Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näinkö hoitajat toimii=O

Vierailija
01.11.2013 |

Olin käymässä kehitysvammaisen veljeni luona. Siellä olikin suihkupäivä ja veljeä oli ( on nuori aikuinen ja tarvitsee hoitajan apua lähes kaikessa) pesemässä semmoinen keski-ikäinen hoitaja rintsikoissa ja leggareissa=O Onko tuo ihan normi käytäntö että hoitsut on noin vähissä kun pukevavt potilaita. En kyllä ikinä ite alkas=O Hoitaja naureskeli vain miten hikistä hommaa tekee. Juu, poistuin pikaisesti ja haen velipojan pyhien viettoon vanhemmille sitten kun tuo kummajainen on häippässy.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En itse tekisi noin mutta mitä väliä, pääasia että potilas tulee pestyä.

Vierailija
2/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei tainnut olla hoitaja vaan henkilökohtainen avustaja. Heillä ei ole mitään hoitoalan koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kiva että joku hoitaja käy hoitaassa? Voisihan veljesi olla sinun ja vanhempesi vastuulla kokonaan.

Vierailija
4/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vedän vain essun omien vaatteitteni päälle. mutta tuskin tuossa nyt mitään kummallista oli, jos ei kerran ovia ollut lukittu, eikä sitä yritetty salata. jos siis pelkäät, että hoitaja yritti käyttää veljeäsi hyväksi jollain tavalla. 

Vierailija
5/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä (myös työkaverit, vanhuspuoli) työvehkeet + ne kumiessut, saappaat päällä kun olen saunottamassa, mutta kukin tyylillään.... :)

Vierailija
6/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tekee, toiset neuvoo, kommentoi tai kummastelee.

Mieti kummasta on enemmän hyötyä.

Vierailija
7/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:54"]

Eikö ole kiva että joku hoitaja käy hoitaassa? Voisihan veljesi olla sinun ja vanhempesi vastuulla kokonaan.

[/quote]Joo, tätä ap ei ilmeisesti mieti kun vaan nimittelee kummajaiseksi. Kiittämätöntä.

Vierailija
8/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen suihkutuksissa käyttänyt jättimäistä kumiessua ja kumppareita duunivaatteiden (t-paita ja pitkät housut) päällä. Kyllähän pesuissa kuuma tulee, mutta en kyllä alkaisi rintsikoissa ketään pesemään. Mun mielestä asiakkaallakin on jotain oikeuksia ja kukaan ei varmaan nauttisi jos keikailisin alusvaatteissa duunissa. En mäkään haluaisi että joku Speedo-mies tulisi mua suihkuttelemaan. Kunnioitusta molempiin suuntiin,

toivoo kehitysvamma-alalla työskentelevä "lähäri".

Vierailija
9/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ikinä esiintyisi alusvaatteisillani potilaan/asiakkaan edessä. En tietenkään, töissä tulee olla asianmukaiset työvaatteet.

Vierailija
10/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen aina töissä leggareissa. Kuljen siis aina leggareissa niin kotona kuin töissä.

Kehitysvammaisten ryhmäkodissa työskentelevänä olen käynyt asukkaiden kanssa uimassa jolloin olen siis ihan uikkareissa altaassa mukana. IIK.

Asukkaat keitä hoidan tykkäävät myös saunoa, toisinaan heidän turvallisuutensa takaamiseksi olen mukana saunassa, silloinkin olen siellä mieluiten kyllä uimapuvussa, jos muutoinkin käyttäisin bikineitä voisin niissäkin olla.

Toisinaan on mies asukkaita toisinaan nais asukkaita valitettavasti ei aina voida järjestää että olisi mies ohjaajaa töissä jos mies asukas haluaa saunaan.

Mielestäni en tee mitään väärin vaan päinvastoin , mahdollistan asukkaalle kehitysvammasta huolimatta sellaista elämää kun hän haluaa. Kenenkään ei tietenkään ole pakko näin toimia.

Perus suihkutukset hoituu tyyliin kumppari ja essu mutta poikkeuksia voi siis olla.

Vai onko arvon AV mammat sitä mieltä ettei kehitysvammaiset saisi yrittää elää omannäköistä elämää jos tarvii hieman erikoisempaa apua?

Vierailija
11/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siinä on kauhea ero, onko bikiniyläosa vai rintsikat päällä?

Olen lähäri, itse en ole noin tehnyt, mutta pari vanhempaa hoitsua meillä pitää tuota tapanaan ihan.

Vierailija
12/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:20"]

Vai onko arvon AV mammat sitä mieltä ettei kehitysvammaiset saisi yrittää elää omannäköistä elämää jos tarvii hieman erikoisempaa apua?

[/quote]

Jep, just tätähän kaikki hakivat....

Vierailija
13/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:20"]

[/quote]

No ainakin Ap arvostelevaan sävyyn kirjoittaa...

Jep, just tätähän kaikki hakivat....

[/quote]

Vierailija
14/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No reipasotteinen tyyppi tuntuu olevan, mutta voin kertoa kun nuorena opiskelijana toimin kylvettäjänä kesähelteellä muoviessujen ja saappaiden kera niin olisi voinut vettä vääntää ihan niistä rintsikoitakin. Tuskinpa tuossa mitään eroottissävyistä latausta oli, että antaa kaikkien kukkien kukkia, eikö vain?

Vierailija
15/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No reipasotteinen tyyppi tuntuu olevan, mutta voin kertoa kun nuorena opiskelijana toimin kylvettäjänä kesähelteellä muoviessujen ja saappaiden kera niin olisi voinut vettä vääntää ihan niistä rintsikoitakin. Tuskinpa tuossa mitään eroottissävyistä latausta oli, että antaa kaikkien kukkien kukkia, eikö vain?

Vierailija
16/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään alasti. Pomot pakottaneet ja se lukee sopparissa.

Vierailija
17/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voisihan sitä niinkin ajatella, että onko kehitysvammaisen tunnettava itsensä joksikin saastaiseksi pesukohteeksi tai suurinpiirtein navettaelukaksi, jota pestään kumivaatteissa ja kumppareissa letku kädessä ja hanskat kädessä metrin päästä. Että jos rempseästi vaan otetaan paita pois, jottei kastu ja pestään käsin, niinkuin toinen ihminen pestään. Eihän omia lapsiakaan pestä hanskat kädessä ja kumiessussa, kumpparit jalassa. Jotenkin voisi kuvitella, että tuollainen hoitaja on enemmän omalla sielullaan ja ruumiillaan työssä mukana ja hoidettaville läheinen, kuin hygieniaohjeistusta noudattava ja itsensä asiakkailta täysin suojaava pykäläpirkko. 

Vierailija
18/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Hänellä oli rintsikat ja leggarit, eli ei ollut alasti.

Isoäitini oli 90-luvulla hoitokodissa ja sieltä on kuva isoäidistä ja hänet juuri pukeneesta hoitajasta, se hoitaja oli speedoissa (joku mainitsi ne), suihkussa hän oli ilman t-paitaa, kuvassa oli t-paita. Kuva taisi olla tätini ottama.

Silloin omaiset saivat käydä auttamassa saunavuoroilla, tosin omaisten piti olla vanhusten kanssa samaa sukupuolta. Toki sai oman saunavuoronkin varata, jolloin ei olisi ollut tuollaista rajaa.

Hyvin luontevalta se vähäisempi vaatetus vaikutti siinä lämmössä ja kosteudessa. En muista tarkkaan, mutta aika yleisiä oli ainakin pyöräilyshortsit ja taisi jotkut olla rintsikoissa kosteimman vaiheen. 

Vierailija
19/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on varmaan ikäkysymyskin: moni ns. vanhempi nainen on rempesä eikä ota asioita niin nökön nuukasti. Tarkoitan sitä, että moni nuori (mahdollisesti itsestään epävarma) ei varmaan noin tekisi. Mutta jos on ns. elettyä elämää takana ja tuo pesutapahtuma on yhtä arkinen asia mitä leivän syöminen, niin ei siinä välttämättä essuja ja kumihanskoja aleta pukemaan, vaan heitetään se paita pois ja ollaan leggareissa.

Esim. oma mummini usein (on yli 80-v) tepastelee kotonaan ties missä vaatteissa, itse sanoo ettei enää jaksa kiinnostaa mitä on päällä, mutta tietenkin kun ulos menee laittaa siistit vaatteet päälle. Hyvin voisin kuvitella että jos olisi em. kaltaisessa paikassa töissä, niin sinne vaan "ties missä vaatteissa" pesettäjäksi olisi voiunut mennä.

Vierailija
20/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pesisi potilaita ilman kumihanskoja, vaikka omat lapset pesinkin (ne potilaat kun ei oo mun lapsia). Pesutilanteessa pidän kyllä työvaatteet, essun ja kumpparitkin päällä, vaikka kuuma tulisikin.