G: Kuinka paljon ennen hoidontarvetta sait tietää lapsesi hoitopaikan?
Ollaan jonotettu vuosi hoitopaikkaa. Molempien vanhempien tulisi päästä käymään töissä. Viimeinen ilmoittamamme hoidontarpeen ajankohta taas oli ja meni.
Milloin te muut olette saaneet hoitopaikkapäätökset?
Paljonko ennen ilmoitettua hoidontarvetta?
Pääsittekö laittamiinne hakutoiveisiin?
Onko monta lasta ja saivatko saman paikan?
Onko kyseessä iso/keskikokoinen/pieni kaupunki?
Alkaa harmitus olla jo ahdistavaa...
Kommentit (10)
Jonotin vuoden. Sen vuoden meillä oli hoitaja kotona. Siihen saa todella hyvin tukia!
Joo mä kyllä kyselisin sieltä sosiaalipuolelta että mitenköhän tässä nyt sit tehdään kun tosiaan töihin olis mentävä, ja kysyisin ihan suoraan sieltä että mihinkä mä ne lapset sitten työn ajaksi pistän! Ihme touhua, että joutuu yli vuoden ihmettelemään että mites tässä nyt käy :/
mä sain tytölle 2 kk ennen hoidon tarvetta
Kyllä sen paikan saa, kun vähän viitsii ottaa itseään niskasta kiinni ja soittaa sinne. Ei auta mitään, että vaan myötäilee huonoa tilannetta, vaan paikka pitää vaatia, jos paikkaa on haettu 4 kk ennen töihin paluuta. Eihän se nyt niin mene, että vanhemmat ja työnantajat joustavat tilanteessa.
Olen hakenut vain kerran ja sain sen hakupäivää seuraavana päivänä, jolloin oli myös tarve saada hoitopaikka. Hain vuoropäiväkotiin ja sinne myös pääsi. Keskisuuri kaupunki.
2kk ennen tarvetta ratkesi. Omalta asuinalueelta ei vapautunut vuoden jonotuksella, mutta 15km:n päästä kotoa löytyi. Keskisuuri kaupunki ja yhdelle lapselle hain. Minusta tieto pitäisi saada keskimäärin kuukautta ennen. Näin suunnillleen mennyt ystäväpiirissä.
Molempien lasten kohdalla 2-3 kk ennen töihinpaluuta, Espoossa kunnallisella. Molemmilla kerroilla hain paikkaa alkusyksylle.
Ja sain haluamani paikat mol kerroilla.
Onko teillä siis työpaikat valmiina? Sillä kyllähän se lain mukaan niin menee, että ovat velvollisia ihan oliko se 2 vai 3 viikon varoitusajallakin hankkimaan teille jostain päiväkotipaikan.. Tietysti jos jommallakummalla on vain työnhausta kyse, niin ei ole velvollisuutta antaa teille päiväkotipaikkaa..
Molemmilla vakituiset työt ja jatkoin ensin hoitovapaata hieman pidemmälle, kun alunperin oli tarkoitus ja sitten on jouduttu molemmat "polttamaan vuosilomia", että on selvitty tästä kuukaudesta.
On tiedusteltu syksyn mittaan.
Seuraavaksi kai tehtävä joku kantelu(?).
ap