Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkö hoitajat toimii=O

Vierailija
01.11.2013 |

Olin käymässä kehitysvammaisen veljeni luona. Siellä olikin suihkupäivä ja veljeä oli ( on nuori aikuinen ja tarvitsee hoitajan apua lähes kaikessa) pesemässä semmoinen keski-ikäinen hoitaja rintsikoissa ja leggareissa=O Onko tuo ihan normi käytäntö että hoitsut on noin vähissä kun pukevavt potilaita. En kyllä ikinä ite alkas=O Hoitaja naureskeli vain miten hikistä hommaa tekee. Juu, poistuin pikaisesti ja haen velipojan pyhien viettoon vanhemmille sitten kun tuo kummajainen on häippässy.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:41"]

En ikinä pesisi potilaita ilman kumihanskoja, vaikka omat lapset pesinkin (ne potilaat kun ei oo mun lapsia). Pesutilanteessa pidän kyllä työvaatteet, essun ja kumpparitkin päällä, vaikka kuuma tulisikin.

[/quote]

Samoin, vaikka aika reipasluontoinen vähän vanhempi naisihminen olenkin. En kyllä esiinny missään muuallakaan julkisesti rintsikoissa ja legginseissä, korkeintaan vapaa-ajalla kun uimahallissa pukeudun/riisuidun.

Vierailija
22/63 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 18:12"]

Niin, voisihan sitä niinkin ajatella, että onko kehitysvammaisen tunnettava itsensä joksikin saastaiseksi pesukohteeksi tai suurinpiirtein navettaelukaksi, jota pestään kumivaatteissa ja kumppareissa letku kädessä ja hanskat kädessä metrin päästä. Että jos rempseästi vaan otetaan paita pois, jottei kastu ja pestään käsin, niinkuin toinen ihminen pestään. Eihän omia lapsiakaan pestä hanskat kädessä ja kumiessussa, kumpparit jalassa. Jotenkin voisi kuvitella, että tuollainen hoitaja on enemmän omalla sielullaan ja ruumiillaan työssä mukana ja hoidettaville läheinen, kuin hygieniaohjeistusta noudattava ja itsensä asiakkailta täysin suojaava pykäläpirkko. 

[/quote]

No mun mielestä on ihan ok pestä potilaita/asiakkaita kumihanskoilla, ja essu pidetään ettei omat vaatteet kastu ja kumpparit samasta syystä. Pyyhinhän mä oman peppunikin ilman kumihanskoja, mutta en asiakkaan/potilaan takapuolta ilman hanskoja pyyhkisi. Ei se tarkoita, että se hoidettava olisi jotenkin "saastainen" vaan päin vastoin on ihan normi toiminto, mikä tehdään jo hygieniasyistä. Vaikka kehitysvammaisten hoitolaitokset ovat koti kehitysvammaiselle, se ei kuitenkaan ole ikinä ihan samanlainen kuin se "oma koti koti" noissa paikoissa liikkuu aina enemmän bakteereja kun asukkaita on paljon. Vertaisin vähän sitä siihen, jos menen itse lääkärille, niin en oleta, että kukaan tekee esim. tutkimuksia ilman hanskoja, ehkä nyt ehjälle iholle voi koskettaa, mutta ei mitään alatietutkimusta.

Jos hoitajat kohtelevat potilaita muuten hyvin, niin ei se hanskoilla peseminen ole mikään huonon hoitajan merkki.

Ja esim. pesusienissä on tutkitusti paljon bakteereita, joten ei ole kiva paljain käsin sellaisia käsitellä. Ja kätevintä on pesutilanteessa pitää ne hanskat kokoajan ja edetä puhtaasta likaiseen, kuin se, että rupeaisi kesken kaiken laittamaan hanskoja. Toki suihkun jälkeen hiukset voi kammata ilman hanskoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki ainakaan ,hanskat pitäisi ainakin olla käsissä.

Vierailija
24/63 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmäkodeissa ihan ok , sairaaloissa ei tietenkään.

Vierailija
25/63 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:52"]

En tiedä. En itse tekisi noin mutta mitä väliä, pääasia että potilas tulee pestyä.

[/quote]

näin on , ja ainakin kertakäyttöhanskat olis pitäny olla käsissä.

Vierailija
26/63 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, henkilökohtainen avustaja todennäköisesti kyseessä kun kehitysvammaisesta nuoresta autettavasta kyse. Eli ei hoitoalan koulutusta.... 

Vierailija
27/63 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veljesi on kova roiskuttamaan vettä, eikä hoitaja halunnut kastella omia vaatteitaan? Se essu kun ei kauheesti kuitenkaan suojaa. Ja julmetun kuuma siinä suihkutushommassa tulee. Itse en pesisi ketään rintsikoissa, mutta en katso sitä kauhean pahalla jos on kehitysvammaisten tuettu koti esim.

Vierailija
28/63 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:50"]

Olin käymässä kehitysvammaisen veljeni luona. Siellä olikin suihkupäivä ja veljeä oli ( on nuori aikuinen ja tarvitsee hoitajan apua lähes kaikessa) pesemässä semmoinen keski-ikäinen hoitaja rintsikoissa ja leggareissa=O Onko tuo ihan normi käytäntö että hoitsut on noin vähissä kun pukevavt potilaita. En kyllä ikinä ite alkas=O Hoitaja naureskeli vain miten hikistä hommaa tekee. Juu, poistuin pikaisesti ja haen velipojan pyhien viettoon vanhemmille sitten kun tuo kummajainen on häippässy.

[/quote]

Ajattele, minä olen nukkunut kehitysvammaisen miehen kanssa samassa huoneessa monesti. Ja ihan yöpuku päällä olen yöllä herännyt hänet kääntämään. Ja olen jopa samassa hotellihuoneessa liikkunut rintaliiveissä ja pikkareissa, kun olen pukenut päälleni suihkun jälkeen.

Ja ihan työkeikalla olen ollut. Oih ja voih, sun veljes on voinut nähdä paljasta pintaa.

Vierailija
29/63 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten paljon se sinun veljesi tisseistä ymmärtää ja kokeeko hän asian vaikeana? Suihkuttaja tuskin näkee tilanteessa mityään eroottista, ehkäpä sinunkaan ei kannattaisi.

Vierailija
30/63 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 10:12"]

[/quote]

Ajattele, minä olen nukkunut kehitysvammaisen miehen kanssa samassa huoneessa monesti. Ja ihan yöpuku päällä olen yöllä herännyt hänet kääntämään. Ja olen jopa samassa hotellihuoneessa liikkunut rintaliiveissä ja pikkareissa, kun olen pukenut päälleni suihkun jälkeen.

Ja ihan työkeikalla olen ollut. Oih ja voih, sun veljes on voinut nähdä paljasta pintaa.

[/quote]

aika outoa toimintaa

Vierailija
31/63 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 18:09"]

Meillä pestään alasti. Pomot pakottaneet ja se lukee sopparissa.

[/quote]

Meilläkin! Sit siellä lukee, että hyvännäköisten misujen pitää antaa pomolle. Vähän Lissu ja Jossu ihmetteli, mutta kyllä ne pienen patistelun jälkeen sitten perjantai-illan päätteeksi...

Vierailija
32/63 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ei kait toi nyt niin ihmeellistä ole kuitenkaan, hyvä että poika tuli pestyä.

Vierailija
33/63 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskimpa se potilasta häiritsee ,tärkeintä on että pääsee pestäväksi.

Vierailija
34/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

suihkupäivä, ei varmasti ollut ensimmäinen suihkutettava tämä velipoika eikä viimeinen,hoitaja jossain vaiheessa siis keventänyt vaatetusta.

Vierailija
35/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:42"]

Jos veljesi on kova roiskuttamaan vettä, eikä hoitaja halunnut kastella omia vaatteitaan? Se essu kun ei kauheesti kuitenkaan suojaa. Ja julmetun kuuma siinä suihkutushommassa tulee. Itse en pesisi ketään rintsikoissa, mutta en katso sitä kauhean pahalla jos on kehitysvammaisten tuettu koti esim.

[/quote]

aivan monesti vesi tosiaan roiskuu ja on märkää hommaa

Vierailija
36/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtaus on tässä tärkeintä

Vierailija
37/63 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 16:41"]

Ottakaa toki omaisenne omaan hoitoonne, tai itse kustantamaanne hoitoon jossa pääsette itse sanelemaan menetelmät miten tehdään.

[/quote]

harvalla on sellainen mahdollisuus

Vierailija
38/63 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 16:33"]

[/quote]

ei kait tuossa nyt mitään kovin erikoista , ja parempi varmaan että oli keski-ikäinen pesijä ,eikä nuori hoitsu, tiedä mitä silloin olis velipojalle tullut mieleen.

[/quote]

eiköhän ole sama kuka loppuen lopuksi pesee.

Vierailija
39/63 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 16:41"]

Ottakaa toki omaisenne omaan hoitoonne, tai itse kustantamaanne hoitoon jossa pääsette itse sanelemaan menetelmät miten tehdään.

[/quote]

harvalla on sellainen mahdollisuus

[/quote]Niin no eikö sitten pitäisi olla tyytyväinen siihen, että yhteiskunta hoitaa? Sen sijaan että yrittää vain etsiä virheitä ja arvostelun kohteita.

Vierailija
40/63 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

hyvässä hoidossa taitaa olla kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan