Mitä tekisit, jos olisit yli 30 etkä olisi koskaan ollut missään töissä?
Mitä tuollaisessa tilanteessa tekisi, kun ei mistään saa töitä eikä ole koskaan ollut töissä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
No ois aika noloa.
Joo. Mietin vain, että jos olisin tuo ihminen, niin mitä siinä edes voi tehdä.
Kysyisin työkkäriltä, mitä vaihtoehtoja on. Joku työkokeilu?
Hakisin töitä jos työkkäri käskee. Eihän se nyt minun ongelmani ole jos en kelpaisi.
Mitä tekisin?? Helppo vastaus. Päivät pitkät notkuisin vauva.fi:ssä, väliajat hakkaisin tattia.
Keskittyisin muihin asioihin, tai puntaroisin olisiko mahdollista alkaa yrittäjäksi.
Zinc
Menisin opiskelemaan jotain ja yrittäisin saada harjoittelupaikkaan jalan oven väliin. Itseasiassa niin teinkin, mulla ei paljoa työhistoriaa ollut siinä vaiheessa. Nyt olen ollut yli 2 vuotta samassa työpaikassa.
Ei ainakaan kannata nolostella vaan mennä mihin pääsee. Siitä se lähtee, koskaan ei ole myöhäistä. No 70- vuotiaana ehkä.
Olin jotain 28 kun pääsin ensimmäistä kertaa palkkatuella töihin kunnalle. Eli varmaan kysyisin palkkatukitöitä jos olisin tuossa tilanteessa.
Onko koulutusta? Jos ei ole montaa tutkintoa, valitsisin sellaisen hyvin työllistävän alan joka parhaiten sopii omiin kykyihin ja lyhyellä koulutuksella. Jos olisin jo tehnyt useamman tutkinnon saattaisin kyllä vain luovuttaa ja keskittyä elämässä muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko koulutusta? Jos ei ole montaa tutkintoa, valitsisin sellaisen hyvin työllistävän alan joka parhaiten sopii omiin kykyihin ja lyhyellä koulutuksella. Jos olisin jo tehnyt useamman tutkinnon saattaisin kyllä vain luovuttaa ja keskittyä elämässä muihin asioihin.
On useampi yliopistotutkinto eri maista.
Elelisin vanhempieni rahoilla. Se olisi ihanne nytkin :).
No mä olen 47v enkä ole ikinä tehnyt mitään töitä. Onhan tämä tylsää vaan ei voi mitään sille että on turha ihminen.
Etsisin jonkun työkokeilupaikan, harjoittelupaikan tai vapaaehtoistyön. Jos koulutusta ei olisi, hakisin opiskelemaan tämän syksyn tai kevään haussa.
Vierailija kirjoitti:
Etsisin jonkun työkokeilupaikan, harjoittelupaikan tai vapaaehtoistyön. Jos koulutusta ei olisi, hakisin opiskelemaan tämän syksyn tai kevään haussa.
Vapaaehtoistyöstä ei sitten kannata mainita työkkärissä jos saa työttömyysetuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On useampi yliopistotutkinto eri maista.
Sitten työllistäisin itseni. Varmasti useasta tutkinnosta on jäänyt jotain hyödyllistä käteen.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen 47v enkä ole ikinä tehnyt mitään töitä. Onhan tämä tylsää vaan ei voi mitään sille että on turha ihminen.
Lähes samanikäinen enkä minäkään ole oikeita palkkatöitä tehnyt ikinä enkä enää suostu mihinkään työkokeiluihin. Naurettavaa jos ihmisen pitää läpielämän käydä tekeen ilmaistöistä ja ne eivät lähes kenenkään kohdalla johda muuhun kuin takaisin työttömäksi.
Ihmisillä on hirvittävän romanttiset kuvat että työharjoittelun kautta pääsisi töihin. Kyllä ne suurinosa kierrättää uusia ja uusia harjoittelijoita ilman pienintäkään aikomusta palkata ketään.
Muuttaisin hittoon Suomesta ja hakisin töitä ulkomailta, täällä voi lähinnä pyyhkiä pyllynsä kaikenmaailman yliopistotutkinnoilla.
Mä valmistuin alempaan korkeakoulututkintoon 32-vuotiaana. Ei niistä työpaikoista sitä ennen ollut käytänössä mitään hyötyä työllistymisessä. Ja siis alani työllistää hyvin.
Olin sitä ennen ollut töissä torilla, kaupungilla ja joo, opiskeluaikana omalla alallani apulaisena, mutta tiedän, että olisin ilman näitäkin saanut töitä varsin helposti.
No ois aika noloa.