G: Värianalyysi - mikä vuodenaika olet?
Mikä olet värianalyysissä?
Itse olen lämmin kevät. Punertavan vaaleat hiukset, vihreät silmät ja roosabeige iho :)
Kommentit (90)
Nostan. Tää on mielenkiintoista ;)
Värianalyysissa määritelty Tumma talvi. Tummanruskeat hiukset, vaalea oliivibeige iho ja tummanvihreät silmät.
Vääntäisikö joku minulle rautalangasta, mitä eroa on keväällä ja kesällä?
Nimim. vaaleat hiukset, siniset silmät ja iho ennemmin punakka kuin kelleävä
En osaa sanoa, linkkikuvien perusteella olen joku näistä:
Warm Spring
Soft Summer
Soft Autumn
Hiusten oma väri on tummanvaalea/vaaleanruskea kultaisilla raidoilla (tällä hetkellä tosin hennattu). SIlmät sellaiset ei minkäänväriset "vedenvihreät", eli auringossa ja keinovalossa näyttävät turkoosihtavilta, luonnovalossa epämääräinen harmaasinivihreä, jossa ihan minimaalinen oranssi keskusta. Iho on keltapohjainen, sävyä kuolleen kalan maha, joka punoittaa helposti, mutta sitä punoitusta ei kai oteta huomioon analyysissa.
Minä olen Soft Summer eli Pehmeä kesä.
Hiukseni ovat 7-8 -asteiset punertavan vaaleat (caramel blonde), silmät tummat siniharmaat ja iho vaalea roosabeige. Vähäiset pisamani ovat vaaleanruskeita. Rakastan väriryhmäni harmaalla taitettuja varjoisia ja sammutettuja värejä ja mielestäni pehmeäväritteiset Soft Summer -ihmiset ovat kaikkein kauneimpia ja miellyttäviä katsella. Olen tosi tyytyväinen että kuulun tähän ryhmään.
Taidan olla Deep Autumn. Minulla on kellertävä iho, punaruskea tukka ja tummanruskeat silmät ja tummat piirteet. Jonkinlainen värianalyysi minulle on tehty, silloin en saanut vuodenaikaa, mutta tuon teeman värit laitettiin minulle natsaaviksi, ja ne koenkin omikseni.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:27"]
Ihan hyvät nuo esimerkkilinkit. en olekaan kylmä talvi, vaan Deep WInter: keskiruskeat hiukset ilman punasävyä, hyvin vaalea/beige iho ja tumma hazel -silmät.
[/quote]
Olen tuo sama :) Ja tutustuin värioppiin joskus 12-vuotiaana, minkä jälkeen ei ole paljon tarvinnut miettiä, mitkä ovat minulle parhaat värit. Ne toimivat aina ja saan aina kehuja tyylistäni. Esimerkiksi musta sopii aika harvalle, mutta sitä moni silti käyttää - tajuamatta, kuinka epäedustavalta se voi näyttää hyvin tasaväristen piirteiden kanssa.
Noissa värianalyyseissa on se vika että ne on tehty paikalliselle ihonvärille ja ihmistyypille. Jenkkikartta ei siis toimi Suomessa.
Itse en ole puhtaasti mikään noista. Ehkä jotain kesän ja syksyn väliltä:
- käytäin voimakkaita lilan sävyjä (kylmiä ja lämpimiä, mieluiten punertavaan vivahtavia), murrettua oranssia, sähkönsinistä, turkoosia, petroolinsävyä, kirkkaanpunaista, vaaleista väreistä vedenturkoosia (hyvin haalea) ja puhtaanvalkoista.
Ruskeaa en käytä koska näytän ihan sinertävän kalpealta, harmaata harvoin ja mustaakin vain muiden värien kanssa - en koskaan yksinään.
Hiuksissa paljon punapigmenttiä vaikka lähinnä tummanvaaleat, silmät vedensiniharmaat ja punatukkaisen iho kasvoissa, muuten ruskettuva.
olen kesä. kävin analyysissa jo 20v sitten. käytän vain omia värejäni ja tosiaan ei liity siihen mitkä ovat lempuvärejä vaan siihen mikä sopii ihon sävyn kanssa (ja hiusten ja silmien värin kanssa).
En tiedä. Osaisiko joku vinkata? Hiukset ovat tummahkon ruskeat, samoin kulmakarvat ja ripset aikalailla mustan näköiset. Silmät ovat vihertävän harmaat, eivät kuitenkaan haileat tai vaaleat, ja iho on tosi vaalea, mutta paljon keltaiseen taittava, ei missään tapauksessa punertavaan tai sinertävään.
Itse olen muka havainnut, että minulle sopii lämmin voimakas tummahko punainen, tummansininen, luumun väri on ihan huippu, ja sammaleen vihreäkin kai passaa... mutta voin olla väreineni ihan väärässäkin.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:51"]
En ole varma omasta värityypistäni. Koen syksypaletin sävyt aika lailla omikseni. Minulla on vaaleanruskeat hiukset (nykyään juuresta jopa melko tummat, huomattavasti maantienväriä tummemmat) ja vihreät silmät, joissa on pieniä vaaleanruskeita pilkkuja, keltaista mutta myös aavistus harmaata. Lapsena olin ilmeisesti kevät (?): minulla oli vaaleat, kullansävyiset hiukset, joissa oli luonnollisia raitoja ja monivärisyyttä. Ihoni oli vaalea, mutta ruskettui hieman. Teininä sairastuin akneen ja ilmeisesti rosaceaan :( Kasvoissani on siis punakkuutta. Ilmeisesti olen jonkinlainen syksy, ihoa lukuunottamatta...
[/quote]
Minä siis kirjoitin tämän. Mielestäni minulle sopii oliivinvihreä, raikas vaaleanvihreä ja lämmin ruskea. Sinisistä sellaiset savuiset sävyt. Peruspunaisessa näytän oudolta, minulle sopii paremmin oranssiin taittuva punainen. Syvän viininpunaisen sopivuudesta en ole varma.
Tein noita testejä joita joku linkitti aiemmin tässä ketjussa, ja ilmeisesti olen enimmäkseen "Soft autumn", tosin ilmeisesti minussa on myös jonkinlaista viileyttä eli voinen käyttää myös joitain kesäpaletin sävyjä.
Te, jotka veikkaatte olevanne "vuodenaikojen välissä": nykyinen vuodenaikasysteemi perustuu juuri siihen, että harva on ns. puhdas värivuodenaika. Näitä puhtaita ovat viileä talvi, lämmin kevät, viileä kesä ja lämmin syksy. Kaikki muut ovat kyllä pääasiallisesti nimensä mukaisia vuodenaikoja, mutta sen reunoilla kallistuen viereiseen vuodenaikaan. Esim. kevään ja kesän välissä on vaalea kesä, sitten tulee "normaali" eli viileä kesä ja sitten syksyä kohden pehmeä kesä. Sen naapuri taas on pehmeä syksy, joka on pääasiallisesti syksyinen paletti, jossa häivähdys kesää. Ja niin edelleen. Googlatkaa "colour analysis 12 seasons".
Olen luullakseni kesä mutta en ihan viihdy niissä väreissä enää vanhemmiten enkä niin kauhean hyvin nuorenakaan sillä inhoan pliisuja värejä.
Tykkään enemmänkin oransseista ja punaruskeista väreistä, joten olen antanut piut paut noille värikartoille ja ostan sen värisiä vaatteita kuin mistä tykkään.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 11:13"]
Olen luullakseni kesä mutta en ihan viihdy niissä väreissä enää vanhemmiten enkä niin kauhean hyvin nuorenakaan sillä inhoan pliisuja värejä.
Tykkään enemmänkin oransseista ja punaruskeista väreistä, joten olen antanut piut paut noille värikartoille ja ostan sen värisiä vaatteita kuin mistä tykkään.
[/quote]Ja lisään vielä, että kyllä toi minustakin on enimmäkseen humpuukia. Nyt kun katselin kesän väripalettia niin kylmät väreet vaan meni pitkin selkää, en voisi kuvitella käyttäväni sen värisiä vaatteita. Lisäksi kaiken logiikan mukaan hopeiset korut ja metalliset silmälasinkehykset pitäisi sopia mulle parhaiten mutta ei ne sovi. Kullan väri sopii paljon paremmin. En näytä kullassa niin aneemiselta ja jäiseltä kuin hopeassa. Jotakin vika anoissa testeissä nyt vaan on. Ei ne mulla ainakaan enää toimi, nuorena kesävärit sopivat paremmin.
En tiedä. Kuvista päätellen en mikään vuodenaika. Silmät on vihreänharmaat, hiukset keskiruskeat, kulmat ja ripset tummat, iho neutraali ja ehkä vähän keltaiseen taittuva.
Tosin eipä sen väliä. Taidan pitää silti värejä joista tykkään ja joissa peilin edessä on kiva olo.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 11:13"]
[/quote]Ja lisään vielä, että kyllä toi minustakin on enimmäkseen humpuukia. Nyt kun katselin kesän väripalettia niin kylmät väreet vaan meni pitkin selkää, en voisi kuvitella käyttäväni sen värisiä vaatteita. Lisäksi kaiken logiikan mukaan hopeiset korut ja metalliset silmälasinkehykset pitäisi sopia mulle parhaiten mutta ei ne sovi. Kullan väri sopii paljon paremmin. En näytä kullassa niin aneemiselta ja jäiseltä kuin hopeassa. Jotakin vika anoissa testeissä nyt vaan on. Ei ne mulla ainakaan enää toimi, nuorena kesävärit sopivat paremmin.
[/quote]
Ehkäpä et siis ole kesä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 06:37"]
Mä en tiedä mikä vuodenaika olen. 2 kertaa tehty testi ja toisessa olin kevät ja toisessa olin kesä. Mulla on hiukset moniväriset, eli on lämmintä väriä ja sitten kylmää sävyä. Silmät on siniharmaat ja iho joko kellertävä tai neutraali ja pisamia. Olen miettinyt, että olenko noiden vuodenaikojen välistä?
[/quote]
Kesä-tyyppillä ei koskaan taida olla pisamia.
Eli kevät tai vaaleampi syksy.
Keväälle sopii kirkkaammat selkeät värit, syksylle hieman murretut.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 07:45"]
Tuossa testissä muuten pyydetään mm. luonnollista hiusväriä. Ihminen voi kyllä muuttaa tuota analyysiä aika paljonkin värjäämällä tukan ja käymällä solkussa.
[/quote]
totta, kesäkaverista tuli kevätkaveri, kun oli popsinut ihoa kellastavaa karoteenia ja käynyt solariumissa :D
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 08:26"]
Noissa värianalyyseissa on se vika että ne on tehty paikalliselle ihonvärille ja ihmistyypille. Jenkkikartta ei siis toimi Suomessa.
[/quote]
Toimii koska niitä variaatioita voi olla kymmeniä tuhansia. Olen itse Light Golden Spring (BFAS-analyysissä) jossa katsotaan värikoodikorteilla tarkka ihon, silmien ja hiusten sävy, eikä tätä siis tehdä millään perinteisillä värivaihtoehtohuiveilla naaman alla. Niitä valmiita sävyvaihtoehtoja on niissä korteissa niin aasialaisten ihon sävyistä tummaihoisten afrojen ihoon ja vaaleiden pohjoiseurooppalaisten ihoista lattarimaiden oliivi-ihoon eli jokaisen tarkka väri löytyy takuuvarmasti niistä. Sitten niiden koodien perusteella jokaiselle tehdään räätälöity paletti eikä taida olla kahta ihan samanlaista.
Hei!
Olen syksy. Hiukseni ovat samanväriset kuin Jane Seymorilla. Ihoni on vähän kalpea, valitettavan kellertäväkin hiukan.
Olen vähän ennenaikaisesti harmaantumassa, mutta väriallergioiden vuoksi en voi värjätä hiuksiani ruskeiksi. Kauppojen raita-aineita olen kokeillut, mutta vaikka pitäisin niitä vähän yliaikaa, niin en saa tarpeeksi valkoisia raitoja ja nuo kellertävät raidat ei sovi minulle yhtään.
Eräässä kuvassa Jane Seymorilla oli ihan valkoinen peruukki ja se sopi hänelle yllättävän hyvin, joten mietin, sopisiko syksyn värisille platinanvalkoiset hiukset - sitä kohti olen itse menossa, eli valkoharmaat hiukset tulossa jossain vaiheessa, mikäli vanhemmaksi elelen.
Siis Syksyille kysymys: Oletteko kokeilleen platinanvalkoisia hiuksia tai raitoja?
Kiitos kaikille vastauksista! :)