Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vanhempi ja en tajua mitä tarkoittaa lapsen kasvatus

Vierailija
09.12.2025 |

Olen elänyt ihan normaalia elämää lasten kanssa enkä ole ikinä ajatellut että niitä pitäisi jotenkin kasvattaa. 

Oman kokemuksen mukaan lapset ottaa lähinnä mallia siitä miten aikuiset ympärillä käyttäytyy. Minulla on kaksi lasta, toinen kuin enkeli ja toinen hirveän pahansisuinen.

En tiedä miten olisin voinut tähän jollain mystisellä kasvattamisella vaikuttaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään kuin pellossa mistään ei mitään välitetä.

Vierailija
2/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet jos se pahansisuinen ei tottele sinua? Eli vaikka puhuu rumia, ottaa tavaroita ilman lupaa, karkailee tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia lienee opettaa lapsi selviytymään maailmassa. Jotain mitä moni vanhempi ei tee kovinkaan kattavasti.

Vierailija
4/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoet niille että "kasvakaa, kasvakaa"

Vierailija
5/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole koskaan joutunut kieltämään lastasi? Et neuvomaan, miten jossain tilanteessa toimitaan? Et vaatimaan anteeksipyyntöä? 

Vierailija
6/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt ihan suoraan, että miksi olet lisääntynyt, jos et edes ymmärrä mitä tarkoitetaan lasten kasvattamisella?! 

Vierailija
7/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kasvatus on vähän sama kuin hedelmäpuun kasvatus.

Sinun tehtäväsi on ravita ja hoitaa sitä, sekä karsia vialliset ja vikasuuntaan kasvavat oksat pois.

Vierailija
8/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tosissasi?

Vierailija
9/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se pahansisuinen tarvii tiedot miten luoda parempi mieli itselle ja muille. Tai herkkä.

Vierailija
10/10 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein asia lienee opettaa lapsi selviytymään maailmassa. Jotain mitä moni vanhempi ei tee kovinkaan kattavasti.

Itse en ole sinut maailman kanssa ja siksi kasvatin viisi lasta sillä periaatteella, että heistä tulee samanlaisia kuin minä. Aika hyvin onnistuin, mitä nyt mies vähän sabotoi. Mutta olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Maailmassa on viisi ihmistä, joiden seuraa sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi