Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veroprosenttini on pyöreä 0. Haluatko kysyä jotain ihmiseltä, joka tulee silti toimeen?

Vierailija
13.09.2020 |

Jos haluat kysyä, niin täällä vastaaja kaikkiin kysymyksiin!

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvin asiat.

Samaa mieltä! Toimeentulotuki vaatii vähän enemmän säätämistä ja stressiäkin, mutta kuntoutujille tämä on hyvä maa asua.

Ap

Se on sama määrä mitä kuntoutuja periaatteessa saa verrattuna toimeentulotukeen, koska joudut kuitenkin itse maksamaan sähkön, veden, lääkkeet jne, tuollaiset asiat, minkä Kela maksaisi suoraan toimeentulotukiasiakkaalle. 

Tämä on totta! Mutta puhuin ”säätämisestä ja stressistä”. Joka kuukausi. Minä strssaan vain kerran vuodessa-kahdessa, kun odotan KELA:n päätöstä siitä, olenko sairas vai terve.

Ap

Mutta jos ei ole mitään tuloja, niin ei toimeentulotuki asiakkaidenkaan tarvitse hirveästi stressata, kunhan vievät paperit tarpeeksi ajoissa.

Taas hakiessasi kuntoutustukea saat stressata ensiksi sitä, kuinka "nopeasti" he käsittelevät hakemuksesi (ja yleisemmin käsittelevät todella hitaasti) ja sitten saat stressata sitä, että pitää hakea toimeentulotukea, koska päätöstä ei tule ja sitten sen lisäksi stressaat siitä, että paljon ne ottaa sulta takaisin kun ja jos se päätös tulee.

Joo, tuttu juttu. Kerran olin hakemukseni kanssa tosiaankin Matti Myöhänen.

Ainoa lappu jonka joudun kiikuttamaan KELA:an on B-lausunto ja se on harvoin. Näin on ainakin minusta helpompaa. Lisäksi, saan säästää.

Ap

Voihan toimeentulotuella säästää, ei vaan säästä tilille. Eikä kerran vuodessa kuntoutustukea hakevan kannata myöskään säästää tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän