HEI VIRKKAAJAT KUTOJAT NEULOJAT SUNMUUT LANKATAITEILIJAT!
Saako tätä lankaa mistään suomesta tai edes mitään samankaltaista? https://www.ravelry.com/yarns/library/lion-brand-wool-ease-thick--quick
Kommentit (17)
Kyseinen nettikauppa on amerikassa. Kysymyksessä selkeästi lukee, että saako tuota kyseistä lankaa SUOMESTA
Millä tavalla samankaltaista? Väri? Paksuus? Koostumus?
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen nettikauppa on amerikassa. Kysymyksessä selkeästi lukee, että saako tuota kyseistä lankaa SUOMESTA
Mulla linkin kauppa näkyy olevan lovecrafts.com ja paikka United Kingdom. Eikö sieltä muka toimiteta Suomeen.
Samaa mieltä ekan vastaajan kans eli ei muuta kuin kiltisti googlettamaan jotain muuta (parempaa) lankaa, ihan varmasti suomalaisista kaupoista löytyy.
Suomalaista kauppaa hain ihan sen takia että lanka pitäis saada asap mutta kiitos, en näin aamusilmin huomannut tuota lovecrafts linkkiä. Sieltä tilannut aiemminkin, mutta viivästyy hiukkasen projektit kyllä nyt.
Siis ihan samaa brändiä sais olla mieluusti. Mut paksuutta ja koostumusta eniten tässä haen.
Oon vasta alottelija niin siks kyselen ehkä vähän tyhmiä..
miksi ei akryylia jatkoon? vai onko se vaan tuon prosenttimäärän takia?
Etsit langan jonka metrimäärä/grammat vastaa tuohon lankaan niin saat sopivan langan. Ja tietenkin jos akryylia haluat siinä pitää sekin lukea, eri materiaali voi painaa enemmän.
mun kädet ei kestä kutoa akryylilangasta, kuivuu ja halkeilee ja tuntuu äklön sähköiselle. eikä niitä vaatteitakaan sit voi pitää kun hiostaa kuin ois muovisäkki päällä...
Mitä sinä langasta haluat tehdä? Ilmeisesti kiinnostaisi tehdä jotain tuollaisesta paksusta langasta? Muhkea pipo? Kaulaliina?
Eri materiaaleilla on eri ominaisuuksia ja lanka kannattaa valita käyttötarkoituksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan samaa brändiä sais olla mieluusti. Mut paksuutta ja koostumusta eniten tässä haen.
Oon vasta alottelija niin siks kyselen ehkä vähän tyhmiä..
Etsit langan, jossa on samanlainen tiheys kun haluamassasi.
Akryyliä ei kannata ostaa. Se ei lämmitä, nyppyyntyy herkästi ja on muovia.
Tapion lankatalossa on aina ollut myös akryylilankoja. Näkyisi olevan mm My Boshi, jossa akryylin osuus on 70% . Tarjolla on myös Novitan poistolankoja. Nämä ovat siis kaikki poistomyynnissä.
Vierailija kirjoitti:
miksi ei akryylia jatkoon? vai onko se vaan tuon prosenttimäärän takia?
Akryyli ei kestä käytössä esimerkiksi lapasissa tai sukissa ja hiostaa lämmittämisen sijaan, mutta luonnollisesti villa-allergiselle ja herkkäihoiselle hyvä valinta, koska ei kutita. Akryyli on myös edullisempaa kuin villa.
Villalangat ovat parhaita koska lämmittävät märkinäkin, mutta 100% villa ei myöskään ole kovin kestävää, siksi niihin usein lisätään esim. polyamidia lisäämään vahvuutta. Lisäksi villasta neuloessa kannattaa kiinnittää huomiota onko lanka superwash (saattaa lukea vain SW tai pesuohjeessa lukea 40°C pesu), koska ilman tuota käsittelyä valmis tuote huopuu herkästi pesussa.
En nyt jaksa alkaa googlettamaan puolestasi, mutta tuollahan on linkki nettikauppaan, joka myy tuota lankaa.