G: Värianalyysi - mikä vuodenaika olet?
Mikä olet värianalyysissä?
Itse olen lämmin kevät. Punertavan vaaleat hiukset, vihreät silmät ja roosabeige iho :)
Kommentit (90)
Nämä on siitä hyviä ettei mene rahaa hukkaan kun ei tee virheostoksia värien puolesta, eli tavallaan pidättäytyy niissä omissa paleteissa :D
Kai mä oon syksy. Niin tumma, että usein luullaan ulkomaalaiseksi. Tosin silmät on siniset ja siis olen supisuomalaisista vanhemmista.
minulla angelina jolien ja megan foxin väritys joten olen clear winter =)
värianalyysin mukaan oon kesä. mun mielestä kesävärit on tylsiä.
Ihan hyvät nuo esimerkkilinkit. en olekaan kylmä talvi, vaan Deep WInter: keskiruskeat hiukset ilman punasävyä, hyvin vaalea/beige iho ja tumma hazel -silmät.
Kevät, tosin tykkään enemmän syksyn väreistä. Värianalyysin jälkeen olen alkanut käyttää punaista.
Olen kevät. Ehkä ihan hempeimmistä väreistä en pidä, mutta muuten vuodenajan värit sopivat punaisiin hiuksiini ja hyvin vaaleaan ihooni. Syksyn värit on mulle liian voimakkaita, vaikka monet punapäät ovat nimenomaan syksyjä.
Tuolla on julkkisten esimerkkikuvia joiden perusteella voi päätellä sen päävuodenajan
http://www.pinterest.com/pin/342414377889432800/
Sen jälkeen aletaan määrittelemään niitä tummuus/vaaleus ja kirkkaus/pehmeysasteita.
Sandra Bulloc on noissa linkeissä Deep Winter, mutta Pinterestin linkissä syksy?
Ei nyt mene ihan putkeen analyytikoillakaan :)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:35"]
Sandra Bulloc on noissa linkeissä Deep Winter, mutta Pinterestin linkissä syksy?
[/quote]
Joskus hiusten värjääminen vaikuttaa asiaan, eli jos viileäruskeatukkainen sävyttää vähän jollain punasävyllä niin se saattaa muuttaa talvesta sykyyn. Esimerkiksi jos minä joka olen vaalea kesä, värjäisin melkein mustaksi letin niin olisin talvi :)
Minä tein tuon analyysin Suomessa yli 15 vuotta sitten ja ne kaksi ammattilaista jotka sitä tekivät olivat ihan pihalla siinä että olenko vaalea kesä vai vaalea kevät :-D Kävin melkein 10 vuotta sitten uudestaan Jenkeissä, ja sama juttu. Minulla on vaan niin ristiriitaiset värit eli hiukset ovat luonnostaan vähän kirjavat ja niissä on sekä vaaleaa viileää vaniljaa että kultaa, silmät ovat viileän ja lämpimän väliltä olevat sini/turkoosin sävyiset ja iho on neutraali eli ei lämmin eikä viileä. Periaatteessa voin siis käyttää kaikkia kevään ja kesän vaaleimpia sävyjä, ja ne minulle parhaiten sopivatkin.
Olen clear spring, ja tykkään kyllä niistä väreistäkin :)
22 jatkaa: Sain siis paletit tuplana molempina kertoina koska olin rajatapaus :D
Tyypillinen suomalainen kesä: maantienharmaat hiukset, joissa ei tippaakaan punapigmenttiä, kuulaan kalpea iho ja syvänsiniset silmät.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:35"]
[/quote]
ne ei varmaan ole päässeet hänen kimppuunsa livenä niitä sävyjä tarkistamaan, mutta voisiko olla että hänellä oli vaaleampi iho ja tummemmat hiukset aiemmin eli niissä oli enemmän kontrastia?
Mä oon soft autumn, ja huomasin noiden värien sopivan minulle jo ennen kuin luin mitään värianalyysistä.
Minusta keskivertosuomalaisella on vaalea keltapohjainen iho, eli varmaan aika paljon pitäisi olla keväitä ja syksyjä. Perusluonnonblondi on usein vaalea kevät, samoin pehmeä syksy taitaa olla aika monella maantienharmaalla, jolle sopii nämä harmaa - beige - sininen vaateyhdistelmät.
Itse olen pehmeä kesä, ja ero on ihonsävyssä ihan valtava noihin lämpimänsävyisiin. Minusta lämmin ihonsävy on kauniimpi kuin tämä minun läpikuultava sini-punainen. Jos jotain hyvääkin, niin tykkään palettini väreistä; pehmeää fuksiaa, siniharmaata, utuista violettia. Se vika tässä myös on, että kaupan hiusvärit on lähestulkoon kaikki lämpimänsävyisiä. Myös ne vaalea-tuhka-ruskeat muuttuu pesuissa kellertäviksi, eikä hopeashampoot taita sitä tarpeeksi pois.
Jos saisi valita, olisin kaikkein mieluiten kirkas talvi, minusta kaikkein kaunein yhdistelmä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:20"]
Ei kai kukkaa oikeesti mee tähän humpuukii...
[/quote]
Ei se ole humpuukia tai henkimaailman juttu, että tietyt sävyt käyvät harmonisemmin yhteen tiettyjen kanssa.