Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos olisit yli 30 etkä olisi koskaan ollut missään töissä?

Vierailija
13.09.2020 |

Mitä tuollaisessa tilanteessa tekisi, kun ei mistään saa töitä eikä ole koskaan ollut töissä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä valmistuin alempaan korkeakoulututkintoon 32-vuotiaana. Ei niistä työpaikoista sitä ennen ollut käytänössä mitään hyötyä työllistymisessä. Ja siis alani työllistää hyvin.

Olin sitä ennen ollut töissä torilla, kaupungilla ja joo, opiskeluaikana omalla alallani apulaisena, mutta tiedän, että olisin ilman näitäkin saanut töitä varsin helposti.

Eli vastauksena aloitukseen; en tekisi yhtään mitään.

Siis erilailla, kuin siinäkään, että olin ollut töissä.

Vierailija
22/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmasti onnellisempi.

T. koko ikänsä työpaikkakiusaamisesta kärsinyt ja oravanpyörän loppuunkuluttama 32v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin opiskelemaan ja sitä kautta työharjoitteluun ja töihin.

Vierailija
24/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kuten Sofia Belorf ,mutta en ole nätti, joten oli pakko hankkia ammatti ja työ.

Vierailija
25/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätöillä vauhtia.

Vierailija
26/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin jollain ilveellä saada töitä. Ei auta muu. Ajan myötä kun olet saanut työkokemusta, mitä toivottavasti saat, ei tuo pitkä poissaolo työelämästä edes tule enää ilmi kun haet uusiin työtehtäviin. CV:n tarvitsee usein laittaa vain haetun työtehtävän kannalta olennainen työkokemus tai työkokemus viimeiseltä viideltä vuodelta.

Vierailija
27/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin.

Vierailija
28/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkii vaikka laitoshuoltajan tutkinnon niin siivoomaan pääsee ihan varmasti.  Sinne pitää olla vaan kokemusta TAI tutkinto, molempia ei vaadita.

Vierailija
29/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee kuka tahansa, ei tarvita yhtään mitään kokemusta eikä koulutusta.

Vierailija
30/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä menin kouluun, opiskelin ammatin ja menin töihin.

Vierailija
31/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käytännössä tuo tilanne. Sain 29-vuotiaana jotain roska-asiakaspalveluduunia ja pääsin sen kautta samassa talossa eteenpäin. Siitä se ura pikkuhiljaa urkeni. Olen sen jälkeen hakenut neljä erillistä kertaa töitä ja työnhaku muuttuu helpommaksi ja nopeammaksi, kun kokemusta jo on. Saan nykyään samanlaisia paikkoja kuin ne, joilla työkokemusta 2-3x enemmän kuin mulla.

Vierailija
32/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos rahaa löytyy riittävästi. Voisin hyvin elää tekemättä töitä koko elämäni ajan. Tarttis vaan ne rikkaat vanhemmat tai edes iso perintö jostain saada.

Vierailija
33/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

elääkelle vaan

Vierailija
34/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava oli tuollainen. Opiskeli yhtä maisterintutkintoa 15 vuotta ja lopulta puhui (tai pikemminkin huusi) itselleen työkyvyttömyyslausunnon lääkäriltä, kun oli ensin saanut riittävän monta huumepsykoosia. Nyt se vetää kaiket päivät huumeita kaikessa rauhassa. Ei sitä kukaan työelämään kyllä kaivannutkaan.

Vierailija
35/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä valmistuin alempaan korkeakoulututkintoon 32-vuotiaana. Ei niistä työpaikoista sitä ennen ollut käytänössä mitään hyötyä työllistymisessä. Ja siis alani työllistää hyvin.

Olin sitä ennen ollut töissä torilla, kaupungilla ja joo, opiskeluaikana omalla alallani apulaisena, mutta tiedän, että olisin ilman näitäkin saanut töitä varsin helposti.

Miksi luulet että olisit päässyt töihin ilman mitään työkokemusta 32-vuotiaana? Ei kai kukaan uskalla palkata sellaista.

Vierailija
36/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin töitä jos työkkäri käskee. Eihän se nyt minun ongelmani ole jos en kelpaisi.

Alapeukuttajat eivät ilmeisesti hakisi töitä vaikka osoitus tulisi. Ei tälläisille tule osoituksia muualle (jos näihinkään) kuin joksikin pakkajaaksi jne joihin ei kokemusta tai koulutusta tarvita. Jos työpaikkailmoituksessa on kriteerinä työkokemusta alle 1v niin silloin sinne pitää kelvata myös vanhempikin ilman työkokemusta oleva hakija.

Vierailija
37/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut. Sain eläkkeen parikymppisenä.

Vierailija
38/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on hirvittävän romanttiset kuvat että työharjoittelun kautta pääsisi töihin. Kyllä ne suurinosa kierrättää uusia ja uusia harjoittelijoita ilman pienintäkään aikomusta palkata ketään.

Osittain varmasti näinkin, mutta itse olen kyllä näissä työkokeilu ja harjoittelupaikoissa nähnyt monenlaista onnetonta juoppoa ja muuta toivotonta tapausta joilla ei mitään mahdollisuuksia tulla oikeasti palkatuksi jatkossa. Ja muutaman loistoyksilön, jotka oikeasti ovat vakuuttaneet ja saaneetkin jatkosopimuksia ihan oikeasti palkattuina työntekijöinä. Eli se harjoittelu pitää ottaa ihan tosissaan ja näyttää kykynsä, eikä sillä asenteella että ei kiinnosta kun ei tästä mitään maksetakaan. Jos tulee töihin silloin kun huvittaa, haisten viinalle, jättää työtehtävät suorittamatta jne, niin turha kuvitella että siitä mitään positiivista seuraisi.

Vierailija
39/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki pois.

Vierailija
40/67 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin ehkä yrityksen. Ehkä jonkinlainen konsulttifirma liittyen aloihin, joita on opiskellut. Mitä aloja ne ovat? Tai sitten ihan sellainen "rekry"firma, joka välittää työttömiä firmoihin ja vetää rahat välistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi