Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veroprosenttini on pyöreä 0. Haluatko kysyä jotain ihmiseltä, joka tulee silti toimeen?

Vierailija
13.09.2020 |

Jos haluat kysyä, niin täällä vastaaja kaikkiin kysymyksiin!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin tulisin toimeen oikein hyvin, jos veroprosenttini olisi pyöreä nolla. Paljon paremmin vielä kuin nyt, kun se on 33.

Niinpä. Vähän outo aloitus, kun se, että veroprosentti on nolla auttaa tulemaan paremmin toimeen, kuin että se ois 20.

Niin, luulin tosiaan että vain tuilla eläjät eivät maksa veroja. Mutta elänkin tietynlaisessa kuplassa, heh.

Mutta oppia ikä kaikki.

Ap

Miten niin eivät maksa? Mun tuista on pitänyt maksaa 20% vero, samoin tuttujeni. Eikä sitä saa verokortista pois! Ihan paska tilanne siis!

Missä muussa tilanteessa ei makseta? Ansiotulo alle 7000e vuodessa?

Riippuu tuista: jotkin ovat verovapaita. Niihin kuuluu mm. kuntoutustuki ja asumistuki.

Ap

Vierailija
22/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvin asiat.

Samaa mieltä! Toimeentulotuki vaatii vähän enemmän säätämistä ja stressiäkin, mutta kuntoutujille tämä on hyvä maa asua.

Ap

Se on sama määrä mitä kuntoutuja periaatteessa saa verrattuna toimeentulotukeen, koska joudut kuitenkin itse maksamaan sähkön, veden, lääkkeet jne, tuollaiset asiat, minkä Kela maksaisi suoraan toimeentulotukiasiakkaalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän tule toimeen. Elät muiden avustuksella.

Ajattelepa itse.

Tulenhan toimeen? Asun, syön, maksan laskut. Mielestäni se on toimeentuloa.

Ap

Siis mistä sun KAIKKI tulosi koostuvat ja tulevat?

KELA:sta. Kuntoutustuki+asumistuki= reilu tonni.

Ap

Vierailija
24/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvin asiat.

Samaa mieltä! Toimeentulotuki vaatii vähän enemmän säätämistä ja stressiäkin, mutta kuntoutujille tämä on hyvä maa asua.

Ap

Se on sama määrä mitä kuntoutuja periaatteessa saa verrattuna toimeentulotukeen, koska joudut kuitenkin itse maksamaan sähkön, veden, lääkkeet jne, tuollaiset asiat, minkä Kela maksaisi suoraan toimeentulotukiasiakkaalle. 

Tämä on totta! Mutta puhuin ”säätämisestä ja stressistä”. Joka kuukausi. Minä strssaan vain kerran vuodessa-kahdessa, kun odotan KELA:n päätöstä siitä, olenko sairas vai terve.

Ap

Vierailija
25/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet kuntoutustuella, okei ja saat asumistukea. En ymmärrä, miten tämä edelleenkään liittyy siihen, että ”tulen toimeen”? Ei kai mikään tukimuoto ole sellainen, ettei sillä tule toimeen?

Vierailija
26/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa itse.

Ap

Ei ole. Toimeentuleminen on sitä että pystyt itse omilla tuloillasi (työ- tai pääomatuloilla) kattamaan nuo. Jos tarvitset TUKIA noiden kattamiseen ET tule toimeen itsenäisesti.

Vierailija
27/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saat asumistukea ?

Zinc

Vierailija
28/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa itse.

Ap

Ei ole. Toimeentuleminen on sitä että pystyt itse omilla tuloillasi (työ- tai pääomatuloilla) kattamaan nuo. Jos tarvitset TUKIA noiden kattamiseen ET tule toimeen itsenäisesti.

En missään nimessä tule toimeen itsenäisesti. Tulen toimeen muiden avustuksella, kuten onkin sanottu.

Tulevathan toimeentulotukilaisetkin _toimeen_. Siksi sen nimi on toimeentulotuki.

Ap

Vierailija
29/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa itse.

Ap

Toimeentuleminen EI itseasiassa tarkoita tuota. Vaan sitä, että pysyy hengissä ja elämä on siedettävää, onpa tulo sitten mistä tahansa.

Vierailija
30/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko saat asumistukea ?

Zinc

Noin 450 €.

Ap

Vierailija
31/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa itse.

Ap

Toimeentuleminen EI itseasiassa tarkoita tuota. Vaan sitä, että pysyy hengissä ja elämä on siedettävää, onpa tulo sitten mistä tahansa.

No juuri sitähän minä toimeentulolla tarkoitan, kuten olen jo sanonut.

Ap

Vierailija
32/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, jos olet tyytyväinen. Mietin vain, että miten noin pienillä tuloilla voi olla tyytyväinen. Mitä tuossa esim. enää on varaa harrastaa? Siis kun aikaa ainakin on. Sittenhän toi tilanne ois ideaali, jos saisi jostain pimeänä rahaa, esim. varakkaalta mummilta, kuten mä aina sain ollessani opiskelija, työtön yms köyhä.

Vierailija
33/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, jos olet tyytyväinen. Mietin vain, että miten noin pienillä tuloilla voi olla tyytyväinen. Mitä tuossa esim. enää on varaa harrastaa? Siis kun aikaa ainakin on. Sittenhän toi tilanne ois ideaali, jos saisi jostain pimeänä rahaa, esim. varakkaalta mummilta, kuten mä aina sain ollessani opiskelija, työtön yms köyhä.

Eikä se edes ollut väärin, koska opiskelu- ja työmarkkinatukiin eivät vaikuta muut tulot. Asumistukea en ole koskaan saanut.

Vierailija
34/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi tyytyväinen siitä, että saan valtavasti apua, kyllä. En ole tyytyväinen siitä, etten kykene työhön.

Harrastuksia ei ole, ja se harmittaa. Olen kylläkin tottunut joutenoloon, joten en enää kauheasti osaa kaivata sellaisia.

Mutta käyn silloin tällöin kävelyllä. Ostin taannoin aika hyvät, uudet kävelylenkkarit.

Ap

Vierailija
35/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaatimattomasti tuossa saa elää. Tuskin mitään erikoisempaa pystyy tehdä, kuin käydä ruokaostoksilla ja kirjastossa. Enpä kyllä kadehdi. Mitäs sitten kun kuntoudut, mitä suunnitelmissa?

Vierailija
36/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi tyytyväinen siitä, että saan valtavasti apua, kyllä. En ole tyytyväinen siitä, etten kykene työhön.

Harrastuksia ei ole, ja se harmittaa. Olen kylläkin tottunut joutenoloon, joten en enää kauheasti osaa kaivata sellaisia.

Mutta käyn silloin tällöin kävelyllä. Ostin taannoin aika hyvät, uudet kävelylenkkarit.

Ap

Taidat olla vielä tosi nuori? Nuorille ehkä noi tuet ovatkin isoja, kellekään muulle tuskin ovat. Ainakin omaan korvaan tonni kuussa kuulostaa tosi vähältä. Vai paljonko menee asumiseen?

Vierailija
37/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaatimattomasti tuossa saa elää. Tuskin mitään erikoisempaa pystyy tehdä, kuin käydä ruokaostoksilla ja kirjastossa. Enpä kyllä kadehdi. Mitäs sitten kun kuntoudut, mitä suunnitelmissa?

Aion mennä kouluun! Siitä ainakin haaveilen. Vaikkapa amikseen, se olisi helpompaa.

Mutta ainakin mielenvirkistykseksi.

Työn saaminen onkin sitten toinen juttu. Hirvittävä tyhjyys vallitsee nimittäin ansioluettelossa.

Ap

Vierailija
38/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvin asiat.

Ap

Tämä on totta! Mutta puhuin ”säätämisestä ja stressistä”. Joka kuukausi. Minä strssaan vain kerran vuodessa-kahdessa, kun odotan KELA:n päätöstä siitä, olenko sairas vai terve.

Ap

Mutta jos ei ole mitään tuloja, niin ei toimeentulotuki asiakkaidenkaan tarvitse hirveästi stressata, kunhan vievät paperit tarpeeksi ajoissa.

Taas hakiessasi kuntoutustukea saat stressata ensiksi sitä, kuinka "nopeasti" he käsittelevät hakemuksesi (ja yleisemmin käsittelevät todella hitaasti) ja sitten saat stressata sitä, että pitää hakea toimeentulotukea, koska päätöstä ei tule ja sitten sen lisäksi stressaat siitä, että paljon ne ottaa sulta takaisin kun ja jos se päätös tulee.

Vierailija
39/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taidat olla vielä tosi nuori? Nuorille ehkä noi tuet ovatkin isoja, kellekään muulle tuskin ovat. Ainakin omaan korvaan tonni kuussa kuulostaa tosi vähältä. Vai paljonko menee asumiseen?

Vuokrani on vajaa 600 euroa.

Ap

Vierailija
40/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvin asiat.

Ap

Ap

Mutta jos ei ole mitään tuloja, niin ei toimeentulotuki asiakkaidenkaan tarvitse hirveästi stressata, kunhan vievät paperit tarpeeksi ajoissa.

Taas hakiessasi kuntoutustukea saat stressata ensiksi sitä, kuinka "nopeasti" he käsittelevät hakemuksesi (ja yleisemmin käsittelevät todella hitaasti) ja sitten saat stressata sitä, että pitää hakea toimeentulotukea, koska päätöstä ei tule ja sitten sen lisäksi stressaat siitä, että paljon ne ottaa sulta takaisin kun ja jos se päätös tulee.

Joo, tuttu juttu. Kerran olin hakemukseni kanssa tosiaankin Matti Myöhänen.

Ainoa lappu jonka joudun kiikuttamaan KELA:an on B-lausunto ja se on harvoin. Näin on ainakin minusta helpompaa. Lisäksi, saan säästää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme