tuon lapsen tukka on nätti mutta kyllä noita näkee. Oiskos vaan huomionhakua?
Pitää saada lisää mallintöitä varmaan.
Hiukset on pitkät, mutta näyttävät muuten ihan tavallisilta, letti on tarkoituksella tehty löysästi, että tukka näyttäisi paksummalta.
Esikoiseni hiukset olivat ja ovat edelleen letillä ranteenpaksuiset. Perinyt ne anopilta. Niitä kyllä ihmetteli moni, mutta ei käpälöinyt.
Myös minun kupuksellani on ranteenpaksuinen letti. Kullanvaaleat luonnonkiharat hiukset. Kukaan ei ole ikinä käpälöinyt, monikin on kyllä kehunut.
ei kukaan
koskettele kenenkään hiuksia.
tämän tytön hiukset aivan normaalit. eivätkä mitenkään erityiset.
minulla itselläni aina ollut pitkät hiukset. pyllyn yli. eikä koskaan edes lapsena ole kukaan tullut koskettelemaan hiuksiani.
lapsillani myös pitkät ja paksut hiukset. ovat saaneet kyllä olla rauhassa.
tytön äiti yrittää saada nyt jotain huomiota. huono juttu.
Epäkohteliasta kosketella toisten hiuksia ilman lupaa, mutta kun ei kaikilla leikkaa niin on varmaan ainoa vaihtoehto leikata hiukset lyhyiksi, jos ei puhekaan mene perille.
Seuraavaksi on uutinen lakatkaa koskemasta tyttäreni kaljuun.
Minun tyttärelläni (15v) on ollut hyvin paksut, pitkät ja kauniit hiukset koko elämänsä, eikä kukaan ole ikinä pyytänyt lupaa koskea niihin, puhumattakaan, että olisi käynyt kiinni ilman lupaa. En usko tätä tarinaa yhtään. Mainostaa vaan, jotta saisi tyttärelleen lisää mallin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttärelläni (15v) on ollut hyvin paksut, pitkät ja kauniit hiukset koko elämänsä, eikä kukaan ole ikinä pyytänyt lupaa koskea niihin, puhumattakaan, että olisi käynyt kiinni ilman lupaa. En usko tätä tarinaa yhtään. Mainostaa vaan, jotta saisi tyttärelleen lisää mallin töitä.
Tämä. Noissa hiuksissa ei edes ole mitään ihmeellistä. Hyvän (kauniin) ystäväni hiukset on 2 kertaa paksummat kuin nuo ja silti ei kukaan ole tullut ikinä lääppimään hiuksia, edes silloin kun hän oli lapsi.
Uskoisin tarinan, jos hiukset olisivat afrot tai jollain muulla tapaa poikkeukselliset.
Mulla oli lapsena myös pitkät hiukset ja pidin niitä vapaana.
Muistan luokkakaverit hiplasi joskus ja kerran, olin n 20 v Italiassa. Koulun kautta oli illallinen ja yksi nainen tuli hiplaamaan mun hiuksia .
Vst minulla on koko elämäni aikana tapahtunut alle 5 krt.
h-h-humble brag