Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmantuska eläinten puolesta!

Vierailija
13.09.2020 |

Olen sairastunut vakavaan tuskaan kaltoinkohdeltujen, satutettujen, huonoissa oloissa elävien ja syötyjen eläinten puolesta.

Lopetin tänä kesänä kalastuksen, jota olen harrastanut vuosia. En lue enää Iltalehteä, koska otsikoissa tuntuu vilisevän (sarja)eläinrääkkäjäuutisia. Palstan laitan kiinni heti, kun näen aloituksen siilien tai koirien rääkkäyksestä. Tunnen tuskaa, kun syön lihaa. Mietin porsaita ja lehmiä ja minuun sanalla sanoen sattuu.

Harkitsen vakavasti vähintään kasvissyöjäksi ryhtymistä, vaikka se teettäisi lihan- ja kasvissyöjän taloudessa lisätyötä.

Samastuuko joku? Onko tämä kausi, vai olenko oikeasti älynnyt jotain?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
22/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Lapsena olin jo tällainen. Vihaan ihmisiä jotka rääkkää eläimiä. Ihmiset ei omista tätä maapalloa. En antaisi esim lapseni olla missään tekemisissä vaikka turkistarhaajan lapsien kanssa. Sairasta porukkaa.

Vierailija
24/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee surulliseksi se että monilla eläinlajeilla on paljon vanhemmat juuret tässä maailmassa kuin ihmisillä, ovat olleen täällä miljoonia vuosia pidempän. Esim hait ja mustekalat, molemmat älykkäitä olentoja.

Minusta ihminen suorittaa rikosta elämää vastaan. Vähän samaa kuin rikos ihmisyyttä vastaan. On häpeällistä tuhota evoluution vuosimiljoonien työtä.

Vierailija
25/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rääkkää eläimiä, tilaan valmisruokaa. Lihaapa hyvinkin.

Vierailija
26/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menisi naimisiin sellaisen kanssa joka tappaa tai kohtelee eläimiä huonosti,en.

Vierailija
27/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites noiden petoeläinten kanssa jotka myös luonnon kiertokulkuun kuuluvat?

Kuolisvat pois nälkään jos heillä olisi ihmisen empaattisuus.

Onko se oikeasti joku hyvä ominaisuus?

Luonnossa se olisi tyhmyyttä.

Syö tai tule syödyksi.

Niin mutta me emme olekkaan enää luonnossa! Meillä on vapaus valita: tehotuotanto vai kasvipohjainen ravinto. Leijonalla ei ole tällaista valinnanvapautta.

Vierailija
28/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet ovovatiat ihanan suloisia olentoja ja saman luojan luomia kuin mekin.

En tunne raivoa tai suuttumusta kun luen tai näen eläimiä kaltoinkohdattavan, vaan suurta surua ja tuskaa.

Joka purkautuu helposti kyyneleinä.

Olen suorastaan sairas surusta.

m

Minä tunnen vihaa eläinrääkkääjiä kohtaan.

Vierailija
29/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Välillä ahdistaa niin, ettei tule unikaan silmään.

Vierailija
30/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eräs älykkyyden merkki että osaa ajatella tätä vallitsevaa tilannetta myös muiden lajien kuin ihmisen kannalta.

Typeryyttä on ohittaa tämä asia ajattelemalla että "luonnon kiertokulku" ja "syö muutkin eläimet toisiaan". Sanoisin että se on henkisen laiskuuden merkki.

Luonnon kiertokulussa se ihminenkin on, mutta tavallaan nykyisellä elämäntavallaan irrottautunut "luonnollisuudesta" mitä se nyt onkaan. Ainakin tehotuotanto ja monokulttuuri on kaukana siitä ah niin arvostetusta "luonnollisuudesta".

Ihminen, tai korjaan, suurin osa ihmisistä, on ja pitää itseään empaattisina ja fiksuina olentoina. Mutta en ymmärrä, miksei tämä empaattisuus ylettyisi myös muihin lajeihin? Miksi ainoastaan ihminen olisi arvokas? Ainiin, Jumala loi taivaan ja maan ja eläimet ihmisten käyttöön 😑

Nykyään tiedetään että muutkin elämänmuodot kuin vain me ovat tiedostavia, ongelmanratkaisukykyisiä ja empaattisia. Mutta me ihmisethän olemme niin fiksuja ja empaattisia?

Onneksi nykyään kasvissyönti täällä Suomessa on yleistymässä, samoin vegaanius. Lihansyöjät jotka tästä märisevät, ovat joko tunnontuskissaan tai idiootteja. Yleensä jälkimmäinen.

Vierailija
31/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että näitä kommentteja kun lukee niin muutaman kohdalla tullut mieleen että etkö oikeasti osaa ajatella pidemmälle? Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Olette kumminkin ylpeänä prismassa ostamassa niitä halpistuontijauhelihoja jotka ovat suurena osasyynä luonnon köyhtymiselle. Ja opetatte lapsenne nyrpistämään nenänsä kasvisruualle. Toivottavasti olette tahattomasti lapsettomia. ❤️