Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys! Miksei naiset tässä maassa osaa edelleenkään pukeutua kunnolla?

Vierailija
13.09.2020 |

En haasta riitaa enkä syyttele vaan KYSYN. Kysymys otsikossa. Viruksen takia olen ollut todella pitkään Suomessa, vaikka kotini on Ranskassa ja olen mies, joka on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Olen kysellyt varovasti asiaa ja saanut vastaukseksi että halutaan peittää eikä näyttää mitä on eikä tällä nyt suinkaan tarkoiteta alastomuutta vaan vaatteilla ei koreilla asennetta. Ihmettelen! M28

Kommentit (577)

Vierailija
21/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska  tieto muodista on hankittu pääosin postin mukana tulleista Citymarketin ja Prisman  katalogeista sekä Laitilan Halpa-Hallin alennusmyyntien mainoksista.

Vierailija
22/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa miehet osallistuu naistensa kuluihin, täällä ei. Siinä sulle vastaus

ahaa. se on siis miesten vika miksi naiset ostavat rumia vaatteita

Ei, vaan ette ole kaiken vaivan arvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

What's in it for me eli miksi minun kannattaisi panostaa pukeutumiseeni? Miten se minua hyödyttäisi?

Vierailija
24/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että olet saanut vastauksiksi vain näitä tyypillisiä...

Ymmärrän täysin mitä tarkoitat, ap. Pukeutuminen on kulttuurisidonnaista: Suomessa on hyvin vahvana tämä "ei kaunis vaatteilla koreile jne" -mentaliteetti. Monet pitävät "hyveenä" sitä, ettei laittaudu, meikkaa tai pukeudu kauniisti. Ja sitten ei ollenkaan ymmärretä niitä, jotka näin haluavat tehdä, vaan kateellisina puhutaan selän takana miten tuokin yrittää ihan liikaa ja minä en ainakaan mitään hienostelua kaipaa jne.

Vierailija
25/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten ulkomaille muuttaminen viimeistään tuo miehessä esiin narsistin piirteet? Onhan ne siellä varmaan aina olleet mutta kun on hetki käyty asumassa ulkomailla niin piirteet korostuvat ja mukamas omasta mielestään kohteliaasti KYSYTÄÄN vaikka todellisuudessa on tarkoitus tehdä naisia ja omaa kotimaata alentava aloitus. Tässäkin selvästi pohjimmiltaan epävarma narsisti pikkupoika yrittää pönkittää omaa egoaan. Ja kyllä, narsistit ovat epävarmoja mutta näillä toisia alentavilla piirteillään yrittävät sitä piilotella. On jotenkin niin surullista ettei sitten lopulta edes ymmärrys riitä vaan kaikki yhden maan naiset niputetaan yhteen koska kyllähän kaikki suomalaiset naiset pukeutuvat tismalleen samaan tyyliin.

Vierailija
26/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että olet saanut vastauksiksi vain näitä tyypillisiä...

Ymmärrän täysin mitä tarkoitat, ap. Pukeutuminen on kulttuurisidonnaista: Suomessa on hyvin vahvana tämä "ei kaunis vaatteilla koreile jne" -mentaliteetti. Monet pitävät "hyveenä" sitä, ettei laittaudu, meikkaa tai pukeudu kauniisti. Ja sitten ei ollenkaan ymmärretä niitä, jotka näin haluavat tehdä, vaan kateellisina puhutaan selän takana miten tuokin yrittää ihan liikaa ja minä en ainakaan mitään hienostelua kaipaa jne.

Ootko ollut suomalaisen miehen kanssa treffeillä? Käytät 2-4h peilin edessä ja mitä saat kuulla? Et yhtikäs mitään! Naiset itsessään otetaan täällä selvyyksinä oli he minkä näköisiä tahansa. 

Vierailija
27/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just se "rumat ne vaatteilla koreilee" -asenne, joka iskostetaan monien päähän. Tietysti on hyvä, että täällä saa pukeutua kuten haluaa, mutta moni arastelee pukeutua vähän "paremmin". Mäkin tykkäisin käyttää hameita ja mekkoja, mutta jotenkin ne tuntuvat ihan liian hienoilta, vaikka olisivat arkisia.

Tämän hetken massamuotihan on myös hyvin urheilullisuuteen painottuvaa. On verkkaria ja urheilumerkkien paitoja. Nyt myös löysät ja muotoja piilottavat ysärivaatteet ovat muodissa.

Vierailija
28/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pukeudun niin, että itsellä on hyvä ja mukava olla. En muita varten.

jos hyvä ja mukava olo on tavoitteena pukeutumisessa, miksi sitten pitää ostaa kaapit täyteen vaatteita ja kenkiä, joita ei käytä

Vierailija
29/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilm yp

Vierailija
30/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus ja lokoisuus ennen kaikkea. Pukeuduin tänään syysmyrskyyn collareihin ja sateen pitävään takkiin useine taskuineen + vaelluskenkiin (vedenpitävät). En todellakaan aio laittaa kaunista villakangastakkiani sateeseen ja kastua. Kauniita vaatteita on, mutta ei kelejä joihin ne sopivat :D

Sitäpaitsi koiralenkillä taskut rasvottuu koirannameista niin turhaan sinne arhaimpiaan laittaa likaantumaan. Kaapissa on kyllä prinsessamekkoja ja muuta nättiä.

Vierailija
31/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos hyvä ja mukava olo on tavoitteena pukeutumisessa, miksi sitten pitää ostaa kaapit täyteen vaatteita ja kenkiä, joita ei käytä

Kenen kaapilla olet käymässä? Tule tänne. Näet pelkästään muutaman vaatekappaleen ja nekin käytännöllisiä. Sama linja jatkuu kengissä.

Vierailija
32/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei muoti kiinnosta juuri ollenkaan. Käytännölliset, mukavat ulkoiluvaatteet kiinnostavat. Onnekseni asun maassa, jossa minun ei tarvitse pukeutua hienosti, ellen halua. Jossain Ranskassa minun olisi varmaan pakko pitää vähän hienompia vermeitä jo ihan työpaikan pitämisen takia.

Vierailija
33/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on joku feminismijuttu, että pukeutumisellakin yritetään näyttää mahdollisimman rumalta

Ei ole. Ihan kuule omasta persoonasta kiinni oleva seikka.

Vierailija
34/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kaapilla olet käymässä? Tule tänne. Näet pelkästään muutaman vaatekappaleen ja nekin käytännöllisiä. Sama linja jatkuu kengissä.

taas joku "yksi miljoonasta" tapaus ehti tähän viisastelemaan.

Vierailija
35/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon kalliimpaa ostaa laadukkaita vaatteita kuin vaikka Ranskassa. Suomi on Ranskaa kalliimpi maa ylipäätään. Ei ole rahaa ostaa. Toisaalta vaateteollisuus Suomessa on hyvin minimaalista ja vaatteet ovat hyvin tätimäisiä. Siitä voi syyttää vaatevalmistajia.

Vierailija
36/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kaupungilla ketään alasti näkee, joten kyllä täällä osataan pukeutua kunnolla. Sääolosuhteiden vuoksi pukeutumisessa tärkeintä on suojautua luonnonvoimilta. Arvostamme käytännöllusyyttä ja mukavuutta. Ihmusillä on tärkeämpääkin ajateltavaa kuin ulkonäkö.

Vierailija
37/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taas joku "yksi miljoonasta" tapaus ehti tähän viisastelemaan.

Sulle ei kuitenkaan kelpaa toisenlaisten naisten vastaukset. Sanotko miksi? Haluat vissiin niputtaa kaikki yhteen :D

Vierailija
38/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun käytännöllisesti ja laadukkaasti. En pidä näkyvistä logoista. Korut valkokultaa, timantteja ja helmiä, vaatteissa suosin silkkiä, sifonkia, villaa ja pellavaa, kengissä nahkaa. Värit ovat tummansininen, valkoinen ja musta. Ostan vaatteita todella harvoin ja vain tarpeeseen ja kaikki vaatteeni sopivat yhteen. Olen varmaan apn mielestä tylsä suomalaisnainen kun en seuraa enkä noudata trendejä. Jos ostaisin joka kuukausi h&m-rättejä niin rahaa menisi vaatteisiin varmasti yhtä paljon kuin nyt.

Vierailija
39/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset on niin kauniita että ei voi pukeutua simppelisti.

Vierailija
40/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla kohdallani syy on se, että - toisin kuin AP - en ole pätkääkään kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Huppari ja legginsit ovat mukavat ja sopivat hyvin kropan mallilleni. Vaateteollisuuden eettisyys ja hiilijalanjälkikin painavat siinä, että en välitä hankkia uusia vaatteita niin kauan kun kaapeissa on ihan mukavia vanhoja. No hard feelings