Äiti vetoaa espoolaisiin: Lakatkaa koskettelemasta 10-vuotiaan tyttäreni hiuksia
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006635237.html
Sara Nelskylä, joka on tehnyt myös mallin töitä, muistelee, että hiukset alkoivat kiinnittää ihmisten huomion, kun hän oli noin seitsemän. Silloin niissä alkoi olla jo runsaasti pituutta ja tuuheutta. Silloin myös koskettelu alkoi.
Kommentit (131)
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1661374
Tavis vailla mallinkeikkaa jota nyt on liian vähän.
Minun 8-vuotiaalla tyttärellä on sellaiset Angelina Jolie -huulet, ja monesti iäkkäämmät naiset ja miehet kyselevät, että saavatko suudella tyttäreni huulia.
Kovin on äitinsä näköinen plikka
Mun ponnarista nyppäsi nainen kiinni ja hämmästeli, että ai nää onkin sun omat hiukset. Ihme ääliö. T:54v
Otsikon perusteella luulin, että tytöllä oli afro. Miksi ihmiset haluavat tunnustella ihan normaalin näköisiä hiuksia?
Minulla on aina ollut pitkät paksut hiukset, mutta muistan vain yhden ainoan kerran kun joku on alkanut lääppimään niitä yllättäen ilman lupaa (bussissa). En usko että voin kertoa millainen tämä henkilö oli taustaltaan ilman että kommenttini poistetaan...
Kuulostaa aika oudolta. Täällä jo muutama muukin on kommentoinut ettei heidän hiuksiaan ole hipelöity, ja sama minulla. Minulla on yleensä pitkät hiukset, 12-vuotiaana ne oli lanteille asti, sitten leikkasin ja taas kasvatin ja leikkasin. Nyt taas olen kasvattanut lanteille asti, eikä kukaan vieläkään ole niitä hipelöinyt. Toki aina joku on kehunut ja ihmetellyt ovatko oikeat, mutta ei kukaan ole halunnut koskea. :D Ei edes ulkomaalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkinhan se 15min julkiuudessa on saatava... ja kaikki julkisuusoovi poikia lisää mallintöitä (= rahaa äipälle).
Vaikuttaa aika huomiohakuiselta artikkelilta. Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä koskettelemaan vieraiden ihmisten hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Meni usko tukkahipelöintiin tuon kuvan perusteella. Liekö ollut vaan toiveajattelua.
Vierailija kirjoitti:
No johan on ongelmat. Tuollaiset hiuksethan on monella pienellä tytöllä, tunnen monia. Omallakin lapsella on, hipelöinti ei ole ollut ongelmana. Ikävää, että juuri tämän tytön hiuksia joku kähmii jatkuvasti.
Juuri tämän tytön hiuksia kähmitään, koska tyttö on kasvoiltaan erittäin kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo "tehnyt mallin töitä" liittyy asiaan mitenkään?
Varmaan siten että tarviis niitä mallintöitä vähän lisää...
Josko julkisuus auttaisi kun mallinhommiin on pyydetty nihkeästi
Tyttö on kasvoiltaan erittäin tavis pulloposki
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samoja ihmisiä, jotka kokee oikeudekseen tulla taputtelemaan tuntemattoman raskausvatsaa. Itselleni aivan käsittämätöntä käytöstä.
Uskon samoin, eli eivät ole ainakaan miehiä. Yhdellekään aikuiselle miehelle ei tulisi mieleenkään koskea tuntemattoman vauvamahaa tai hiuksia ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vau mikä söpöläinen
Tosiaan. Kylläpä tekisi mieli tarrata kiinni palmikkoon, not.
Kuten Hesarin kommenteissa joku jo sanoi; tärkeästä aiheesta olisi voinut tehdä jutun ilman 10-vuotiaan tuomista julkisuuteen kuvalla ja koko nimellä.
Ilmeisesti "oikeanlainen" huomio ei haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni usko tukkahipelöintiin tuon kuvan perusteella. Liekö ollut vaan toiveajattelua.
Meni usko myös mallintöihin, tai ainakin suureen määrään niitä, tuon kuvan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan on ongelmat. Tuollaiset hiuksethan on monella pienellä tytöllä, tunnen monia. Omallakin lapsella on, hipelöinti ei ole ollut ongelmana. Ikävää, että juuri tämän tytön hiuksia joku kähmii jatkuvasti.
Juuri tämän tytön hiuksia kähmitään, koska tyttö on kasvoiltaan erittäin kaunis.
Toivottavasti tuo äiti yrittäisi laskeutua maan pinnalle, ei ole oikein uskotella lapselle sellaista mikä ei ole totta.
Lapselle pitää opettaa miten sanotaan "Älä koske" .
Minä olen opettanut omille lapsilleni, että heihin ei saa koskea ilman lupaa. Ei lapset, ei aikuiset. On ok ottaa askel taakseenpäin ja sanoa "Älä koske". Tärkeä taito.
Ei mun tyttöjen hiuksiin ole kukaan koskemut ja pitkät ja paksut olleet aina ihan 5-6 v asti. Toinen blondi ja toinen brunette