Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja kysymyksiä raskaudesta

Vierailija
13.09.2020 |

Kaveriporukassa juteltiin että yllättävän monella on kysymyksiä raskaudesta joita ei uskalla neuvolalta kysyä eikä Google aina osaa auttaa.

Joten nyt palstalaiset vinkkejä, vastauksia ja kysymyksiä kehiin! Mitä olet aina ihmetellyt raskaudesta mutta et ole uskaltanut kysyä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa orgasmin raskauden aikana, miksi maha menee yhdeltä puolelta ihan pinkeäksi? Onko vaarallista?

Vierailija
2/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko maha raskaana ollessa kovalta vai pehmeältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kova! Oon aina ihmetellyt tätä: voiko raskaana ollessa kakata liian kovaa?😂😂😂 eli haittaako kova pinnistäminen esim kolmannella kolmanneksella?

Vierailija
4/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuuko potkuihin koskaan? Etenkin seksin aikana?

Vierailija
5/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottuuko potkuihin koskaan? Etenkin seksin aikana?

Tottuu ajan kanssa. Aluksi tuntuu oudolta. Seksin aikana kyllä unohtuu kun huuma vie!😁

Vierailija
6/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmaksi osaksi pehmeältä kunnes vauva kasvaa tosi isoksi. Välillä on ns. pinkeä ooo jolloin vatsa muuttuu kovaksi.

Vierailija
7/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa orgasmin raskauden aikana, miksi maha menee yhdeltä puolelta ihan pinkeäksi? Onko vaarallista?

Tätä ihmettelen itsekin! Ja aina sama puoli "turpoo" pinkeäksi palloksi!

Vierailija
8/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon on rasvaa kohdun päällä. Eli alkuraskaudessa ei ainakaan ole kova, ja ylipainon vuoksi ei välttämättä loppupuolellakaan. Loppupuolella raskautta kuitenkin jos painaa eikä hivele nii voi rasvan alta erottaa kovan ja pinkeän kohdun.

Jokainen äiti ja raskaus on yksilöllinen joten tämä munkaan vastaus ei ole täydellinen ja yksiselitteinen.

Vierailija
9/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokenut olevansa raskausaikana seksikkäämpi kuin normaalisti?

Toisinaan kuullut siitäkin puhuttavan että olo on seksikkäämpi, vatsan kasvusta huolimatta. 😄

Vierailija
10/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kova! Oon aina ihmetellyt tätä: voiko raskaana ollessa kakata liian kovaa?😂😂😂 eli haittaako kova pinnistäminen esim kolmannella kolmanneksella?

Samaa mietin. Tiedän että peräpukamariski nousee mutta haittaako vauvaa ja voiko tulla vaikka ennenaikainen synnytys?

Vierailija
11/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan kuullut siitäkin puhuttavan että olo on seksikkäämpi, vatsan kasvusta huolimatta. 😄

Välillä😁 etenkin ennen kun vatsa kasvoi mutta tissit oli kaksi kuppia isommat! Mulla on normaalisti pienet A:t niin oli kyllä seksikäs olo kun yhtäkkiä tissit kasvoi 😁

Vierailija
12/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Tiedän että peräpukamariski nousee mutta haittaako vauvaa ja voiko tulla vaikka ennenaikainen synnytys?

Voi olla vaarallista.

Kovaa kakkaponnistusta pitää välttää jos on ennenaikaisesti kohdunsuu auki, tai myös silloin jos on etinen istukka. Silloin jos on kova maha niin homma pitää hoitaa peräruiskeella.

Normikakkaei haittaa mutta kova ponnistaminen on kielletty.

Sitten se pitää sanoa että itse asiassa synnytyksessäkin samalla lailla ”kakkaponnistetaan” ja se vauva enemmän painaa peräsuolta synnytyskanavassa eli tuntui siltä että kakkaisi. Ja monella tuleekin kakka samalla kun ponnistaa ellei viisaana ole pyytänyt heti synnytyssaliin mentäessä peräruisketta.

T. Viiden äiti

Vierailija
13/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oon kokenu olevani seksikkäämpi ja haluttavampi 😁 johtuu ehkä siitä ku tunnen jotenki herkemmin miehen kosketuksen. Jopa pieni selän hively tuntuu heti eroottiselta vaikkei miehellä ees ois semmoset mielessä sillähetkellä. Paljon uskaliaammin kosketan sit myös miestä ja riisudun pelkästää miehen olemassa olon vuoksi

Vierailija
14/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ekassa synnytyksessä hämmensi kätilön ohjeet ”ponnista ylöspäin, tänne eteenpäin” ja viuhtoi käsillä. En ollenkaan tajunnut kun ei mulla ollut sellaisia lihaksia jolla voi ponnistaa ”eteenpäin ja ylöspäin”.

Paikalle tuki kokenut vanha kätilö ja hän ohjasi että ”kuule, työnnä niinkuin tekisit vuosisadan jättikakkaa”. Tajusin HETI, ja jo alkoi onnistua ponnistus.

Harva kätilö vaan kehtaa sanoa noilla sanoilla.

Vierailija
15/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ensimmäisessä raskaudessa aivan järkyttävät peräpukamat, koska en ymmärtänyt kuitupitoisen ravinnon ja kovan vatsan välisestä suhteesta mitään, mutta kylläpä opin sitten ei kanta- vaan kipeän peräpään kautta.

Hanki nyt jotain luumusosetta yms. jotta saat vatsasi toimimaan pehmeästi. Älä syö valkoisista jauhoista leivottuja tuotteita/leipiä/pullia. Ainoastaan kokojyvää. Tuosta pinnistelystä en osaa sanoa, en ehkä liikaa joutunut ponnistamaan. Mutta todella ongelmallista oli vasta synnytyksen jälkeen.

Vierailija
16/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaarallista.

Kovaa kakkaponnistusta pitää välttää jos on ennenaikaisesti kohdunsuu auki, tai myös silloin jos on etinen istukka. Silloin jos on kova maha niin homma pitää hoitaa peräruiskeella.

Normikakkaei haittaa mutta kova ponnistaminen on kielletty.

Sitten se pitää sanoa että itse asiassa synnytyksessäkin samalla lailla ”kakkaponnistetaan” ja se vauva enemmän painaa peräsuolta synnytyskanavassa eli tuntui siltä että kakkaisi. Ja monella tuleekin kakka samalla kun ponnistaa ellei viisaana ole pyytänyt heti synnytyssaliin mentäessä peräruisketta.

T. Viiden äiti

Hyvä tietää! Kiitos!😁

Vierailija
17/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli ensireaktio positiivisen raskaustestin jälkeen? 😄

Vierailija
18/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan kans silkka paniikki ja et mitä mie nyt teen. Toisen kohdalla silkkaa iloa ja ihana lämmin rakkauden tunne

Vierailija
19/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ekassa synnytyksessä hämmensi kätilön ohjeet ”ponnista ylöspäin, tänne eteenpäin” ja viuhtoi käsillä. En ollenkaan tajunnut kun ei mulla ollut sellaisia lihaksia jolla voi ponnistaa ”eteenpäin ja ylöspäin”.

Paikalle tuki kokenut vanha kätilö ja hän ohjasi että ”kuule, työnnä niinkuin tekisit vuosisadan jättikakkaa”. Tajusin HETI, ja jo alkoi onnistua ponnistus.

Harva kätilö vaan kehtaa sanoa noilla sanoilla.

Mä ihmettelen tuota paskantamisohjetta, mulle ei ainakaan toiminut, mikä on luonnollista, koska ainakaan mun vauva ei tullut peräreiästä.

Vierailija
20/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikki-itku että apua nyt tää sit tapahtuu!😅 vaikka olikin suunniteltu ja tosi toivottu! Meni pari päivää sulatellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme