Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys! Miksei naiset tässä maassa osaa edelleenkään pukeutua kunnolla?

Vierailija
13.09.2020 |

En haasta riitaa enkä syyttele vaan KYSYN. Kysymys otsikossa. Viruksen takia olen ollut todella pitkään Suomessa, vaikka kotini on Ranskassa ja olen mies, joka on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Olen kysellyt varovasti asiaa ja saanut vastaukseksi että halutaan peittää eikä näyttää mitä on eikä tällä nyt suinkaan tarkoiteta alastomuutta vaan vaatteilla ei koreilla asennetta. Ihmettelen! M28

Kommentit (577)

Vierailija
201/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset naiset pukeutuvat kyllä tyylikkäämmin kuin suomalaiset. Ja virolaiset, ruotsalaiset... Ihan kaikki tässä meidän ympärillä. Miksi Suomi on poikkeus pääsäännöstä?

Kyllä huomaa, ettet yhtään tiedä mistä puhut. Tervetuloa Itä-Suomen kaupunkeihin katsomaan livenä tätä venäläisten naisten ”tyylikkyyttä”: Siellä ne hiihtävät menemään lenkkareissa ja toppatakeissa niin, ettei suomalaisista kanssasisariataan erota muun kuin paksun pellemeikin, kasarikiharoiden ja ylenpalttisen parfyymipilven ansiosta.

Ne oli varakengät. Takakontissa pidetään rikkimenneiden korkkareiden varalta. Toivovat ukkonsa ostavan uudet 😁

Vierailija
202/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin olen asteikolla variksenpelätin- tuulipuku. Juhlissa olen poikkeuksetta tilaisuuden tyylikkäin nainen.

Jekyll-Hyde - syndrooma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pukeutua hienosti? Ihan hiivatin sama, mitä joku herra ajattelee mitä meillä on päällä, kunhan on säänmukaiset vaatteet! Ei palele, ei kastu, ei hiosta tai hierrä.

Kunhan vaatteet on puhtaat, aivan sama. Itse suosin rentoja vaatteita, niillä menen ihan ihan joka paikkaan.

Korkkarit on saat*nan keksintö. Kapeakärkiset kengät ja korot pilaa jalat.

Sitä paitsi, aina tulee olla varautunut, että auto jättää tielle, zombiet hyökkää tai avaruudesta saapuu muukalaisia. Silloin ei korkkareilla pärjää.

Korkkareilla pärjää missä tahansa tilanteessa. Siis mikäli ei ole köntys joka ei osaa käyttää niitä.

Pienet on piirit sulla, jos korkkareilla joka tilanteessa pärjäät.

Ja sulla melko vaatimaton äidinkielen ymmärrys, kun et näytä käsittävän mitä tarkoittaa ”missä tahansa”.

Missä tahansa tilanteessa = metsäpolulla, sateesta upottavan kuraisella hiekkatiellä, mukulakivillä + jos näillä pitää vielä juosta (pakoon henkensä edestä, bussi kiinni tms.), kantaa painavat kauppakassit + temppuileva taapero... Joo, varmasti on mahdollista. Mutta onko tarpeellista tai järkevää, sitä kannattaisi joskus vähän pysähtyä miettimään. Miksi, ketä varten moinen itsensä kidutus?

Vierailija
204/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinkertaisesti kiinnosta. En ikinä kiinnitä huomiota muiden pukeutumiseen ja se tuntuu todella oudolta, että muita ihmisiä kiinnostaisi, miten juuri minä olen pukeutunut.

Vierailija
205/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pukeutua hienosti? Ihan hiivatin sama, mitä joku herra ajattelee mitä meillä on päällä, kunhan on säänmukaiset vaatteet! Ei palele, ei kastu, ei hiosta tai hierrä.

Kunhan vaatteet on puhtaat, aivan sama. Itse suosin rentoja vaatteita, niillä menen ihan ihan joka paikkaan.

Sitä paitsi, aina tulee olla varautunut, että auto jättää tielle, zombiet hyökkää tai avaruudesta saapuu muukalaisia. Silloin ei korkkareilla pärjää.

Korkkareilla pärjää missä tahansa tilanteessa. Siis mikäli ei ole köntys joka ei osaa käyttää niitä.

Ja sulla melko vaatimaton äidinkielen ymmärrys, kun et näytä käsittävän mitä tarkoittaa ”missä tahansa”.

Missä tahansa tilanteessa = metsäpolulla, sateesta upottavan kuraisella hiekkatiellä, mukulakivillä + jos näillä pitää vielä juosta (pakoon henkensä edestä, bussi kiinni tms.), kantaa painavat kauppakassit + temppuileva taapero... Joo, varmasti on mahdollista. Mutta onko tarpeellista tai järkevää, sitä kannattaisi joskus vähän pysähtyä miettimään. Miksi, ketä varten moinen itsensä kidutus?

Korkokenkien on todistettu myös vahingoittavan jalkaa. Itse valitsen mieluummin terveet jalat korkokenkien sijaan.

Vierailija
206/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö edelleen korkkareita? Minäkin persjalaisena mielelläni käyttäisin, mutta koska haluan pukeutua hyvin ja korkkarit ovat tällä hetkellä totaalisen out of Fashion, en viitsi. Mutta sulle ei varmaan merkkaa mitään se, että näytät ajanmukaisesti hyvältä, vaan panostat mieluummin seŧämiesten miellyttämiseen?

Vierailija
207/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkokenkien on todistettu myös vahingoittavan jalkaa. Itse valitsen mieluummin terveet jalat korkokenkien sijaan.

Minä valitsen molemmat.

Vierailija
208/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta vaatteet tai muoti.

Kuljen farkuissa ja basic-malliston paidoissa tai esim. hupparissa mukavuus edellä.

Eikös se ole juuri sitä ranskalaista chicciä kun pukeudutaan yksinkertaisesti johonkin basic paitaan ja farkkuihin. Hupparit tosin ei ehkä kuulu siihen.

Vierailija
209/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö edelleen korkkareita? Minäkin persjalaisena mielelläni käyttäisin, mutta koska haluan pukeutua hyvin ja korkkarit ovat tällä hetkellä totaalisen out of Fashion, en viitsi. Mutta sulle ei varmaan merkkaa mitään se, että näytät ajanmukaisesti hyvältä, vaan panostat mieluummin seŧämiesten miellyttämiseen?

Japanissa naiset haluaisivat luopua korkkareista työpaikoilla. Arvaa ketkä vastusti ajatusta? Juuripa maan ikiomat setämiehet.

Vierailija
210/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisivatkohan vanhemmat, jos heidän lapsiaan hoitavat päiväkodin työntekijät olisivat korkokengät jalassa, mekko tai hame päällä tekemässä laadukasta kasvatustyötä, johon kuuluu paljon ulkoilua ja liikkuntaa myös. Lisäksi siivoojat ja kaupassa työskentelevät henkilöt eivät ole yhtään vähemmän osaavia työssään, kun käyttävät työturvallisia kenkiä ja työpukua.

Ja vapaa-aikana, no kaikki eivät käy ravintoloissa ym. paikoissa ja jos menee työpäivän jälkeen kauppaan ostamaan lapsilleen ruokaa, niin en ainakaan itse kärsi siitä, ettei henkilö saavu sinne viimeisen päälle huoliteltuna oltuaan pitkän päivän töissä. Kaikki kun eivät tee siistiä toimisto työtä.

Vierailija
211/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun joku taas täällä massapeukuttaa giguli pystyssä - sekunnin murto-osassa lävähtää toistakymmentä yläpeukkua suomalaisten naisten haukkuihin ja vastaavasti alapeukkuja vastakkaista mieltä olevien viesteihin. 😂

Vierailija
212/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se että ei ole ”out of Fashion” vaan lammasmaisesti sopeutuu joukkoon on millä mittarilla parempi teko kuin ”setämiesten miellyttäminen”?

Lisäksi: Korkokengät eivät koskaan ole ole olleet poissa muodista.

Vierailija
213/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toisten ihmisten esteeetinen näkökulma merkitse sinulle mitään? Etkö halua ilahduttaa ympäristöäsi olemalla staili? 

Ai niin, eih ei Suomessa, koska kateus? 

Voit myös osoittaa itsekunnioitusta pukeutumalla hyvin.

Miksi et kunnioita gootteja pukeutumalla kuin gootit? Se hivelisi heidän esteettistä silmäänsä. Aina vain sinä, sinä, sinä itserakas mulgwqwisti! Häpeä!

Olisit voinut esittää asiasi ilman nimittelyä ja haukkumista. Gootithan nimenomaan pukeutuvat ja tekevät paljon työtä estettiikkansa eteen. Osa arvostaa, osa ilmeisesti ei. 

Etkä siltikään tajunnut, että se mikä hivelee sinun silmääsi ei hivele jonkun toisen silmää. Eli kaikki eivät voi miellyttää esteettisesti toisiaan joka tapauksessa. Tarvetta toisten miellyttämiselle ei joka tapauksessa ole, vaan se on täysin sairas konsepti, joka tulee vain narsistin mieleen.

Saat ymmärtää miten itse haluat ymmärtää. Täysin kohtuutonta nimitellä kanssaihmisiä ajattelevia ja sen mukaan pukeutuvia narsisteiksi. Saati kehottamaan häpeämään. Odotan anteeksipyyntöä. 

Pyydäpä itse anteeksi koko naiskansanosaan kohdistuvaa kontrollin haluasi. Onneksi vihapuhe naisia kohtaan tulee olemaan kohta laissa kiellettyä niin loppuu tuo hitler. ismisi ja naisten sorto.

Vierailija
214/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkarit pukeva nainen on miestenmiellyttäjä.

Säälittävää!

Vierailija
215/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se että ei ole ”out of Fashion” vaan lammasmaisesti sopeutuu joukkoon on millä mittarilla parempi teko kuin ”setämiesten miellyttäminen”?

Lisäksi: Korkokengät eivät koskaan ole ole olleet poissa muodista.

Mielelläni lammasmaisesti sopeudun joukkoon, jos tuo teko palvelee terveyttäni ja hyvinvointiani.

Katselepa muotisivustoja, bloggaajia ja influencereiden fiidejä - näkyykö paljon korkkareita muualla kuin juhlapukeutumisessa? Eivät todellakaan ole olleet office- ja streetmuotia piiiiiiitkään aikaan. Ja muodin peräänhän ap avausviestissään haikaili.

Vierailija
216/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn, koska suunnittelen naisille vaatteita, myyn ja markkinoin niitä. Jokaisella naisella on oikeus tuntea olonsa kauniiksi, pukeutua kauniisti ja panostaa pukeutumiseen. Mielestäni sääolot, varallisuus tai muutkaan ulkoiset tekijät eivät ole este. Sanotaan vielä, että Suomessa marjastamaan ei kannata mennä korkokengät ja mekko päällä mutta ei toisinpäinkään ravintolaan mennä tuulipuku päällä. M28

On se outo juttu, että mies haluaa suunnitella naiselle epäkäytännöllisiä vaatteita ja itkee kun naiset eivät lahjoitakaan omaa omaisuuttaan suunnittelijaherralle. Ei, katsos nyt on naiset ottaneet oman elämänsä ja rahansa haltuun ja sitä ei muutama naisia tyylittömäksi haukkuva kauppias muuta :D

Vierailija
217/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kun joku taas täällä massapeukuttaa giguli pystyssä - sekunnin murto-osassa lävähtää toistakymmentä yläpeukkua suomalaisten naisten haukkuihin ja vastaavasti alapeukkuja vastakkaista mieltä olevien viesteihin. 😂

Epätoivoista yrittää tuollaista jos peukut eivät miellytä, ei tänne ole missään "sekunnin murto-osassa" mitään tullut, ja pikemminkinhän nuo tässä ketjussa menneet päinvastoin isommassa kuvassa. Ja ne mihin jotain tullut, ovat yleensä vaatetukseen liittyviä kommentteja, ei niitä erityisesti missään haukuissa ole ellei sitten mukana ole myös tuon puolen kantaa ottavia juttuja. Ja myös vastapuolelta yhtälailla haukuttu eri mieltä olevia, vielä enemmänkin, ihan jos vain katsoo paria kolmea viime sivuakin. Muutenkin, jokainen saa peukuttaa miten haluaa.

Vierailija
218/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun mie olen se lihava ja ruma pallomaha keski-ikäinen nainen, niin kauniitkaan vaatteet eivät näytä päälläni hyvältä🤣🤣Ja neliöleukakin viel..

Vierailija
219/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa miehet osallistuu naistensa kuluihin, täällä ei. Siinä sulle vastaus

LÄHDE? 

Mihin tarvitse lähdettä? Käy vaikka itse kysymässä Ranskan Redditissä. Kotirouva kulttuuri on vahvana Ranskassa.

Pohjoismaissa on tämä tasa-arvo, mutta muualla mies maksaa vaimonsa kaunistautumiset jos haluaa nättiä vaimoa katsoa ja maksaa myös vaatteet.

Vierailija
220/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoista yrittää tuollaista jos peukut eivät miellytä, ei tänne ole missään "sekunnin murto-osassa" mitään tullut, ja pikemminkinhän nuo tässä ketjussa menneet päinvastoin isommassa kuvassa. Ja ne mihin jotain tullut, ovat yleensä vaatetukseen liittyviä kommentteja, ei niitä erityisesti missään haukuissa ole ellei sitten mukana ole myös tuon puolen kantaa ottavia juttuja. Ja myös vastapuolelta yhtälailla haukuttu eri mieltä olevia, vielä enemmänkin, ihan jos vain katsoo paria kolmea viime sivuakin. Muutenkin, jokainen saa peukuttaa miten haluaa.

Yksi ääni per äänestäjä olis se normaali käytäntö ;) (En minäkään massatykkäile vaikka voisinkin.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme