Kuinka kauan katselisitte tällaista ostajaehdokasta?
Ilmoittaa haluavansa ostaa. Sitten sanoo että sunnuntaina tuskin ehtii hakea. No kasilta eilen illalla tulee viesti, että juuei, ei ehditty. Sitten kysyy että milloin olen kotona. Vastaan pitkän litanian aikoja. Ja taas on ihan hiljaista.
Miten vaikea se on ilmoittaa, että milloin pääsee hakemaan ja sitten hakea silloin?
Tätä on nyt hierottu monta päivää jo. Eikö esim eilen olisi voinut sitten odottaa, että vastaan ja vastata itse myös?
Kommentit (47)
Näitä ihmisiä on.
Jotka kuvittelee että ovat universsumin keskipiste jonka ympäri kaikkien kuuluu pyöriä.
He ei siis ollenkaan hahmota että jollain muullakin voisi olla elämää. Tai että on kohtuutonta odottaa että ventovieras alkaa pyöriä sen heidän elämänsä akselilla.
Hassuinta on se että kaikki minun kohtamani tällaiset on varsinaissuomalaisia. Kun yleensä Länsi-Suomea pidetään jämptinä.
On ihmistyyppi joka tulkitsee ystävällisyyden luvaksi kyykyttää.
He ei siis saa enää käyttäydyttyä asiallisesti, jos toinen on kohtelias ja vastaantuleva.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen aikojen kanssa venkslaaminenhan on mitä ärsyttävintä vallankäyttöä. Halukas ostaja ei pidä kiinni sopimuksesta, mutta ei salli myöskään, että tavara myydään toiselle. Ja siiten kun ostaja suvaitsee saapua tavaraa hakemaan ja maksamaan, niin ilmoittaakin, että ei, ei tuo vastaakaan toiveitani. En osta sitä. Tai ehkä, jos pudotat hinnan puoleen. Tällä temppuilulla ostaja on kuluttanut myyjän aikaa ties miten monen euron arvosta ja pakottanut karkottamaan todellisen ostajan. Aivan kuten 19 kirjoitti, myynti-ilmoitukseen on nykyään lisättävä pitkä liania ehtoja, jotka normaali rehellinen ostaja kyllä ymmärtää, vaikkei niitä ilmoituksessa lukisikaan.
Ehtoja on siinä mielessä turha listata, että tietty ostajatyyppi ei välitä. Minulla luki ilmoituksessa vain nouto. Silti kiinnostunut ostaja alkoi mankua kuljetusta naapurikaupunkiin kun ensin oli saanut pyytämänsä lisätiedot ja lisäkuvat. Kieltäydyin viemästä. Myöhemmin kyseli onko vielä myynnissä, olisi kai tullut hakemaan. En enää vaivautunut vastaamaan. Jotkut ovat liian hankalia ostajia, jotain muuta ongelmaa olisi tullut kuitenkin.
Myymäni tavaran hinta oli muuten 10 €.
Naurattaa nämä "kuinka kauan katselisitte", "loukkaantuisitteko jos", "miten suhtautuisitte" jne aloitukset. Mitä jos ihan itse miettisitte miten kauan SINÄ katselet, loukkaako tietty asia SINUA, tai mikä SINUN suhtautumisesi on. Asia koskee sinua, ei muita av mammoja. Muiden suhtautumisella ei ole mitään merkitystä siihen, miten sinä asian koet.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä "kuinka kauan katselisitte", "loukkaantuisitteko jos", "miten suhtautuisitte" jne aloitukset. Mitä jos ihan itse miettisitte miten kauan SINÄ katselet, loukkaako tietty asia SINUA, tai mikä SINUN suhtautumisesi on. Asia koskee sinua, ei muita av mammoja. Muiden suhtautumisella ei ole mitään merkitystä siihen, miten sinä asian koet.
Jaaha. Palstahäirikkö taas.
En minä ole väittänyt että muiden suhtautumisella olisi merkitystä sille, miten minä asian koen.
Yhden oharin jälkeen ilmoitan yleensä että tuote on haettavissa päivänä x välillä x-y, jos ei haeta menee uudelleen myyntiin. Osa hakee anteeksipyydellen osasta ei kuulu mitään. Mutta tosiaan omakin aika arvokasta niin tuollaiset säädöt on törkeitä sitä myyjääkin kohtaan...
En ikinä kertoisi tuntemattomalle ihmiselle milloin olen kotona ja milloin poissa. Yksi noutoaika vain ja jos ei kelpaa niin Seuraava!