Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmantuska eläinten puolesta!

Vierailija
13.09.2020 |

Olen sairastunut vakavaan tuskaan kaltoinkohdeltujen, satutettujen, huonoissa oloissa elävien ja syötyjen eläinten puolesta.

Lopetin tänä kesänä kalastuksen, jota olen harrastanut vuosia. En lue enää Iltalehteä, koska otsikoissa tuntuu vilisevän (sarja)eläinrääkkäjäuutisia. Palstan laitan kiinni heti, kun näen aloituksen siilien tai koirien rääkkäyksestä. Tunnen tuskaa, kun syön lihaa. Mietin porsaita ja lehmiä ja minuun sanalla sanoen sattuu.

Harkitsen vakavasti vähintään kasvissyöjäksi ryhtymistä, vaikka se teettäisi lihan- ja kasvissyöjän taloudessa lisätyötä.

Samastuuko joku? Onko tämä kausi, vai olenko oikeasti älynnyt jotain?

Kommentit (31)

1/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet älynnyt jotain tärkeää.

Olemme yhtä myös eläinten kanssa, ne ovat tuntevia ja elää haluavia olentoja kuten me ihmisetkin.

Vierailija
2/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ovat ihanan suloisia olentoja ja saman luojan luomia kuin mekin.

En tunne raivoa tai suuttumusta kun luen tai näen eläimiä kaltoinkohdattavan, vaan suurta surua ja tuskaa.

Joka purkautuu helposti kyyneleinä.

Olen suorastaan sairas surusta.

m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös.

Vierailija
4/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllähän eläimet syö toisiaan ilman tainnutusta ja raa-te-lee hen-gi-ltä julmasti.

Onni niillä eläimillä jotka saavat elää ihmisen kanssa hyvän elämän ja kokevat lopun ilman kipuja ja tuskaa.

Vierailija
5/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä toinen. Tunnen samoin. En esim. syö lihaa siksi.

Vierailija
6/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noiden petoeläinten kanssa jotka myös luonnon kiertokulkuun kuuluvat?

Kuolisvat pois nälkään jos heillä olisi ihmisen empaattisuus.

Onko se oikeasti joku hyvä ominaisuus?

Luonnossa se olisi tyhmyyttä.

Syö tai tule syödyksi.

Vierailija
7/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin se luonto toimii.

Vierailija
8/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäkin vuonna miljardeja ja taas miljardeja kärpäsiä ja muita hyönteisiä on joutunut pääskysten suihin vaikka niin kovasti nekin olisi halunneet elää.

Vierailija
9/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "normaali" työssäkäyvä aikuinen nainen, jonka mielenmaisema on pysyvästi alavireessä syystä että tämä ei ole sellainen maapallo jolla haluaisin elää.

Muut eläinlajit ja maapallon luonto ovat paljon tärkeämpiä kuin ihminen.

Vierailija
10/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi laittaa sinappia hampurilaiseen? Ensin lehmä ja possu tapetaan ampumalla pulttipistoolilla päähän sitten menee energiaa koko kylmäketjun ylläpitoon ja sitten nakkikioskin henkilö viimein lurauttaa sinappia päälle. Pitää heittää koko hamppari roskiin kun ei pekonia ja pihviä voi sinapilla pilata. Sitten myyjä tekee uuden. Täysin tarpeetonta.

Sinappi ei kuulu perushampurilaiseen.

Vierailija
11/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tuskan kanssa olen elänyt jo 10 vuotta. Että millä oikeudella ihminen käyttää hyväkseen eläimiä huonoissa oloissa jossa esim. lajityypillistä käytöstä ei voi toteuttaa jne?!! Totuus on että ihminen on pedoista pahin. Kaiken tuhoamme mihin koskemme luonnosta, eläimistä ja linnuista alkaen. Mitä jäljelle jää?

Vierailija
12/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. On ollut lapsesta asti.

Vierailija
13/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ikinä olla eläinrääkkääjän tai eläintenvihaajan kanssa! Minun ihannemieheni rakastaa luontoa ja eläimiä! Mies joka ei tunne empatiaa eläimiä kohtaan on tunnevikainen.

Vierailija
14/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tuskan kanssa olen elänyt jo 10 vuotta. Että millä oikeudella ihminen käyttää hyväkseen eläimiä huonoissa oloissa jossa esim. lajityypillistä käytöstä ei voi toteuttaa jne?!! Totuus on että ihminen on pedoista pahin. Kaiken tuhoamme mihin koskemme luonnosta, eläimistä ja linnuista alkaen. Mitä jäljelle jää?

Ei ihminen kyllä likimainkaan ole pedoista pahin, ihminen on ainoa olento joka yrittää pitää huolta myös muista eliöistä.

Voisi kuvitella että jos ihmistä ei olisi ollenkaan niin eläimistö lisääntyisi hillittömästi ja aiheuttaisi lopulta koko pallon tuhon.

Vierailija
15/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi ikinä olla eläinrääkkääjän tai eläintenvihaajan kanssa! Minun ihannemieheni rakastaa luontoa ja eläimiä! Mies joka ei tunne empatiaa eläimiä kohtaan on tunnevikainen.

Kannattaa muistaa että myös teurastaja voi rakastaa  luontoa ja eläimiä, mutta ymmärtävät luonnon kiertokulun tärkeyden.

Vierailija
16/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ampui sorsaa. Hyvältä maistui ihan kuin hirvikin.

Vastustan eläinten tappamista periaatteessa. Jauhelihalasagne on uunissa.

Vierailija
17/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa mennä terapiaan jos normaali elämänkulku aiheuttaa tuollaista.

Vierailija
18/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan eläinten sukupuuttoon tappamisesta. Sarvikuonot kiinalaisten taikauskon takia, tiikerit, leijonat, seeprat, jotkut valaat ja delfiinit...

Vierailija
19/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kasvit tuntevat, aistivat ja kommunikoivat keskenään. Mieti sitä kun salaattia on lautasella.

Vierailija
20/31 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kasvit tuntevat, aistivat ja kommunikoivat keskenään. Mieti sitä kun salaattia on lautasella.

Niinpä, kasvien syöminen on yhtä epäeettistä.