Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka asutte lapsuuskodissanne, mummulassanne tai muulla tavoin tosi tärkeässä kodissa

Vierailija
24.10.2024 |

Kuvitelkaa tilanne että hyvä työpaikkanne siirtyy sen verran kauemmas, ettet siellä enää päiväseltään voi käydä. Vaatisi siis joko toisen asunnon hommaamista työpaikkakunnalta tai kotinne myyntiä. TAI sitten sen että tyydyt huonompaan työpaikkaan joka on lähellä. Tai jopa työttömyyttä.

Miten tekisit?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin ja myisin tai vuokraisin talon jollekin muulle.

Vierailija
2/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin toisen työn, mutta en muuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin työpaikkaa. 

Vierailija
4/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä edessä ja olen päättänyt mieluummin jäädä työttömäksi kuin muuttaa pois. Jossain se raja menee, paljonko uhraan työn vuoksi ja se menee tässä. Toivottavasti kuitenkin jossain vaiheessa saan jotain työtä omalta paikkakunnalta.

Vierailija
5/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsisin toisen työn, mutta en muuttaisi.

Tämä. Lapsuudenkodissani asun.

Vierailija
6/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa, ei tullut mieleenkään vaihtaa kotia vaikkei se ollut "tosi tärkeä" vaan markkinoilta ostettu. Vaihdetusta työpaikasta lähdin sitten 4 kk jälkeen seuraavaan ja sanoisine että ihan hyvin lopulta kävi.

Ennen perhettä ajelin pidempääkin työmatkaa, en nuorena halunnut asua periferiassa. Perheellisenä piti sitten priorisoida ajankäyttöä.

Niin monet yt:t, firmojen lopettamiset, myynnit tai muutot ja paskoja firmojakin nähnyt, että koti pysyy ja työt vaihtukoon.

Vierailija
7/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Vierailija
8/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on oikeasti hyvä, niin muuttaisin työn perässä. Kodin voi laittaa muuallekin kuin vain yhteen paikkaan.

Vierailija
9/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin työpaikkaa. En todellakaan edellytä, että puoliso ja lapset muuttaisivat minun työpaikkani takia.

Vierailija
10/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydä tätä ei oikein kannata. Toisaalta voisi perheen olla toistaiseksi hieman hankala täältä lähteä mihinkään mun töiden perässä joten varmaankin vaihtoehdoksi jäisi se kakkosasunnon hankkiminen paikkakunnalta jossa olisin töissä.

Vierailija
11/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin työpaikkaa. Tosin mun työt on 100% etää joten käytännössä ei tule vastaan, mutta jos olisi läsnäoloa vaativa työ, niin en kyllä semmoisen takia alkaisi tästä rakkaasta lapsuudenkodista minnekään lähtemään. Vielä kun todennäköisesti ne työt olisi jossain Helsingissä missä ei olisi varaa kuin "koirankoppiin", tämän ihanan maapaikan sijasta.

Vierailija
12/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikka on oikeasti hyvä, niin muuttaisin työn perässä. Kodin voi laittaa muuallekin kuin vain yhteen paikkaan.

Asutko lapsuudenkodissasi?

Vierailija
13/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin työpaikkaa, ei tullut mieleenkään vaihtaa kotia vaikkei se ollut "tosi tärkeä" vaan markkinoilta ostettu. Vaihdetusta työpaikasta lähdin sitten 4 kk jälkeen seuraavaan ja sanoisine että ihan hyvin lopulta kävi.

Ennen perhettä ajelin pidempääkin työmatkaa, en nuorena halunnut asua periferiassa. Perheellisenä piti sitten priorisoida ajankäyttöä.

Niin monet yt:t, firmojen lopettamiset, myynnit tai muutot ja paskoja firmojakin nähnyt, että koti pysyy ja työt vaihtukoon.

Niinpä. Mikä pyhä asia se työpaikka -tai sen vaihtaminen -on.

Vierailija
14/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta lapsuudenkotia, mummolaa tms ei ole kuin yhdessä paikassa. 

Vierailija
15/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin työpaikkaa. Tosin mun työt on 100% etää joten käytännössä ei tule vastaan, mutta jos olisi läsnäoloa vaativa työ, niin en kyllä semmoisen takia alkaisi tästä rakkaasta lapsuudenkodista minnekään lähtemään. Vielä kun todennäköisesti ne työt olisi jossain Helsingissä missä ei olisi varaa kuin "koirankoppiin", tämän ihanan maapaikan sijasta.

Juuri näin. Työ ei ole koko elämän uhraamisen arvoista.

Vierailija
16/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ikinä tule määrittelemään mun elämää. Voisin muuttaa, mutta jos niin päättäisin se tapahtuisi omasta halustani. Ei työpaikasta. Olen ollut töissä, ja olen ollut työttömänä. Viimeiset 15 vuotta töissä samalla työnantajalla. En stressaa mistään mahdollisesta työttömyydestä. Jos niin käy, niin sitten käy. Sopeudun kaikkeen.

Vierailija
17/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen vaikka 7 ammattia että aina löytyy töitä eikä tarvi lähteä

Vierailija
18/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässäni nyt siinä pisteessä, että enää en muuta. En mistään hinnasta. Olen vaikka sitten työttömänä, ei haittaa. Nyt saan ajatella OMAA hyvinvointiani ja laittaa sen etusijalle. Tässä talossa pysyn.

Vierailija
19/20 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
20/20 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työpaikka.