Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärgh, en mä haluaisi huomenna mennä poliisikuulusteluun....

Vierailija
04.11.2013 |

Tausta:

Pari kuukautta sitten istuin autossa odottamassa että mies tulisi kaupasta. Satuin sitten näkemään kun parkkipaikalle kurvasi auto, ja törmäsi toiseen autoon. Kuski ja kaveri vain nousivat autosta uloa ja menivät kauppaan. 

Hetken mietin että mitvit, ja ajattelin että no, jättävät varmaan yhteystietojaan sitten kun tulevat kaupasta, koska aika röyhkeää jättää autoaan sinne viereen ja leikkiä ettei ole tapahtunut mitään.

Mies tulikin kaupasta, eikä ollut aikaa jäädä odottamaan ja katsomaan mitä tapahtuu vaikka olisi tehnyt mieli, niin nappasin sitten kuvat näistä autoista ja vahingosta mitä tuli.

kotona selvitin naarmutetun auton omistajaa ja otin häneen yhteyttä, ja selvisi että ei hän ollut huomannut parkkipaikalla että auto oli naarmutettu, eikä naarmuttaja kyllä ollut mitään jäänyt myöntämään. 

Kiistää kaiken vaikka onkin kuvia todisteena.

Nyt jännittää että pidetäänkö minua nyt sitten valehtelijana tai jotain =(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitä asiasta pitää tehdä kuulustelupöytäkirja, ja se on sellainen tilaisuus että poliisi kirjaa ylös mitä on tapahtunut ym. asiaan liittyvät tiedot, ja sitten tämä todistaja laittaa nimen alle, sitten asia viedään syyttäjän harkintaan, että meneekö asia käräjille. Minä olen ollut isännöitsijän ominaisuudessa kertomassa taloyhtiön kannan kun taloyhtiön ikkunoita oli hajotettu, en ollut ollut edes paikalla, eli en ollut todistaja, mutta kuulustelupöytäkirja tehtiin ja nimi alle. Kuulustelupöytäkirja on vain asiakirja jonka perusteella syyttäjä tekee päätelmänsä että mitä on tapahtunut ja ketä syytetään ja kenelle on tehty vahinkoa.

Ei poliisikuulustelu ole mitään amerikkailaisista elokuvista tuttua kovistelua, vaan normaali virkamieskäytäntö, ainoana erona vaan että virkamiehellä saattaa olla uniformu päällä, muuten normaali toimistoasia, ihan samanlainen kuin siellä vakuutusyhtiössä.

Sitten jos mennään käräjille, siellä on sitten useampi ihminen paikalla, usein ei ole edes niitä ihmisiä paikalla joita asia koskee, vain heidän asianajajansa, ja molemmat voivat kysyä todistajalta jotain kysymyksiä, helppo ja nopea homma ap:n tapauksessa, ei montaa minuuttia mene, täysin rutiinihomma.

Vierailija
22/28 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:43"]

Siis siitä asiasta pitää tehdä kuulustelupöytäkirja, ja se on sellainen tilaisuus että poliisi kirjaa ylös mitä on tapahtunut ym. asiaan liittyvät tiedot, ja sitten tämä todistaja laittaa nimen alle, sitten asia viedään syyttäjän harkintaan, että meneekö asia käräjille. Minä olen ollut isännöitsijän ominaisuudessa kertomassa taloyhtiön kannan kun taloyhtiön ikkunoita oli hajotettu, en ollut ollut edes paikalla, eli en ollut todistaja, mutta kuulustelupöytäkirja tehtiin ja nimi alle. Kuulustelupöytäkirja on vain asiakirja jonka perusteella syyttäjä tekee päätelmänsä että mitä on tapahtunut ja ketä syytetään ja kenelle on tehty vahinkoa.

Ei poliisikuulustelu ole mitään amerikkailaisista elokuvista tuttua kovistelua, vaan normaali virkamieskäytäntö, ainoana erona vaan että virkamiehellä saattaa olla uniformu päällä, muuten normaali toimistoasia, ihan samanlainen kuin siellä vakuutusyhtiössä.

Sitten jos mennään käräjille, siellä on sitten useampi ihminen paikalla, usein ei ole edes niitä ihmisiä paikalla joita asia koskee, vain heidän asianajajansa, ja molemmat voivat kysyä todistajalta jotain kysymyksiä, helppo ja nopea homma ap:n tapauksessa, ei montaa minuuttia mene, täysin rutiinihomma.

[/quote]

Kiitos tästä =)

Sehän tässä jännittää kun ei tiedä yhtään mitä odottaa, kohtaa pitääkin lähteä mutta nyt ei jännitä ihan niin paljon enää =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naarmutetun auton omistaja ei välitä auton naarmuista eikä halua poliisikuulusteluun. Voi olla, että hän ei olisi saanut ajaa, on vaikka kortti kuivumassa tms. ja nyt jää kiinni siitä, että kuitenkin ajoi kauppaan ruokaostoksille. Voit tehdä vain hallaa auton omistajalle, vaikka hän tällä kertaa olisikin ollut ihan selvin päin. Tai ehkä hänellä ei ollut auton vakuutukset kunnossa rahapulan takia ja sitten menee vakuutusbonukset. Ehkä olisit voinut jättää asian siihen, jos kerran puhelimessa hän ei ollut kiinnostunut viemään asiaa eteenpäin. Minulla itselläni on tällä hetkellä ajokielto (ei tosin juopottelun takia vaan terveyssyistä varotoimenpiteenä) mutta kyllä minä sateella käväisen pikaisesti kaupassa tuossa parin kilsan päässä autolla vauvan kanssa, kun en viitsi nuhakuumeista lasta lähteä vaunujen kanssa kärräämään kauppareissulle. Jos joku ilmoittaisi poliisille jostain pikkunaarmusta, jonka mieheni osaa mainiosti paikata, ottaisi aivan helvetisti päähän. Ajokieltoa pidennettäisiin toisella vuodella ja saisin varmaan sakot siihen päälle.

Vierailija
24/28 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:59"]

Ehkä naarmutetun auton omistaja ei välitä auton naarmuista eikä halua poliisikuulusteluun. Voi olla, että hän ei olisi saanut ajaa, on vaikka kortti kuivumassa tms. ja nyt jää kiinni siitä, että kuitenkin ajoi kauppaan ruokaostoksille. Voit tehdä vain hallaa auton omistajalle, vaikka hän tällä kertaa olisikin ollut ihan selvin päin. Tai ehkä hänellä ei ollut auton vakuutukset kunnossa rahapulan takia ja sitten menee vakuutusbonukset. Ehkä olisit voinut jättää asian siihen, jos kerran puhelimessa hän ei ollut kiinnostunut viemään asiaa eteenpäin. Minulla itselläni on tällä hetkellä ajokielto (ei tosin juopottelun takia vaan terveyssyistä varotoimenpiteenä) mutta kyllä minä sateella käväisen pikaisesti kaupassa tuossa parin kilsan päässä autolla vauvan kanssa, kun en viitsi nuhakuumeista lasta lähteä vaunujen kanssa kärräämään kauppareissulle. Jos joku ilmoittaisi poliisille jostain pikkunaarmusta, jonka mieheni osaa mainiosti paikata, ottaisi aivan helvetisti päähän. Ajokieltoa pidennettäisiin toisella vuodella ja saisin varmaan sakot siihen päälle.

[/quote]

Mitä ihmettä sinä hourit? Itsehän naarmutetun auton omistaja on vienyt asian vakuutusyhtiölle, josta on varmasti sanottu että korvausten saamikseksi asia pitää viedä poliisin esitutkintaan. Ei ap ole voinut mitenkään vaikuttaa prosessiin, eikä hän ole sanonut että hän olisi kuvia toimittanut muualle kuin auton omistajalle, hän vain sanoi että kuvat on nyt vakuutusyhtiöllä ja poliisilla.

Vierailija
25/28 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:59"]

[/quote]

Missä kohtaa sanottiin, ettei naarmutetun auton omistaja halua viedä asiaa eteenpäin? Sanottiin vain, ettei hän ollut huomannut naarmuja. Naarmuttaja kiistää kaiken.

Vierailija
26/28 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 13:08"]

Missä kohtaa sanottiin, ettei naarmutetun auton omistaja halua viedä asiaa eteenpäin? Sanottiin vain, ettei hän ollut huomannut naarmuja. Naarmuttaja kiistää kaiken.

[/quote]

Ok. Sitten asia on eri. Ymmärsin ap:n viestin niin, että naarmutetun auton omistaja ei halua viedä asiaa eteenpäin. Sitten ap kyllä toimii ihan oikein, ja hänhän on vain todistaja eikä mikään "syyttäjä", joka tienaisi asialla jotain.

Vierailija
27/28 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, turhaan jännitin. 

Hiukan kyllä ärsytti kun oli kutsuttu kkkulusteluun 13.45, ja olin siellä ajoissa, ja sitten pääsin kuultavaksi (niinkö sanotaan?) kuitenkin vasta 14.15... 

Nojoo, yksi kokemus rikkaampi ja jos joskus oppisin ettei tartte jännittää uusia awioita =)

Vierailija
28/28 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siellä on ennen sinua ollut joku pitkään jaaritteleva todistaja... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan