Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen katsellut nyt ohjelmaa: dieetit vaihtoon, jossa superhoikka ja hengenvaarallisesti lihava vaihtavat dieettejä, hämmentyneenä näiden hoikkien ruokamäärästä!

Vierailija
14.09.2020 |

Siis ohjelmassa läpinäkyvään putkeen rapsahtaa kaikki yhden tyypillisen ruokailun päivän ruuat. Superlihavilla ne määrät ovat aivan järkyttävät, mutta laatu myös. Mutta nämä hoikat eivät todellakaan syö mitenkään erikoisen vähän, mitä nyt joskus ovat skipanneet aamupalan ja korvanneet kahvilla, tai
muuta vastaava.
Olen itse ylipainoinen ja syön kutakuinkin noiden hoikkien mukaan.
Mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ollaan nähty ihan eri jaksoja tai sit sulla on jotenkin eri tapa katsoa omaa ruokaa vs. muiden.

Mun näkemissä jaksoissa ne laiheliinit usein elää lähes pelkällä kahvilla, teellä ja tupakalla, ja siihen pari hikistä paahtoleipää päälle. Lähes aina kyseessä on se, että heillä on joku kaloriton tai lähes kaloriton pahe, joka korvaa ruokailuja.

Tämä. Ja olen (osittain tän ohjelman myötä) huomannut huolestuneena, että oma ruokavalioni on mennyt tähän suuntaan. Aamupalaksi olen tänään "syönyt" 2 kuppia kahvia ja monivitamiinijuoman. Sen jälkeen olen vielä syönyt lounaaksi kourallisen karkkia energiaboostiksi ja vielä kahvia siihen päälle. Lykkään ruokailua kahvilla. Iltaisin syön yleensä illallisen, mutta ei sekään mikään iso ja ihmeellinen ole. Mulla on jääkaapissa pieni pala lohta sulamassa. En aio syödä, kun sen. 

Vierailija
62/65 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sivuhuomautuksena, vaikka keskiaikaiset palstalaiset paasaavat samaa mantraa kalorivajeesta sellainen pikkiriikkinen aika iso tekijä unohtui, "aineenvaihdunta" joka on täysin erilainen eri henkilöillä(ja johon vaikuttaa aika hiton monta tekijää). Mutta eihän tällainen asia kiinnosta koska kalorivaje; ) 

Aineenvaihdunnasta ei jauheta, koska ei oikeasti ole kovin merkittäviä eroja ihmisten aineenvaihdunnoissa. "Nopea" ja "hidas" aineenvaihdunta ovat myyttejä. Ero "nopean" ja "hitaan" aineenvaihdunnan välillä on korkeintaan 200-300 kaloria, eli yhden suklaapatukan verran. Tästä asiasta jauhaminen on vain itselleen uskottelua, että enhän minä syö liikaa kun minulla on vaan hirveän hidas aineenvaihdunta ja lihon 5kg pelkästään sipsipussia vilkaisemalla...! Vaikka totuus on, että jos joku ulkopuolinen seuraisi ja laskisi tarkalleen joka ikisen kalorisi viikon verran, niin viikkokalorit olisivat kulutuksen yläpuolella.

Kummasti keskitysleireille ja Afrikan nälkää näkeville alueille on päätynyt vain nopean aineenvaihdunnan henkilöitä, kun näissä paikoissa kalorivaje on johtanut poikkeuksetta laihtumiseen 100% väestöstä! Varsin eriskummallinen yhteensattuma.

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta anekdoottina tähän hidas-nopea aineenvaihduntajuttuun, että  kyse on enemmänkin aineenvaihdunnan tehokkuudesta eli siitä, kuinka hyvin  elimistö pystyy hyödyntämään ravinnon kalorit.

Minut on nimittäin lapsena testattu ja tutkittu ja todettu, että aineenvaihduntani on erittäin tehokas eli hyötysuhde hyvä. Siksi söin lapsena tosi vähän. Tilanne on vanhempana korjaantunut ja näkyy vyötäröllä.

Siis lapsena tutkitusti elimistösi imi ruuasta tehokkaasti kaikki kalorit, muttei nyt, kun olet lihava? Mikä on logiikkasi? Hyödyntämistä on myös energian varastoiminen rasvaksi, jos siitä on ylitarjontaa, sillä niin terve keho toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino ei putoa myöskään, jos syöt liian vähän. Tai liikaa hiilihydraatteja. Jos syöt "kevyttuotteita", paino ei varmasti putoa. Tarvit rasvaa siihen, ettei elimistö mene ns. säästöliekille sekä tietysti ravinnoksi. Kevyttuotteissa usein sokeria tai makeutusaineita, jotka kannattaa karsia ruokavaliosta minimiin.

Hoikat usein liikkuvat myös paljon ja ovat fyysisesti aktiivisia. Se ei välttämättä tarkoita hirveää treenaamista tai kuntoilua, vaan ihan arjessa liikkuvat enemmän. Esim. kotona hyppäävät tuon tuostakin tekemään sitä ja tätä, ihan perustouhuilua.

Liialla rasvalla lihoo ihan samalla tavalla kuin liialla hiilareilla. Paino voi pudota kevyttuotteita syömällä, jos muutenkin katsoo mitä syö. Se ei tee niistä kevyttuotteista terveellisiä. Kyllästyttää tää karppaajien aivopesu jokaisessa ketjussa. Rasva on jumalasta seuraava ja kaikki hiilarit epäterveellistä pskaa, jota katsomallakin lihoo. Ei liho. Aasian maissakin pysytään hoikkina/normaalipainoisina syömällä paljon hiilareita ja vähän rasvaa.

Vierailija
64/65 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä että moni laiha syö enemmän kuin lihava. Se pitää paikkansa.

Ehkä sellaisissa tilanteissa, kun se laiha on 185cm pitkä ja lihava on 145cm pätkä, mutta samanpituisilla ei kyllä pidä paikkaansa :D

Ellei se laiha ole joku himourheilija samalla.

Vierailija
65/65 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka kyselee, niin Youtubesta löytyy näitä jaksoja.