Enpä olisi uskonut 10 vuotta sitten vielä puolustelevani Päivi Räsästä
Kommentit (538)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potäisikö seuraavaksi järjestää "uskallamne olla kristittyjä" marssi Päivin tueksi ja pyytää tukea setalta ja Suomessa toimivilta ei-kristillisiltä uskonnollisilta toimijoilta. SPR:ltä ja vihreiltäkin.
Sitten voidaankin nostaa äkäkkä jos joku tai jokainen näistä ei tue ja kannata matssiamme iloisesti hurraten.Hyvä idea!
Lähdetään järjestämään! Olen mukana.
Kuuluuko joku vielä kirkkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska se paskaa vaan tukee läjässä pysymässä...
Tuo oli niin loukkaavasti sanottu, että kannattaa alkaa odottelemaan haastetta.
Tulevaisuus taitaakin olla se, että jokaisesta puolihuolimattomasta lauseesta joutuu oikeuden eteen.
Ja sehän koskee myös punavihreitä trans- ja pan-aktivisteja 😆Myös vainoaminen on rikos. Muista se, kun koko ajan haet itsellesi vihollista.
Uskaltaudu ulos raittiiseen ilmaan, niin huomaat ettei siellä ole punavihreitä joka oksalla ja nurkan takana. Ja jos joku on, ei se sinua syö eikä lyö.
Samat sanat sinulle 😘
Hassua sinänsä että otit vainoaminen puheeksi tilanteessa, jossa itse vainoat Päiviä hänen puheistaan ja herjaat Päivin puolustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on satanisti ja hänkin on Päivin kanssa "samalla puolella". :D ap
Trans-aatehan onkin ihmisiä yhdistävä. :D
Näki valtavasta osallistujamäärästä senaatintorillakin :D.
Kovimmat bileet ikinä, kirjoitti joku. Kuvassa kaikki 10 osallistujaa.
Minä olin yksi niistä, joka erosi kirkosta kun kuunteli Räsäsen puheita kymmenen vuotta sitten. Se oli viimeinen pisara, joka veti kupin nurin. Mutta olen täysin Räsäsen puolella tässä asiassa. Hänellä oli silloin oikeus mielipiteensä esittämiseen ja hänellä on myös nyt oikeus mielipiteensä esittämiseen. Tällä kertaa olen jopa samaa mieltä Räsäsen kanssa.
Sama fiilis. Olen agnostikko ja kannatan homojen oikeuksia mutta transasiassa Päivi on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska se paskaa vaan tukee läjässä pysymässä...
Tuo oli niin loukkaavasti sanottu, että kannattaa alkaa odottelemaan haastetta.
Tulevaisuus taitaakin olla se, että jokaisesta puolihuolimattomasta lauseesta joutuu oikeuden eteen.
Ja sehän koskee myös punavihreitä trans- ja pan-aktivisteja 😆Myös vainoaminen on rikos. Muista se, kun koko ajan haet itsellesi vihollista.
Uskaltaudu ulos raittiiseen ilmaan, niin huomaat ettei siellä ole punavihreitä joka oksalla ja nurkan takana. Ja jos joku on, ei se sinua syö eikä lyö.Samat sanat sinulle 😘
Hassua sinänsä että otit vainoaminen puheeksi tilanteessa, jossa itse vainoat Päiviä hänen puheistaan ja herjaat Päivin puolustajia.
Minäkö? Tässä ketjussa on monia kommentoijia. Enkä minä pelkää minkään värisiä, oli kyseessä aate,vaate tai iho.
En eri asia puolustaa jotain yksittäisiä Räsäsen näkemystä, kuin Räsästä sinänsä.
Vältellään "no, olihan Aatu H eläinrakas, ettei se nyt niin läpeensä paha tyyppi varmaan ollut kuitenkaan" -tyylistä logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potäisikö seuraavaksi järjestää "uskallamne olla kristittyjä" marssi Päivin tueksi ja pyytää tukea setalta ja Suomessa toimivilta ei-kristillisiltä uskonnollisilta toimijoilta. SPR:ltä ja vihreiltäkin.
Sitten voidaankin nostaa äkäkkä jos joku tai jokainen näistä ei tue ja kannata matssiamme iloisesti hurraten.Hyvä idea!
Lähdetään järjestämään! Olen mukana.Kuuluuko joku vielä kirkkoon?
Ei ole mikään pakko kuulua kirkkoon. Kristillisiä arvoja saa puolustaa vaikka olisi ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Sama fiilis. Olen agnostikko ja kannatan homojen oikeuksia mutta transasiassa Päivi on oikeassa.
Miksi hän sotkee biologian ja uskonnon keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Se ei kuitenkaan lieni mikään mielipidekysymys tai kysymys siitä kuka on kenenkin kanssa samaa mieltä. Jos puhutaan transihmisten lääketieteellisestä hoidosta niin se on ensisijassa lääketieteellinen asia. Lääkäri tekee aina sen viimeisen päätöksen siitä mikä on kenellekin se oikea ja vaikuttava hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko kuulua kirkkoon. Kristillisiä arvoja saa puolustaa vaikka olisi ateisti.
Mutta miksi tekisi niin, jos on ateisti? Humaanit aatteet eivät ole erityisesti kristillisiä. Pysähtynyt taantumus ei ole kristillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei kuitenkaan lieni mikään mielipidekysymys tai kysymys siitä kuka on kenenkin kanssa samaa mieltä. Jos puhutaan transihmisten lääketieteellisestä hoidosta niin se on ensisijassa lääketieteellinen asia. Lääkäri tekee aina sen viimeisen päätöksen siitä mikä on kenellekin se oikea ja vaikuttava hoito.
No ala sitten kertomaan tuota transaktivisteille, jotka painostavat, maalittavat ja tuhoavat lääkärien uria, jos he ovat erimielisiä transhoitojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on satanisti ja hänkin on Päivin kanssa "samalla puolella". :D ap
Trans-aatehan onkin ihmisiä yhdistävä. :D
Näki valtavasta osallistujamäärästä senaatintorillakin :D.
Kovimmat bileet ikinä, kirjoitti joku. Kuvassa kaikki 10 osallistujaa.
Ei se määrä vaan laatu.
Muiden ilo ei ole itseltä pois.
Voisi kuvitella että vähäinen transväen määrä on joillekin hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ala sitten kertomaan tuota transaktivisteille, jotka painostavat, maalittavat ja tuhoavat lääkärien uria, jos he ovat erimielisiä transhoitojen suhteen.
Kuka, koska ja missä?
Sama. Päivi oli pitkään inhokki poliitikkoni. Tänä päivänä hän edustaa mulle mielipide- ja sananvapaus oikeutta. En ole edes samaa mieltä Päivin agandasta, mutta ihailen hänen taisteluaan maatamme tukehduttavaa ilmapiiriä vastaan. Vapauttakaa Päivi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kuulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Vaikka olen ajatellut erota, koska hyysäävät muu-uskoisia ja piilottavat laittomasti maassa olevia. Kirkko on instituutiona vasemmistolaistunut, enkä halua kannattaa sellaista laitosta. Kirkko sahaa omaa oksaansa. Enkä halua maksaa kirkon jakamia tukia niille, joilta toimeentulotuki tulee poistumaan, koska niinhän tulee nyt käymään. Hallitus ei tule keksimään työpaikkoja, riittää kun katsoo millaiset määrät yt-neuvotteluja on käynnissä. Isot tehtaat lähtevät ulkomaille. Viimeisin yt-neuvotteluista ilmoittanut oli tänään Neste, 470 yt-neuvotteluihin.
Kirkkoa on pidetty sosiaalityön jatkeena, eli kun sossusta ei saa enää rahaa, mennään kerjäämään rahakuponkeja seurakunnalta. Kirkko ei profiloi itseään sosiaalityön tekujäksi, mutta sinne käännytään, kun rahat loppuu. Mahtaako olla sellaista ehyoa, että sillä ei kaupasta kaljaa?
Toisaalta kirkko on kristinuskon puolustaja, ja islamin uhka ehkä pakottaa pysymään vielä kirkossa.
Tää on taas näitä turhia ketjuja jossa ap avaa jotain muttei itse heitä mitään perusteluja mihinkään.
Ja puolustaa Räsästä? Siis sitä naista jonka mielestä Raamattu on laki muttei silloin kun on oma mukavuus koetuksella. Räsänen jopa teki lakialoitteen 2007 että miehillä kuuluisi saada olla pitkä tukka armeijassa kun oma pikku nassukka joutui leikkaamaan sen pois siellä vaikka Raamattu kieltää miehiltä pitkän tukan.
Ei mitään henkilökohtaista. En vain pidä tekopyhistä ihmisistä ja uskovaisten joukosta niitä löytyy kuin muurahaisia metsästä. Tietenkin saan nyt joukon uskovaisia alapeukuttamaan tätä viestiä. Olkaa hyvä siitä vain niin kokemanne ahdistus helpottaa vähän. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on aikamoinen shokki ainakin vanhemmille ihmisille, että omien näkemysten esittäminen vie valtakunnansyyttäjän puheille. Minua ahdistaa tässä eniten se, että omien näkemysten esittäminen ei ole enää hyväksyttävää. Totta kai vastakkaiset näkemyksetkin ovat sallittuja, mutta ei ennen joutunut oikeuden eteen, jos esitti omia näkemyksiään. Eikö se riitä, että media julkaisee molempien katsontakannat?
On kyllä ollut pitkään tiedossa että varsinkin se vanhempi kansa on katsonut oikeudekseen sanoa mitä vain yhtään seurauksia ajattelematta. Siitähän on lähtöisin vaikkapa takavuosina aivan valtavasti tuskaa ja kärsimystä aiheuttanut suhtautumistapa jolla vaikkapa avioliiton ulkopuolella syntyneisiin lapsiin suhtauduttiin. Vanhempi väki piti yllä puhetta äpärälapsista joiden kanssa ei muiden kunnollisten lasten tarvinnut leikkiä. Tai leimattiin "huonoksi naiseksi" nainen joka sattui harrastamaan seksiä ennen avioliittoa. Sitten katseltiin nenänvartta pitki ja kuiskittiin selän takana.
Vanhempi polvi ei ole ikinä tajunnut että ihmisten pitäisi huolehtia vain omista asioistaan ja antaa muiden elää kuten he itse haluavat.
Kyllä sitä leimaamista tapahtuu vieläkin. Ja muissakin kuin vanhempien ihmisten piireissä.
Tämä sama taisi heilua täällä eilenkin punaviherleiman kanssa. Pitää olla yksioikoinen maailmankuva, kun kaikki muut ovat vaarallisia punavihreitä ja samalla kommunisteja.