Ärgh, en mä haluaisi huomenna mennä poliisikuulusteluun....
Tausta:
Pari kuukautta sitten istuin autossa odottamassa että mies tulisi kaupasta. Satuin sitten näkemään kun parkkipaikalle kurvasi auto, ja törmäsi toiseen autoon. Kuski ja kaveri vain nousivat autosta uloa ja menivät kauppaan.
Hetken mietin että mitvit, ja ajattelin että no, jättävät varmaan yhteystietojaan sitten kun tulevat kaupasta, koska aika röyhkeää jättää autoaan sinne viereen ja leikkiä ettei ole tapahtunut mitään.
Mies tulikin kaupasta, eikä ollut aikaa jäädä odottamaan ja katsomaan mitä tapahtuu vaikka olisi tehnyt mieli, niin nappasin sitten kuvat näistä autoista ja vahingosta mitä tuli.
kotona selvitin naarmutetun auton omistajaa ja otin häneen yhteyttä, ja selvisi että ei hän ollut huomannut parkkipaikalla että auto oli naarmutettu, eikä naarmuttaja kyllä ollut mitään jäänyt myöntämään.
Kiistää kaiken vaikka onkin kuvia todisteena.
Nyt jännittää että pidetäänkö minua nyt sitten valehtelijana tai jotain =(
Kommentit (28)
Vaadi että saat todistaa anonyyminä, niin ettei naarmuttajalle mene sinun tietojasi missään vaiheessa, ei nimeä eikä osoitetta eikä henkilötunnusta. Jos eivät suostu tuohon, kiistä kaikki. Jos silti joudut todistajaksi oikeuteen, et muista mitään. Muistamattomuus ei ole valehtelua.
Aika nopeaa toimintaa... Minkä kihlakunnan alueella asut? Itse näin, kun omaan autooni törmättiin parkkiksella, juoksin törmääjän perässä ja huusin pysähtymään, sain rekkarin ylös, ilmoitin poliisille ja minulla oli ulkopuolinen silminnäkijä. Puolitoista vuotta myöhemmin soitti poliisi ja kysyi, oliko ilmoittamani tapahtunut niin kuin ilmoituksessani kerrottiin ja totesin, että pääpiirteissään on, mutta yksityiskohdat eivät enää ole kovin tuoreina muistissa...
Törmäilijä kiisti, ja nyt kaksi vuotta ja kolme viikkoa tapahtuneesta olemme menossa oikeuteen asiasta...
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:54"]
Mistä tiedät, että kiistää kaiken?
Miksi sua jännittää, että pidetäänkö sua valehtelijana tms? Sulla on hani todisteet, ne kuvat, mitkä otit...
[/quote]
Tiedän että kiistää kun olen jo jutellut vakuutusyhtiön kanssa.
Kuvat on kuitenkin jo vakuutusyhtiöllä ja naarmutetun auton omistajalla, itse olen kännykkää vaihtanut tapahtuman jälkeen niin itselläni ei ole niitä enää.
Emt miksi jännittää, tulee aina syyllinen olo ratin takanakin kun poliisi ajaa edessä tai takana vaikka noudatan nopeusrajoitusta enkä aja kännissä =D
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:00"]
Aika nopeaa toimintaa...
[/quote]
Tuossa tutkinta on melko helppo, kun todistaja ilmoittaa tapahtumat ja kuvat on olemassa. Ei tarvitse kuin kuulustella osapuolet ja tehdä yhteenveto. Ei oikeuteen pääseminen yleensä kestä, vaan tutkinta poliisin resurssien rajallisuuden vuoksi. Silloin, kun tapahtumassa on asianomistaja ja vastaaja, joiden tietoon tutkinta pohjautuu on poliisin lähdettävä tilanteessa siitä, että heillä on vain osapuolet kuultuna ja muu on tutkittava.
Ap on ulkopuolinen. Eiköhän kärsineen osapuolen lakimies yritä horjuttaa ap:n kertomusta kuulustelulla. Suomessa se tapahtuu kuitenkin hyvin asiallisesti, todistelut kuullaan ja ne kirjataan, ei oikeudenkäynti ole mikään Ally McBeal draama.
Äh, ihan typerää... En saanut edes nukuttua kunnolla (ok, vauvalla oli vähän osuutta asiaan) kun jännittää vaikka en ole edes tehnyt mitään laitonta =D
Ihan turhaan jännität, kerrot vaan mitä näit ja se siitä.
Varaudut vaan kahdella sormella kirjoittavan konstaapelin piiiitkään kestävään naputteluun.
Ja oikein teit kun puutuit asiaan, propsit siitä!
On tosiaan nopeata toimintaa, kun on kyse omaisuudesta. Sain itse juuri syyttämättäjättämispäätöksen asiassa, jossa olin asianomistajana ja kyseessä pahoinpitely ja laiton uhkaus. Aikaa tapahtumasta on 1 vuosi.
Ajattelet vain, että ei ole sun ongelmasi, miten tuossa loppujen lopuksi tuomiot jaetaan. Sä kerrot vaan miten tilanne meni sun silmies edessä. Kenelläkään ei ole sulle mitään nokankoputtamista. Jos yhtään uhkailua tai muuta epämiellyttävää alkaa tapahtua, niin otat vaan poliisiin yhteyttä.
Siis onko ap menossa poliisikuulusteluun vai oikeudenkäyntiin todistajaksi?
Niin...kuka otti kuvat ja milloin?! Auton omistaja jälkikäteen?! Kuvat ei paljon todista, jos ne eivät ole kuvia itse tapahtuneesta vaan pelkistä naarmuista.
Vakuutusyhtiö ei kyllä luovuta tietoja, kun vakuutuksen haltijalle.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:10"]
Niin...kuka otti kuvat ja milloin?! Auton omistaja jälkikäteen?! Kuvat ei paljon todista, jos ne eivät ole kuvia itse tapahtuneesta vaan pelkistä naarmuista.
[/quote]Aloita vaikka lukemalla avausviesti... Asia selviää siitä.
Ja ap:lle, kerrot mitä näit, kyseessä on riita asia ja todennäköisesti kantaja voittaa jutun, koska hänellä sentään on jotain todisteita ja todistaja.
Aika erikoista, että tuollaisesta joutuu poliisikuulusteluun.
Mistä tiedät, että kiistää kaiken?
Miksi sua jännittää, että pidetäänkö sua valehtelijana tms? Sulla on hani todisteet, ne kuvat, mitkä otit...