Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Insinöörille ei 4 000 euron kuukausiansioihin pääseminen ole itsestäänselvyys."

Vierailija
12.09.2020 |

Aika karua. Eihän 4k edes ole mikään kovin iso palkka.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-tienaavat-eri-alojen-insinoorit…

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen AMK-insinööri, käteen jää verojen jälkeen 4100 eur / netto + bonukset.

Olisi kannattanut opiskella enemmän. Itse jatkoin DI:ksi; nyt 6200e/kk netto, 30% vuosipalkasta bonaria tuohon päälle ja optioitakin nasahti n 40 keur verran tänä vuonna.

Autoetua tonni/kk tuohon peruspalkan päälle. Riitti tosin vain A6 Audiin, mutta kiva kun ei tartte bensoja itse maksaa.

Noilla ansioilla on varmasti jo vastuuhommia. Ei perus inssi tai projekti-inssi tai minkään sortin team leader tienaa noin paljon, ei likimainkaan, ainakaan meidän alalla.

Vierailija
82/87 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukka vaille 3t/kk ja teen avustavia suunnittelutöitä, myös jonkin verran toimistotöitä. Pieni toimisto, jossa tehdään tuntityötä yli 50 % työajasta pääasiassa yskityisasiakkaille, pienyrityksille ja taloyhtiöille. Olen ihan tyytyväinen, sillä kun on alan koulutus, työ on aika helppoa ja selviän hyvin pitkälle normaalin työajan puitteissa. Kaikki tehtävät meillä on lähialueilla, joten mitään päivärahojakaan ei tule. Rakennus- ja remontointi on ala, joskin eniten meille on tullut remontointikohteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä tosissani mietin että miksi ihmeessä havittelisin jotain 4t bruttopalkkaa, kun siitä jää käteen jotain 2900e? Sitten joutuisin päivähoidosta maksamaan esim täydet maksut yli 400e. Nyt saan käteen 1800e, asumistuki 300e, elarit 200 + 200 (nämäkin pieninisivät jos tienaisin enemmän) ja toki lapsilisät 200e. Eli 2700e... josta en maksa päivähoitomaksuja..

Saisithan elarit vaikka tienaisitkin 2600e netto jonka saa 4000 bruttopalkalla. Se on 500e per kk enemmän kuin tienast nyt.

Toisekseen 4000e kk palkoilla työpaikassa on joustavuutta. Voit käydä hammaslääkärillä tai lapsen koulupalaverissa ilman että pitää tehdä sisään tunnit.

Vierailija
84/87 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella iso palkka 4 tonnii. Moni kituu puolella siitä.

Köyhä ei koskaan tajua, että kulutkin kasvavat. 

Zinc

Mikä on se kulu joka maagisesti suurenee sitä mukaa kun palkka nousee?

Päivähoitomaksut ja vuokra. Päiväsakko. Tietty.

Älä viitsi nolata itseäsi. 2000 euron bruttopalkalla joutuu maksamaan täydet päivähoitomaksut ja vuokrat. Sakot eivät ole kenellekään pakollisia.

Vierailija
85/87 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä paikkaansa. AMK 4v ja siihen jatko DI 2v. Tuo 2v jatko oli vain hieman haastavampaa, mutta ei se antanut mitään mullistavaa tietoa ja taitoa. Vain todistuksessa seisovalla oppiarvolla sain pääsyn parempiin tehtäviin.

Vierailija
86/87 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadakseen 5 000 tai yli pitää olla jo joku lääkäri tai päällikkö.

Ei tarvitse. Riittää että rivi-inssinä on tarpeeksi monta kertaa oikeassa silloinkin kun se ei miellytä isoja päälliköitä. Siitä saa sitten joko kenkää tai isosti palkankorotuksia.

sanoopi ins/DI/sähköarska, 7 k€ veroja per kk.

Vierailija
87/87 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella iso palkka 4 tonnii. Moni kituu puolella siitä.

Ei se kyllä insinöörille ole iso.