Noloja kysymyksiä raskaudesta
Kaveriporukassa juteltiin että yllättävän monella on kysymyksiä raskaudesta joita ei uskalla neuvolalta kysyä eikä Google aina osaa auttaa.
Joten nyt palstalaiset vinkkejä, vastauksia ja kysymyksiä kehiin! Mitä olet aina ihmetellyt raskaudesta mutta et ole uskaltanut kysyä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän miehet oikeasti olleet ihan innoissaan muuttuvasta kropasta vai onko painonnousu ja mahan kasvaminen vähentänyt haluja heillä?
Enhän minä miehen aitoja ajatuksia voi tietää. Mut ainaki hän on sanonu ettei välitä siitä kui iso maha mulla on, rinnat on ihanan näköset, raskausarvet on osa elämää ja ne tulee kauniin asian vuoksi. Sanoi myös ettei ole huolissaa kehon muutoksista synnytyksen jälkeen koska tunnun muka paremmalta ku ennen synnytystä.
T. Toista lasta odottava
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän miehet oikeasti olleet ihan innoissaan muuttuvasta kropasta vai onko painonnousu ja mahan kasvaminen vähentänyt haluja heillä?
Mies kyllä koko ajan kehuu ja painottaa ettei maha haittaa ja että hyvältä näyttää, itae vaan en osaa ottaa kehuja vastaan ja tuntuu huijaukselta kun itse tuntee itsensä valaaksi😅 Ja vasta viides kuukausi meneillään eikä kilojakaan ole tullut kun viisi, mutta se fiilis kun ei mahdu mihinkään vaatteisiin, ei pysty liikkumaan normaalisti, istuminenkin on epämukavaa😅 ei ole ittellä hehkeetä oloa niin vaikea ymmärtää miksi mies ei näkisi myös valasta eikä jotain siroa raskaus-gasellia🙈
Ihania miehiä teillä kun kehuvat teitä! 💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä miehen aitoja ajatuksia voi tietää. Mut ainaki hän on sanonu ettei välitä siitä kui iso maha mulla on, rinnat on ihanan näköset, raskausarvet on osa elämää ja ne tulee kauniin asian vuoksi. Sanoi myös ettei ole huolissaa kehon muutoksista synnytyksen jälkeen koska tunnun muka paremmalta ku ennen synnytystä.
T. Toista lasta odottava
Kuulostaa tosi rakastavalta mieheltä!😊 Huomasin itse että vaikkei mies sanallisesti kehunut niin ihan yhtä paljon hän oli fyysisesti "kimpussani" eikä ainakaan sitä kautta antanut ymmärtää että raskaus mitenkään latistaisi haluja😊
Tuntuuko toka raskaus helpommalta kun eka?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies, nykyisin ex, menetti halunsa mua kohtaan kokonaan plussattuani. Ei osannut sanoa syytä. Mun kroppa ei nyt mitenkään paljoa muuttunut, painoa tuli alle 10kg ja rinnat kasvoi vähän. Itse taas olisin halunnut olla puuhissa kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko toka raskaus helpommalta kun eka?
Aiemmin jo muuhun vastaukseen pistin et jokainen äiti ja raskaus on yksilö, se vahvasti koskee myös tätä kysymystä. Yksikään raskaus ei ole samanlainen. Henkilökohtaisesti koen et tää toinen raskaus on ollu helpompi ku eka, johtuu mm siitä ku asiat on tuttuja enkä säikähtele mahakipuja, maidon aikaista herumista yms.
Mut on monia joille esikoinen voi olla helppo kun taas toinen raskaus on ihan hirveä ja piinallinen
Pitääkö synnytykseen mennessä karvat poistaa haarovälistä? Sieltä siis ettei tuosta kummulta? Ajeleeko ne siellä jos ei itse poista?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö synnytykseen mennessä karvat poistaa haarovälistä? Sieltä siis ettei tuosta kummulta? Ajeleeko ne siellä jos ei itse poista?
Vissii pitää. Mulle ei kukaa asiasta sanonu ja synnärillä sain kuulla moitetta. Mut ei kyl kukaa muukaa ajellu niitä
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ollut kyllä innoissaan, tosin mulla ei kasvanut kuin tissit ja vatsa. Loppuraskauksissa pelkäsi kuitenkin painavansa liikaa ollessaan päällä, siis litistävänsä vauvan, joten minä olin päällä tai oltiin kylkiasennoissa tai kontiltaan. Ei se sillä lailla kyllä kovin kranttu ole ollut koskaan, että esim. ajamaton häpykumpu jo tappaisi halut kuten seksi-palstan miehillä. Että jos on tyypillinen, melko aktiivinen mies, niin yleensä haluaa paljon myös raskaana olevaa kunhan vauva on oma. Ja jos parisuhde muuten kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissii pitää. Mulle ei kukaa asiasta sanonu ja synnärillä sain kuulla moitetta. Mut ei kyl kukaa muukaa ajellu niitä
Oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan HUS:ssa pitänyt 2019
Onko muiden limakalvot niin kuivat että alapää on ihan haavoilla koko raskauden ajan?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokenut olevansa raskausaikana seksikkäämpi kuin normaalisti?
Toisinaan kuullut siitäkin puhuttavan että olo on seksikkäämpi, vatsan kasvusta huolimatta. 😄
Orgasmit ovat olleet ainakin minulla voimakkaampia raskaana ollessa.