Äiti vetoaa espoolaisiin: Lakatkaa koskettelemasta 10-vuotiaan tyttäreni hiuksia
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006635237.html
Sara Nelskylä, joka on tehnyt myös mallin töitä, muistelee, että hiukset alkoivat kiinnittää ihmisten huomion, kun hän oli noin seitsemän. Silloin niissä alkoi olla jo runsaasti pituutta ja tuuheutta. Silloin myös koskettelu alkoi.
Kommentit (131)
Tyttö on ikäisekseen suomilapseksi suht tukkajumalatar enkä siksi ihmettele, että hänet on otettu lapsimallin tehtäviin. Tulevaisuus näyttää jatkuvatko työt myöhemminkin, mutta vaatemainoksissa esiintyvän lapsen (tai yleensä täysi-ikäisenkään) mallin nimeä ei kuitenkaan jankuteta kuvan kanssa Hesarissa. Nyt jankutetaan. Aijai kyllä phee ee dhoo phiilisedät nyt tykkäävät ja teroittavat kynsiään!
Minulle on kyllä käynyt hyvinkin toistuvasti Suomessa ja ulkomailla, että joku tuttu alkaa hipelöidä hiuksiani, sekä naiset että miehet, ulkomailla lähinnä tuntemattomat lapset. Olen ihan aikuinen pitkähiuksinen nainen enkä mielestäni mitenkään tavanomaisesta poikkeavilla hiuksilla varustettu. Tähän stooriin en silti usko ollenkaan.
Kannattaisi äidin kysyä tytöltä haluaako lopettaa mallin työt tai onko joku muu syy.
Noissa hiuksissa ei ole mitään erikoista, monella tytöllä on tuollaiset, omallanikin, eikä niitä kukaa muu hipelöi kuin ehkä luokkakaverit joskus, vaan hipelöivät varmaan lyhyempiäkin hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ihmiset myös lääppivät raskausmahaa ja kurkkivat vaunuihin kysymättä lupaa ensin. Kaverillani on rastat, ja ihmiset koskevat niihin kysymättä yhtään mitään. Jossain ruokajonossakin saattaa joku vanhempi ihminen vain ottaa rastasta kiinni ja hiplata sitä.
Mulla on ollut rastat 15 vuotta, eikä ikinä kukaan ole lupaa kysymättä koskenut. Ja aina on luvan saanut kun on kysynyt, nämäkin toki aika harvinaisia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on kasvoiltaan erittäin tavis pulloposki
Ollut vissiin jossain onnettomuudessa kun hammas puuttuu.
Ihmettelin nuorena aikuisena, kun esimieheni alkoi yhtäkkiä letittämään pitkiä hiuksiani (keski-ikäinen nainen). Oli todella outo tilanne, mutta ainut laatuaan. Koko lapsuuden oli pitkät hiukset ja tämä näytti enemmänkin olevan ongelma mm sukulaisille, jotka sitten leikkasivatkin hiukseni ilman vanhempieni lupaa. Olin noin 7v.
Mutta asiaan. Siltikin tuli tuosta lehtijutusta paha maku suuhun: asia on oikea, mutta tytön kuvat ja nimen julkaisu selkeästi huokuu huomionhakua väärällä tavalla. Asian voi tuoda julki myös nimettömänä. Pelkkää mainosta koko juttu.
Artikkelissa luki, että lapsi harrastaa mallina olemista. Enpä tosiaan ole ajatellut, että joku ja vielä lapsi harrastaisi tällaista.
Mun pitkiä ja paksuja vaaleita kiharoita on ventovieras mies silittänyt yökerhossa. Oli niin intimi kosketus, että luulin koskettaja olevan poikaystäväni. Kyllä tätä tapahtuu ja on ällöttävää.
Minusta vyötärölle ja sen alapuolelle kasvaneet hiukset eivät vaan ole kauniit. Eivät latvoista terveet ollenkaan.
Kaverin lapsi oli lapsimallina ja se oli kuulemma tosi rankkaa. Oudot kuvausajat. Lopettivat, kun lapsi alkoi kärsimään.
Itselläni on paksut luonnonkiharat hiukset. Kaksi kertaa on joku koskenut, kerran bussissa takanani istunut ääliö, juoppo mies ja toisen kerran rullaportaissa. Vastenmielinen kokemus.
Onhan noi pitkät mutta niin on monella. Erityisen paksut ei kyllä. Enemmänkin tavis ja kasvot myös
Tämä on tätä samaa äitylin aktiivisuutta, jolla on saanut tytön alunperin tungettua malliksi johonkin. Tytön ulkomuoto kun ei millään tapaa viittaa mihinkään mallihommiin (anteeksi nyt kauheasti vaan).
Nyt keksittiin sitten tällainen tarina, josko tulisi mallikeikoille kutsuja.
Ovatko nama kaikki suomalaiset hiustenhipeloijat pedofiileja? Vrt. jutut/valheet Bidenista.
Mulla on pitkät, vaaleat luonnonkiharat hiukset. Siis menevät luonnostaan korkkiruuveille ja kampaaja on varoittanut, että jos leikkautan hiukset lyhyiksi, ne ovat saman tien ihan afrot. Lapsena opin pelkäämään bussipysäkkejä, joilla oli useampia ihmisiä - se oli aika varmaa, että joku sieltä tarraa hiuksiini, jos kävelin siitä ohi tai jäin odottamaan bussia. Samasta syystä pelkäsin vanhempia heimopukunaisia. Eivät he tietenkään pahaa tarkoittaneet, kun näpelöivät ja ihastelivat hiuksiani, mutta se kajoaminen ei vain tuntunut mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Tytöllähän on hyvin tavalliset suomalaiset hiukset, enpä olisi arvannut että joku koskettelee Suomessakin. Matkustellessa esim. Välimeren maissa tuohon sen sijaan on saanut tottua.
Kahden pitkähiuksisen tytön äiti.
Lol. Tuolla tytöllä on kyllä monen suomalaisen hennot hiukset yhteenlaskettuna.
T: Kampaaja
Vierailija kirjoitti:
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1661374
Aika perus perheeltä näyttää.
Joo, tosi malliainesta. Ikävä sanoa näin kymmenvuotiaasta, mutta eiköhän toi äidin jutun syyt ole aika selvät? Kun on koulun ruokien tarpeessa ja äipälläkin oli joka päivä aikaa lähteä niitä koululta hakemaan....
Minulla on pitkät hiukset, aika vahvat mutta eivät muuten mitenkään ihmeelliset. Esimerkiksi työpaikalla jotkut naiset vaikka käytävällä keskustelemaan pysähtyessä tarttuvat hiuksiini. Se on todella outoa mielestäni. Ei tulisi mielenkään alkaa kähmimään puolitutun työkaverin kuontaloa! Joskus jossain baarissa joku tuntematon, yleensä nainen, on vaikka takaapäin äkkiarvaamatta käynyt hiuksiini kiinni. Ihan ystävällisiä ovat ei siinä mitään, mutta minusta erikoista käytöstä. Hiukseni eivät ole mitkään superpitkät ja olen muuten ihan tuikitavallinen täti-ihminen.
Sama juttu meillä, 15-vuotiaalla tytöllä on aina ollut todella mahtava tukka. Kysyin häneltä, että kosketaanko hänen tukkaan. Ei kuulemma koskaan, vain katsovat. Minulla oli teininä pitkät blondit hiukset ja etelänmatkoilla kyllä tukanlääppijöitä riitti!