Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti vetoaa espoolaisiin: Lakatkaa koskettelemasta 10-vuotiaan tyttäreni hiuksia

Vierailija
14.09.2020 |

https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006635237.html

Sara Nelskylä, joka on tehnyt myös mallin töitä, muistelee, että hiukset alkoivat kiinnittää ihmisten huomion, kun hän oli noin seitsemän. Silloin niissä alkoi olla jo runsaasti pituutta ja tuuheutta. Silloin myös koskettelu alkoi.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkinhan se 15min julkiuudessa on saatava... ja kaikki julkisuusoovi poikia lisää mallintöitä (= rahaa äipälle).

Juuri näin.

Jutun yhteydessä julkaistu kuva todistaa asian.

Vierailija
42/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle pitää opettaa miten sanotaan "Älä koske" .

Minä olen opettanut omille lapsilleni, että heihin ei saa koskea ilman lupaa. Ei lapset, ei aikuiset. On ok ottaa askel taakseenpäin ja sanoa "Älä koske". Tärkeä taito.

Kehenkään ei saa koskea vaikka ei sanoisikaan mitään. Tämän pitäisi olla itsestään selvää.

Siinä mielessä neuvosi antaa hiukan väärän signaalin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten Hesarin kommenteissa joku jo sanoi; tärkeästä aiheesta olisi voinut tehdä jutun ilman 10-vuotiaan tuomista julkisuuteen kuvalla ja koko nimellä.

Ilmeisesti "oikeanlainen" huomio ei haittaa yhtään.

Nykyään on päästy varsin paljon eteenpäin tyttöjen ja naisten fyysisessä koskemattomuudessa. Ei-toivottuja kosketuksia ei enää tarvitse hyväksyä, ja myös ei-toivotut katseet live-tilanteessa nähdään ahdisteluna.

Mutta samanaikaisesti himoitaan anonyymejä katseita ja tehdään kaikkensa jotta tultaisiin nähdyksi kameran linssin läpi. Jopa äidit haluavat saattaa tyttärensä lukuisien katseiden kohteeksi. Tässä on erikoinen ristiriita.

Vierailija
44/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti julkaista lapsesta naamakuva? Miksi ei kuvaa selkäpuolelta hiuksista, tai niin että ei näy kasvot?

Vierailija
45/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti työntää itseään ja lastaan lapsen avulla julkisuuteen. Mallinhommia, linssiluteena haastatteluihin ja humblebrag-avautumista lehtiin.

Oijoi.

Vierailija
46/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan on ongelmat. Tuollaiset hiuksethan on monella pienellä tytöllä, tunnen monia. Omallakin lapsella on, hipelöinti ei ole ollut ongelmana. Ikävää, että juuri tämän tytön hiuksia joku kähmii jatkuvasti.

Juuri tämän tytön hiuksia kähmitään, koska tyttö on kasvoiltaan erittäin kaunis.

Silmissä on itämaista vivahdetta. Olisiko isä sieltäpäin?

Vierailija
47/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kähmijöitä ja nuoleskelijoita täynnä. Laitoin tänä kesänä ekaa kertaa geelikynnet varpaisiin. Kaksi miestä on hypännyt niitä suutelemaan/nuoleskelemaan. Sen lisäksi olen nyt kuullut useamman suusta, että "sulla on ihanat varpaat". Ei mikään killeri iskurepliikki voin kertoa. Onneksi tulee nyt talvi ja varpaani menevät piiloon näiltä liian innokkailta ihailijoilta.

Vierailija
48/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle pitää opettaa miten sanotaan "Älä koske" .

Minä olen opettanut omille lapsilleni, että heihin ei saa koskea ilman lupaa. Ei lapset, ei aikuiset. On ok ottaa askel taakseenpäin ja sanoa "Älä koske". Tärkeä taito.

Kehenkään ei saa koskea vaikka ei sanoisikaan mitään. Tämän pitäisi olla itsestään selvää.

Siinä mielessä neuvosi antaa hiukan väärän signaalin.

Tietenkin sen pitäisi olla kaikille itsestäänselvää. Mutta kun ei kaikille ole.

Silloin voi sanoa "Älä koske" jos koskettaminen ei tunnu hyvältä.

Vierailija
49/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelskylät odottavat soittoja mallitoimistoilta vaikka Nelskylä on hyvin pöyristynyt pitkä-ja tuuheatukkaiseen tyttärensä blaablaa Nelskylän hiuksiin tarrautujista. Nelskylä unohti laittaa Nelskylöiden puhelinnumeron johon voi ottaa yhteyttä pitkä-ja tuuheatukkaisen blaablaa Nelskylän töiden tiimoilta.

Vierailija
50/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on kähmijöitä ja nuoleskelijoita täynnä. Laitoin tänä kesänä ekaa kertaa geelikynnet varpaisiin. Kaksi miestä on hypännyt niitä suutelemaan/nuoleskelemaan. Sen lisäksi olen nyt kuullut useamman suusta, että "sulla on ihanat varpaat". Ei mikään killeri iskurepliikki voin kertoa. Onneksi tulee nyt talvi ja varpaani menevät piiloon näiltä liian innokkailta ihailijoilta.

Just🙄

Vierailija
51/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuon jutun pointti on?

Lapsesta tehdään lapsimallia, ja siksi haettiin palstatilaa ja julkisuutta?

Vierailija
52/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon.

Helsingin populaatio muutunut sen verran viime vuosina. Mikään ei enää yllätä.

Vierailija
53/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1661374

Tavis vailla mallinkeikkaa jota nyt on liian vähän.

Joo, muistin että näissä paikallislehdissä ollut äidistä ja tyttärestä aiemminkin juttua.

PS. Toi mamma tais laittaan instagraminsa yksityiseksi tänään?! ;DDDD

Vierailija
54/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Hesarin kommenteissa joku jo sanoi; tärkeästä aiheesta olisi voinut tehdä jutun ilman 10-vuotiaan tuomista julkisuuteen kuvalla ja koko nimellä.

Ilmeisesti "oikeanlainen" huomio ei haittaa yhtään.

Nykyään on päästy varsin paljon eteenpäin tyttöjen ja naisten fyysisessä koskemattomuudessa. Ei-toivottuja kosketuksia ei enää tarvitse hyväksyä, ja myös ei-toivotut katseet live-tilanteessa nähdään ahdisteluna.

Mutta samanaikaisesti himoitaan anonyymejä katseita ja tehdään kaikkensa jotta tultaisiin nähdyksi kameran linssin läpi. Jopa äidit haluavat saattaa tyttärensä lukuisien katseiden kohteeksi. Tässä on erikoinen ristiriita.

Minä olen instassa, naamani on nähnyt ties miten moni miekkonen ympäri maailmaa. Ei minulla ole tietoa lukumäärästä. Siksi se ei haittaa.

Mutta livenä en tykkää, että minua kytätään estottomasti. Tekisivät sen salaa. No moni kyllä kääntääkin katseensa pois, kun katson yllättäen kohti tai nostan katseeni, ilman että osaavat odottaa. Myös naikkoset harrastavat katselua.

Vierailija
55/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttären instassa on mallitoimiston linkki, joka ei toimi..............

Vierailija
56/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tarve päästä lööpiin - sehän on nuorten äitien pakkomielle.

Vierailija
57/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkinhan se 15min julkiuudessa on saatava... ja kaikki julkisuusoovi poikia lisää mallintöitä (= rahaa äipälle).

Juuri näin.

Jutun yhteydessä julkaistu kuva todistaa asian.

Niinhän nämä muutkin...aina neljännesvuosittain paljastetaan jotain henk.kohtaista ja naaman kanssa. Säälittävää!

Vierailija
58/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siis muut kuin espoolaiset kosketella hiuksia?

Vierailija
59/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin on nimikin mainittiin jutussa parikymmentä kertaa ja tytön mainoksissa olemiset huomattiin kertoa myös

Vierailija
60/131 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti julkaista lapsesta naamakuva? Miksi ei kuvaa selkäpuolelta hiuksista, tai niin että ei näy kasvot?

Koska se on malli.